Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb die van Venlo gebruikt. Het Konto banknr is inderdaad het rekeningnr. Denk zelf dat als je naar het rekeningnr van DD over moet maken dat je extra kosten moet betalen, hangt ook van het bedrag af. De rest van de nummers heb je niet nodig, is inderdaad wat.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha dames,

ik schrijf niet zo veel want ben overdag druk en 'savonds om 7 u al zo ongeveer toe aan bed...

Maar ik duim voor jullie!

Geplaatst

he Sas, duim voor je. Ben je al begonnen met het spuiten Sowiebo. En met de rest van de dames.

Hier gaat het prima, ik zit er niet mee dat het niet gelukt is. Volgende keer hebben we weer een kans.

Heb nog geen bericht over het scasa onderzoek van de verzekering binnen Sowiebo. Denk dat het volgende week wordt, zodra ik het binnen heb laat ik het je weten.

Geplaatst

meiden, ik ben sinds gisteren harstikke beroerd geweest, misselijk, stekende hoofdpijn en maagpijn. Vandaag grotendeels in bed gelegen. Ik hoop morgen mij beter te voelen dan kan ik een de test gaan kopen ( anders moet vriendlief naar de drogist) en dan zondag testen.

Ik hou jullie op de hoogte.

@Yola, hoe was je echo??

Geplaatst

Meiden, iedereen heel veel sterkte! Sowiebo, ik duim voor jullie! En Mala, sterkte zeg..

Ik ben vanwege drukte (en omdat de afleiding goed bevalt) voorlopig minder op het forum. Gister wel nog naar DD geweest, wat een fijne man zeg die Scholtes. Heel gestructureerd en denkt echt verder.

Waar het op neerkomt is dat hij ons een lage dosis superfact (neusspray wat ook ipv deca wordt gebruikt) voorschrijft voor na de eisprong in onze eigen cyclus, 2 pufjes. Dit omdat ik op zijn vragen aangaf dat mijn lutaele fase 12/13 dagen is en al na 7 dagen ik een slijmprop verlies en vanaf dan licht geel naar licht bruin heb tot de ongi doorbreekt. Soort van spotting. Zijn aanname is dat een lage dosis Superfact de hypofyse stimuleert en daarom past hij het sinds 8 jaar in specifieke gevallen toe, bij dames met een rommelige 2e fase. Hij ziet dan nog wel eens dat dit werkt. We gaan het daarom nu 3 maanden testen in eigen cyclus. Dan doen we die vitamines uit Gent van dr Decleer voor ons beide en dit. Iets heel anders, maar zeker niet stilstaan. Kan ik "gewoon" lekker werken en dan komt de cryo later. We weten niet of we nieuwe hoop moeten hebben, maar zijn zo blij dat er nu beter geluisterd is naar iets dat ik al zo lang aangeef bij artsen. Of het werkt? We shall see. Voorlopig ook lekker geshopt in DD, een supermooi suede rokje. En die neemt niemand mij meer af. :)

Geplaatst

Onderstaand bericht had ik in het topic van feb/maart gezet, maar misschien weten jullie raad?

icon1.png

Heb een baaldag, chaggie niet normaal, oftewel ik zit op dag 35 en ben nog steeds niet ongesteld....Anders altijd keurig 27-29 dagen, met zo nu en dan een uitschieter ( nu dus).

Nu heb ik 10 dagen geleden een uitgangsecho gehad in DD, daarop zag je mooi dik BMS en hij had het over: kijk dit is een eiblaasje...

Normaal zie je altijd van die zwarte rondjes ( follikels) en nu dus een wit rondje.

Nu ik daaraan terugdenk, als een arts het over een eiblaasje heeft, bedoelt hij toch een gesprongen follikel?

Anders noem je het toch een follikel?

Dat zou theoretisch betekenen dat ik misschien net mijn eisprong heb gehad en mijn menstruatie uiterlijk a.s. donderdag kan verwachten?

Wie weet het?

Geplaatst

@sowiebo sorry geen idee. misschien dat anderen raad weten, maar als ik het goed begrijp is het toch wat lastig te beoordelen, anders had die arts toch ook wel wat meer gezegd lijkt me. Hoop dat je snel ongesteld wordt!

Geplaatst

Lieve meiden,

heel erg bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet goed. Alsof het zo moet zijn ben ik dan ook meteen maar ongi geworden en wel op een manier zoals ik nooit eerder heb gehad. Het was onze eerste poging dus het zou ook wel erg mooi zijn als het goed was gegaan. Vriendlief en ik hebben gejankt, althans ik meer dan hij( blijft een man he?) en we gaan verder voor poging 2. Morgen DD bellen en vragen wat nu wijsheid is, wachten een maand, meteen starten? Geen idee. Wil ook met Dr S hebben over hoe we misschien kunnen werken aan meer eicellen( andere hormomen erbij? dosering?). Zou zo fijn zijn geweest als we meer embrootjes hadden gehad voor in de vriezer. Of dat er nog wat meer toe doen is aan zaadkwaliteit. We gaan er weer voor. Weet nu hoe het een beetje in zijn werk gaat dus dat geeft misschien ook iets meer rust.

@Sowiebo, ik heb geen idee hoe dat zit. Bel gewoon morgen even naar DD

Liefs

Sas

Geplaatst

Hé meid, wat fijn dat je er zo positief in staat, maar geef het ook de tijd.

Vooral je lichaam heeft even de tijd nodig om te herstellen, dus ik zou sowieso een maand wachten. Wordt hier in NL ook altijd aangeraden.

Het feit dat je samen even gehuild hebt, is goed... gooi het er maar uit, het is allemaal zo heftig wat je moet doorstaan.

Goed van je dat je een gesprek aangaat met Dr. S., misschien valt er idd iets meer uit jou te halen. Ben benieuwd wat z'n advies wordt.

Maar geef het allemaal eerst een plekje!

Liefs

Geplaatst

@Sowiebo, ik zal de tijd nemen hoor. Je hebt gelijk

Grappige zin:" misschien valt er idd iets meer uit jou te halen">>>> Ja meer eitjes :)

Geplaatst

Sterkte Sas, maar we hebben hoop. Op naar een volgende poging en ga ervan uit dat het gaat lukken. En wat de menstruatie betreft, het is heftig duurt nu al een week en weet niet van ophouden, heel anders dan normaal. Maar dit heb ik altijd na een behandeling. Als jij je volgende maand aan wilt melden moet je nu al een afspraak maken, dat kreeg ik van Irma te horen.

Sowiebo, kan het feestje beginnen? Duurt lang, lijkt wel alsof je lichaam nu van slag is. Had ik ook toen ik mij moest aanmelden, iedere maand keurig op tijd en juist die maand Grrrrrrrhhhh

Hoe is het met de andere dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden