Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bumbie, dan hebben wij elkaar denk ik niet gezien in DD: wij waren om 12.30 aan de beurt en volgens mij rond 13.00 uur weer weg. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen: maandag hebben we de punctie om 11.00 uur. Ik had vanmorgen 3 follikels: 21 mm, 12.5 mm en 10 mm. De dr hier in NL zie dat ze de 2 kleintjes weinig kans geeft, maar de dame uit DD vroeg aan de telefoon hoeveel ik er teruggeplaatst wil hebben. Nou, de volle mep dan maar :-)) Wij moeten € 230 euri betalen voor de verdoving, waren er nu dames hier die iets van € 175 betaald hadden?

Liefs van Mira

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

@mira

Dan zal ik je maandag misschien wel zien ;-), wij hebben om 10:50 een afspraak.. Ben dan ook benieuwd wat daar uit zal gaan komen.

230,- euro is goed om te weten vindt het maar niets om zoveel cash bij je te hebben, maar goed dat is niet anders.

Ik zal voor je duimen dat die 2 kleintjes nog wat groeien deze paar dagen!

Grtssss

aangepast door Bumbie76
gevraagd probleem is opgelost niet meer van toepassing.
Geplaatst

Hoi Mira, ik heb laatst inderdaad ook 230,- euro betaald voor de narcose. Dit kun je later natuurlijk wel weer terug proberen te vragen bij je verzekering. Succes maandag!

Geplaatst

Wat verschilt het eigenlijk, want ik betaalde laatst 210 euro!

Sas, hoe is het met je?

Er zijn nog meer meiden hier in de race, jullie allemaal heel veel succes.. !!

Geplaatst

ik heb ook 230 betaald!

Leuk alle dames die vollop bezig zijn, ik hoop met een goede afloop. Vraagje voor de mensen die het weten. Ik probeer fertigen te betalen voor het invriezen van tese materiaal maar hij zegt dat de iban code en bic code niet kloppen. iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

Geplaatst

Hoi dames

ik was € 211,- kwijt, wellicht heeft het ook te maken met de duur van de narcose?

deze kosten heb ik niet meer aan de verzekering opgegeven omdat ze al het maximale vergoed hadden, wel als aftrekpost bij de belastingdienst opgevoerd.

Mira, heel veel succes!!!

logisch dat je voor een tp van allemaal gaat

Twinklestar, succes met de zware wachtdagen!!

Geplaatst

@Meiske, dank je wel! Nog 4 daagjes en een paar uur wachten.

Hoe gaat het met jou? Kun je al goed zien dat je zwanger bent?

Misschien is de prijs wel net omhoog gegaan van de narcose. Ik had trouwens een vrouw. Jullie?

Geplaatst
Wat verschilt het eigenlijk, want ik betaalde laatst 210 euro!

Sas, hoe is het met je?

Er zijn nog meer meiden hier in de race, jullie allemaal heel veel succes.. !!

Hoi Jose,

hier alles goed, voel niets. Mijn enorme goed gevoel en optimisme van de afgelopen dagen maakt nu en dan plaats voor wat minder optimisme.Maar dat zal er wel bij horen.Vlgd week zaterdag weten we meer.

Jij gaat nog lekker he? Al weer 6wk zwanger joh!

Liefs

Geplaatst

Mira, ik heb steeds 148 euro betaald voor de narcose.Het is wel de lichte variant( maar je bent wel weg, infuusje en een slaapmiddel).Tot nu toe ook steeds de vrouwelijk anesthesiste( blond haar ) gehad. Erg vriendelijk en meelevend.

Geplaatst

Sas: gewoon je buik blijven knuffelen ;-)

ik heb ook 148 betaald: had van te voren aangegeven dat ik geen narcose wilde, of als het moest dan echt de lichte variant. Ze maken er geen reclame voor, maar dat kan dus wel (m.n. handig als je toch maar weinig folikels hebt om aan te prikken).

Geplaatst

Spannend Sas, nog een klein weekje wachten! Ga je zelf ook eerder testen?

Ik hoop zo dat jullie topper jullie geduld beloont, dat maakt het verhaal wel compleet natuurlijk. We gaan er gewoon voor!

Geplaatst

Oh ja, nog iets.... zoals jullie weten hebben wij picsi gedaan. Vrijdag hadden wij de eerste echo en toen zei de gyn, dat hebben jullie knap gedaan?

Ik zo..wij? DD heeft knap werk gedaan.

Aansluitend meldde ik dat we zwanger geworden zijn van picsi. Volgens hem is dat hetzelfde als zoek-icsi?

Stond toen even met de mond vol tanden, dat is toch helemaal niet zo?

Want als het wel zo is, waarom doet de verzekering dan zo moeilijk voor veel meiden en vergoeden ze picsi niet?

Misschien dat jullie het weten? Word van google ook niet echt wijzer.

Geplaatst

@Twinkelstar

Naar mijn mening krijg je ook de narcose vergoedt gewoon indienen, die staat immers los van de behandeling..

En succes wat spannend nog een week ;-)

@Jose

Dankje wel ik wens iedereen uiteraard ook heel veel succes :-). Bij onzekerheid zou ik gewoon het verschil vragen tussen icsi

en picsi in dl er zal vast wel verschil zijn in behandeling ik bekijk het ook zo in nl doen ze gewoon bepaalde behandelingen

niet omdat het niet erkend wordt in nl,Ik zie dat het bij jou is gelukt van harte gefeliciteerd!

@Lisa1978

Misschien heb je toch ergens een cijfer verkeerd, gewoon nog een keer proberen en elk cijfer en/of letter wegstrepen met

een potlood zodat je zeker weet dat je elke code heb gehad. Succes.. En jij ook van harte gefeliciteerd :-)

@sas67

Nog even afwachten, spannend.. proberen positief te blijven hoor..

@mira

geef je geen ongelijk om alles terug te laten plaatsen.. Ik heb morgen eerst een FM dus ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt.

Wat de TP betreft zeiden ze in nl altijd bij jou moeten we uitermate voorzichtig zijn want je ben klein, smal gebouwd etc.

Dat heb ik ook aangegeven bij dhr. Scholtes en hij heeft daar smakelijk om gelachen, hij gaf aan dat zien we ter zijner tijd

wel, want het ligt niet aan je lengte of bouw het gaat er helemaal om hoe alles verloopt in de zin van is de punctie goed gegaan,

is er geen overstimulatie geweest etc. etc. Dus ik zal het toch io met dhr. Scholtes doen.. Vooral omdat ik nu al weet dat er

eventueel problemen kunnen zijn met de zwangerschap.

Het valt me wel op dat er gelukkig veel vrouwen zijn waar het bij is gelukt... chapeau :-)

Maar wederom die domme vraag wat is HCG? Had ik nog geen antwoord op gehad.

Grtssssss

Geplaatst

Bumbie, HCG is het zwangerschapshormoon dat aangemaakt wordt in je lichaam, zodra het embryootje is ingenesteld.

Geplaatst

ok dankje wel, ben nog nooit zover gekomen ;-)

Bumbie, HCG is het zwangerschapshormoon dat aangemaakt wordt in je lichaam, zodra het embryootje is ingenesteld.
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag de medicijnen opgehaald.

Ik moet 225 eh Menopur gebruiken nu heb ik daar 7 doosjes van gekregen elk doosje bevat 5 Flesjes a 75eh. Weet iemand hoeveel ik daarvan moet gebruiken?????

moet ik dan 4 flesjes gebruiken en dan ook 4x inspuiten?????

De cetroide heb ik ook maar volgens mij moet ik daar eerst mee wachten net als de superfact spray???

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee???

Alvast bedankt.

Groetjes Scoop

Geplaatst

Hoi hoi,

Net weer terug van dl. Heb veel eitjes dhr. Scholtes heeft niet gezegd hoeveel maar de grootste van 10.6 mm. (wat ik heb kunnen zien zeker 5 stuks)

Heb moeten bloedprikken daar krijg ik morgen de uitslag van en het hoe wat wanneer.

Vanavond moet ik de helft gaan spuiten en cetrotide, ben benieuwd...

Vindt het best wel spannend.

Grtssss

Geplaatst

Scoop, helaas nog geen ervaring met die medicijnen. Krijg je daar geen uitleg over in Duitsland? Wanneer mag je beginnen?

Jose, geen idee. Had voor ik hier las nog nooit van Picsi gehoord. Vind het sowieso wat vreemd, waarom passen ze IMSI en PICSI eigenlijk niet tegelijk toe? Weet iemand dat? En waar zit daar het verschil, wat is nu eigenlijk beter?

Vreemd die verschillende prijzen voor de narcose! Hoe zit het eigenlijk verder met de kosten, koop je een pakket ofzo? En wat komt daar allemaal nog overheen?

Dames in de wachtweken, heeeeel veel succes!!

Groetjes Fisje

Geplaatst (aangepast)

Hoi,

Bumbie: lekkere score! Goed hoor!

Ik ben ook net terug van mij punctie: 3 eitjes, waarvan dr S verwacht dat er 2 rijp zijn. Morgen horen we hoe het met de bevruchting is en we laten ook chromossomonderzoek uitvoeren, i.v.m. downsyndroom van ons zoontje. Heel spannend alelmaal! Bumbie, ik heb je denk ik niet gezien, want we moesten nu naar een ander gedeelte van de kliniek, waar de operatiekamers zitten en bij ons in de wachtkamer zaten alleen stellen voor de punctie. Sas hoe is het bij jou? De tweede wachtweek is altijd veel enger dan de eerste vond ik. Ik duim voor je!

Scoop: je moet 1 ampul vloeistof openbreken en opzuigen met de grote naald. Dan dit in een menopur flaconnetje spuiten, mengen en weer opzuigen. Dit vervolgens in de volgende menopur flacon spuiten , mengen en weer opzuigen en nog een derde keer in een menopur flacon spuiten en weer opzuigen. Zo krijg je 225 IU menopur. Dan verwissel je de naalden, en je spuit het in met een kleine naald. Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing. Je hoeft dus maar 1 ampul vloeistof te gebruiken, en 3 flaconnetjes menopur. Je houdt dan ampullen vloeistof en naalden over, deze heb ik teruggebracht naar de apotheek.

groet van Mira

aangepast door mira
typefouten
Geplaatst

Hoi Scoop,

Als je 225 eh moet spuiten en de flesjes zijn 75 eh dan moet je dus 3 flesjes nemen 75x3=225

Menopur ben ik niet mee bekend maar dit lijkt me een logische stap.

Als je ook in dl loopt dan heb je als het goed is ook een schema meegekregen van bv. 1 april en daaronder staan de eenheden als je een paar

dagen later kijkt zie je dat er cet. eronder staat geschreven. (Althans dat is bij mij wel zo)

Superfact spray heb ik nog nooit van gehoord dus daar kan ik je niet mee helpen.

Voor de hele zekerheid kan je altijd beter de apotheker en/of je arts raadplegen.

Grtssss en succes!

Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag de medicijnen opgehaald.

Ik moet 225 eh Menopur gebruiken nu heb ik daar 7 doosjes van gekregen elk doosje bevat 5 Flesjes a 75eh. Weet iemand hoeveel ik daarvan moet gebruiken?????

moet ik dan 4 flesjes gebruiken en dan ook 4x inspuiten?????

De cetroide heb ik ook maar volgens mij moet ik daar eerst mee wachten net als de superfact spray???

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee???

Alvast bedankt.

Groetjes Scoop

Geplaatst

Scoop: 3x de poeder, 1x het oplosmiddel. Dus je breekt 1 flesje oplosmiddel open, dat zuig je op, spuit je in de eerste ampul poeder, even goed laten mengen, dan de 2de ampul poeder enz...

Als je aan de 225 eenheden zit, spuit je t bij jezelf in. (of wie er dan ook de spuit voor je zet hihi).

Geplaatst

Bumbie, zo ook spannend voor jou! Mooi dat je al veel eitjes in de maak hebt! Succes

Mira, heeft die ene kleine toch nog een groeispurtje gemaakt! Hoop dat ze alletwee goed bevrucht worden. Succes!

Groetjes Fisje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden