Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Fisje,

Wat verdrietig dat deze poging weer niet gelukt is. Ik ben benieuwd waarom Dr. Scholtes voorgesteld heeft om een hysteroscopie uit te voeren. Heeft hij hiervoor een reden aangegeven? Heeft het te maken met de hoeveelheid slijn in je baarmoederholte?

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hoi Breden,

Ja, hij blijft benadrukken hoe uitzonderlijk dat is en denkt door een hysteriscopie een oorzaak te vinden. Ik las je onderschrift maar jeetje jij hebt ook al veel meegemaakt. Lees ik het goed dat jullie nog 2 cryo's hebben?

Liefs Fisje

Geplaatst

Fisje, ik hoop dat er wat uit het onderzoek komt en dat je daarna wel zwanger kunt raken. Wij lopen er ook tegenaan dat we altijd goede embryo's en soms zelfs een zwangerschap. Helaas heeft dat tot nu toe nog niet tot het gewenste resultaat mogen leiden. Volgens Dr. Scholtes hebben we echt pech gehad en zou het toch echt een keer moeten lukken. Dinsdag hebben we een gesprek met Dr. De Sutter in Gent. We hopen dat zij ons nog iets verder kan helpen met de behandeling. De twee cryo's die we nog hebben laten we 1 voor 1 terugplaatsen, te beginnen in de cyclus van deze maand. Tot nu toe zijn 'al' onze vier cryo's goed ontdooid. Wat afschuwelijk dat je 3 cryo's verloren zijn gegaan. Was dit een fout van het ziekenhuis? Gr. Breden

Geplaatst

Hoi allemaal, ik ben een tijd niks geschreven op dit topic maar wel af en toe meegelezen. Volgende week heb ik weer een uitgangsecho voor de tweede icsi. Toch wel weer spannend.

Heeft er iemand hier ervaring met AH? Het wordt wel iedere keer gevraagd of we dit willen. Tot nu toe niet gedaan. Waarom hebben ze dit bij jullie wel gedaan?

@visje, balen dat de poging niet gelukt is maar wel fijn dat er nu eindelijk verder gekeken wordt.

Geplaatst

Hoi Twinkle,

fijn dat je weer verder gaat, was natuurlijk mooier geweest als je al zwanger was, maar je begrijpt me wel....

Wij hebben bij onze behandeling in DD wel voor Assisted hatching gekozen, Dr. S. begon er niet zelf over, ik had het aangekaart. Hij vond het bij ons niet echt nodig omdat ik 2x zwanger ben geraakt en er geen aanwijzing is dat hte voor het embryo moeilijk is om uit de schil te komen...maar ja, het kon geen kwaad dus we hebben dat meteen erbij gedaan.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Babeth,

Dus al je het wilt en hij vindt het niet nodig, dan mag het wel?

Ik wil het namelijk ook..

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi Fisje,

ook wij hebben 2x AH gedaan. Zelf voorgesteld aan Dr S. Gezien mijn leeftijd vond hij het wel een goed idee. Ik zou het gewoon doen, alles wat kan helpen zou ik aanpakken.

Succes!

Geplaatst

Hoihoi,

Ook wij hebben AH gedaan, zelfde verhaal als Babeth! We hadden zelf het gevoel van, het vergroot toch onze kansen en daarom wilden wij ook AH laten toepassen. Dit was geen probleem. Dit mag je zelf weten!

Geplaatst

bedankt voor de antwoordjes! kijk nu wel uit naar de afspraak hoor... 21 juni... gaat al opschieten!

Groetjes

noor

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zou het de volgende icsi denk ik wel willen laten doen. Zeker als er verder geen nadelen aan zitten. Volgens mij doen ze het vooral als je boven de 35 bent en ik dacht ook bij cryo's. Het kost iets meer maar volgens mij viel het nog mee.

Geplaatst

Wat wij toen van dr. S. gehoord hebben zijn er zeker geen nadelen aan verbonden, toen wij in Brussel liepen had ik er ook naar gevraagd en zij lieten mij destijds weten het niet toe te passen omdat uit onderzoek was gebleken dat het geen betere resultaten bracht.

Ondanks dat dr. S. het bij ons niet nodig vond en de stelling van Brussel kozen wij er toch voor....je weet immers maar nooit......

de kosten waren € 160,- deze worden apart in rekening gebracht anders kan je verzekeraar moeilijk gaan doen indien het eea. gedeclareerd wordt.

Geplaatst

Ik weet niet of het geholpen heeft, er waren er 2 teruggeplaatst en eentje heeft zich genesteld, persoonlijk denk ik dat het meer aan de kwal. van het embryo lag dan aan de a.h. maar het gaat om het eindresultaat nietwaar? dat ik dit denk ik denk ik mede omdat ik 2x eerder aangeteld ben zonder a.h.

Maar mocht het weer een keer zover komen dan ga ik ook weer voor de a.h. hoor.

Ik voel me redelijk goed, deze zwangerschap was enorm beladen en spannend maar merk dat ik sinds dat ik de 24weken grens gehaald heb wat meer rust gevonden heb en dat ik meer kan genieten. Ik ben 15-8 uitgerekend maar de kans is groot dat ze zich wat eerder aan zal dienen, mede omdat de bevalling zeer waarschijnlijk gepland gaat worden.

Geplaatst

@babeth, fijn dat je wat meer kan genieten, het lijkt me inderdaad heel spannend na wat jullie hebben meegemaakt. succes met de laatste loodjes

Geplaatst

@noor; 21 juni is al snel!! Ik ben heel benieuwd wat ze in dusseldorf voor jullie kunnen doen!

Wij mogen pas op 20 augustus komen. In juli had dr. S. ook nog 3 weken vakantie, dus de rest van juli stond dus al heel erg vol.

Maar we hebben dus ook nog de cryoos die we gaan doen. Dus in de tussentijd vervelen we ons niet.

Morgen ga ik ook voor het eerst naar een natuurarts; ben dus ook erg beniewd naar zijn bevindingen. Dit weekend heb ik wel regelmatig krampjes gehad bij mijn eierstokken. Meestal voel ik het alleen maar aan een kant, maar nu had ik zowel links als rechts last. Ga dan stiekem een beetje dromen en hopen dat er 2 eitjes gesprongen zijn. In ieder geval hebben we genoeg geklust dit weekend..... Stom he, dan ga je toch stiekem hopen terwijl de kans bij ons zoooooo klein is.

Geplaatst

hoi meiden. hier ff een kleine update. Vanwege koorts van manlief (wat dus van invloed kan zijn op de spermakwaliteit), hebben wij besloten om 3 maanden te wachten voordat wij weer van start gaan met een behandeling. Het was even flink balen want ik had er juist echt heel veel zin in om volgende week te gaan starten, maar wij willen nu geen risico lopen. Het zaad is immers al belabberd en nu met die koorts kan het nog veel slechter in kwaliteit zijn. Voorlopig dus (helaas) een verplichte pauze. Nu ik eenmaal aan het idee gewend ben, geet het eigenlijk ook wel een soort van rust. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat ik in september eindelijk aan de slag kan!

Hoe is het met de rest van de meiden, hier?. Ik ben even een beetje het overzicht kwijt wat iedereen nu mee bezig is.

Voor alle zwangeren: hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes in de buik? Lekker aan het genieten?

Geplaatst

Hoi Wannebemom,

Ja ik herken het wel dat je stiekem toch hoopt dat...... ik zit er ook tegen aan maar helaas moet manlief een paar dagen voor zijn werk weg.

Wat betreft die afspraak... die had ik in maart al gemaakt en ondanks mijn zwangerschap gelukkig niet afgezegd. Vandaar dat het in juni is.

Eh... laat je wel even weten over een week of 2 of je heel misschien ongelooflijk veel geluk hebt gehad?!!

ik duim voor je

noor

Geplaatst

Hallo Dames,

Gisteren de punctie gehad in DD, er waren 7 eicellen dus helemaal happy.

Vandaag een telefoontje dat er maar 1 bevrucht is, Dat is dus een enorme domper!!!

In Nederland hadden we meestal 6 cryo's en nu helemaal niets bah!!!!

Nu er maar duimen dat deze ene blijft zitten.....

Zit er behoorlijk doorheen........

PS. nog een vraagje wie gebruikt er superfact neusspray?? Weet namelijk niet hoeveel ik moet nemen......

Groetjes

Geplaatst

ohhhh Scoop wat ontzettend balen, maar gelukkig nog eentje, dat moet ´m gaan worden!!!

Ik had ook de Suprefact gebruikt na de tp, 2 snuiven per dag, 1x bij het opstaan en 1x voor het slapen gaan.Vraag het bij de tp anders nog even na.

Meid, ik kan me voorstellen dat je er stevig van baalt en enorm teleurgesteld bent mar houd goede moed!!!

succes

Geplaatst

Scoop, och kan me voorstellen dat dat tegenvalt zeg! Hebben jullie gewoon IVF of ICSI? Maar inderdaad hopen dat deze ene zich lekker innestelt en dat je de andere helemaal niet nodig hebt! Ik heb geen ervaring met de neusspray dus kan je daarbij niet helpen. Succes!

Wen, zo dat is ook niet leuk nieuws. Helaas kun je weinig doen aan koorts en dan is het inderdaad beter om het uit te stellen. Hoop dat je de rust wat kan vinden de komende maanden.

Liefs Fisje

Geplaatst

Hoi Scoop wat een tegen valler zeg.

Maar het kan wel eens dat je een mindere leg hebt. ik heb het ook 1 keer gehad, gewoon geen terugplaatsing. Onvoorstelbaar waardeloos!

Maar jij het wel een bevruchting, en je hebt er maar een nodig toch!

Wat is er anders dan in nederland gegaan? Kort of lang protocol, andere medicatie of andere techniek? Of is het echt gewoon een mindere maand..

Ik ga voor je duimen dat deze zich helemaal gek gaat delen in elk geval!

Groetjes

noor

Geplaatst

Hallo,

Wij hebben icci gehad in een kort protocol. Mijn voorgevoel was al niet echt heel positief was liever voor een lang protocol gegaan.

Maar dr S. vond dat onnodig bij ons.......

Maar we hebben in ieder geval 1 bevruchte. ZIjn de eisen ook strenger in DD wat betreft de celdeling ed. voor een terugplaatsing????

Morgen om 12.00 in ieder geval een terugplaatsing en nu maar duimen!!!

GRoetjes Scoop

Geplaatst

Hoi scoop

Wij hadden ook de tp op dag 2 , een was 2-cellig en een was er 5 cellig, ik ga er vanuit dat ze alleen een tp doen als het zinvol is, veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden