Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi hoi,

@Tool

Wij doen of deden IVF 8 jaar geleden was het ook IVF en toen had ik 4 bevruchtingen. ICSI kom ik volgens mij niet

voor in aanmerking toch? Dat heeft toch met trage zwemmertjes te maken of heb ik het verkeerd. Ben ook wel van

mening dat als je dit een keer hebt meegemaakt zal je altijd in de rats zitten of er bevruchting zal plaatsvinden

oftewel zenuwslopend. Ik weet wel dat ik de telefoon niet meer opneem...

Kwik, Kwek en Flupke zien er geweldig uit :) moge de beste plakken ;) nog even volhouden..

Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk mensen op de hoogte te houden, en dan merken ze het vanzelf wel. We vertellen

het wel als er naar gevraagd wordt maar voor de rest zijn er maar drie personen die volledig op de hoogte zijn

buiten mijn werkgever.. Dat doe ik bewust want als het misgaat komt iedereen vragen en daar kan ik niet tegen en

dan kan ik mijn gedachten ook niet meer ergens anders aan toe zetten.

Liefs

Nou, dat dachten wij dus ook. In Maastricht is het ook inderdaad zo dat je niet voor icsi in aanmerking komt als de zwemmers goed genoeg zijn. Maar dr. S. zei gewoon, juist vanwegen het feit dat we bij de laatste ivf geen bevruchting hadden, dat we dit keer icsi gingen doen.

Je hebt dus best kans dat hij de volgende keer ook bij jullie icsi wil laten doen. Bij ons heeft het nu uiteindelijk 3 embryo's opgeleverd. Ik heb het idee dat ze zich in DD niet zo zeer aan de regels houden of niet strict volgen, je begrijpt me wel.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, breek even in: icsi wordt ook toegepast bij oudere vrouwen (rotwoord maar jullie snappen me) omdat hun eicellen een hardere schil hebben waardoor zwemmertje er niet door kan en bij diverse onverklaarbare ivf pogingen. Hoeft dus niet samen te hangen met verminderde spermakwaliteit. Succes allemaal!

(breekt weer uit)

Geplaatst
Hoi, breek even in: icsi wordt ook toegepast bij oudere vrouwen (rotwoord maar jullie snappen me) omdat hun eicellen een hardere schil hebben waardoor zwemmertje er niet door kan en bij diverse onverklaarbare ivf pogingen. Hoeft dus niet samen te hangen met verminderde spermakwaliteit. Succes allemaal!

(breekt weer uit)

hihi....dát bedoel ik ;-)

Geplaatst

@lala

Ik dacht dat trage zwemmertjes te maken hadden met ICSI, maar over het harde schilletje heb ik nog niet over nagedacht.

We zullen zien wat ds. maandag te zeggen heeft misschien wordt het wel ass.hatching. Vind het wel spannend worden als

ik heel eerlijk moet zijn.

Ben blij dat het wolkje begint te dalen, maar dit is misschien makkelijk gezegd voor mij.. Laat je niet beinvloeden

door je omgeving wat daarin gebeurt geniet van je zwangerschap, jullie hebben er veel moeite voor moeten doen!

Is niet altijd makkelijk om nuchter te zijn, ik probeer het wel natuurlijk. Wij laten ons leven ook niet leiden

door de behandelingen alleen sommige beslissingen zoals bv. huis hebben we wel rekening mee gehouden. Ik zal bv.

nu geen minicooper aanschaffen of een mooie (kwijl kwijl) cabrio. Terwijl ik weet dat ik misschien niet alleen

twee honden moet vervoeren :).

Kan me helemaal aansluiten bij jullie beslissing om niet meer in die MMM te willen. Ik ook niet meer. Ben nu 35 en

heb tot nu toe alleen maar ellende gehad wat fertiliteit betreft nu bijna 15 jaar lopen we met een wens, die

misschien wel niet te verwezelijken is. Ik was er een paar jaar geleden al klaar mee, alleen dan wordt je 31 (na een

pauze van ongeveer 4 jaar) en dan denk je, wat moet ik doen. Hebben toen besloten om verder te gaan. Heb gezegd doe ik het niet

krijg ik er spijt van, doe ik het wel krijg ik er ook spijt van als ik 50 ben (aangezien we tegenwoordig bijna 100 worden :))

heb ik besloten om toch verder te gaan. Mijn hubbie heeft altijd gezegd ben ook gelukkig zonder kiddo's heb je ook leren

kennen zonder ze, het zou heel leuk zijn maar jouw leven gaat mij voor! Aangezien er veel fout is gegaan bij mij

zit hij er als een havik bovenop. Bij wat we ook gaan doen hij staat er ook achter is ook bij elke echo etc.

@Tool

Ik hoor uit jullie eigen ervaringen ook bij jou dat het niet uitmaakt dus.. Moet eerlijk zijn dat ik het wel een opluchting

vindt. En nope dd tekent gelukkig niet tussen de lijntjes ;)

@elliebellie

Oud wij vrouwen blijven toch eeuwig jong :)

Maar ik snap hem ;)

Liefs

Geplaatst

Bumbie,

Was bij ons wel wat anders.....wij zijn "pas" en stelletje geworden toen ik al 35 was. Maar manlief heeft ook een hele grote kinderwens, en dat wist ik van hem.

Mannie ging ook met alles mee, en nu nog trouwens. Hij vind t maar wát interessant allemaal.

Maar om nou geen cabrio te doen omdat er misschien een frummel aan zit te komen?? hihi

Ik heb altijd gezegd; eerst een kleine, dan pas een hond. Uiteindelijk is onze eerste hond inmiddels vandaag weer een jaartje dood, en hebben we er 4 rondrennen.

Als we van te voren geweten hadden dat er een kleine aan zat te komen, dan had ik geen pool-kamer gemaakt, dan hadden er waarschijnlijk minstens 2 honden minder rondgelopen, dan was zeker weten de tuin afgeweest en zo nog meer van die dingen.

Uiteindelijk hebben wij eigenlijk geen "wat -als " dingen gedaan maar gewoon ons hart gevolgd.

AH heeft pas zin, als er bevruchtingen zijn, dus daar zal de eerste prioriteit naar toe moeten gaan. Bij ons is het uiteindelijk de cryo-tp van de ICSI emmies geworden, mét AH.

Maar ik ben inderdaad wel benieuwd wat dr.S ervan / erover te zeggen heeft. Zal best dat t spannend wordt!! :D

Ik duim voor een goed vervolg plan, met een geweldige afloop!

Geplaatst

Meiden, punctie is goed gegaan.

7 eicellen gevonden dus daar zijn we erg tevreden mee, nu op naar de volgende stap.

bumbie, tja Het zit in mijn natuur om alles er uit te halen wat er in zit, en ga er ook helemaal voor als ik ergens voor kies.

Ik ben wel bewust bezig om mij niet teveel te laten meeslepen. Doorgaans gaat het wel goed hoor, hoewel door de MK's die we achter de rug hebben ik

wel moet zeggen dat het soms best wel moeilijk is. Ik probeer alles wat ik meemaak in mijn "rugzakje" te stoppen, soms haal ik het er uit, en mag ik verdrietig zijn. Voor de rest probeer ik positief te zijn.

Maar zo heeft iedereen wel zijn/haar verhaal hier op dit forum.

Hebben jullie al wat van Viola gehoord?, ik vindt het zo lang duren, ik hoop zo dat alles oke.

liefs allemaal!!

liefs Joske

Geplaatst

@Joske, fijn dat er 7 eicellen zijn. Spannend weer de komende dagen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen met je vraag over Viola. Ik heb contact gehad met haar vandaag. Zij moet het zelf maar vertellen als ze daar aan toe is.

Geplaatst
Meiden, punctie is goed gegaan.

7 eicellen gevonden dus daar zijn we erg tevreden mee, nu op naar de volgende stap.

bumbie, tja Het zit in mijn natuur om alles er uit te halen wat er in zit, en ga er ook helemaal voor als ik ergens voor kies.

Ik ben wel bewust bezig om mij niet teveel te laten meeslepen. Doorgaans gaat het wel goed hoor, hoewel door de MK's die we achter de rug hebben ik

wel moet zeggen dat het soms best wel moeilijk is. Ik probeer alles wat ik meemaak in mijn "rugzakje" te stoppen, soms haal ik het er uit, en mag ik verdrietig zijn. Voor de rest probeer ik positief te zijn.

Maar zo heeft iedereen wel zijn/haar verhaal hier op dit forum.

Hebben jullie al wat van Viola gehoord?, ik vindt het zo lang duren, ik hoop zo dat alles oke.

liefs allemaal!!

liefs Joske

Wat goed 7 stuks :)...

Geplaatst

joske, mooi resultaat meid!!!

Sas, dat klintk niet zo goed. Hoop dat het niet ernstigs is, maar we wachten wel op Vio-la.

temp was nog steeds hoog. zou het dan misschien toch gelukt kunnen zijn??? mijn ouders vertrekken morgen naar engeland, zou ik het aandurven om morgen te testen en alsie positief is, dan voor hun vertrek nog naar ze toe gaan??? durf niet en van de andere kant weet ik het niet

Geplaatst

@twinkelstar

Voor de verzekering geld het als volledige poging, je hebt immers de punctie gehad, nu heb ik gisteren de rekening

ontvangen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik deze zo betaal en niet indien bij de verzekeraar. Het scheelt toch

zo'n 400 euro volgens mij. Dan kan ik beter een dikke nota insturen denk ik..

Mijn hubbie baalt er ook enorm van en praat er ook wel over, maar idd. mannen kunnen zich er denk ik makkelijker

overheen zetten...

Hoe gaat het nu? En yep hier hoef je niet te veel te vertellen, je krijgt geen goedbedoelde adviesen van het komt

goed. Mijn tante en daar de tante van en de dochter daarvan die had dit ook en die was ook zwanger. Pfffff daar

wordt ik nu zo moedeloos van. Als je dan aangeeft het kan gewoon echt niet, krijg je toch nog als antwoord; je

weet maar nooit..

Ja vermoeiend hè die mensen met goed bedoelde adviezen! Vooral de zin; ik ken die en die en daar lukte het ook niet bij. Toen zijn ze gestopt met de behandelingen en hebben ze alles losgelaten en toen raakten ze ineens spontaan zwanger. Dus probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Pfff, mega irritant! Bij ons zal dit nooit gebeuren aangezien er geen zaad is (door verstopte zaadleiders). Ja maar je weet maar nooit hè! Nou ik weet wel zeker dat het niet gaat gebeuren.

Geplaatst

Tool, hoe werkt dat dan met temperatuur opmeten? Als je zwanger bent is je temp hoger? En doe je dit dan iedere dag?

Ik hoop voor je dat het zo is. Mijn duimen draaien!

Sas, jeetje hoop niet dat er iets ergs is met Viola.

Josje, goede score zeg! Mijn duimen draaien voor je. Succes in de spannende wachtweken.

Lala, wat goed dat jullie altijd gewoon zijn doorgegaan als voor de mm. Ik moet zeggen dat ik soms wel het idee heb dat we ons leven erop aan passen. Dingen laten vanwege de mm. Zo willen we ook een andere auto maar wachten we hiermee omdat er misschien wel een kleintje kan komen en je dan een ander soort auto neemt dan zonder kleintje.

Op het werk krijg ik soms bepaalde leuke projecten niet omdat ik te vaak naar het ziekenhuis moet. Of omdat ik iets rustiger aan moet doen na een tp. Daar kan ik weleens van balen.

In de vriendenkring weet bijna niemand ervan en vermijd ik soms feestjes omdat ik anders weer een smoes moet verzinnen waarom ik niet drink. En zo kan ik nog wel even doorgaan....

Geplaatst

Joske geweldig 7 eicellen we duimen voor genoeg bevruchtingen.

Viola ik hoop dat het allemaal meevalt......we denken aan je!

Tool yessss als je temp hoog blijft dan is dat alleen maar positief. Ik hoop dat je morgen roze piest!

Bum ik vind het nog steeds vreselijk voor je. Toen ik het nieuws bij mijzelf hoorde was ik daar echt een paar dagen goed ziek van.

Alles ging langs mij heen. Maar affijn alle pijn slijt en dan moet je weer verder. Ik hoop dat je eea een plekje kunt geven en dat dr. S. met een

verklaring kan komen. Misschien dat ICSI betere resultaten voor jullie in petto heeft.

Twinkel hoe is het met jou wanneer ga je weer of de cryo's of toch nog even rust nemen?

Sas wanneer komt je man weer thuis?

Geplaatst

@Tool, als je morgen gaat testen, dan hoop ik dat je een vette streep ziet!!

@ Gabrie, tja wanneer hij weer thuis komt.... geen idee. Normaal lost zijn collega hem af, maar die zijn moeder is ernstig ziek en in het zk huis en hij verwacht dat ze snel overlijdt. Mijn lief heeft gezegd dat hij dan lange rblijft( wat hij nu aan het doen is) ondertussen probeert hij andere vervanging te regelen maar dat us vanwege allerlie formaliteiten zoals visum enz niet 123 geregeld. Ik wacht dus braaf af....:waiting:

Wel denk ik dat ECD wact dichterbij lijkt te komen. In een mail van hem schreef hij dat als hij thuis is we maar eens over ecd moesten praten.....Happy!!!:happydance:

Geplaatst

dames, heb nog niet getest. durf niet goed, hihihi.

Het tempen moet je eigenlijk doen voordat je opstaat en dus eigenlijk als je wakker wordt en nog in bed ligt.

heb gisteren bij de meeting gehoord dat ik het eigenlijk van achter moet meten,hihih, maar ik doe het al jaren onder mijn tong en daaraan heb ik ook altijd kunnen zien of mijn temp omhoog ging of omlaag, dus ik blijf het gewoon op deze manier doen, hihihi als je temp hoog is, gebeurt altijd na de eisprong en als ie hoog blijft, heb je kans dat jee zwanger bent. Maar hij gaat pas omlaag op het moment dat je ongesteld gaat worden.

Geplaatst

Hallo lieve meiden hier even een berichtje van mij. Dinsdag voor de laatste fm geweest in DD. Er waren misschien 2 follikels te zien, door de endo was het erg moeilijk om onderscheid te maken. Ik heb nog gevraagd aan Dkt. S of het hoopvol was, volgens hem wel. Weer moest ik bloed laten afnemen (inmiddels bont en blauw haha). Woensdag kregen we een telefoontje dat de punctie door kon gaan. Donderdag heb ik de punctie gehad, voelde me goed daarna, bijna geen pijn. Toen bleek dat er 3 waren gepuncteerd en er 1 goed was. We bleven positief en wachten het telefoontje op vrijdag af, hoe dichter dat bij kwam hoe nerveuzer ik werd, klotsende oksels en we zijn gaan wandelen, dat heeft ons goed gedaan. Toen het moment waarop Miep vertelde dat het niet goed was gegaan. Tja onze droom spatten heel hard uitelkaar. Op een pleintje hebben we heel erg gehuild samen en verdwaasd zitten staren. Toen weer verder gegaan en lekker geshopt in de mooie winkels in DD. We zijn nu weer thuis en het gaat goed met mij. Volgende week maar weer contact zoeken met DD en dan weer verder. Ik blijf er in geloven…veel liefs van mij en dank voor alle lieve berichtjes en sms die ik van vele van jullie heb mogen ontvangen!!!xxx Verder iedereen succes waar je nu mee zit. Joske ik hoop dat je beter nieuws hebt meid!!!

Geplaatst

Getver Viola, wat vind ik dit erg voor jullie. Alles voor niks. Komt het door de endo dat er haast geen folikels waren? Hebben ze dit al eens operatief verwijderd? Ik wens jullie heel veel sterkte. Lekker uithuilen en dan weer verder kijken.

Sas, wat balen dat je man waarschijnlijk langer daar moet blijven. Maar wel fijn dat hij iets positiever is over ecd. Hopelijk kan er iets geregeld worden en kan hij toch op tijd naar huis!

Gabrie, wanneer start je weer met spuiten? Krijg je nu een hogere dosering of andere hormonen?

Lisa, hoe bevalt het verlof? Wanneer ben je ook al weer uitgerekend?

Ik ben vandaag weer begonnen met de progynova. Maakte al grapjes tegen mijn vriend...je zombie komt weer terug, hihi. Ik word er een beetje depri van namelijk. Het is toch troep hè die hormonen. Dus is november hebben we waarschijnlijk weer een tp mits de embryo's goed ontdooien. Bij de laatste poging ontdooiden er maar twee van de vier goed. Nu hebben we er nog maar twee dus altijd kans dat het niet goed ontdooit.

Geplaatst

het twinkel, met mij gaat het goed, 24-11 uitgerekend, het einde is dus echt in zicht! Mn verlof bevalt erg goed, ben wel minder mobiel, dus doe wat meer in een slakkentempo haha

wat goed dat je alweer verder gaat en in nov alweer een tp, als ze goed ontdooien, het moet toch gewoon een keer lukken. Zeker omdat er geen echte reden is waarom het niet lukt. Als ik het goed heb. Ik ga opnieuw heel hard duimen..... Hou je taai!

Geplaatst

Viola heel veel sterkte met de werking van eea. Het valt ook niet mee! Kun je de volgende keer hogere dosering hormonen krijgen?

Geen bevruchting hebben nu helaas hier meerdere dames ervaring mee. Wat een klote gevoel zeg. Ik hoop dat je eea een plaatsje kunt geven

en dat je de volgende keer meer geluk zult hebben!

Twinkel ik spuit al een hele hoge dosering 225IE Menopur en 225IE GonalF. In het begin moest ik 5 dagen aan de suprefact. Ik heb besloten om die n

niet meer te gaan gebruiken. Heb de indruk dat de suprefact te veel stil legt.

Twinkel op naar een mooie ontdooing en een plakbaby!

Sas wat fijn om te horen dat je mannetje over ECD wil gaan praten. Dat belooft wat! Ik hoop dat hij toch snel weer terug is.

Tool, onze duimen draaien overuren en de temp. daalt nog niet dus alleen maar positief!

Geplaatst

he Vio-la, wat een schok zeg. wel de punctie gehad, maar geen bevruchting dus als ik het goed begrijp. jeetje meid, weet hoe het voelt, dus leef met jullie mee!!!

Geef het een plekje en kijk dan rustig verder!

we gaan dinsdag pas testen. morgen mag ik thuis werken en dinsdagochtend is het zover. Hoop dat mijn temp hoog blijft.

Twinkel, julie gaan weer verder, das mooi! heel veel succes en ik hoop dat je niet al te veel last hebt van de bijwerkingen.

Sas, fijn dat je hubbie openstaat voor ecd! een grote stap vooruit!!!

ga weer verder met lezen.

liefs,

Tool

Geplaatst

Viola jeetje wat een grote tegenslag. Vanuit de polder een digiknuf en heel veel sterkte

Tool spannend ik duim voor je.

Twinkel dat depri gevoel van de prognova is zo'n nare bijwerking. Ik duim voor je dat dit jullie keer is.

Geplaatst

meiden hier ff een berichtje,

viola ik heb op het ander toppic al gereageerd, maar hier ook nog een mega knuffel.

Tool, wat spannend, zit je nu dan 15 dagen na punctie? veel succes met testen!

Wij hebben vandaag 2 super emmy's teruggekregen, dus helemaal goed. Van de 7 eicellen waren er 6 bevrucht, waarvan er 1 al heel snel weg viel.

van de 5 die overbleven dus 2 topper, en 3 die wel goed waren voor een TP maar niet om in te vriezen. Helaas geen cryo's dus.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden