Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even ter info..

Ik had binnen 2 dagen bericht van dr. S. Daarin gaf hij kort antwoord maar adviseerde ons ook te bellen met de androloog..

Babeth, vertelde jij nou dat de androloog nederlands sprak? Dat zou wel heel handig zijn.

Wij hebben eerst nog een afrondingsgesprek bij de kliniek waar we nu lopen en dan willen we in april naar Dusseldorf (we hebben nml geen winterbanden en hebben geen zin in een boete).

Groetjes Nathalie

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag allemaal,

morgen 2de echo in dd, hopelijk ziet het er allemaal goed uit en is dinsdag de punctie. mijn man heeft dinsdag zijn tese die is al ingepland.

vind het allemaal zo spannend ;-)

@nathalie28 ik weet niet of de androloog nederlands praat, wij hadden een heer die alleen duits sprak....

het gaat allemaal vrij snel in dd als je een gesprek hebt gehad kun je zo starten met de behandeling, vond ik echt een plus punt, na al die wachtlijsten in NL

Geplaatst

Hoi Nathalie en Tijgertje

de man die ik gesproken heb (Erik U. spreekt nederlands) hij is tevens hoofd IVF/andrologie

Hij kon erg veel vertellen over het zaad, we hebben echter geen tese gehad, alleen imsi.

heel veel succes, Tijgertje jij ook!

Geplaatst

Bedankt voor alle info over Dusseldorf... we zijn nog hard aan het nadenken, maar waarschijnlijk gaan we toch de gok wagen in Dusseldorf..... We hebben veel positiefs gelezen en omdat je kansen toch steeds kleiner worden, geeft het je toch weer even wat meer vertrouwen. De klap kwam even hard aan, dat al onze cryo`s niet goed uit het ont. proces zijn gekomen....Ik vond ook wel dat er weinig begrip vanuit het ziekenhuis wordt getoond....... je hoort eigenlijk helemaal niks. Er wordt alleen gezegd dat het zeer uitzonderlijk is, en daar moet je het dan mee doen..... dus nu maar afwachten mochten we ooit weer cryos hebben of ze er dan wel goed uitkomen.....

Geplaatst

We hebben ook toen besloten om voor dd te gaan, je hoort er zulke goeie verhalen en we hadden al 3x een behandeling in NL gehad. Dus wij dachten we gaan er nog

een keer voor maar dan in DD. Tot nu toe bevalt het daar heel erg goed, je word echt goed geholpen.

Vandaag 2e echo gehad en dinsdag om 12 uur is de punctie heel spannend allemaal weer, hopelijk hebben we een terugplaatsing en laten we hopen dat het dit keer blijft zitten

Geplaatst

vandaag de punctie gehad en donderdag de terugplaatsing...

de punctie was onder een soort van narcose... dit kan ik iedereen aanraden, heb 3x in NL gehad zonder narcaose pff dat deed

best zeer... laten we hopen op een goeie terugplaatsing

Geplaatst

@ Tijgertje: Heb je de terugplaatsing gehad?

Ik hoop voor je dat je over twee weken een positieve test hebt en dat je wondertje(s) 8 maanden lang blijven zitten.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik breek even in, aangezien dit topic over DD gaat. Wij overwegen ook om naar een ander ziekenhuis over te stappen, weten alleen nog niet zo goed naar welk ziekenhuis.

DD staat goed aangeschreven, alleen het welbekende probleem... het ligt niet naast de deur. Daarom een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven:

1)Als je ervoor kiest om naar DD over te stappen, waar vinden dan de FM's plaats? Gebeurt dit in jullie eigen streekziekenhuis? Die van ons heeft nl. een contract met het AMC, daar lopen wij ook voor de puncties en tp's. Zijn er ook meiden hier die bijvoorbeeld alleen de punctie en tp in DD hebben?

2) Moet je ook alle onderzoeken weer opnieuw doen? Of is het net als hier, een kwestie van je dossier opvragen?

3) Wat is de wachttijd in DD?

4) En wat betalen jullie voor een poging in DD?

Meiden, alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord en vooral moeite!!

Lfs

Geplaatst

@sowiebo ik ben wel in dd, maar heb helaas geen antwoord op je vragen, heb nl nog geen dossier in nl en nog geen fm gehad enz. sorry. Er zijn vast dames hier die je verder kunnen helpen.

@tijgertje en de tp al gehad???

Vraagje ik heb een rekening ontvangen van een bloedonderzoek antimuellerian Hormon, maar nu kan ik geen wijs worden wat nu het bankrek is waarop ik het over moet maken en van Irma krijg ik ook geen heel duidelijk antwoord weet iemand het?? Er staan meerdere dingen op o.a. rechnungsnummer maar dat begint met PR, kontonummer en nog bankleitzahl, maar dan zegt internetbankieren dat een reknr met 8 cijfers niet bestaat hetzelfde zegt tie bij auftragsnummer. HELP!

Geplaatst

Hoi Sowiebo

Wij konden de eerste cyclus na de intake starten,maar omdat we nog cryootjes in Brussel hadden hebben we aangegeven dat we die eerst een kans wilde geven, was geen enkel probleem.

Ik heb inderdaad een copy van ons dossier uit Brussel meegenomen, voor hem was alles duidelijk en nieuwe onderzoeken waren ook niet nodig, wellicht mede omdat ik een "normale" zwangerschap gehad heb. Als hij denkt nog meer info nodig heeft dan zal hij dat aangeven hoor.

Je Kunt er inderdaad voor kiezen om de tussentijdse echo´s in een streekziekenhuis te doen, hij heeft daar geen problemen mee als men maar goede echo´s maakt.

Zelf heb ik 3 echo´s in DD. gehad 1x de uitgangsecho, 2x voor de fm.

Wij hebben € 2300 voor de icsi betaald, € 900,- voor de imsi (is het maximale bedrag) en € 160,- voor de assisted hatching.

Lisa

heb je de rekening gehad van Labor Benrath ?

Het nummer dat begint met PR staat voor het factuurnummer , en auftragsnummer is ene nummer van hun intern (bevestgignsnummer)

Voor zover ik weet is hun bankrekeningnummer 020 345 0392 (kontonummer)

Maar met de overboeking hen ik gebruik gemaakt van de Ibancode : DE......... + de Swiftcode DA.....

normaliter kun je met internetbankieren kiezen om gebruik te maken van de Ibancode

veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Dag allemaal,

vandaag de terug plaatsing gehad... het verliep allemaal heel soepel, heb zelfs geluk gehad met het weer.

ze hebben er 2 terugplaatst en ik hoop zo dat ze blijven zitten... mag 29 dec testen....

@lisa ik zal mijn man even na vragen over het betalen van de rekening, ik weet dat je een iban nummer moet vermelden bij de betaling maar weer weet ik

niet maar vraag ff na

@sowiebo ik heb alle onderzoeken, de metingen eigenlijk alles in DD gehad, het ligt niet bij de deur maar wij hadden het er voor over

ik persoonlijk neem liever een [unctie in DD dan in NL deze keer is me echt beter bevallen dan die andere 3 x.

ik weet niet hoelang rijden het voor jullie is maar voor ons was het 1 5 uur rijden dus te doen

Geplaatst

Tijgertje, wat fijn dat het goed gegaan is, heeeeeeeeel erg veel succes!!!!

Sowiebo, ik weet ook niet wat voor jullie de afstand is anders is het wellicht een optie om van de punctie t.m. de tp een hotelletje te boeken?

de tp is meestal op dag 2 na de punctie.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie 1e antwoorden.

Meiske, dat is zeker een optie die we nemen om dan een hotelletje te boeken.

Ik zal hier ook eens informeren t.z.t. of het mogelijk is om hier gewoon de fm's te laten doen. De afstand is nl. zeker 4 uren rijden, dus 8 uur op een dag.

Als het verkeer tenminste niet tegenzit.

En om die afstand nou iedere 2 dagen te moeten overbruggen, vind ik wel heel wat... al heb ik het er graag voor over.

Wat was voor jullie de reden om over te stappen naar DD?

Geplaatst

Voor ons was de reden om dd te gaan eigenlijk we hadden al 3 behandelingen gehad in het radboud in nijmegen deze zijn allen mislukt...

bij ons in het dorp waren meerdere stellen na dd gegaan en allemaal met een positief resultaat dus wij dachten wij gaan ook weer verder

en nu daar... tot nu toe is het positief bevallen....

Geplaatst

Onze reden was dat je daar ten eerste snel aan de beurt bent, In Brussel duurt het al snel 2 manden voordat je weer bij de arts zit en voordat je dan kan starten ben je zo weer een tijdje erder, daarbij hadden we wel een goed gevoel bij de imsi methode, de Ass. hatching hebben we ook gedaan, niet persé een aanrader omdat ik immers 2x eerder zwanger ben geweest zonder de a.h. maar meer voor de zekerheid.

Maar je kan altijd een intakegesprek aangaan, dan kun je ook een beetje je gevoel laten spreken.

Geplaatst

Hallo meiden,

Stomme vraag misschien, maar kan iemand mij helpen aan het e-mail adres van de nederlandse dokterassistente? Ik ben namelijk het kaartje van haar kwijt (heb alleen die van dr. Scholtes)

Hij belde namelijk van de week met uitslagen van het bloedonderzoek en ik moet eerst nog één en ander in NL uit laten zoeken voor we verder kunnen. Een bepaalde waarde was te laag, waardoor ik mogelijk een verhoogde kans heb op trombose en hij wilde daar eerst meer over weten. Ik moet haar nu mailen voor de resultaten o papier, maar kan dus nergens haar adres vinden.

Groet, Doortje

Geplaatst

Hoi meiden,

na hele tijd meld ik mij weer eens... heb afgelopen woensdag tp gehad van emmy in dd. Voor onze derde en laatste poging voor brusje hebben we alles uit de kast gehaald: dd, picsi, ass. hatching, vitamientjes, giga dosis hormonen..

We hadden op iets meer gehoopt, maar het is toch maar weer één bevrucht eitje geworden. Wel een van hele mooie kwaliteit. Dus nu maar weer nagelbijten!

Tijgertje, we lopen bijna synchroon.. succes!

Geplaatst

Lijkt me verstandig dat ik een intakegesprek ga aanvragen.

Is het evt. mogelijk om deze dag ook de nodige onderzoeken uit te laten voeren?

Zodat het allemaal mooi op 1 dag valt?

Hoe is dat bij jullie gegaan?

En hebben jullie een idee welke Nederlandse ziekenhuizen er samenwerken met DD? Want ik hoop de echo's hier te kunnen doen, maar ik woon in Noord-Holland-Noord...

toevallig hier iemand aanwezig die ook in deze omstreken woont?

Pfff, wat een vragen alweer, maar jullie helpen mij er enorm mee!!

Lfs

Geplaatst

Yola en Tijgertje,

heel erg veel succes!!!

Sowiebo, ik zou het telefonisch overleggen, wie weet zijn er geen onderzoeken nodig, wij hebben ook geen onderzoeken gehad.

wat betreft samenwerkende ziekenhuizen, ze hoeven niet echt samen te werken, het MMC te Vekdhoven werkt bijvoorbeeld ook niet direct samen met Brussel of DD maar toch kon ik er gewoon terrecht voor eventuele echo´s en bloedafnames (indien nodig).

Je kunt gewoon zelf contact opnemen met lokale ziekenhuizen en vragen of je bij hun tzt terrecht kan voor een paar echo´s.

Het enige is dat je bloed van jou en partner ook weer getest moet zijn op ziektes en die bloedafname mag max 5 dagen voor de punctie oud zijn. Omdat het hier nogal eens lang kan duren met uitslagen namen wij geen risico en lieten het direct met de laatste fm in DD doen.

Ik zou zeggen bel eens rond

succes!

Geplaatst

Hi Sowiebo,

Loop/ liep ook in DD. De eerste keer heb ik alles daar laten doen. Had niet zo veel vertrouwen in de communicatie. De tweede en derde keer heb ik de tussentijdse metingen in Beverwijk laten doen. MCA doet het niet en waarschijnlijk het Gemini ook niet dan. Maar je kunt inderdaad gewoon bellen. Ik moet wel zeggen dat tijdens de tweede poging ik alleen bij de echoscopiste kwam met mijn lijst/ behandelplan uit DD en zij zetten daar dan de metingen op en ik belde dit door aan Irma (nederlandse assistente) en belde zij dan weer terug voor vervolgbehandeling. Bij de derde poging ging ik ook weer naar Beverwijk maar gingen de gynaecologen zich opeens ermee bemoeien en daar heb ik dan niet zo'n zin in en uiteindelijk vloeide mijn vertrouwen weer weg.

We willen in januari misschien nog een laatste poging doen en dan ga ik wel weer alles in DD doen. Heb ik ook meer contact met Dr Scholtes. Ik pakte altijd de ICE vanaf Amsterdam ben je dan in 2 uur en een kwartier in DD. Heel relaxt. Aanvankelijk gingen we met de auto maar vonden dat erg vermoeiend vanuit Alkmaar, dus dat hebben we niet meer gedaan. Trein is wel wat duurder maar voor de eerste afspraak kun je ruim van te voren een ticket boeken en dan hoeft het maar 19 euro enkele reis te kosten. Als je met de trein wilt gaan dan laat maar weten. Dan kan ik je de rest van de route ook nog uitleggen.

De wachttijd is kort in DD. Als je nu zou bellen - als ze nog niet met vakantie zijn - heb je redelijk snel een afspraak staan. Ik had geen dossier dus heeft hij bij mij bij de intake eerst bloedonderzoek gedaan. Hij meet ook de AMH waarde, die eicelvoorraad aangeeft, wat ze in NL niet doen. En een echo. Drie weken later had ik een belafspraak over de uitslag en toen heb ik via Irma een nieuwe afspraak gemaakt voor het vervolg. Maar als je al een dossier hebt, kun je dat beter meenemen. Altijd handig denk ik dan.

Wij zijn naar DD gegaan vanwege mijn leeftijd (44) en doordat DD meer mogelijkheden heeft, zoals extra diagnostiek bij het bevruchte eitje, assisted hatching om innestelen te verbeteren en meer behandelingsmogelijkheden. En het staat goed aangeschreven. Een tip: bereid je vragen wel goed voor op papier. Dr S is heel lief maar ook heel snel. Hij legt het hoognodige uit en als je dan vragen hebt kun je die stellen en neemt hij daar de tijd voor. Heb je die niet, is hij ook klaar.

Succes met bellen of mailen. Ze hebben een website dus daar kun je ook alvast kijken. (Kinderwunschzentrum).

Geplaatst

Even een vraagje tussendoor:

Weet iemand wat ook alweer de dosis Vitamine D en Omega 3 is die ze in DD vaak voorschrijven om het immuun "kalm" te houden? Ik wil het toch eens gaan proberen, omdat ik toch veel en vaak last van allergie heb (zeker in 2e deel van mijn cyclus) en dit is toch ook een immuunding, mijn lijf verweert zich dan tegen iets.

Tnx voor het meedenken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden