Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hij komt inderdaad wat warrig over, maar hij is zo kundig en heeft echt verstand van de zaken!

Hij kijkt je ook nooit echt aan haha... ja heel even... en dan hop weer weg....

Meiden, ik wens jullie allen heeeel veel succes, dat er nog veel meer mooie dd-wondertjes mogen komen :)

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Wen

ook jou wil ik heel veel succes wensen, fijn dat je een goed gevoel hebt bij dr. S.

Wij hadden dat ook hoor, met name omdat hij naar de persoonlijke situatie kijkt en zegt waar het op staat, verder staat hij voor veel open en gaat hij echt een gesprek met je aan, als je zelf iets aankaart heb je niet het idee dat het zo maar weggewuifd wordt zeg maar.

Wij hebben ook de imsi behandeling gedaan en daarbij nog a.s., hij vond het eigenlijk niet echt nodig, (vanwege mijn leeftijd een goed idee) maar vanwege de eerdere zwangerschappen had hij zoiets van tsja, wat je leiver hebt, ik heb toen wel nog voor assisted hatching gekozen, risicoloos en de kosten zijn verwaarloosbaar.

Nou meid, veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo meiden,

Wen, welkom hier. 11 mei komt al dichterbij. Hopelijk is de echo goed en mag je ook snel gaan starten.

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier.

Op welke dag hadden jullie meestal de punctie zo met het korte spuitprotocol?

En hebben jullie ook de accupunctuur daar erbij gedaan?

Alvast bedankt voor reacties!

Gr. Fisje

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben wat minder op dit topic aanwezig,meer op die van 40+, maar lees wel steeds mee met jullie.

Wen welkom hier en veel succes.

@ Jose, heerlijk dat het nog zo goed gaat met je en je zwangerschap.

Wij hebben morgen weer een afspraak bij dr S. Na 2 moeizame ICSI pogingen maar eens kijken wat er nog voor opties zijn.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sas, dank je! Hoop dat het gesprek morgen iets gaat opleveren en dat voor jullie echt 3-maal is scheepsrecht gaat gelden, succes!

Hier de punctie op dag 13, geen accu. gedaan!

Geplaatst

Hoi meiden,

bedankt voor jullie lieve welkom!

ik zie dat er al meerdere DD kindjes op komst zijn: Allemaal ontzettend gefeliciteerd!!!!

Jose: Inderdaad, hij kijkt je weinig in de ogen aan, maar wist wel waar hij over sprak.

meiske: Zag in je handtekening over je mooie kanjers en nu de komst van hun zusje. wat heb je al veel meegemaakt, zeg! Respect!

Ik had inderdaad een goed gevoel na het gesprek met dr S. Ik wil (ook vanwege mijn leeftijd) gaan voor AH. Ik zal dit 11 mei gaan bespreken met hem.

Sas: heel veel succes morgen in DD! Hopelijk kan de arts iets voor jullie betekenen en levert het gesprek iets op!

Geplaatst

icon1.png

Lieve meiden

Het gesprek met dr S was prettig alhoewel het voor mij weinig nieuwe info gaf. Aan de eicelproduktie is niets te doen, andere medicatie of dosering heeft geen zin. Mijn eicelproduktie past bij mijn leeftijd en AMH waarde. Dr S zit geen redenen om onderzoek te doen na evt stollingsfactoren of redenen waarom innesteling een probleem zou zijn. Hij wijt de mislukte icsi toch echt een mijn eicelkwaliteit in combi met het zaad.

Aan het zaad is mogelijk wel wat te doen. Er is vandaag bloed bij mijn vriend afgenomen op diverse hormonen. Morgen horen we de uitslag. Als daar een afwijking zit zou dat een verkalring kunnen zjn voor het probleem. Mogelijk dan op te lossen met hormonen? Indien bloed goed is en het feit dat bij eerder zaadonderzoek en de eerste icsi er wel wat levende cellen waren( ook niet super veel maar in elk geval iets) dan zou er nog een optie zijn om TESE te doen.

Daarnaast heeft hij ECD aangekaart. Ik had Dr. S nog even gemaild met het verzoek dat te doen omdat mijn vriend nog niet denkt aan ecd, bijna niet weet wat het is. Dr.S gaf aan dat er dan zo'n 50% kans is op slagen. Zoals de meeste van jullie weten heb ik mijn blik al op ECD staan maar"loopt" mijn vriend nog achter. Ik vond het dan ook fijn dat dr S mijn verzoek in de mail heeft meegenomen. Maakt het voor mij makkelijker om ECD verder te bespreken met mijn vriend. Vriendlief is er een die altijd reageert op moeilijk dingen door grapjes te maken( vaak ook idd grappig) dus deed dat natuurlijk nu ook. Maar ik weet dat dat zijn manier isom er mee om te gaan. Hij zal zelf ook moeten komen met wat hij wil.

Voor mij is het duidelijk, zonodig TESE en dan bij goed zaad ECD. Dus niet nog eens gaan proberen met eigen eicel.

Het wordt dus vervolgd!

Liefs

Geplaatst

Hey Sas, had net in het andere topic op je gereageerd. Zag daar je naam staan en moest even kijken, hield het forum al de hele tijd in de gaten.

Knuffel

Geplaatst

Sas, fijn dat Dr. Scholtes je verzoek heeft meegenomen. Hopelijk komen jullie er samen goed uit wat ECD betreft. Succes!

Geplaatst

Sas, wat lief dat dr S jouw verzoek ter sprake heeft gebracht in het gesprek. Nu maar hopen dat vriendlief dit even kan laten bezinken (mannen hebben vaak net even iets meer tijd nodig) zodat jullie er straks dan samen helemaal gaan uitkomen. Op naar een zwangerschap! Wordt ecd ook in Dusseldorf gedaan?

Geplaatst

fisje, lees net in je handtekening dat je ook net gestart ben met de behandeling. Hoe voel je, je tot zover? Wanneer heb je de eerste echo?

Geplaatst

Hallo Sas

wat fijn om te lezen dat dr. S. het "beladen" onderwerp wel onderdeel van het gesprek gemaakt heeft, dat maakt het voor jou wellicht weer makkelijker om met je partner te bespreken. Ik moet zeggen dat je bericht positief overkomt, erg fijn!

Ook wel prettig dat jullie vandaag al bericht krijgen over het afgenomen bloed, het kan maar niet snel genoeg gaan natuurlijk.

Stel je nu voor dat er inderdaad uitkomt om voor de tese te gaan en daarbij wordt mooi zaad gevonden, hoe dan eventueel verder? ik dach dat DD niet aan ecd deed of kan je het zaad dan transporteren?

In ieder geval succes alvast met de uitslag van het bloed!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik weet dat er in DD wel aan ECD wordt gedaan. In ieder geval als je een eigen donor hebt. Ik ken nl. iemand die het daar heeft gedaan voor iemand anders.

Weet niet of ze aan anonieme eiceldonoren doen.

Veel succes vandaag Sas!

Geplaatst

Hallo Sas,

Geweldig dat dr. S allerlei andere mogelijkheden ziet voor jullie. Wat je vriendlief betreft draait denk ik wel bij. Mannen hebben inderdaad iets meer tijd nodig in dit soort dingen.

Wij vrouwen halen dan ook alles uit de kast haha. Fijn zeg dat jullie vandaag al de uitslag van de bloedtest binnen krijgen, weet je meteen waar je aan toe bent en welke richting je op kan. Ik vroeg mij ook af of ECD via DD mogelijk is. Volgens Jose kan dit alleen met eigen donor. Misschien werken ze samen met andere ziekenhuizen in deze?

Succes!

Geplaatst

Jose,

Ja FSH verhoogd dus dat kan slechte zaad verklaren,.advies van Dr S is een TESE, sowieso of we nu kiezen voor nog een ICSI of ECD. Advies ligt nu bij mijn vriend te liggen, die moet het allemaal laten bezinken en een keuze maken. Ik heb die al gemaakt

Geplaatst
Sas, wat lief dat dr S jouw verzoek ter sprake heeft gebracht in het gesprek. Nu maar hopen dat vriendlief dit even kan laten bezinken (mannen hebben vaak net even iets meer tijd nodig) zodat jullie er straks dan samen helemaal gaan uitkomen. Op naar een zwangerschap! Wordt ecd ook in Dusseldorf gedaan?

ECD wordt niet in DD gedaan maar in Spanje. Ook prima wat mij betreft.

ja zoals je al schrijft moet het allemaal bezinken.

Liefs

Geplaatst
Hallo Sas

wat fijn om te lezen dat dr. S. het "beladen" onderwerp wel onderdeel van het gesprek gemaakt heeft, dat maakt het voor jou wellicht weer makkelijker om met je partner te bespreken. Ik moet zeggen dat je bericht positief overkomt, erg fijn!

Ook wel prettig dat jullie vandaag al bericht krijgen over het afgenomen bloed, het kan maar niet snel genoeg gaan natuurlijk.

Stel je nu voor dat er inderdaad uitkomt om voor de tese te gaan en daarbij wordt mooi zaad gevonden, hoe dan eventueel verder? ik dach dat DD niet aan ecd deed of kan je het zaad dan transporteren?

In ieder geval succes alvast met de uitslag van het bloed!

liefs

Babeth

ja Top he dat hij dat heeft gedaan! Maakt het idd makkelijker.

Uitslag was idd afwijeknd dus hij adviseert een TESE

ECD doen ze niet maar in samenwerking met Spanje. We zouden dan ook als we ECD doen voor een anonieme donor gaan ook al hebben we al een jaar een aanbod liggen van mijn beste vriendenstel die hun medewerking willen geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden