Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie weet zien we elkaar wel. Wij zijn meestal wel eerder. Als jouw punctie wordt ingepland,moet je ook wachten in de andere wachtkamer.je moet inderdaad contant Betalen.maar dat krijg je allemaal nog te horen van irma of miep!spannend,komt voor jou nu ook dichtbij. Lfs

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sas, lief dat je t vraagt

Op zich gaat t goed, ben iets minder moe of misselijk, nog wel vieze smaak in de mond. Maar t is al weer even geleden dat we de laatste echo hadden (3 wk) en maandag gaan we voor de nekplooimeting. Dat vind ik nu toch wel heel spannend. Ik ben natuurlijk al 41. We hebben ons ei en zaad wel opgekrikt met vitaminen en zo, maar toch...

Heb geen flauw idee wat te doen als de uitslag negatief is. mijn vriend ziet zorgenkindje niet zitten. niet omdat hij er niet van zou houden, maar omdat hij denkt dat het financieel en kwa zorg voor ons niet haalbaar is (hij met baan en start eigen bedrijf, ik met baan en studie). Het liefst zou ik zeggen: het maakt me niet uit, het kindje is zó gewenst! Dat is natuurlijk ook zo, maar ik weet ook niet of we het kunnen bolwerken. Als we nou bv allebei flink verdienden, zodat je bv hulp in huis zou kunnen nemen, maar zo is het bij ons niet. Maar ja, het is wel een kleintje dat in mijn buik groeit.. Nou ja, eerst maar eens afwachten. Het merendeel van de kindjes, ook van 40+ wordt toch nog altijd gezond geboren. Morgen weet ik meer!

Wat spannend dat je in maart weer verder gaat. Misschien rare vraag, maar hoe kijkt S tegen je kansen aan en jullie zelf? heb je t daar over gehad?

Wij hadden in eerste instantie besloten alleen maar 3 pogingen te doen. Toen startten we in DD en hebben we het erover gehad misschien toch nog een 4e te doen, als de behandeling in DD tot meer resultaten zouden leiden. Nou, meer follikels /emmy's kwamen er dus niet, maar gelukkig hebben we niet hoeven beslissen over de 4e poging. Soms vraag ik me wel af of we het nog een keer zouden hebben geprobeerd.

Geplaatst

Yola,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat de nekplooimeting een spannend moment is. En ik snap wat je zegt hoor. Stel dat het id niet goed is wat moet je dan doen? Ik weet dat mijn vriend zegt dat hij ook geen kind met een handicap wil. Klinkt egoistisch maar hij zegt we zijn allebei ouder( hij is 52, ik 43) en een kind met een handicap heeft de rest van zijn leven zorg nodig. Wat als het kind 20 is en ik ben 72? Wie zorgt er dan voor? Ook financieel speelt mee. Hij is voor zijn werk altijd in het buitenland, lang weg. Maar verdient er ook naar. Ik zou dan moeten stoppen( of zeker minder gaan werken, wat ik ook wil als er een kindje zou mogen komen) om ervoor te zorgen en hij zal dan moeten blijven werken terwijl hij nu zegt over een paar jaar wel te willen stoppen. Maar ja adt zijn de rationele overwegingen maar wat te doen met emoties? Het kindje wat jij voelt groeien in je buik en wat zo ontzettend welkom is. Ik begrijp je heel goed hoor Yola. MAAR we gaan er gewoon vanuit dat je een gezond kindje draagt!!!!

Dr S. zei tegen ons dat het ook al ben ik 43 en vriendlief 52 en is zijn zaad niet helemaal top het niet onmogelijk is. Ik heb toen gezegd dat we ervoor gaan. Ik wil niet later denken had ik het maar geprobeerd. Als het ons niet gegund is dan is het zo( zeg ik nu heel stoer,maar het idee alleen al doet me naar worden) maar dan kan ik mij zelf nooit iets verwijten( behalve eerder mijn lief tegen gekomen te zijn,maar ja dat heb je niet in de hand). Ook ik heb 3 pogingen voor ogen en ook zo afgesproken met vriend, maar in mijn hart kijk ik al verder. Maar ja waar ligt de grens, hoever ga je?Zeker op mijn leeftijd. Maar zover is het nog niet. Eerst op naar poging 2 met hoop ik een resultaat zoals bij jou.

Heel veel succes morgen, ik duim voor jullie

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Druk hier met behandelingen. Is het zo dat in DD iedereen het korte protocol krijgt? Ik ben nu het lange protocol gewend. Klinkt wel super zo kort maar prikken.

Morgen geloof ik een nekplooimeting voor Yola en punctie voor sowiebo? Succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had het formulier van DD ingevuld om teruggebeld te worden. Intussen had ik van Irma al 2 voicemails en 1 van Miep dus ik terugbellen tot 2 keer toe (op donderdag en op vrijdag) alleen nam er niemand op. Het is toch hetvolgende nr: 0049-2119019718 ??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Dat is het nummer dat ik ook gebeld heb toen ik mijn afspraak moest verzetten (had handig het intakegesprek gepland op een dag dat mijn man in het buitenland zit).

Geplaatst

Bah,maar 2 eicellen. Teleurgesteld,bang voor weer geen bevruchting.morgen weet ik meer, geen cryo's iig :( heb dit nog nooit gehad,lege follikels. Rechts erg moeilijk te bereiken, snapt s.ook niet. Afwachten.

Geplaatst

He Sowiebo, wat een domper. Maar wie weet zijn het idd 2 toppers. Ik had ook maar 1 eicel bij de punctie, dus ik snap heelgoed hoe je je voelt. Dikke knuffel voor je!

Geplaatst

Sowiebo, kan het zijn dat we vandaag samen in de wachtkamer zaten in DD? Ik was om 11.00 uur aan de beurt en toen zaten er nog twee stellen in de wachtkamer voor de punctie? Ik heb altijd wel de neiging om even te vragen "zit je soms ook op het forum, maar ja dat doe je dan toch maar niet".

Ik lees dat je er twee hebt. Ik snap wat je bedoelt. Had ik bij de eerste twee pogingen ook, eerst twee en toen maar een. Maar we weten van meer verhalen hier, dat het uiteindelijk om de kwantiteit gaat. Ik weet het het is een schrale troost maar duimen op en hopen maar. Ik hoor het ook morgen en als er iets moois tussenzit dan is woensdag de tp. Ik doe eerst acupunctuur in DD om 10.15 en zou ik dan - als het mag - om 10.45 de tp hebben. En jij?

Geplaatst

Nee, sowiebo, toen was ik al onder narcose, dat jullie aankwamen dus we zijn elkaar niet tegen gekomen. Hij heeft zes eitjes geoogst tot mijn/ onze grote verrassing. Ik heb net Irma gebeld -want het duurt wel erg lang voordat ze belde - en er zijn er drie bevrucht. Waarschijnlijk waren de andere drie nog niet rijp genoeg. Maar ik ben hartstikke blij. De kans dat er een goede tussen zit is nog steeds klein maar wel aanwezig. Nu worden ze opgestuurd voor pollichaamdiagnostiek en dan hoor ik vanmiddag of er een (twee of drie) goede tussenzit(en) die teruggeplaatst kan(kunnen) worden. Spannend. Zo leef je van fase tot fase....

Heb jij al iets gehoord van Irma? Succes he....

Lisa, jij zat waarschijnlijk in de andere wachtkamer voor de FM, toch. Begint je achternaam met een D? Heb je je gemeld meteen bij de kleine bali rechts? We zaten namelijk nog even te wachten op bloedafname.

Babeth, dank je. Hoe ga jij met je zwamngerschap? Las ik nou ergens dat je onlangs een operatie hebt ondergaan? In welke topic schrijf je? Ik zit in "starten na de echo" bij de 40+'ers....

Succes allemaal, duimen op, he en blijf positief denken, Erg belangrijk.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden