Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Twinkle, Voor jou draaien de duimen ook erg hard, hoor. En dat geldt ook voor Noor!

Wanneer mag je testen?

Succes tijdens de slopende wachtweken.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie o Wie kan mij ff helpen.

Wie weet welk ziekenhuis/echobureau er echo's doet voor patienten die een behandeling in het buitenland doen?

Ik weet het ziekenhuis in Beverwijk.

Ziekenhuis in Hoofddorp

Er moet nog een echo centrum zijn en ik weet niet welke....wie o wie.

Heb namelijk geen zin om steeds naar DD te reizen...

Thankssss

Geplaatst

Babeth heeft ergens in dit topic een naam van een echocentrum in amsterdam gemeld. Oef al best lang geleden dat vind je niet 1,2,3 ...

Vraag t haar anders ff!

Liefs

noor

Geplaatst

Haaaai Wendy,

Hoe is het afgelopen met het bloed.....is het al terecht bij dr. Pfeiffer??

Ik ben druk aan het snuiven en spuiten. As zaterdag heb ik een FM in DD.

Gr,

Geplaatst

Gabrie, wat spannend! eerste FM meting. Hoe bevalt het snuiven en slikken Lijken wel junkies hier...hij, hi)? Begreep van Tool dat de spray allesbehalve fijn is. Op naar een hoop mooie follikels!!!

Tja...mijn bloed......lijkt wel of er een vloek op zit.

Korte versie:

Vorige week heel duidelijk met de huisarts assistente afgesprken dat het met spoed naar DD moest. Zij zei nog dat zij het via express post zou laten ophalen zodat het de volgende morgen er zou zijn. Dinsdag bloed geprikt en het adres aan haar gegeven. Woensdag geen mail van dr P. Ik dus maar even mailen. Bleek het bloed niet ontvangen te zijn. Ik vandaag dus maar weer bellen met de huisarts assisente. Zegt ze: Oooh....Oja. Ik heb het met mijn collegaatje meegeven en die het het bij het postkantoor gebracht.......verstuurd met de normale post........

Volgens dr P nog niet zo probleem als het dan wel vandaag zou aankomen in DD. Dat is helaas niet het geval. Morgen dus weer met de assisente aan de telefoon en haar vragen hoe ze denkt dit op te lossen.......zucht!

Anders dan toch maar starten zonder immunologisch onderzoek of kijken of wij 2 dagen verlof kunnen opnemen om zelf naar DD te rijden. (indien de assistente niet met een plausibele oplossing komt).

Is het trouwens iemand bekend of dr. S ook Intrapillis voorschrijft of loopt dit alleen via dr P van Labor Benrath?

Geplaatst

Wen, wat een gedoe met dat bloed! Lekker slordig van die assistente zeg. Misschien kunnen ze nieuw bloed prikken en het dan wel goed versturen....en anders dus een ritje dusseldorf. Wonen jullie erg ver weg? Misschien kun je op vrijdag gaan dan is het vaak rustig op de weg.

Met mij gaat alles goed. Ik mag zondag testen. Dat schiet dus al op! Morgen vast de testen halen.

Tool en Noor wanneer mogen jullie testen?

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik hier ben geweest, moeilijke periode achter de rug.. Ben in augustus weer geopereerd aan mijn enige eierstok (was nog even de vraag of ik

hem kon behouden). Kon het even niet aan om hier actief te zijn.. Sorry..

Ben gelukkig wel weer kunnen beginnen in dd en heb net mijn pregnyl gespoten en zaterdag hebben we de punctie, vindt het wel erg spannend vooral omdat ik me erg goed

voel en het de eerste keer is dat ik zonder problemen eindelijk aan mijn eerste echte punctie kom..

Er zullen ongetwijfeld heel veel voor mij nieuwe gezichten zijn en die wens ik heel veel sterkte!!

Hoe gaat het verder met twinkelstar, fisje, sas en leeuwinnetje en de rest waar ik even niet zo 1, 2, 3 opkom..

Grtssss

Geplaatst

Oh F.... ik dacht idd dat het zaterdag is!!!! Geen krant hier.... suf stom stom...

Sorry meis! Maar mag ik je dan wel een leuke dag wensen? Dat kan altijd toch hihi

Geplaatst

Gabrie, veel succes morgen met je eerste fm!!!

Bumpie, welkom terug en succes morgen met de punctie!!! Wat fijn dat je je eierstok hebt kunnen behouden en dat je nu bij deze behandeling nergens last van hebt gehad!! Super gevoel is dat hè? Had ik ook, was alleen moe, maar ja, kon ook in combinatie met het lesgeven zijn, hihihi. Heel veel succes morgen! Op naar een mooie oogst!!!

Twinkel, zondag testen, spannend!!! Ik duim voor je!!!

Noor, hoe voel jij je? Je hebt er toch ook 3 teruggekregen??? Met of zonder AH?

Ik voel me op zich prima. Ben er wel, maar toch ook weer niet mee bezig. Besef het nog niet helemaal, volgens mij. Het is allemaal zo snel gegaan. Beetje moeilijk om te omschrijven.

Vinden het reuze spannend allemaal en hopen ook dat minstens 1 van onze 3 jongens blijft zitten, en tegelijkertijd is er bij mij tenminste dan ook wel een beetje berusting (nu dan tenminste) mocht het niet lukken. maarja, zo denk ik er nu over.

In combinatie met de acu heb ik er wel een goed gevoel bij.

Ervaar nu ook links in mijn lies steken, weet niet of dit al ergens op duidt. Gisteren had ik opeens rechts allerlei steken, terwijl ik daar niets heb zitten (dr. S en dr. M hebben nog een keer voor de zekerheid gekeken, zit echt niets). Vreemd dan toch??? Zolang de zeurderige pijn in mijn onderrug maar wegblijft, is alles prima. Want die duidt meestal op een ongi.

Vanochtend ook voor de eerste keer bijna mijn bolletjes vergeten in te doen, hahahaha. Onze kater vond het maar wat interessant toen ik ze aan het inbrengen was, hahahahaha. Heb altijd een wc-maatje, hihihi

Wen, jeetje wat een gedoe met je bloed. Eigenlijk niet normaal. Daarom hebben wij besloten om het bloed voor de punctie in DD te laten afnemen en niet via de ha, juist omdat ze mij niet de garantie konden geven dat het op tijd in DD zou zijn.

je zou dr. P eens kunnen mailen of hij dit middeltje voorschrijft. Geen idee eigenlijk. En wellicht kun je aan hem vragen of het verstandig is om nu te beginnen zonder het vooronderzoek. Wie weet wat er allemaal uitkomt. en het zou zonde zijn als hiermee een behandeling niet zou slagen, toch? Volg je gevoel. Wat ik heb begrepen is dat dr. P snel reageert via mail en heel geruststellend overkomt!

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen! Sterkte!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Bumpie, gezellig dat je er ook weer bij bent. Wat was er precies met je eierstok? Gelukkig is het allemaal goed gekomen en voel je je goed nu. Heel veel succes zaterdag! Weet je hoeveel folikels je hebt?

Ik zit in de wachtweken van een cryo tp. Zondag mag ik testen. Heel eng weer hoor. Ik ben zo bang op weer een teleurstelling. Durf bijna niet te denken dat het nu misschien wel een keertje goed is.

Geplaatst

Tool, alle duimen staan voor je aan!! Ik hoop echt dat er in ieder geval 1 blijft zitten.

Dat heb je nu wel verdiend.

Deze poging gaat eigenlijk ook een beetje langs mij heen. De pogingen in Nederland waren veel hectischer. Moest om de 3 dagen

voor een echo. En bij elke echo bloed prikken.

Ik voel 1 van mij eierstokken, weet niet of dat goed is. Heb het gevoel dat het veels te vroeg is om iets te voelen. Dat het veels te snel

gaat of zoiets.

Twinkel, spannend zondag al weer testen wat vliegt de tijd. Ik hoop dat jij ons zondag blij kan maken met goed nieuws.

Wendy wat een gezeik met dat bloed zeg. Ik heb alles in DD laten prikken via de kliniek. Misschien toch maar een keertje daarheen?

Bumpie ik hoop op vele rijpe eitjes die ook nog eens een mooie bevruchting gaan opleveren. Heel veel succes

Geplaatst

@Gabrie74

Hoop voor je dat je veel follikels hebt, zal voor je duimen misschien zie ik je nog wel ;)

@wen72

Woon je erg ver van dd? Wel heeeeeel erg slordig van die assistente. Wat voor onderzoek bedoel je met imunologisch onderzoek?

Misschien heel dom van me sorry.. Ik heb het hele tussentraject van kunstmatige insemenatie etc. (weet niet alle afkortingen)

overgeslagen. En ik moet eerlijk zijn dat ik niets in NL doe, ik rij met heeeel veeel liefde en plezier naar dd ookal is het

twee uur heen en twee uur terug. Ik voel me er prettiger dan in nl. De artsen hier in nl hebben mijn rechtereierstok verwijderd

en met een echo gaan ze stug op zoek naar de rechter die er niet meer is.. Afgelopen week was Dhr. S er niet en moest ik naar

Dhr. M. de beste man heeft mij nog nooit gezien en met het begin van de echo zegt hij uit zichzelf. "De rechterkant is er niet

meer dus we gaan naar links" Dat vindt ik wel een hele gerustellende gedachte. Dhr. M is ook een fijne arts ondanks mijn beroerde

duits.

@Tool

Is ook een super gevoel, nu nog een goede uitslag ;). En moe diepe zucht slaap de laatste tijd zo goed zodra ik mijn mandje

zie :). Werk er ook nog bij draai middagdiensten als ik naar dd. moet dus dan zit ik s'ochtends om 06:15 in de auto kom ik terug

en dan moet ik nog tot 21 uur werken. Gelukkig heb ik (nog) een goede werkgever:). Daarnaast volg ik nog een avondopleiding. Dus

ben een bezig bijtje.

En ik herken je gevoel dat het zo snel gaat.. Maar dat kan ook door de drukte komen:)

Wanneer mag je testen? Zal voor je duimen.

@Twinkelstar

In april/mei zat ik in een behandeling, en die is afgebroken omdat mijn stok veel te hoog lag, door de verwijdering van mijn

rechterkant 2 jaar geleden, is mijn linkerkant ook meteen schoongemaakt, hierdoor was hij niet meer toegankelijk en lag veel

te hoog verkleefd, ze kwamen er niet bij met de FM. Nu blijkt achteraf gezien dat het geen overbodige luxe is geweest dat ik

ben geholpen omdat ik er in de toekomst (hoe kon het ook anders) er problemen mee kon gaan krijgen. En na de eerste menstruatie

dmv duphaston kon ik weer beginnen. En dat is nu, en ik voel me geweldig heb me nog nooit zo goed gevoeld met een behandeling.

En nu ben ik op van de zenuwen bijna 15 jaar bezig en nu eindelijk als het goed gaat een punctie en dinsdag TP. Als ik goed heb

geteld heb ik tussen de 6 á 8 follikels, morgen zal het uitwijzen hoeveel het er zijn. Vanavond rij ik naar mijn moeder en dan

blijven we tot dinsdag bij haar logeren, scheelt een dik uur reizen voor ons.

Wat spannend die cryo is toch nav een behandeling en de overgebleven embryo's toch. En die test is om te kijken of je een TP kan

krijgen? Ik hoop het zo voor je.. Ben al een paar keer aan het duimen dus ik ga gewoon naar de volgende vinger :). Sabbel ze

allemaal week voor jullie als het maar lukt..

Liefs Bumbie

Geplaatst

Hoi meiden, heb weer even bijgelezen. Even snelle reactie

@Tool, 3 in de buik! Wauw, ik ga weer duimen voor je!!

@ Twinkle, spannend voor jou, nu je bijna mag testen. Ook voor jou draaien de duimen

@ Bumpie, welkom terug!!

Hier niets te melden, ben wachtende op mijn lief,maar die komt pas ergens half november terug....duurt nog zo lang..

Liefs

Geplaatst

Meiden ik vind het lijstje wel handig want ik mis soms echt het overzicht en waar iedereen mee bezig is,maar misschien is het mijn leeftijd??

Vullen jullie hem weer aan? Of vinden jullie het lijste niets?

In de running

Saskia: 3de ICSI negatief, geen 4de poging meer. Gaan we voor ECD????

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wachten op immunologisch bloedonderzoek. Dan hopelijk starten eind oktobere. (eindelijk!)

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool: 2-10 gestart met icsi 4 en suprefact, 4-10 menopur erbij, 8-10 1e fm (5-6 folllikels al), 11-10 fm2

Wannabemom 23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Marianne: Start 21 juli -26 juli 1e FM 3 > 10 mm / 5 10 mm / 3

Gabrie: Uitgangsecho 13 oktober in DD daarna starten met suprefact.

9 maanden wachten:

Jose: 4e poging DD, picsi + ah, 20-11-2011 uitgerekend.

Lala: 23-7 TP Cryo's, uitgerekend 15 april 2012. 14 september 2de echo; 4 oktober combinatietest - nekplooi 1,2mm ; 10 oktober VK

Geboren:

Yola: 2 x icsi brusje (Geertgen), 3e poging picsi+ah in dd, 2 eitjes, 1 emmy, 28-12-10: testen, zwanger! Dochter/zusje geboren 14-9-11

Geplaatst

Sas,

Dank je voor t lijstje. Kan aangepast worden trouwens, gaat mezelf even niet lukken op een ipad. Ik weet t, een luxe probleem!

7 nov VK, 23 nov 20wkn echo.

Uitslag van combi test is zeer positief, kans van 1:1300 op down syndroom, trisomie 15 en 18, resp. 1:410 en 1:5000

Oftewel: niet druk maken.

Brumbie: welkom terug! Dr.M is zeer fijne arts. Heb hem maar 1x gehad, bij de TP, maar een fijne man. Heb die ander mannelijk dr. Ook een paar keer gehad, vond ik ook een fijne man. Gek genoeg heb ik bij hen het idee dat ze overal meer tijd voor nemen. Kan best hoor, dr.S is nogal druk.

Twinkel, wat vliegr de tijd. Succes! Duimen draaien. Wordt een spannend weekendje voor jullie.

Gabrie, is een stuk relaxter in DD, klopt. Geniet ervan zou ik zeggen!

Sas, succes met wachten weer.

Voor idereeen, een virtuele :hugs2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden