Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Babywens,

Wij hebben vorig jaar in mei een ICSI behandeling met assisted hatching gehad in Dusseldorf. Ik kreeg dezelfde medicatie als in Enschede, het MST, wel een hogere dosering. Het resultaat was niet zo geweldig. Ik had wel 14 follikels,maar heel onregelamtig van grootte. De meesten waren kleiner dan gewenst, maar omdat er ook een paar hele grote tussen zaten moest de punctie wel plaatsvinden. Ik heb een narcose gehad, dit was echt een verademing. Ik had bij de punctie in Enschede de tweede keer erg veel pijn. Ik ben uiteindelijk wel zwanger geraakt, maar kreeg een week na de positieve test bloedverlies en ben alles verloren helaas. We zijn nu weer bezig met een poging in Enschede in combinatie met Zwolle. Als je nog vragen hebt over Dusseldorf, stel ze gerust! Succes voor jullie!

Groetjes Bloem

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Twinkelstar,

Oke dat is wel makkelijk dat alles op 1 dag kan.

Wij zijn eerst bij Dr Scholtes geweest en een week later bij Dr Schneider.

Je hoeft je niet druk te maken over het duits spreken. Ik weet bijna zeker dat hij ook echt wel engels verstaat.

Het enige wat ik wel lastig vond was het invullen van de papieren voor de TESE. Deze zijn allemaal in het duits.

Er zat ook een vragenlijst met wat voor ziektes je eventueel hebt enzo. Nou ik ben gezond dus heb overal maar nee aangekruist hahaha.

De reden waarom ik een TESE moet laten doen is omdat er bij mij 0,0 zaadjes in mijn sperma zijn gevonden helaas.

Volgens Dr Scholtes ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat mijn hormoonwaardes wat aan de lage kant zijn. Volgens het ziekenhuis in NL waren alle waardes goed.. nou niet dus.

Het schiet voor ons allemaal inderdaad al lekker op!! Vind het wel spannend hoor of dat ze wel wat vinden bij de TESE, maar we gaan van het goede uit!!

Volgende week zaterdag de 23e hebben we een afspraak met Dr Scholtes om het behandelplan te bespreken.

Groetjes Stefan

Geplaatst

Mmm, dat wordt nog een uitdaging met die Duitse formulieren. Heb sinds de middelbare school nooit meer een bladzijde Duits gelezen...

Het gaat wel snel bij jullie. Hopelijk vinden ze genoeg zaadcellen bij de Tese. Zijn jullie ook eerst in het AMC geweest (zie dat jullie in A'dam wonen)? En zijn jullie al lang bezig met de MM?

Geplaatst

Ik zal even antwoorden voor Stefan. (ik ben zijn vrouw :-D) Maarre, amc hebben we gelijk overgeslagen. We hoorde hoe lang de wachtlijst was daar, meer dan een jaar. En we lazen op dit forum allemaal positieve berichten over DD. En nu we in zee zijn gegaan met DD zijn we zo blij met onze keuze. Het gaat allemaal zo snel daar! In Juni kwamen we erachter dat mijn man geen zaadjes had. 2 maanden later konden we pas terecht in het OLVG. We zitten nu 5 maanden in de medische molen. Maar het stukje DD nog niet eens 2 maanden!!

Nu maar duimen de 26e.......

Geplaatst

Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad allemaal best snel. Mijn vriend heeft er al een paar maanden (vanaf September of Oktober 2009) onderzoeken opzitten in het streekziekenhuis bij ons in de buurt (we wisten dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij hem zou liggen). Dit schoot allemaal helemaal niet op. In Mei de huisarts gebeld en eind Augustus konden we pas terecht bij het AMC voor een intake. Dit was nog heel kort vergeleken bij de wachtlijsten die er zijn voor de uroloog etc.

Goed dat jullie gelijk besloten hebben naar DD te gaan. Waar internet al niet goed voor is he?

Nog een paar dagen wachten en dan is het al zo ver voor je man Succes!

Geplaatst

Het is weer eventjes geleden dat ik hier was. Ik lees wel mee, maar post vrij weinig. Ben zo moe de laatste tijd, en weet gewoon nog niet zoveel over onze situatie te vertellen, aangezien we momenteel met niks anders dan sparen bezig zijn. Maar ik ben wel heel geïnteresseerd in hoe het jullie allemaal verloopt, en blijf meelezen.

Ik ben ook erg benieuwd hoe de TESE 26 oktober gaat uitpakken, ontzettend spannend!!

Geplaatst

Sluit mij helemaal bij Dilara aan. Lees wel dagelijks mee, maar heb nog niet zo heel veel te melden. Hebben 18 november een intakegesprek en een afspraak voor een SCSA test. Tot die tijd dus verplichte pauze. Die tijd hebben wij trouwens ook hard nodig om te kunnen sparen, dus verwachten niet dat wij dit jaar nog echt in DD gaan starten.

Voor iedereen: Heel veel succes en laten wij hopen aankomend 2011 allemaal te kunnen melden zwanger te zijn!

Geplaatst

Hoi mensen

nog eventjes en ik sluit me ook aan bij dit topic, als dat goed is .-))

Onze cryo-tp is 20-10 niet doorgegaan omdat ons laatste cryootje niet door de dooiing kwam, erg jammer.

Maar vol goede moed starten we in DD, erg spannend! Ik ga het korte protocol volgen]. cdc3 starten met Menopur, na 5 dagen stimuleren de eerste echo en op het laatste cetrotide erbij om een vroegtijdige eisprong te voorkomen.

We gaan voor icsi + imsi en mogelijk assisted hatching. Vind het best spannend omdat het de eerste keer in DD is, in Brussel "ken " ik het wel zeg maar.

Dilara, vind het zo ellendig voor jullie dat het na 3 pogingen nog niet gelukt is, ik hoop dat jullie snel de staatsloterij winnen!!!!Hetzelfde voor jou Rubiootje, dat verdomde klote geld!

Zonnestraal en Stefan, heel veel succes!

Geplaatst

dames, even een vraagje aan de dames met ervaring in DD.

hoe gaat de punctie in zijn werk?

In Brussel kkrijg je een kamer met bed (kamer deel je met een ander) dan moet je in bed gaan liggen met je operatieschort aan, vervolgens wordt je met bed en al naar de ok gereden. In een ruimte voor de ok worden je persoonsgegevens nogmaals gecontroleerd en krijg je een infuus. Dan naar de ok, van het bed overstappen in de stoel, de punctie, terug in je ben en je wordt weer naar je kamer gebracht. Daar moet je verveolgens 2 uur blijven liggen, krijgt een ontbijtje en mag je naar huis.

Hoe het in Nederlandse ziekenhuizen gaat weet ik niet maar ben uiteraard vooral benieuwd hoe het in DD er aan toe gaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Babeth,

Ik heb al een tijdje niet geschreven hier, maar ik lees nu je vraag en wil hem graag beantwoorden.

Mijn punctie in Düsseldorf is een jaar geleden, maar bij mij ging het toen als volgt:

Op de afgesproken tijd meld je je aan de balie en wordt je naar een speciale wachtkamer gebracht. (Dus niet de normale wachtkamer waar je zit voor gesprekken en echo's.)

Je wordt opgehaald door de anesthesist en die brengt je naar de punctiekamer. Je onderkleding moet je uitdoen en in een mandje leggen. Ook bril of lenzen moeten uit zijn. Je gaat in de punctiestoel zitten/liggen en de anesthesist stelt je nog wat vragen, doet nog wat controles als bloeddruk meten en brengt een infuus in.

Op een gegeven moment komt dr Scholtes binnen en ik kon nog net hallo zeggen, want toen was ik al onder zeil van de narcose.

Ik werd wakker op de uitslaapkamer, is de kamer direct naast de punctiekamer met mijn slipje aan + gigantisch maandverband. Wat ik heel apart vond is dat ik dus blijkbaar zelf met ondersteuning van 2 verpleegkundigen daar naar toe heb gelopen, want ik weet daar dus echt totaal niets meer van. Ik werd dus wakker op een bed met hubs naast me.

Vervolgens rustig wakker geworden en na ongeveer een uurtje kwam dr Scholtes om te vertellen hoeveel eicellen er waren gevonden en hoe de kwaliteit van het zaad was.

Bij mij moest er nog een zak infuusvloeistof inlopen omdat ik grote kans had op overstimulatie dus daar moesten wij nog even wat langer op wachten, maar toen die erin zat en mijn bloeddruk ook verder goed was, toen mochten we naar huis.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel..

Héél veel succes met je poging in Düsseldorf!

Lfs Kim

Geplaatst

Hallo Kim

hartelijk bedankt voor je reactie, ik heb nu een voorstelling bij hetgeen me te wachten staat, vind ik erg fijn moet ik zeggen!!

Hoe gaat het met jou momenteel? ik lees dat jij ook een engelenmama bent.....jeetje. Heb je al enig idee wanneer je met de cryootjes verder wil gaan?

in ieder geval bedankt voor je uitgebreide reactie en sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Nou Meiske, dat was pcies wat ik ook wilde weten!! Thanks Kim voor de uitleg!! Wij zijn net terug uit DD. Er was bij mij de vorige keer bloed afgenomen om te kijken op 1 of ander grafiek hoeveel kans ik heb op overstimulatie. Blijkt dus nu dat ik boven die grafiek uitkwam, dus erg grote kans op overstimulatie. Nouja, tis niet anders. De arts moest ff nadenken welke medicijnen in nu moet hebben en vooral hoeveel. Anyway, de Tese is de 26e. Ik word ongeveer de 4e ongesteld. Rond de 4e moet ik dan naar DD voor een echo. (lekker fris). Dan zou ik de 7e beginnen met hormonen.....mits ze uiteraard zaadjes vinden bij de Tese.....Welke hormonen, dat hoor ik na de Tese. Dan 13 dagen stimuleren. Dan ongeveer de 20e de punctie en dan de volgende dag...bij bevruchting....de TP. Gaat dus allemaal rete-snel daar. Ergens in September begonnen we in DD.

Meiske, wanneer begin jij met de behandeling???

Kim, wat heb je al veel meegemaakt zeg. Hoe gaat het nu met je?? Wanneer ga je verder met jullie cryootjes???

Geplaatst

Hoi Zonnestraal,

zoals het er nu uitziet begin ik op cd3 met stimuleren : ±3 november, een dag of 10 stimuleren dus ergens omstreeks 17 november de punctie.

Fijn dat jullie ook snel verder kunnen, scheelt veel met NL he! (en Brussel ook)

Heel veel succes!

Geplaatst

Het klinkt hier allemaal veel belovend moet ik zeggen. Wij gaan op 1 december voor ons intake gesprek en dan op 5 december eerst nog een weekje naar Egypte. Ik moet ook rond de 5e ongesteld worden, dus het lijkt er op dat we sowieso pas in januari gaan starten met spuiten (of via lang protocol in Nijmegen) en anders via het korte protocol in DD.

Ik zal jullie nauwlettend volgen, want ik ben heel benieuwd naar jullie resultaten.

Groet, Dorien

Geplaatst
Dilara, vind het zo ellendig voor jullie dat het na 3 pogingen nog niet gelukt is, ik hoop dat jullie snel de staatsloterij winnen!!!!Hetzelfde voor jou Rubiootje, dat verdomde klote geld!

Ah wat ben je ook een lieverd. Nou eerst jij hoor. Na het verlies van Nick en Lars gun ik het je zó erg! Een broertje of zusje voor de 2 kanjers. Ik ga je in ieder geval volgen nu ik weet dat je in DD verder gaat. Aangezien ik een volgende poging ook niet meer hier wil doen. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. En ja tot die tijd hard sparen en hopen dat we het geld bij elkaar krijgen!

Geplaatst

Hoi Dilara

ik ben onverwachts eerder gaan menstrueren en belde diezelfde dag voor een echo (moest op dag 1 of 2).De volgende (afgelopen woensdag) konden we terrecht. Ik voelde me behoorlijk opgelaten om op dat moment een echo te hebben maar het viel 200% mee. Helaas zat er een cyste van 22mm, die kon geen kwaad maar zou de groei van follikels aan die zijde bellemmeren. Ik dacht meteen nee he, een hele cyclus (die bij mij sinds de bevalling 38-40 dagen is) wachten... maar ze gaf direct een recept voor de pil. Moet ik 10 dagen 2x daags slikken en dan wordt ik 4 dagen na de laatste als het goed is ongesteld...dan weer op cd2 een echo en hopen dat ie weg is.....

Was natuurlijk jammer maar ik ben erg tevreden over de gang van zaken en ook de communicatie.

Indien je menopur zelf moet aanschaffen zou je Belgie kunnen overwegen, daar betaal je per ampul ± € 19,- en in NL ± € 31,-

veel succes meid!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi Meiske,

Jeetje, wat jammer als het dan toch weer anders loopt als verwacht. Wel ontzettend goed dat er zo'n uitgangsecho wordt gedaan. (heb er zelf nog geen ervaring mee, maar kan mij heel goed indenken dat je er toch tegenop ziet, gezien de omstandigheden). Blijkt toch weer dat dit niet overbodig is geweest. Wat goed dat ze direct met een oplossing komen. Hoef je geen hele maand (of langer) te wachten. Wat fijn!

Ga in ieder geval heeeeeeel hard voor je duimen!!!!! Een brusje voor Lars en Nick is je zoooo ontzettend gegund! Blijf je hier dus ook even volgen, hoor.

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zijn vandaag in DD geweest. ALs het goed is word ik ergewns deze week ongesteld en mag dan op dag 3 beginnen met de medicatie.,

Pff best spannend want dit is voor osn ook de laatste poging. Dr. Scholten vond het niet nodig om bepaalde toepassing te doen voor de innesteling.

Krijg wel de neus spray. Ben zo benieuwd hoe alles daar verloopt. Ik laat de echo ook in DD doen. Nu nog 3 x DD echo, puntie evenutele terugplaatsing.

Dat valt op zich wel mee ik dacht dat het meer reizen was......

Geplaatst

Spannend zeg!!

Wij zijn ook bezig in DD... we hopen dat we ook binnenkort kunnen strarten. Het hangt alleen van de uitslag van de TESE af..

Succes en misschien komen we elkaar wel tegen!

Ciao

Geplaatst

Hoi dames en heer,

Stefan wanneer verwacht je de uitslag van de Tese te ontvangen? jeetje, jullie geduld wordt enorm op de proef gesteld nietwaar?

Scoop, fijn dat je zo snel kan starten! ik hoop je snel te kunnen volgen....eerst moet mijn cyste gekilled worden...

Rubiootje, bedankt!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ meiske

Tja wanneer we de uitslag krijgen weten we nog niet precies. Morgen worden we gebeld uit DD door Irma. Hopelijk weet zij dan al meer!

In een mail van het labratorium stond dat ze pas 11 nov klaar zijn. Ook nog even geduld hebben dus.

Hoop voor jullie dat jullie ook weer snel kunnen beginnen!!

Geplaatst

Hallo,

Enkele weken geleden vond ik dit forum en heb besloten om me aan te melden. Op 25 november hebben wij onze intake in dd. Voor mij is het allemaal nieuw en heb geen idee wat mij/ons te wachten staat. De reden dat we verwezen zijn is dat mijn vriend door chronische ziekten geen zaadlozing heeft.

Hopelijk weet ik na de 25e meer. Ben door jullie berichtjes wel wat wijzer geworden, bedankt daarvoor. En het lijkt me toch wel fijn om ervaringen te kunnen delen.

Geplaatst

beste allemaal,

ik volg het topic niet meer helemaal maar heb even bijgelezen.

wauw wat gaan er veel mensen weer starten!

ik duim voor jullie allen, bij ons was de 3e isci icm imsi een succes. Nu 12 weken zwanger.

wij vonden het een hele openbaring en zijn erg blij met de overstap die we hebben gemaakt

succes allemaal

Geplaatst

@ Scoop: ik las in jou bericht van 1 november dat je een neusspray gaat gebruiken? Waar voor is dat? Wij zelf hebben 1 dec in intake en hoop dan snel te starten

@ allen: hoe lang duurt het voor je goedkeuring hebt van de verzekering? oftwel.. hoe snel kun je in DD starten zodat de verzekering betaald?

Geplaatst

Hoi Doortje,

Ik heb in augustus de aanvraag voor de verzekering (menzis) weggedaan en kreeg twee weken later het bericht

dat er onvoldoende informatie bij zat over de behandeling en de kosten. Dat betekende dat we eerst een

intake in dd moesten doen om opnieuw een aanvraag in te dienen waarin staat wat de behandeling ging worden

en de bijbehorende kosten. Dit heb ik eind september na de intake opgestuurd en rond 20 oktober hebben we

de toestemming gekregen. Ik heb de toestemming trouwens niet afgewacht hoor, we zijn eigenlijk direct na de

intake begonnen omdat we niet nog een maand wilden wachten op de toestemming. Nu krijgen we een vergoe-

ding van rond de €1500,- terug (dit is de maximale nederlandse vergoeding) de rest moeten we dus zelf

bekostigen. Zo gaat het dus ongeveer bij de Menzis, ik weet niet hoe het bij andere zorgverzekeraars gaat.

Groetjes Gaby

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden