Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé, Henne en Jane, ik zie dat jullie eerder mogen testen dan ik....

Ik mag pas de 7e. Misschien stiekem wat eerder testen dan maar???

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook ik moest vandaag naar het ziekenhuis en gelukkig zag alles er goed uit. Morgen beginnen met de utrogestanbolletjes en dan woensdag terugplaatsing!! En nu maar hopen dat onze monstertjes goed ontdooien.. duimen duimen.

Jeetje, wat een drukke dag vandaag hier op het forum. Er gebeurt echt heel veel.

@Smile/ Jane/ Henne; hou die ukkies maar lekker binnen!! En maken jullie de bank vast voor me warm?

@Conchita; ook voor jou duimen we, balen dat de ivf niet door kon gaan. Hou je taai meis.

@iedereen; Heel veel succes met spuiten, puncties,echo's en wachten..

Dat we straks met z'n allen een feestje kunnen gaan bouwen!!

Liefs, Gerreber

Geplaatst

Meiden

het is idd druk hier hihi!

Iedereen succes met waar die mee bezig is

Gesprekken

Spuiten/slikken/snuiven

Echo's

punctie

TP

wachten.

testen

Enzo

@ Maatje GEFELICITEERD met je zwangerschap!!!!

Liefs Claudia

Gaat goed februari !!!!!!

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 02/03 gesprek met maatschappelijk werkster / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 23 feb. intake ivf

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject Deca-fase:

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject stimulatiefase:

Mamalou: 10/02 start Menopur

Annetje-tannetje: 12/2 start gonal-F, punctie 25/2?

Leonore: 18/2 derde follikelmeting (20/2 punctie?)

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM... 27/2 Punctie?

Lucky-t: 17-2 start Puregon, 26-2 1e FM (2e ICSI)

Punctie:

Moon74: 19/2

Conchita: 19/2

Sofie: 20/2

Ikketje: 21/2

Luna27: 21/2

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo was goed, 25/2 TP

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Krullie: 15/2 TP/ Testen 01/03

MichelleM: 18/2 TP, testen 05/3

Henne: 20/2 TP, testen 04/3

Jane: 20/2 TP/ testen 06/3

Smile: 20/2 TP, testen 7/3

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Geplaatst

Hey Gerreber,

Ik ga héééél hard voor je duimen! En dan kom je lekker bij ons op het wachtbankje. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hai meiden,

Kleine domper hier. Van de tien eitjes waren er slechts twee rijp genoeg om te injecteren en daarvan is er maar eentje bevrucht. Ik ben echt zo teleurgesteld. Ik weet dat eentje voldoende is, maar het is gewoon zo frustrerend dat mijn eitjes telkens niet rijp zijn. En ook dat gevoel dat we dus ook dit keer weer echt door het oog van de naald zijn gekropen terwijl we dachten dat het niet meer mis zou kunnen gaan na die resultaten van de punctie.

Verder heb ik nog steeds erge last van m'n buik. Het is opgezet en gevoelig en ik heb ook wat vrij vocht. Moet minimaal 2,5 liter blijven drinken en direct bellen als ik me niet lekker ga voelen.

En on top of it all moest het dus ook nog over want ons eigenwijze embryo was in het slangetje blijven zitten. Nou ja, als ie dan maar net zo eigenwijs in m'n baarmoeder blijft zitten is het goed.

Al met al was het dus niet de blijde gebeurtenis waar ik op gehoopt had. En ik was ook nog eens alleen want mijn vriend kon onmogelijk zijn afspraak verzetten. Vanavond maar samen even proberen dit te verwerken. Ik heb trouwens wel een echo meegekregen omdat hij er niet bij kon zijn, dat is wel weer leuk. Een heel klein wit vlekje waar ons embryootje zit. En mijn moeder is wel hier voor de afleiding, troost en zorg hoor.

Pffff, ondanks dat ik voor m'n gevoel al met een halve bil van het bankje gedonderd ben: ik heb een kleine uk in m'n buik en we gaan maar hopen dat ie blijft zitten.

Geplaatst

Hee Henne,

Wat balen vanmiddag, maar geef de hoop nog niet op! We gaan gewoon met zijn allen op de bank zitten en dan houden we elkaar erop.

Je emmy heeft al bewezen een echte plakker te zijn!

Zet het van je af en positieve innestelingsvibes naar je emmy sturen - ook namens mij!!

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Hallo meiden,

jeemig wat een actie de afgelopen 2 dagen. Ik had vanmorgen de punctie, onder een roesje. Het ging ok, er zijn 3 eitjes. Wel een beetje weinig, maar ik hoop dat er een goede bevrucht wordt (of liever nog 2!). Ik had wel een beetje buikpijn naderhand, maar ik kreeg nog lekker wat pijnstiller in mijn infuus en om 1 uur mocht ik naar huis. Ben nu nog wat moe. Maandag is de TP. Kreeg ook meteen de witte bolletjes Utrogestan (moet 3x per dag 2 bolletjes) en heb er net al 2 'gedaan'. volgens de apotheker kan het zowel oraal als vaginaal, maar de dokter zei dat het vaginaal moest. dat zal wel directer zijn. hoe moeten jullie ze nemen?

@Henne: wat jammer dat er maar eentje is! Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Maar je zegt het zelf al: er zit nu een embryootje en die blijft lekker zitten! Je hebt de punctie en de pijn achter de rug en de TP ook. Hoe voel je je lichamelijk? positief blijven hoor. dit wordt 'em gewoon.

@Conchita, meid wat naar dat de ivf niet door kon gaan. Hopelijk gaat het met de iui zomaar goed deze maand! Blijven hopen. En qua ruzies: dat herken ik ook heel erg. Ik heb door de hormonen en de spanning maar een kort lontje en ik weet dat mijn man probeert om daar rekening mee te houden, maar ja, hij staat ook onder spanning en kan niet altijd mijn kuren slikken. Toen ik aan de pil was, was het heel erg, ik heb het idee dat het nu wat beter gaat. Tjsa, mochten we zwanger zijn, dan hebben de mannen het ook voor hun kiezen: 9 maanden lang!! hihi!

@Daan: ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap. Heeeel fijn en ook zo goed voor ons moraal.

@Jane: fijn resultaat en nu lekker ontspannen op het wachtbankje. Ik kom jullie hopelijk maandag gezelschap houden.

@sofie: hoe is het vandaag met jou gegaan?

alle andere meiden: succes en sorry als ik iemand vergeet - het is ook zo druk hier!

x leonore

Geplaatst

Hey Leonore,

Fijn om wat van je te horen! Spannend nu. Krijg je maandag te horen hoe het is gegaan? Ik duim voor je en denk aan je maandag!

Rust maar lekker uit nu en doe rustig aan! Zorg goed voor jezelf!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Ha Leonore, fijn dat het goed is gegaan. Weet je wat zo stom is....vorige ronde hadden wij ook drie eitjes en uiteindelijk één embryo en toen waren we dolblij met die ene kans. Alleen hadden we nu met die tien stuks gewoon op meer gehoopt.

Lichamelijk is het nog niet je dat. Veel last van m'n buik, opgezet ook. Zit wat vrij vocht dus veel drinken en rustig aan doen.

Zorg jij ook goed voor jezelf, echt even bijkomen van de punctie hoor! Het is niet niks allemaal. En dan hopen dat er zondag een plakkertje bij zit. Want ja, eentje is tenslotte genoeg zeg ik altijd tegen anderen haha! He, gelukkig ik kan alweer lachen, dankzij jullie reacties!

Oh de utrogestan moet vaginaal bij ons. Kledderzooi, dus wel maandverband gebruiken.

Geplaatst

He Henne,

je zegt: kledderzooi dus wel maandverband gebruiken... shit, dacht ik net van die zooi af te zijn. en heb natuurlijk ook geen maandverband meer in huis, in het kader van de hoopvolle gedachte dat we dat voorlopig 9 maanden niet meer nodig hebben. hmmm, toch maar weer naar de winkel... ;-)

Jane, ik moet maandag gewoon naar het ziekenhuis en dan zal ik daar wel horen of er iets terug te plaatsen is. ik ga er maar wel van uit. die drie eitjes en alle zaadjes zijn nu verschrikkelijk hard hun best aan het doen. misschien moeten wij er maar eens een (klein) wijntje op drinken vanavond..

x leonore

Geplaatst

oh en ja Henne, natuurlijk had je met 10 eitjes op meer gehoopt. dat is heel goed voor te stellen. maar ja, 1 is genoeg. daar ga ik ook voor...

x L

Geplaatst

Idd Leonore, er hoeft er maar 1 goede t zijn! That's the spirit!

X Jane

Geplaatst

hoi henne,

Ik ga ontzettend voor je duimen dat die ene lekker eigenwijs op zn plek blijft zitten. 1 kan echt genoeg zijn hoor.

(wel echt jammer na 10 eitjes, maar wel hoop blijven houden)

Iedereen succes met alles. Het is hier drukker dan ooit.

Morgen heb ik punctie onder narcose in dusseldorf.

Hoop zo dat ze mooi wat eitjes vinden..............

Geplaatst

hoi meiden,

Henne je zult net zien dat dat ene eitje mooi jullie kindje wordt! heb je een heel mooi verhaal :)

ikketje, succes morgen!

en leonore, spannend dit weekend of ze gaan delen!

Ik ben vanmorgen voor de 2e FM geweest en er zijn wat follikels bijgekomen. Eerst zag ze er 3 en misschien nog 1 verscholen, maar nu zag ze er wel 5 en 2 halve die ze niet kon meten. Ze zijn ongeveer 14 mm dus ik heb maandag nog 1 meting en dan woensdag de punctie.

Ik kwam er alleen achter dat ik niet genoeg Menopur heb... hoop maar dat zaterdag de apotheek in het ziekenhuis ook open is!.

stom he, kom ik daar net na sluitingstijd achter!

Geplaatst

Wanneer je de bolletjes vaginaal gebruikt bespaar je jezelf de kans op bijwerkingen, aldus mijn arts. De werking wordt er niet anders van. De uitwerking (kliederzooi) is wel wat minder. Maar ja, je weet waar je het voor doet en pijnlijk is het in ieder geval niet.

succes meiden!

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hier nog iemand aan de bolletjes... vorige keer pregnyl, nu utrogestran. 3 x daags 2 vaginaal inbrengen. Dan maar geklieder, 't maakt mij niet uit.

Wat is er veel gebeurd sinds gisteren (toen ik zelf punctie had).

Conchita, wie weet... het kan wél na IUI ten slotte. Gewoon op de wachtbank blijven zitten.

Henne, ik snap je teleurstelling. Je lijkt zo'n geweldig perspectief te hebben met 10 eicellen... (dan moeten er toch minstens wat cryo's overblijven én een succesvolle tp uit te halen zijn...) Ik hoop dat het plakkertje nu bij jou blijft zitten, nadat het ook al in de slang was gebleven.

Alle anderen: te veel om iedereen bij naam en toenaam reactie te geven, maar succes!

Ook voor de kerels een beetje sterkte; voor hen is het ook reuzespannend allemaal en hoeveel van hen gaan er niet werken omdat ze gewoon niet weten 'hoe anders' er mee om te gaan dan door zich sterk te houden en hun werk te doen... Die van mij is superbezorgd nu.

Hij moet maar vertrouwen op mij en op mijn gevoel als ik zeg dat ik me goed voel.

Hij is bang voor weer een ziekenhuisopname, zoals bij IVF 1. Ik merk aan hem dat hij probeert me dingen uit handen te nemen en goed voor me te zorgen. Hij zegt ook meerdere keren per dag dat ik rustig aan moet doen en ziet het liefst dat ik ook overdag even ga slapen. Kortom, hij weet dat als er overstimulatie komt hij net zo machteloos staat als ikzelf en vindt dat vreselijk.

Ik weet het omdat ik hem ken en kleine signalen oppak, maar écht praten... Lastig!

Geplaatst

Hallo meisjes

Henne, wat een verhaal, meisje meisje toch je moet je toch wel ongelukkig hebben gevoeld, het is toch fijner met je man erbij maar hij zal dat vast snel goed maken! En dat van die echo is wel fijn, wie weet idd voor in zijn/haar babyboek!

Ik duim voor je hoor, doe het rustig aan

Leonore, je moet wel zien dat er vaginaal op je doosje staat natuurlijk, de orale zien er anders uit! Ik moet vanavond ook starten 3x 200mg p dag maar pff ik trek me van die klieder niks meer aan, tijdig inlegkruisje wisselen en rest nemen we erbij.

Jij ook goed rusten.

Ja meisjes wat een drukke dagen hier. Heel veel groetjes, sterkte, succes!

Geplaatst

@ Leonora... Spannend bijna de TP!!!

@ Henne: Ja wel een beetje een teleurstelling, maar ja gezien jullie emmy al in het slangetje blijf hangen blijft die vast ook wel in je baarmoeder hangen, ik hoop het voor jullie!!

@sofie: Wat goed nieuws Soof, 14 eitjes gevonden bij je punctie!! hoop dat ze allemaal

bevrucht zijn, en suc6 vandaag met je TP!! zet hem op meid...

@mamalou: dus er zijn nog meer eitjes opgedoken, fijn nieuws toch, spannend meid

het is bijna al weer woensdag.... hoop dat je dat de punctie heb...

Geplaatst

Hey Meiden,

Sofie, goed nieuws 14 eitjes!! Op naar de TP!!

Leonore, je heb maar een goede nodig meis, je ziet het bij Henne, 10 eitjes en toch maar eentje bevrucht. Dus veel eitjes wil ook niet zoveel zeggen. We gaan gewoon heel hard duimen voor iedereen hier!!

En Moon, je hebt helemaal gelijk, laten we onze mannen niet vergeten. Ze staan al zo langs de zijlijn, ze kunnen niet veel doen, maar zijn ondertussen natuurlijk ook heel erg zenuwachtig!!

Succes allemaal!!

Geplaatst

Voortraject Deca-fase:

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Mamalou: 23/2 3e FM

Leonore: 18/2 derde follikelmeting (20/2 punctie?)

Punctie:

Mamalou: 25/2

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo was goed, 25/2 TP

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Ik heb de lijst nog even aangepast. Ben echt de laatste van de puncties! Nou, hoop dat ik februari goed af kan sluiten!

x mamalou

Geplaatst

Voortraject Deca-fase:

Mamalou: 23/2 3e FM

Punctie:

Leonore: 20/2 (TP 23/2)

Mamalou: 25/2

Voortraject tp cryo :

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

lijstje weer bijgewerkt...

heb hopelijk maandag de TP, als de 3 eitjes en de zaadjes hun best gedaan hebben... ben met de witte bolletjes begonnen, en heb nu wel een beetje jeuk. weet niet of het van de bolletjes komt, of van de punctie. de ingang van mijn vagina is een beetje opgezet en jeukt een beetje. het doet mij denken aan een schimmel. weet iemand of je vaginale anti schimmel pillen (die heb ik nog van vorige keer) tegelijk met de witte bolletjes kan gebruiken? ik wil liever niet tot maandag wachten want als het een schimmel is, wil ik er zo snel mogelijk bij zijn...

@sofie, goed dat er 8 bevrucht zijn! succes maandag met de tp!

x leonore

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden