Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Gaby , wat vreemd dat je in nl pas zo laat terrecht kan, kun je het niet via je Huisarts geregeld krijgen? ALS je naar DD gaat krijg je er inderdaad een rekening van, die was ergens rond de eur. 100,-, ik heb hem wel weer via de zirgverzekering Vergoed gekregen.

iig van Harte gefeliciteerd met je zwAngerschap!!!!

Groetjes Babeth

Geplaatst

Gaby,

Ik heb gewoon mijn ziekenhuis gebeld, waar ik voorheen liep. Heb verteld dat ik een behandeling heb gehad in DD en dat ik positief getest had en van DD een echo moest laten maken met 6 weken. Uiteindelijk heb ik zelf voor 6 w en 4d gekozen, omdat de kans dan groter zou zijn een hartje te horen.

Je kunt altijd even bellen en de situatie uitleggen: onzeker en ook omdat je eerder een mk hebt gehad. Succes!!

Sas, we wachten met smart op een berichtje van jou, hoop zo dat het positief is.

Geplaatst

Meiden, helaas slecht nieuws. De test was negatief,geen twijfel mogelijk, een dikke vette streep. En 2 uur later de ongesteldheid.

Wij zijn even de weg kwijt nu. Hebben vanochtend gejankt en zijn daarna gaan fietsen wat even goed was. Nu thuis en gelijk het forum op.

We weten niet wat we nu gaan doen. Vriendlief gaat as dinsdag weer weg naar Singapore deze keer. Tot eind april. Ik wil daarna bij dr Scholtes een afspraak om eea te bespreken. Hoe realistisch is het om bij zo'n slechte opbrengst van eitjes(1) en zaadjes(1) door te gaan, welke mogelijkheden zijn er nog enz enz.

Liefs

Geplaatst

Oh nee, lieve Sas.... weet even niet wat ik moet zeggen. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Vind het heel goed dat je even de rust neemt en daarna een gesprek aangaat...Take care!

Geplaatst

:( sterkte...

Hoop dat dr. Scholtes nog mogelijkheden ziet voor jullie!

Meiden, helaas slecht nieuws. De test was negatief,geen twijfel mogelijk, een dikke vette streep. En 2 uur later de ongesteldheid.

Wij zijn even de weg kwijt nu. Hebben vanochtend gejankt en zijn daarna gaan fietsen wat even goed was. Nu thuis en gelijk het forum op.

We weten niet wat we nu gaan doen. Vriendlief gaat as dinsdag weer weg naar Singapore deze keer. Tot eind april. Ik wil daarna bij dr Scholtes een afspraak om eea te bespreken. Hoe realistisch is het om bij zo'n slechte opbrengst van eitjes(1) en zaadjes(1) door te gaan, welke mogelijkheden zijn er nog enz enz.

Liefs

Geplaatst

Ohhhh lieve sas, wat een enorme teleurstelling, en dan gaat je vriend dadelijk nog voor het werk weg.,. Verdorie, ik had het ook zo graag anders gezien!

groot gelijk dat je nog een gesprek aangaat, is er weleens een tese ingreep gedaan bij je vriend?

Voor nu heel veel sterkte samen !! Liefs Babeth

Geplaatst

Sas, Wens jou en je partner heel veel sterkte. De moed niet opgeven en blijven geloven dat het op een dag lukt, dat doe ik ook.

Jose en Babeth, hoe gaat het met jullie "buikjes".

Overige dames, heel veel succes.

Ik ben terug van mijn vakantie en denk in mei/juni te gaan starten.

groetjes,

mala

Geplaatst

Oh je was er even lekker tussenuit, wat fijn zeg!! Weer helemaal fris en fruitig? Hoop dat je het allemaal een beetje hebt kunnen loslaten, zodat je weer vol goede moed aan de volgende poging kunt beginnen.

Moet even lachen om de buikjes... die van Babeth zal al wel echt aanwezig zijn, vermoed ik zo hihi... Ik heb nog geen buikje, ja van mezelf.... maarrrr.... mijn onderbuik begint wel hard te worden. Ben benieuwd ;)

Geplaatst

Hoi mala,

Mijn buik groeit hard, ongelofelijk , ook harder ALS met de jongens maar nu is alles uiteraard al opgerekt geweest, nee het gaat goed gelukkig!

En met jou?

Groetjes babeth

Geplaatst

Sas, wat een domper. Ik had zo gehoopt dat je een prachtige positive test in je ahdne had gehad. Veel sterkte en ik hoop dat er toch een sprank hoop aan de horizon is voor jullie.

Liefs van Mira

Geplaatst
Ohhhh lieve sas, wat een enorme teleurstelling, en dan gaat je vriend dadelijk nog voor het werk weg.,. Verdorie, ik had het ook zo graag anders gezien!

groot gelijk dat je nog een gesprek aangaat, is er weleens een tese ingreep gedaan bij je vriend?

Voor nu heel veel sterkte samen !! Liefs Babeth

Lieve Babeth,

Dank je wel voor je lieve woorden

Dat hij weinig zaadjes heeft weten we maar zoals de laatste keer maar 1 bewegende is wel erg weinig. Maar ja ook ik heb steeds maar 2 eitjs bij punctie en dan maar 1 goede.

Ik wil met Dr S dan ook alle opties bespreken. Ik ben daar al wel weer verder in dan mijn vriend, dus het woord TESE heb ik nog niet genoemd:)

Jij bent gelukkig over die nare 22 weken grens heen. En een snel groeiende buik,heerlijk !!

Liefs

Geplaatst

Lieve Sas, had zo voor jou gehoopt dat je met je gevoel ernaast zat. Hopelijk weet dr. S nog wel mogelijkheden voor jullie, inderdaad misschien via Tese?

In principe heb je maar 1 goede embryo nodig. Sterkte!

Geplaatst

Hoi sas, ik kan me erg goed voorstellen dat je enorm schrijf van een dergelijk bericht. Dat jij al iets verder bent Dan je vriend is volgens mij niet vreemd, bij ons ging dat ook zo alleen bleek het uiteindelijk niet nodig. Ik hoop echt dat Tese een optie is en dat je vriend het ook aandurft!!! Sterkte lieverd

Geplaatst

Hoi,

Na afgelopen week heen en weer gecrosst van nl naar dl is vandaag dan eindelijk de kogel door de kerk, ik heb heel veel eitjes maar ze willen niet groeien dus mijn behandeling is afgebroken en moet weer duphaston slikken om te gaan menstrueeren. Over 2 weken moet ik weer terug en dan gaan we weer opnieuw beginnen.

Vindt het wel jammer, aan de andere kant vindt ik het heel positief want in nl had ik gewoon moeten doorspuiten totdat er wel een punctie uitgevoerd zou kunnen worden..

Grtsss

Geplaatst

Bumbie, och meid, kan me toch voorstellen dat het wel een hele tegenvaller is! Je leeft toch erg naar zo'n punctie toe.

Watvoor dosis spuit je nu dan? Weten ze ook wat ze bij een volgende poging anders willen doen?

Groetjes Fisje.

Geplaatst

Dat klopt Fisje je leeft ook wel naar de punctie toe, maar met mijn spuitverleden had ik het ook wel een beetje verwacht in nl had ik een spuitcycles (om het maar zo te noemen) van soms 1.5 maand. (hier waren ze altijd heel voorzichtig wat mij ook niet goed lijkt omdat ik wel heeel erg lang achter elkaar gespoten heb) en ik zat vandaag al op de 16de dag. Ik ben begonnen met 150eh daarna 187.5 en vanaf zaterdag 225 dan 187.5 en gisteravond weer 225. dr. Scholtes gaf al aan dat ik de volgende keer met meer moet beginnen met hoeveel meer dat weet ik ook niet. Dat zal ik wel over 2 weken te horen krijgen. Ondanks dat het afgebroken wordt heb ik er wel vrede mee, ik weet nu zeker dat ik in goede handen ben.. Ik/wij denken zelfs omdat ik zolang gespoten heb in nl (bijna 3 jaar) dat dit mijn rechtereierstok heeft gekost in 2009.

Grtsss

Bumbie, och meid, kan me toch voorstellen dat het wel een hele tegenvaller is! Je leeft toch erg naar zo'n punctie toe.

Watvoor dosis spuit je nu dan? Weten ze ook wat ze bij een volgende poging anders willen doen?

Groetjes Fisje.

Geplaatst

Oke, nou hopen dat het de volgende keer beter mag gaan. Hoelang moet je daar op wachten nu?

Hebben ze je rechtereierstok verwijderd?

Succes

Gr. Fisje

Geplaatst

Dank je wel...

Moet over 2 weken weer terug voor een echo dus we zullen zien. Ik heb mijn rechterkant idd. niet meer was ook niet meer te redden. Dus ik moet nu roeien met de riemen die ik heb;-)

Grtsss

Oke, nou hopen dat het de volgende keer beter mag gaan. Hoelang moet je daar op wachten nu?

Hebben ze je rechtereierstok verwijderd?

Succes

Gr. Fisje

Geplaatst

Hallo Bumbie76, beter zo dan dat je door had moeten spuiten toch. Volgende keer zal het ongetwijfeld beter gaan als je met andere eenheden begint te spuiten!

Mag ik vragen welke medicatie je hebt gespoten? Was dit Menopur of puregon? Weet je ook waarom je follikels niet groeien, heeft dit te maken met PCOS ofzo?

Mocht je dit te persoonlijk vinden hoef je niet te antwoorden hoor, was alleen een beetje benieuwd.

Groetjes Leeuwinnetje

Geplaatst

Bumbie wat een rot bericht, eindelijk zover en dan dit.....wat je zegt, beter zo maar het voelt erg rot natuurlijk!!!

Ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden en dat je wellicht op andere medicatie of een ander protocol beter zal reageren

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden