Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Leonore, weet je nog dat mijn man maandag ll een schimmel ontdekte, ik had niet veel last maar behandel mezelf nu met gyno daktarin, elke avond een pupet in de vagina inbrengen probleem is dat je dat 7 dagen moet doen en gyn heeft me gezegd dat je va TP heel erg moet oppassen of zelfs stoppen dus ik zou bij een dokter informeren. Vanavond en gisteren breng ik daktarin samen met pupet in.

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

B]Nieuwe pogingen starten in de toekomst:[/b]

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 02/03 gesprek met maatschappelijk werkster / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 23 feb. intake ivf

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject Deca-fase:

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject stimulatiefase:

Mamalou: 23/2 3e FM

Annetje-tannetje: 12/2 start gonal-F, punctie 25/2?

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM... 27/2 Punctie?

Lucky-t: 17-2 start Puregon, 26-2 1e FM (2e ICSI)

Punctie:

Moon74: 19/2

Conchita: 19/2

Leonore: 20/2 (TP 23/2)

Ikketje: 21/2

Luna27: 21/2

Mamalou: 25/2

TP

Sofie - TP maandag 23 feb

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo was goed, 25/2 TP

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Krullie: 15/2 TP/ Testen 01/03

MichelleM: 18/2 TP, testen 05/3

Henne: 20/2 TP, testen 04/3

Jane: 20/2 TP/ testen 06/3

Smile: 20/2 TP, testen 7/3

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Heb ik zo'n last van vergeetachtigheid, Daan ik wist helemaal niet dat je zwanger bent... of wist ik dat wel? Weet niet meer in ieder geval MEGA PROFICiAT, ik ben heel erg blij voor je!

Schitterend nieuws.

Geplaatst

Hoi dames,

Mamalou, ik heb waarschijnlijk ook op de 25e punctie! Zijn we samen de laatste van het stel voor nu lijkt wel.

Sofie, succes met de tp, laat je er 1 of 2 terug plaatsen?

Mijnbaby, succes morgen met de 1e fm. We komen wel allemaal ongeveer tegelijk op de w8bank zo!

Leonore: succes met de tp maandag! Hopelijk zijn de zaadjes en eitjes idd druk bezig nu!

En voor iedereen op de wachtbank: blijf stevig zitten, hou een plekje voor ons warm. Heel veel succes en vel geduld enzo!

En iedereen in het traject (inderdaad te veel nu om iedereen persoonlijk te noemen!!): we duimen met zijn allen!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mn punctie gehad. En het was echt 1000 x beter dan ooit.

Ik was voor het eerst in dusseldorf (na 3 x zwolle) en de punctie was onder narcose. Heerlijk zeg!!! Ik was nog aan t kletsen met de verplaagkundige en in eens lag ik op de uitslaapkamer. Heerlijk lekker in een bedje met een deken over.

En.......9 eitjes gevonden!!! Ben super blij.

Maadag kunnen we bellen over hoeveel er bevrucht zijn,

en dinsdag worden er 3!!! teruggeplaatst. (als er 3 bevrucht zijn tenminste)

Voor nu ziet het er goed uit, en ik heb ook nauwlijks pijn.

Liefs ikketje.

Geplaatst

hallo ikketje

ben blij voor je dat de punctie zo is meegevallen! onder narcose is echt wel makkelijk hé.

zouden ze er 3 terugplaatsen? dat is wel echt veel... sta je er zelf achter? kans op 3ling bestaat natuurlijk wel...

Gaan ze ze alledrie terugplaatsten via die hatching formule?

Geniet even van de rust nu, doe het rustig aan en dinsdag grote dag! Wanneer weet je hoeveel er zijn bevrucht?

Geplaatst

Hoi Ikketje,

wat heerlijk dat je de punctie achter de rug hebt! En 9 eitjes, dat ziet er goed uit.

Laat je lekker verwennen en rust goed uit. Duim voor je dat er maar veel eitjes bevrucht worden!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Heb weer even geprobeerd bij te lezen en hierbij wat reacties:

Wow ikketje, 3 terugplaatsen?????? Heel veel succes en het is al bijna dinsdag!!

Anne: Voor jou al bijna de punctie... Succes morgen me de echo en ik hoop voor je dat ze er alle 12 mooi uit zien.

Sofie: hahahaha nog bedankt meissie!!! Voor jou morgen de TP... Spannend!! Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen???

Leonore: Ik heb de bolletjes vaginaal moeten nemen.. Tip: koop een familieverpakking inlegkruisjes!! Heel veel sterkte morgen en kom maar lekker op de bank

Mamalou: Voor jou ook spannend aankomende week! Hou je ons op de hoogte?

Meiden die hier niet bij staan, ik denk ook aan jullie hoor!!

Geplaatst

Jeetje, wat een actie hire. Ook heel veel puncties, met goede resultaten lees ik. Gaaf hoor!! We zijn de bank ik februari wel optimaal aan het testen in februari - met z'n allen erop.

Hier gaat het verder goed. Heb het gevoel dat m'n borsten een beetje gespannen voelen. Maar ja, heb ik dat gevoel of is het ook echt zo? En als het echt zo is, wat betekent dat dan???? Ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken, maar de punctie was een week geleden dus de emmy zou een week oud moeten zijn. Dan moet hij dus ongeveer gister echt ingenesteld zijn en 's avonds voelde ik voor het eerst m'n borsten...

Ik vind het best zwaar dat je alles in je lichaam zo analyseert... Nog anderhalve week voor het testen (al kan ik me voorstellen dat ik volgende week maandag stiekem al een keer test - 15 dagen na de punctie...)

Succes allemaal!

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Hoi Maatje Sofie en annetje-tannetje,

Jep, ze gaan er inderdaad 3 terugplaatsen!!! (alle 3 met assisted hatching) En ik sta er helemaal achter. Sterker nog we hebben er zelf voor gekozen. Na 3 mislukte ICSI pogingen verleg je je grenzen vanzelf. Ik weet best dat een drieling risico's met zich mee brengt, maar verwelkom ze van harte.

En de kans op een drieling is "maar" 7 %. De grootste kans heb je op een tweeling, en dat lijkt me geweldig!! Maar ook met 1 zou ik mega blij zijn.

Eerst maar eens afwachten of er wel eens 3 bevruchten.

En het kan ook zijn, dat als er 4 bevrucht zijn en allemaal goed, dat we dan 2 terugplaatsen en 2 invriezen. We wachten af.....................

Bedankt voor alle reacties

Geplaatst

Ik heb net mijn eerste FM gehad, zag er allemaal prima uit.... Gelukkig maar...

Mijn bms was 9mm en dat was volgens de gyno prima, en had in totaal 22 eiblaasjes..

Gelukkig nog wel onder de 30 want anders had ik het zelfde probleem als de vorige keer...

ik mag aanstaande woensdag voor me 2e Fm, en als alles goed verloopt heb ik vrijdag me punctie...

Geplaatst
B]Nieuwe pogingen starten in de toekomst:[/b]

Voortraject Deca-fase:

Vanessa: deca blijven prikken, starten met Puregon zodra bloedwaardes suiker goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM, 2e FM 25-2.. 27-2 punctie?

Punctie:

Moon74: 19/2

Conchita: 19/2

Leonore: 20/2 (TP 23/2)

Ikketje: 21/2

Luna27: 21/2

TP

Sofie - TP maandag 23 feb

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo was goed, 25/2 TP

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Geplaatst

Ehm... wat is assisted hatching??

@ Mijn Baby - wat een hoop follikels. Die zal je wel voelen zitten in je buik!

Succes ermee.

Groet, Michelle

Geplaatst

Hallo Michelle,

Het valt nog mee... Vorige keer had ik bij mijn eerste FM 35 eiblaasjes en die voelde ik wel, maar er zitten ook een hoop kleintjes bij.... dus tot zover gaat alles nog goed..

Ben alleen bang dat het er nog meer worden, kan dat?? of worden deze die ik nu heb alleen nog maar groter....

Geplaatst

Hallo meiden,:hussy:

Ik heb gisteren de punctie gehad. Het was pijnlijk maar veel minder dan de vorige keer. Al met al viel het toch mee. Ik was behoorlijk gespannen, heb nu ook echt spierpijn in mn benen en rug. Ze hebben 10 eitjes gevonden!! Ik ben er zo blij mee, had echt niet verwacht dat het zoveel zouden zijn. Maar ja, we nemen het met kleine stapjes. Eerst maar afwachten of er een bevruchting optreedt. Morgen mag ik bellen om 10u.

Henne; ik duim voor je meid, hoop echt dat de emmy goed blijft plakken!!

Er gebeurt een hoop actie hier, en daarom kan ik niet op iedereen persoonlijk reageren, maar ik hou jullie in de gaten en duim voor jullie!!

Heel veel succes en geluk meiden!!!

Liefs Luna

Geplaatst

Zoooo, wat is er weer veel gebeurd zeg. Die lijst met puncties wordt steeds langer haha. En daana wordt dus het wachtbankje steeds voller. Maart wordt een bijzondere maand hoor meiden!

Hier gaat het weer wat beter. De ergste teleurstelling is eraf en de hoop is terug. Ook gevaarlijk natuurlijk ;-)

Michelle ik krijg zelf gevoelige borsten van de progesteron....maar als het bij jou nu pas is....je gaat zoveel voelen he? Dat maakt die weken het moeilijkst.

Heel erg veel succes allemaal met alles!

Henne

Geplaatst

hallo allemaal

Luna, wat goed ... 10 eitjes nu afwachten alweer om te zien hoe goed ze het doen in de komende uren.

Henne, meisje het enige wat we kunnen doen is afwachten hé, en we moeten gewoon idd proberen om te blijven geloven!!! Ik duim voor je.

Blijf je thuis nu of ga je aan het werk?

Mijnbaby, wow 22 dat is wel een heel pak al hé... hopelijk groeien ze mooi en komen er geen meer bij. Doe het maar rustig aan.

Geplaatst

Ha Sofie, ja ik wilde eigenlijk al wat secondelijm met de utrogestan gaan mengen ;-)

Ik denk dat ik nog een paar dagen rustig aandoe. Ik werk sinds m'n laatste ivf toch al arbeidstherapeutisch omdat ik zo overspannen was en het is mn laatste maand voor ik aan een ander job begin met minder uren. Ik heb ook niet superveel meer te doen dus kan het me permiteren om thuis te blijven. Hoewel werk wel afleiding is....

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een drukte hier zeg!

Luna en Ikketje, goed gedaan meiden. Spannende tijden breken aan voor jullie!

Michelle, nou jij bent al een week verder, spannend hóór

Sofie, hoe gaat het met je? Spannende dag voor jullie morgen.

Hier gaat alles goed. Ik voel me prima. Maarja, wij zitten nog maar op dag 3.

Fijne zondag allemaal!

Liefs,

Jane

Geplaatst

@ sofie: ja een hele boel wederom.... Maar gelukkig was de arts nog niet ongerust en mag ik gewoon doorgaan met spuiten, aanstaande woensdag mijn 2e Fm en tevens ook de laaste als het goed is heb ik dan vrijdag de punctie......

Geplaatst

Hai Mijnbaby, wat super dat het beter gaat dan de vorige keer. Nog wel veel, maar in ieder geval niet te veel. Nog even volhouden tot de punctie, echt geweldig dat het deze keer dan wel door kan gaan. Succes!!

Henne

Geplaatst

hee mijnbaby, wat produceer je toch steeds veel eitjes!! Ben blij dat je nu wel door kunt.

en henne, ben blij dat je je nu wat geruster voelt. wel eng, maarja, de klap als het niet lukt is er toch wel, of je nu positief of negatief denkt

luna en sofie: morgen spannend voor jullie!

en ikketje, wat veel, 3! maar wel meer kans, en idd je verlegt je grenzen....

Hier alles goed. Morgen 3e FM en woensdag hopelijk de punctie. Al met al vind ik het toch wel zwaar hoor. Ben heel moe en lusteloos en zou het liefst de hele dag snaaien, maar daar word ik ook niet vrolijker van.

Het rare is, ik voel niet zoveel in mijn buik, terwijl ze toch wel gegroeid zijn. En mijnbaby, volgens mij (ik wil je niet bang maken) kan dat nog steeds... bij mij zijn er 2 of 3 bij gegroeid de afgelopen week.

verder vind ik het ongelofelijk druk op het forum, is het aantal leden gegroeid???

x mamalou

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Voortraject Deca-fase:

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM, 2e FM 25-2.. 27-2 punctie?

Punctie:

TP:

Sofie: 23/2

Leonore: 23/2

Gerreber: 25/2 (cryo)

Voortraject tp cryo :

Wachtbankje:

Moon74: 22/2 TP, testen 9/3

Zwanger 2009 :

-----------------------------------------------------------------------

Geprobeerd de lijst weer wat bij te werken (hoop dat ik niet al te ijverig geweest ben... Ik mis nog wat dames die hun punctie al achter de rug hebben, maar waarvan ik niet/niet meer weet wanneer TP is).

Mezelf op de wachtbank gezet; ik ben in goed gezelschap... 9/3 testen.

Er is 1 emmy teruggeplaatst. Hopen dat het een blijvertje is!

Geplaatst

Thanks voor de lijst.

Saskia, probeer je te ontspannen, is zo kl*te allemaal soms hé... laat je emoties gewoon maar op je af komen, ik denk dat dat het beste is. En als je niks voelt, maak je geen zorgen, ene keer voel je het wel en andere niet.

Ik duim voor je voor morgen!

Geplaatst

@ mamalou: Ja erg he hahaha ik heb bij deze poging een lagere dosering maar toch zit er weer een hoop.... De gyno vondt het er goed uitzien en mijn bms was ook goed.... woensdag heb ik mijn 2e fm en als het goed is ook de laaste, als alles er goed uitziet mag ik vrijdag voor de punctie..

@ henne bedankt, ben inderdaad al verder gekomen dan mijn vorige poging... Hoop dat mijn 2e fm ook goed is dan kunnen we op naar de Punctie...

Voor jou zijn er ook spannenden tijden aan gebroken, blijf goed zitten op het wachtbankje en wie weet zit ik snel laast je...

Geplaatst

Hi Moon, bedankt voor de bijgewerkte lijst. spannend he? hoe ging jouw tp vandaag? voel je daar eigenlijk wat van? of is het net zoiets als bij de inseminatie van een iui? (wat ik overigens wel pijnlijk vond, maar het gaat gelukkig heel snel).

Hi Luna, heb je vandaag al wat gehoord, of hoor je morgen hoe het is met de bevruchting? en wanneer is de tp? je moet jezelf maar in het lijstje zetten, want ik zie je er niet instaan.

Hi Mamalou, succes morgen met de meting. kan me voorstellen dat je wat ongeduldig wordt. maar beter langzaam en zeker dan overhaast. en woensdag komt ook al snel dichterbij! misschien had ik ook wel meer eitjes gehad als ze wat langer hadden mogen doorgroeien... maar ja, ik heb nog vertrouwen in een goed resultaat morgen.

Hi Sofie, succes met de tp morgen!

ik voel me zelf ook een beetje opgeblazen, zou dat van de eierstok blaasjes komen? of misschien van de progestron, ik voel ook mijn borsten. en af en toe inderdaad wat vage menstruatie achtige gevoelens in de onderbuik. hoe lang moet je eigenlijk met de witte bolletjes blijven doorgaan als je zwanger bent? wanneer kan je eigen lichaam het weer overnemen met de hormoonproductie?

nou meisjes, allemaal heel veel sterkte en succes en tot morgen!

x leonore

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden