Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Tool,

hihi....weer wat geleerd dus! Ach...t gebeurt ons allemaal wel eens, denk ik. Maar snel antwoord van dr.S. ;-)

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja gelukkig wel. Anders had ik nog op het werk moeten spuiten. had m al voor de zekerheid meegenomen, het hele setje.

kun je ook opvliegers krijgen van suprefact en/of menopur???? jeetje, heb het me toch een partij warm opeens, pffffff:angryfire:

Geplaatst

hee meisjes,

hier een (voormalig) dd klantje. Mijn dochtertje (picsi-ah) is inmiddels geboren en ik vroeg me af of we, net als in het 40plus hoekje, hier ook een behandelingenlijstje hebben. Gewoon, voor de leuk en voor de goede moed van iedereen die nog bezig is. Net als bij velen hier was mijn behandeling in Dld een laatste kans (alles of niets poging) na mislukte pogingen in Nl. in dd was het dus wonderbaarlijk in één keer, met één emmy, raak. met zo'n lijstje zie je ook als beginnende dd ganger meteen wie bezig is en hoever en of het gelukt is.

Lijkt zo'n lijstje jullie wat (nadeel: je moet het wel een beetje bijhouden haha!)? zet mij er dan maar op!

Verder iedereen veel succes en hopelijk leidt dd bij jullie tot net zo'n prachtig resultaat als bij ons.

grtz,. Yola

Geplaatst

Yola?

Zo'n lijstje bedoel je?

Saskia: 3de ICSI negatief, geen 4de poging meer. Gaan we voor ECD????

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wachten op immunologisch bloedonderzoek. Dan hopelijk starten eind oktobere. (eindelijk!)

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Lala: 23-7 TP Cryo's, uitgerekend 15 april 2012. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool: Icsi 4 een feit: 2 oktober gestart met suprefact, 4 oktober starten met menopur (dag 3) en dag 7 de 1e fm (8 oktober om 11.15 uur), dag 8 cetrotide erbij

Wannabemom 23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Marianne: Start 21 juli -26 juli 1e FM 3 > 10 mm / 5 10 mm / 3

Gabrie: Uitgangsecho 13 oktober in DD daarna starten met suprefact.

Vul je t zelf even aan?

Suggesties voor veranderingen zijn ook van harte welkom!

Overigens, voor ons was dit ook het aller-aller-aller laatste wat we zouden doen.

3 betaalde pogingen gedaan en de cryo's lagen al bijna een jaar in de diepvries. Toen besloten ze, voor de rekening zou komen, ze toch maar te gebruiken. Helaas hebben we door omstandigheden toch de rekening gekregen, maar we hadden hier écht niet meer op gerekend hoor! Frummel is ook een picsi-ah emmy-tje. Maar dan zelfs een diepvries-emmy;-)

Geplaatst
Twinkel,

Klinkt goed! Zeker t eerst acu, dan tp ;) spannend!!

Succes meid!

Wat ik geleerd heb van DD is dat een boekje meenemen geen kwaad kan. Hihihi

Ja een boekje was ik vergeten! Gelukkig heb ik sinds kort een iPhone met wat leuke apps erop (spelletjes). Maar zelfs die was ik op een gegeven moment zat. Ik was ook alleen dus extra saai!

Geplaatst

Twinkel, zie dat je niet op het lijstje staat, of kijk ik erover heen?

Hier een begin van verkoudheid, enorme keelpijn. Hoop niet dat het schadelijk is voor de kwaliteit van de eicellen. Gelukkig ben ik sinds vandaag van de superfucked af. Heb op zich geen koorts, maar echt lekker voel ik me niet. en dat kan ik dus nu juist niet gebruiken, zucht.

Morgen naar DD, ben benieuwd hoeveel het er zijn en hoe groot ze al zijn.

Hoeveel fm's hadden jullie gemiddeld in DD?

In Maastricht had ik met Puregon altijd 3 fm's, behalve de laatste keer, toen had ik er maar twee, maar die laatste keer wil ik snel vergeten.

we zullen het morgen wel horen.

Yola, nog gefeliciteerd met jullie dochtertje!!! gaat alles goed??

ik heb een vraagje, wordt er ook ah gedaan als de embryo van goeie kwaliteit is, een toppertje zeg maar?

En stel, je krijgt er 2 of 3 teruggeplaatst (we hebben de vraag/het voorstel gekregen of wij mss niet 3 willen laten terugplaatsen), krijgen deze dan allemaal ah, als je hiervoor kiest? Zal dr. S. morgen ook eens vragen.

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool: alle drie krijgen dan AH, zelfs de ijsjes ;-) Toppertjes krijgen ook AH. Het gaat erom dat t schilletje makkelijker doorbreekbaar is zodat er makkelijker een innestelling kan plaatsvinden.

Uhm........volgesn mij 3x terug geweest voor een FM, maar het kunnen er ook 2 zijn geweest, is inmiddels meer dan 1,5 jaar geleden :S

Twinkel: ja, ik ken het. Ben daar ook wel een alleen zonder boekje geweest. Leuk aquarium, maar niet voor een uur hihihi

Geplaatst

Tool, ja ben nooit zo van de lijstjes. Ook weet ik pas sinds kort hoe ik met de iPad een tekst kan kopieeren. Zal het van de week eens proberen.

Vervelend dat je je niet lekker voelt zeg. Ben je wel aan de vitamines? Als ik voel dat ik ziek ga worden neem ik nog wel eens antigriepine. Dat helpt vaak wel. Mag je alleen niet meer na de tp.

Ik heb meestal 1 uitgangsecho en daarna 2 fm's gehad in dd. volgens mij maakt het niet uit of je een toppertje krijgt teruggeplaatst of niet. Ah kan altijd behalve als ze in de embryoscope zijn geweest want dan zijn ze al te ver doorgedeelt.

En weten jullie al of je er 2 of 3 wilt terugplaatsen?

Geplaatst

Hi all!

Ik meld me even aan op het DD forum. As. donderdag intake gesprek. Toe aan een nieuwe start. Hopelijk gaat het hier lukken. Heb nog 3 cryo's en die wil ik in DD laten terugplaatsen met AH. Indien ze natuurlijk goed ontdooien. Allemaal heel spannend. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe in DD?

Ik las al dat ik wat leesmateriaal of de ipad moet meenemen, aangezien je hier dus ook lang moet wachten (ben ik inmiddels wel gewend). Ik heb nog recht op 1 vergoede poging, hopelijk gaat het IAK niet moeilijk doen. Half november de TP in het positiefste geval, anders op naar IVF/ICSI 3.

Hey lala ik zie dat jij in DD zat dus, volgens mij heb ik je ook ergens op een wachtbankje toen getroffen, goed te zien dat alles goed gaat. Het geeft weer hoop he ;-) is Jay ook de daadwerkelijk naam of fictief?

Hoe zit het met parkeren in DD, en zit het midden in het centrum? Weet iemand toevallig een leuk restaurant daar in de buurt anders staan we wsl in de file richting huis donderdag...

Al mijn hoop is op DD gericht, dus hoop op veel positieve reacties...of misschien zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden.

Hopelijk zitten we allemaal straks heel kort op het DD forum, dat we allemaal zwanger worden :-)

Geplaatst

Bloempje, over het algemeen gaat het altijd redelijk snel hoor. Nu was er alleen een feestdag waardoor het allemaal veel langer duurde. Maar een boekje is altijd handig om mee te nemen.

Ze hebben een eigen parkeerterrein. Het kan soms wel eens vol zijn maar het beste is om in dat geval gewoon even te wachten totdat er iemand weggaat. Meestal duurt dat niet langer dan 5 à 10 minuten. In de omgeving kun je nergens parkeren. Dit heb ik al eens gevraagd aan de assistente. Het is niet in het centrum maar volgens mij wel vlakbij. Restaurant kan ik je niet aan helpen maar je zou het daar kunnen vragen.

In dusseldorf kun je kiezen uit de terugplaatsing van 1,2 of 3 embryo's mits er natuurlijk voldoende zijn ;-). ik vraag me alleen even af of je de cryo's mee kunt nemen en hoe dat dan gaat met vervoer.

Succes aanstaande donderdag.

Geplaatst

Hoi bloempje,

Jay is fictief...de twee jees is nu 1 jee oftewel Jay.

Boekje kan handig zijn, hoeft vaak niet, maar je zult maar een drukke dag ertussen hebben zitten.

Ben benieuwd hoe t gaat met cryo's meenemen naar DD. Maar als ze alle drie goed ontdooid zijn, en jullie hebben het zo afgesproken dan gaan er ook drie terug.

Restaurantjrs, volgens mij zit er in de lange straat wel wat hoor, maar zou t inderdaad even navragen waar er iets leuks is.

Tja, eat kan ik zeggen verder: goed gevoel bij DD. Alle artsen zijn heel kundig, en even aardig. En kijk bij ons: het is een van de cryo's die is blijven zitten ;)

Succes donderdag! De tp kosten moeten als t goed is gewoon vergoed worden, vallen onder poging nummer twee.

Geplaatst

Bloempje zou jij als je op intake gaat eens willen vragen wat hun succespercentage van dit jaar tot nu toe is? Ben zeer benieuwd namelijk en jij misschien zelf ook wel? Zo niet dan vraag ik het zelf wel hoor.

Veel succes donderdag!

noor

Geplaatst

hey meiden, ik moest ff bijlezen na deze week (te druk gehad om even de tijd voor het forum te nemen).

Wat is het ineens gezellig druk, hier!

Tool: Hoe was je echo vandaag???? Wel naar dat je ineens zo grieperig/ verkouden aan het worden bent. Hopelijk knap je snel weer wat op!

Bloempje: Spannend, een intake gesprek. ben benieuwd wat je er van vindt. Ik weet dat er bij de haven (op circa 5 tot 10 minuten wandelen) een aantal restaurantjes zitten. Wij zijn daar een keer gaan lunchen (op aanwijzen van de assistentes). Wij hebben zelf tot nu toe, de afspraken in DD gecombineerd met een overnachting in de grensstreek. Dit omdat het reizen op 1 dag toch wat teveel is voor mijn zoontje (wij wonen in het westen van Nl en hebben helaas geen opa's of oma's die kunnen oppassen).

Twinkle: Nog een paar nachtjes en dan is het alweer dinsdag!

Lala: Wow, wat fijn dat je weer een echo hebt gehad. 1.2 mm is heel netjes, hoor. Doen jullie zo'n combinatietest dat er ook bloed geprikt is? Dan zal je binnenkort wel de uitslag krijgen. Wij kregen die gewoon telefonisch van het ziekenhuis zelf. Lekker van genieten, zo'n springende jay in je buik! Dat beloofd wat voor de 20 weken echo.

Geplaatst

Wen,

Ja, er is ook bloed geprikt. Ik neem aan dat we de uitslag via hen of via de VK horen.

De 20 w echo zal inderdaad wat worden zeg! Frummel is nu al zo beweeglijk! Maar goed, ik zal mawr een halve dag oppakken voor die test. Maar zover is t nog niet. Vandaag week 13, dus nog even te gaan!

Hoe is t met jou dan?

Geplaatst

he dames,

mijn hoofd is als een vergiet, voel me steeds miserabeler worden. Ben al aan de hotcoldrex, helpt een beetje.

De fm van gisteren was wel goed eigenlijk. binnen 5 minuten waren we weer buiten, hahahaha. Het ging roekietsoekie gisteren.

er lagen 5-6 follikels al klaar, hoe groot weten we allebei niet, konden het gemompel van dr. S. niet verstaan. Denk wel dat ik verstaan had dat mijn bms rond 6-7 mm al was.

Nog gewoon doorgaan met menopur en vanavond de cetro erbij. Dinsdag om 10.30 uur weer fm, de 2e en we moesten er rekening mee houden dat we donderdag of vrijdag de punctie konden verwachten, whoehoe. gaat rappierappie allemaal.

ik denk dat we er 3 laten terugplaatsen, mits we voldoende hebben en met ah.

reageer later op de andere meiden, nu even geen puf! sorry!!!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, Lekker snel je bed in, jij. En goed uitzieken! Beterschap. Wel een mooi aantal follies die klaar liggen! Dat biedt perspectief voor drie terugplaatsingen!

(mn zoontje wil wat aandacht, dus ik kom later wel ff terug hier)

Geplaatst

Tool wat rot voor je! verkouden, bah, waarom nu juist.Waarom heb je niet gevraagd hoe groot ze waren joh, dat willen wij allemaal weten hier! Sterkte met je gezondheid.

Geplaatst

Hi meiden, heb t lijstje van Lala overgenomen en beetje aangepast. Ik vond het zelf heel bemoedigend om in het 40+ forum de successen te lezen. Daarom heb ik een apart lijstje 'zwanger en geboren' gemaakt. Ik draag het nu verder aan jullie over ;-). Als jullie t goed vinden zo, vul je het dan aan? Als je t anders wil, verander t gerust, ik trek mij weer terug naar het 'uitgerekend september' topic.

Gefeliciteerd trouwens, Lala!!

Tool: bij ons gaat alles goed. de kleine drinkt, poept, plast, huilt, slaapt, heeft krampjes en kijkt met grote ogen nieuwsgierig de wereld in. Helemaal zoals het hoort dus :-). Ook met mij gaat t goed, was heel snel weer op de been. Tis druk met 2 meiden, maar ik ben hartstikke gelukkig met mijn prachtige kids. Ik hoop dat jullie dat allemaal ook mee mogen maken!

In de running

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wachten op immunologisch bloedonderzoek. Dan hopelijk starten eind oktobere. (eindelijk!)

Lala: 23-7 TP Cryo's, uitgerekend 15 april 2012. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Tool: Icsi 4 een feit: 2 oktober gestart met suprefact, 4 oktober starten met menopur (dag 3) en dag 7 de 1e fm (8 oktober om 11.15 uur), dag 8 cetrotide erbij

zwanger en geboren

Lala:

Yola: 2 x icsi brusje (Geertgen), 3e poging picsi+ah in dd, 2 eitjes, 1 emmy, 28-12-10: testen, zwanger! Dochter/zusje geboren 14-9-11

Geplaatst

Dan doe ik ook mee ;)

In de running

zwanger en geboren

Lala:

Yola: 2 x icsi brusje (Geertgen), 3e poging picsi+ah in dd, 2 eitjes, 1 emmy, 28-12-10: testen, zwanger! Dochter/zusje geboren 14-9-11

Jose: 4e poging DD, picsi + ah, 20-11-2011 uitgerekend.

Geplaatst

In de running

9 maanden wachten:Jose: 4e poging DD, picsi + ah, 20-11-2011 uitgerekend.

Geboren:

José, heb t ietsjes aangepast! Maar jij staat wel weer bovenaan nu ;-)

Yola, thanks! Vanavond hopelijk weer spieken hoe t met Frummel/Jay is.

Geplaatst

he dames,

vanochtend met koorts opgestaan, 38. is nu gelukkig gezakt naar 37.4 weer. Zal morgen eens vragen of dit kwaad kan. wil niet het risico lopen dat hierdoor onze poging bij voorbaat als gedoemd is te mislukken.

zal het lijstje ook even aanpassen:

In de running

Tool: 2-10 gestart met icsi 4 en suprefact, 4-10 menopur erbij, 8-10 1e fm (5-6 folllikels al), 11-10 fm2

9 maanden wachten:

Jose: 4e poging DD, picsi + ah, 20-11-2011 uitgerekend.

Geboren:

Geplaatst

Tool, naar dat je koorts hebt. Ik heb wel eens gelezen dat het bij de vrouw niet echt kwaad kan maar dat je wel moet oppassen met het aansteken van je man! Dit kan heel slecht zijn voor het zaad. Sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden