Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Ook ik zit hier nog steeds op een roze wolk.

Heb zaterdag moegen testen en heb dit tot dinsdagmorgen gedaan.Ik geloof t nog steeds niet.

wij hadden op 17 febr. de punctie hiervan waren er 8 aangeprikt.

er bleven er maar 2 over die goed waren.

op 20 febr. de terugplaatsing van 1 Atje 7 cellig

7 mrt de test POSITIEF

op 1 april moet ik voor de 1ste echo dus denk dat ik het tot dan niet echt zal geloven.

:B-0009:

Als mijn berekenig goed is ben ik uitgeteld rond 10 november 2009

Geplaatst

Hi meiden,

Hier gaat het wel oke. We beginnen eindelijk een beetje te wennen aan het idee. Toch blijf ik onzeker, zou het echt waar zijn? Ook ik ben heel moe. Vooral als ik moet werken heb ik het zwaar. Ik werk in de verkoop dus ik moet mn aandacht er goed bij hebben, soms is goed luisteren heel moeilijk al je zo moe bent. Gelukkig heb ik morgen eerst vrij, kan ik eerst een beetje uitslapen.

Daan, vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk gaat dat niet lang door. Ik heb daar (nog) geen last van gelukkig. Heb jij het al aan mensen verteld? Mijn vriend heeft een zoontje van 10 met zn ex. We gaan het hem vertellen zodra we een positieve echo hebben gehad. Ik vind wel dat het nog zo lang duurt voordat we onze eerste echo hebben. We kijken er enorm naar uit. Dat is toch wel de bevestiging waar we naar snakken!

Chantal, ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je volgende echo. Je wilt graag duidelijkheid wat ik me heel goed voor kan stellen. Ons geduld wordt nog steeds op de proef gesteld. Ik vond de wachtweken ellendig maar dit vindt ik eigenlijk nog erger. Je bent zó op zoek naar bevestiging!

Michelle, wat heerlijk dat je zo snel een echo hebt. Ze kunnen vast wel iets zien want anders doen ze geen echo, lijkt me! Ben heel benieuwd!

Ange, ik heb ook op 20/2 de TP gehad. We lopen precies gelijk op. Spannend is het allemaal hé! Ik kan het ook nauwelijks bevatten hóór. Ik had maandag voor de zekerheid nog een test gedaan en idd hartstikke postitief. Het is dus echt waar!

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Michelle: Ben ook heel nieuwschierig hoe Jasmijn het gaat vinden en beleven!!

Ik hoop voor jullie dat er vrijdag al een hartje te zien te zijn... zou wel gaaf zijn...

@ Popje: Klinkt nog bekend het broekloeren.. Ik hoop dat het na de 1e echo een beetje minder zal gaan worden..

@ Chantal: weten ze het op je werk?? Bij mij wel.. ze wisten dat we bezig waren met ICSI.. Ik heb maar 4 collega's op kantoor en die weten het.. Vind het zelf wel makkelijk nu aangezien ik niet lekker ben en zo. Kon gisteren ook gewoon op tijd naar huis, was allemaal geen probleem en ik moest maar lekker gaa rusten. ideaal...

@ Ange: mag ik ook een stukje van jouw roze wolk?? Vind het knap dat je die al hebt, bij mij is die nog niet te vinden hoor hahahaha.. vind alles super eng.. ik hoop morgen na de echo de wolk te zien..

@ Jane: De misselijkheid is vanmorgen een beetje beter. Ik heb op aanraden van een collega voordat ik mijn bed uit ben gegaan een koekje op... had ze op het nachtkastje klaar gelegd en nu gaat het wel redelijk moet ik toegeven...

Bij ons weten mijn ouders het, mijn collega's en een goede tante van me... moest daar gisteren even voetbalplaatjes wegbrengen en mijn nichtje van 5 vroeg of ik een baby in mijn buik had, was toch zoooo schattig hahahaha

Nou meiden, kom straks nog ff terug...

Geplaatst

Ja de tijd tot aan de eerste echo is heel spannend, ik werd eigenlijk pas was rustiger toen ik de twaalfwekengrens had bereikt. Vandaag ben ik alweer 16 weken op weg morgen weer een echo, dat is wel superfijn hoor. Even kijken hoe alles er voor staat wat groei en bloei betreft.

Daan morgen alweer jouw eerste echo, oh ik kan je niet in woorden uitdrukken hoe bijzonder zo'n eerste echo is, hoe echt alles dan ineens wordt ( en daarmee ....sorry...wordt het ook nog eens enger want dat besef van een minimensje slaat in als een bom hahaha ) Ga er lekker van genieten meissie!

Meiden ik wens jullie allemaal een hele grote roze wolk toe, leuke en fijne eerste echo's. Chantal voor jou wens ik zekerheid zodat jij ook heel snel weer volop en zorgeloos van de roze wolk kunt genieten! En uiteraard hoop ik alle perikelen hier te lezen en mee te kunnen genieten.

Geplaatst

@ Ange - Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

1 april is een hele mooie datum, dan ben ik jarig namelijk.

@ Jane - Ik denk dat we allemaal daar hetzelfde over denken. Eerst vind je de weken wachten naar de testdatum heel moeilijk, maar als je dan eenmaal positief hebt getest en je moet wacht op de echo, dat is helemaal killing. Jeetje zeg, wat vind ik dat een drama. We moeten nog 8 dagen wachten en dan weten wij ook weer wat meer.

@ Daan - Twee collega's van mij weten het en mijn werkgevers, verder nog niemand, daar wil ik mee wachten tot ik volgende week de echo weer heb gehad. Joh, ik sla mij er wel doorheen en mijn mannetje is zo lief dat hij zorgt dat de boodschappen er zijn en hij maakt ook het eten klaar zo onwijs lief.

Familie en close vrienden weten het nu allemaal. Echt onwijs leuk, kun je er eindelijk over praten. We krijgen ook allemaal cadeaus, helemaal geweldig.

Ik ben heel erg gek van Giraffen en en onze a.s. kindje(s) hebben nu al vier girafjes gekregen. Ze krijgen echt een giraffen trauma!!! Hihihihi

Geplaatst

Daan en Michelle, succes met jullie echo morgen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi Ange, welkom, nog gefeliciteerd en gezellig dat je ook mee komt kletsen!!

Maatje, succes en veel plezier morgen!!

Hier gaat het eigenlijk wel prima. Ik dacht even dat ik griep ging krijgen, maar volgens mij toch niet. Ik merk ook dat mijn borsten minder gevoelig zijn. Is dat nou een goed teken of niet?? Nou ja, morgen de eerste echo, dan zullen we het zien.

Ik hou jullie op de hoogte!

Michelle

Geplaatst

Hey meiden...

Spannende dag voor een aantal van ons.

Het gaat vandaag wel redelijk.. heb net wat sultana's naar binnen gepropt en er staat een bak thee voor m'n neus...

Nog eventjes ( tot half 12 ) en dan ga ik er hier vandoor....

ben stik zenuwachtig.. was om 2 uur klaar wakker en heb alleen maar liggen draaien.

We gaan er vanuit dat alles goed is, maar als het niet goed is... wat dan??? pppfffff

@ Michelle: Heel veel succes met de echo...Ik hoop dat we allebei met goed nieuws terug komen? Hoe laat moet jij?? Ik moet om 14:15 in het erasmus zijn...

@ Dani: Voor jouw vandaag ook weer een echo....laat je weten hoe het was???

@ Chantal: Kijk, dat zijn de mannen die we willen hebben hahahahaha... hoe gaat het nou met je??? voor jullie nog een weekje...

@ Jane: Bedankt meissie!!!

Geplaatst

Nou ik ben net terug van het zh, de bloeding is nu gestopt en keurig aan het helen, het komt van een laagliggende placenta dus het zal iets zijn waardoor ik wel rustig aan moet blijven doen maar voor de baby kan het geen kwaad, en verder.... ik weet wat het is maar voordat ik het hier vertel zal ik dat straks eerst aan manlief vertellen. Wel jammer dat hij nu net deze keer geen vrij kon krijgen.

Dames ik denk ook aan jullie vandaag en aan jullie eerste echo's. Ben benieuwd naar de verhalen straks.

Geplaatst

Hey Dani,

Wat een opluchting dat het er allemaal goed uitziet. En wat spannend dat je weet wat het gaat worden... Gaan jullie het ook al tegen anderen zeggen???

Bij onze eerste wisten we het niet. Geen idee of we het nu weer niet zouden willen weten. Maar ja, zover is het nog lang niet... Ben pas 5w5d. Eerst straks (om 15.00 uur) maar eens horen of ik inderdaad echt zwanger ben (ik heb de hele tijd de neiging om de test opnieuw te doen, maar dat vind ik stom dus doe ik niet en daar baal ik dan weer van...). En of het goed is natuurlijk... Ik vind het toch wel heel spannend hoor...

Groet, Michelle

Geplaatst

Hey Michelle, meissie maak je toch niet zo druk, het komt allemaal goed en je bent echt zwanger! Ik snap het wel hoor, je ziet nog niets en je voelt het ook nog niet maar het zit er echt. Probeer voor nu toch nog even lekker te ontspannen en voor je weet sta je glimlachend weer buiten!

Liefs Dani.

Geplaatst

Hey Dani,

Wat fijn voor je dat het er zo goed uitziet. Jammer dat je mannetje er niet bij kon zijn vandaag. Het belangrijkste is dat alles oke is. Moet wel weer een opluchting zijn voor jullie.

Michelle, ik heb precies hetzelfde als jou. Ik ben ook steeds geneigd om weer een test te doen (heb er nog 1 liggen), het is zo moeilijk te geloven. Ik heb nergens last dan, behalve heel snel moe, verder niet.

Ben trouwens vandaag benaderd door het UMC om mee te doen aan een onderzoek. Dat zou betekenen dat ik met 7, 9,11 en 13 weken naar het ziekenhuis moet voor een echo en bloedprikken. Ze onderzoeken de eiwitten in het bloed van de moeder in het eerste trimester van de zwangerschap. Ik ga niet meedoen met het onderzoek (ondanks de vele echo's die je krijgt) want ik heb ff geen zin meer in zoveel ziekenhuisbezoeken. We hebben nu gewoon ff behoefte aan rust thuis.

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane dat snap ik heel goed, voor je op dit punt belande heb je al zoveel met het ziekenhuis te maken gehad gewoon omdat het moest dat de behoefte aan rust nu toch echt voorop staat, je hebt groot gelijk hoor, lekker doen waar jullie je goed bij voelen.

Geplaatst

Hey meiden,

weet je wat ik me nu afvraag. Ik zit nu op dag 8 van de wachtweken en ben natuurlijk hopeloos op zoek naar tekenen van zwangerschap. Vanaf wanneer kregen jullie een beetje tekenen van 'ik zou wel eens zwanger kunnen zijn' of hadden jullie die pas na een positieve test??

Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van, alleen al een dag of 4 zo'n zeurderige ongi-gevoel maar dat is wel heel vroeg dus wat betekent dat?? Vorige keer had ik heel erg last van die bolletjes en kreeg daardoor veel last van mn borsten maar heb dr nu helemaal geen last van.

Geplaatst

Hey Lucky,

Vreselijk he, de tweede wachtweek. Ik had (en heb nu nog soms) ook zo'n zeurderige buikpijn. Ik dacht steeds dat mn menstruatie er aan zat te komen. Ik was en ben heel snel moe. Doe geregeld een tuk op de bank, en dat is niets voor mij. Je kan er niets van zeggen, na 2 positieve testen heb ik nog steeds twijfel. Dat zal wel zo blijven tot na de echo!

Toi,toi,toi!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. En er zit echt iets; mooi hoog in de baarmoeder. Helaas konden we nog geen hartje zien, dat was nog te vroeg (het is nu nog net geen 2 mm) en het echoapparaat kon net niet scherp stellen doordat het zo hoog zit. Ik ben in ieder geval blij dat het geen bbz is.

Na de foto van de eicel hebben we nu ook de eerste echofoto met een vlekje. En over 3 weken al weer de volgende echo, dus dan zullen we alles wel goed kunnen zien!

Maatje, hoe was het bij jou?

Groet, Michelle

Geplaatst

Hey Michelle,

Hopelijk ben je nu wat rustiger en kun je geloven dat het "echt" zo is! En over 3 weken weer een echo!

Geniet ervan meis!

Geplaatst

Zo meiden...

Hier zijn we dan eindelijk me het goed nieuws!!

ff het verhaal...

Stikzenuwachtig in de wachtkamer, elke keer op de klok kijken en maar wachten totdat het 14:15 is..

Normaal gesproken lopen ze altijd op schema, zal je altijd zien, loopt het uit.

Om 14:40 mochten we dan eindelijk naar binnen.

Mocht gelijk gaan liggen toen ze de echo maakte zag ik al 2 zakjes zitten.

In 1 zakje zat niets en in 1 zakje zat een heel klein beebje...

We zagen allebei al gelijk het hartje kloppen en dat was onwijs gaaf om te zien.

De gyn gaf aan dat er waarschijnlijk in het andere zakje al niets had gezeten en deze zal weg gaan...

Omdat we vorig jaar een miskraam hebben gehad mogen we volgende week vrijdag alweer terug komen voor een 2e echo.

Wel heel erg netjes van het ziekenhuis.

Ook kregen we gelijk de melding dat ons een vruchtwaterpunctie aangeboden werd vanwege de ICSI behandeling, maar dat zie ik niet zo zitten.

Ook hebben we een folder meegekregen voor prenatale screening en die moeten we dus nog even goed doorlezen wat het allemaal is....

Ben echt zo blij en opgelucht!

ppppfff alsof er een blok van m'n schouders is gevallen.

Michelle, lees dat jouw echo ook goed is gegaan! Nog 3 weken en dan kun je nog een keertje naar je druktemakertje kijken..

Dani, ook jouw bezoekje is goed gegaan... ben nieuwschierig wat het wordt!!! hahahahaha

Geplaatst

Super dat jullie ook zulke fijne ervaringen heben gehad vandaag, we kunnen dus alledrie heerlijk blijven grijnzen hihi.

Geplaatst

Hi Daan,

Van harte met je eerste echo! Ik denk dat het nu wel kunt geloven! Geniet van dit goede nieuws!

Liefs, Jane

Geplaatst
Hey meiden,

weet je wat ik me nu afvraag. Ik zit nu op dag 8 van de wachtweken en ben natuurlijk hopeloos op zoek naar tekenen van zwangerschap. Vanaf wanneer kregen jullie een beetje tekenen van 'ik zou wel eens zwanger kunnen zijn' of hadden jullie die pas na een positieve test??

Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van, alleen al een dag of 4 zo'n zeurderige ongi-gevoel maar dat is wel heel vroeg dus wat betekent dat?? Vorige keer had ik heel erg last van die bolletjes en kreeg daardoor veel last van mn borsten maar heb dr nu helemaal geen last van.

Iemand nog reacties hierop???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden