Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi mijn baby,

ook ik ben heel erg blij met mn zwangerschap!! Maar zo ontzettend onzeker hoe het gaat verlopen...

Morgen ook mn eerste echo misschien dat ik dan nog meer kan genieten.

succes ook jij voor morgen!!

Liefs popje

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mijn Baby,

Ook hier een heel onzekere zwangere hoor...

Popje, gaaf morgen de echo. Is het nog spannend ivm een tweeling?

Ik ben vrijdag weer aan de beurt voor een echo. Ik kijk er echt heel erg naar uit. Ik heb me ook voorgenomen dat het echte genieten moet gaan beginnen als het vrijdag allemaal goed is!

Groet, Michelle

Geplaatst

Hier nog iemand die best onzeker is hoor.

Daarom had ik afgelopen donderdag nog eens een test gedaan. Die ook heel erg positief, maar toch ben ik net als jullie erg bang voor een miskraam.

Maar geniet ook van alles wat er in mn lichaam gebeurt hoor.

Ik moet nog 1.5 week wachten op de eerste echo....aaarrggg wil ook graag een echte bevestiging zien dat er een kleine beeb in mn buik groeit.

Ben benieuwd naar je verhaal morgen, hoe je echo gegaan is Popje. Nereus???

Kuzzz

Geplaatst

Hi meiden,

Ben ook heel onzeker hóór. En ben het wachten op de echo echt zat. Nog 1 week te gaan, pff....... Ik voel me wel een stuk beter dan vorige week. Ben niet meer zo misselijk gelukkig, wel nog steeds heel moe. Maar dat vind ik niet zo erg als je de hele dag zo kotsmisselijk voelen. Wil wel heel graag weten of alles nog steeds goed gaat. Als ik mn eerste echo heb ben ik al 9 weken zwanger!

Popje, heel veel plezier morgen met je eerste echo!

Liefs Jane

Geplaatst

een tweeling kan altijd heb ik hier gelezen :) maar we hadden op het laatste moment toch gekozen er maar 1 terug te plaatsen...

Heb er zin in maar ben best nerveus hoor!

Ik laat morgen weten hoe het is gegaan we moeten 13.20 uur.

Liefs Popje

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Hier nog zo'n onzekere zwangere. Ik vind de ww naar de echo ook spannender dan voor het testen. Wij hebben 10 april de 1e echo, duurt ook nog heel lang voor mijn gevoel.

Als je na een traject in de medische molen (eindelijk) zwanger bent dan ben je zowiezo een stuk onbezorgder volgens mij. Toch moeten we ook met z'n allen vooral proberen te genieten!

Groeten Snoekse

Geplaatst

Ja hoor, hier numeer zoveel.........

Ik ben ook heel erg bang dat het niet goed zit of dat ik een miskraam krijg. Vooral omdat ik helemaal nergens last van heb maak ik me zorgen. Je hoort vrouwen altijd over kwaaltjes en klachten maar ik heb nergens last van. Zelfs niet van mn borsten, maar ja ik wordt toch ook echt niet ongi en de testen zeggen zwanger dus je zou denken dat alles goed is.

de ww tot de echo duren eindeloos, nog 2 hele weken wachten, dus nog 2 hele weken onzerheid. Het liefst ging ik naar bed en slapen en pas wakker worden op de 14e !!!

Geplaatst

Ik dacht ook al dat de ww om te gaan testenerg waren...maar dit is mssnog wel erger. Gisteren heb ik ook heel de dag nergens las van gehad, dus dacht al dat het niet goed zat, maar vanmorgen alweer lichtje krampjes enzo.

Wel raar idd Luky dat je nergens last van hebt, mss anders eens bij je moeder vragen of zij dat ook had. Vaak kan je jezelf het beste vergelijken met je eigen moeder. Heb ik dus ook gedaan en zij heeft nooit alst gehad van misselijkheid, zowel bij mij niet als bij mn broer.

Het is natuurlijk niet altijd zo, maar je hoort het wel eens.

Kuzzz en ladies nog succes met wachten

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Allereerst popje, heel veel plezier met je 1e echo!!!! Laat je weten hoe het is gegaan??

Hier gaat alles redelijk, de laatste paar dagen is het weer een misselijkheidsfeestje.

In de ochtend is het helemaal mis tot een uurtje of half 10 en na het avondeten gaat het weer fout.

Gelukkig is het nog niet zover gekomen als spugen, maar dit is ook niet echt lekker. Ik heb gelezen dat je HCG in week 10 op zijn hoogst is en dat de misselijkheid en vermoeidheid dan op een hoogtepunt is en daarna weer afzwakt. We wachten rustig af...

Verder lees ik van de meeste meiden dat de onzekerheid er is, bij mij is het er nog steeds na 2 echo's. Ik denk dat ik er pas echt in geloof als ik de 21e bij de VK ben geweest...

Lucky: Ik hoop dat jouw onzekerheid na je 1e echo weg is, bij mij is het nog steeds niet weg en vindt ik het nog steeds eng...

Snoeske: Idd, we moeten er van proberen te genieten. We zijn van het weekend heerlijk naar een baby superstore geweest... ff lekker rondstruinen haahahha.. is goed voor de onzekerheid.

Jane: Blij te lezen dat je niet meer zo misselijk bent! De vermoeidheid is er bij mij een beetje af... ik zie het nu weer half 9 s'avonds worden...

Tammy: hahaha, ik zie al die testen al liggen bij jullie! Ik heb er zelf 1 gedaan, op 19 februari en verder niet meer. Na vorig jaar durfde ik dat niet...

Michelle: Hoe is het bij jou?? Hoe ver ben jij eigenlijk?? Nog een paar dagen en dan lekker je 2e echo...

Krullie: Eigenlijk gek dat elk ziekenhuis een ander beleid voert. Bij ons in het erasmus was de keuze aan ons zelf. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit en wacht morgen het intake gesprek even af. Wanneer is jouw afspraak??

Chantal: Jullie morgen alweer echo nummer 3. Gaat echt snel bij jullie!! Succes!

Dani: Jij ook veel succes met de controle van vandaag!

Maart

30: Dani controle

30: Popje 1e echo

31: Mijn baby 1e echo

31: Daan Intake prenatale screenings

April

03: Michelle 2e echo

06: Jane 1e echo

07: Dani 20 weken echo

09: Tammy 1e echo

10: Snoekse 1e echo

14: Lucky 1e echo

21: Daan VK

21: Champietal VK

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wát een lekker weer he!!! Ik word er helemaal vrolijk van!!

Ben vandaag 8w+1d en hier valt het reuze mee met de bijwerkingen. Bij vlagen gevoelige borsten en nu en dan een beetje misselijk (maar als ik dan eet is het weer voorbij). Heb wel de indruk dat mijn buikje al een beetje groeit, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje te snel hoor... Ik kan me van de eerste zwangerschap nog herinneren dat ik die positiekleren op het eind echt he-le-maal zat was. Voor mijn gevoel had ik elke dat hetzelfde aan. Heb me dan ook voorgenomen om nu lekker te gaan shoppen als het vrijdag allemaal goed blijkt te zijn. Van Jasmijn ben ik bovendien op 2 april bevallen, dus heb alleen maar winter-zwangerschapskleren...

Ik heb een bijzondere week voor de boeg: Jasmijn wordt donderdag namelijk 2. En alle cliche's zijn waar: het gaat zo snel!! Dinsdag is ze voor het laatst op de babygroep in de creche, en dan gaat ze donderdag gelijk over naar de peutergroep. Nu is ze de oudste van de groep, maar dan weer de jongste. Dus dat zal nog wel even flink wennen zijn. En dan gaat de ontwikkeling gelijk weer met mega-sprongen. (nog even en ze gaat het huis al uit, IEKS!!! - al denk ik daar tegen die tijd waarschijnlijk wel heer anders over :-)))). Maar ja, vanavond moet moeders dus aan de klus voor de tractatie op de creche, donderdag is ze 'echt' jarig, vrijdag echo en zondag kinderfeestje. Nou maar hopen dat het vrijdag allemaal goed is, en dan wordt het echt een topweek!

Maatje, goed dat je het lijstje weer even hebt opgesnord. Is het misschien ook een idee om de uitgerekende datum erbij te zetten, dan weten we een beetje hoever iedereen is?

Wat balen trouwens van je misselijkheid. Bij mij helpt eten heel erg goed als ik me niet zo lekker voel, druist een beetje tegen het gevoel in, maar het helpt bij mij wel heel goed!

Dani & Popje, succes en veel plezier vandaag!

Jane, bizar he dat ieder ziekenhuis zo zijn eigen maniertjes heeft. Op de een of andere manier niet heel erg geruststellend. Net alsof ieder ziekenhuis zelf het wiel wil uitvinden... Voor jou wel balen dat je zo lang op een echo moet wachten, maar mijn eerste echo was eigelijk net te vroeg, dus daar heb je ook niets aan. Kun je nog steeds niets zien (hartje), en blijft de onzekerheid dus... Ik krijg de tweede echo bij 8w+5d, dus dan moeten we wel heel veel zien. Hoe ver bij jij bij je echo? Volgens mij lopen we maar een paar dagen na elkaar, of niet??

Ik werk het lijstje even bij met de uitgerekende datum. Als jullie dat een goede toevoeging vinden, moet je het zelf maar aanvullen!!

Afspraken

Maart

April

Uitgerekende datum

08 november: Michelle

Oké, nu ga ik maar aan de slag, het is alweer bijna 10 uur :-)

Fijne dag allemaal!

Michele

Geplaatst

Afspraken

Maart

April

Uitgerekende datum

25 november: Tammy

Zo heb mezelf er alvast bijgezet voor de uitgerekende datum.

Volgens mij wordt het een drukke maand november, want zijn er best veel die dan moeten bevallen.

Gelukkig dat het bij de meesten wel mee valt met de middelijkheid enzo. Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad, alleen dat soms mn eten wat hoog zit. Heb alleen nog steeds onwijs last van mn borsten. Erg vervelend met slapen en als je in de auto zit....alle hobbels voel ik.

Vanavond afspraak met iemand van moeders voor moeders, ben benieuwd wanneer ik daarmee mag beginnen.

Voor jou wordt het mss echt een top week, Michelle. hopelijk vrijdag alles op met de beeb.

Dani en Popje: hoe was de echo????

Kuzzz

Geplaatst

Afspraken

Maart

31: Daan Intake Screening 15:30 uur (9wk+6dg)

April

21: Daan VK 10:00 uur (12wk+6dg)

Uitgerekende datum

28 oktober: Daan

Geplaatst

Hi meiden,

Hier alles oke vandaag. Ik ga zo nog 1 keer naar accupunctuur om mn misselijkheid tegen te gaan. Het helpt echt heel goed. Ik heb niet meer hoeven braken en ik probeer ook weer meer te eten. Ik at zo weinig omdat ik bang was dat het er weer uit kwam.

Michelle, ik ben 2 dagen na jou uitgerekend. Dus de 10de! Nog 1 week voor mn eerste echo, ik heb me er maar bij neergelegd dat het niet anders is. Ik had nog geïnformeerd bij het ziekenhuis over mijn late datum maar dat is omdat bij mij alles oke is en dat het probleem dus bij mn vriend zit. Daarom moet ik zo lang wachten.

Lieve meiden, geniet van deze prachtige dag!

Liefs, Jane

Afspraken

Maart

April

Uitgerekende datum

10 november: Jane

Geplaatst

Afspraken

Maart

31: Champietal 3e echo

April

16: Champietal combinatietest

21: Champietal VK 18:00 uur

Uitgerekende datum

21 oktober: Chantal

Geplaatst

Hallo meiden,

Suc6 met jullie echo vandaag ik ben benieuwd.... Morgen is het dan eindelijk zo ver en mag ik voor mijn eerste ECHO pfffff....... Ik ben blij te lezen dat jullie allemaal een beetje onzeker en bang zijn... ik dacht dat ik de enige was maar gelukkig is dat niet zo....

Ik heb nog geen extreme zwangerschap kwaaltjes maar goed ik ben nu pas 6 weekjes zwanger... ben nog wel moe en me borsten groter geworden!!! ben helemaal happy!!! hahah

Geplaatst

Afspraken

Maart

April

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

Ik heb mijn controle afspraak er alvast uit gehaald, moet er vanmiddag heen, en de uitgerekende datum bij gezet.

Popje heel erg veel plezier vandaag met jouw eerste echo!

Fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat, op een aantal kwalen en onzekerheden na dan. Ik hoop dat jullie straks allemaal flink gaan genieten van het idee dat jullie moeders in spé zijn. Wij zijn afgelopen weekend bezig geweest met de kinderkamer, de muren zijn gesaust en het laminaat ligt er in, nu de kozijnen en de plintjes nog en dan kan het inrichten gaan beginnen, leuk heb er helemaal zin in.

Laat vanmiddag nog wel even weten hoe de controle was.

Liefs Dani.

Geplaatst

Iemand last gehad van extreme maagpijn. Jemig, heb halve nacht ervan wakker gelegen. Hoort dit bij een zwangerschapskwaaltje of zou het gewoon iets anders zijn geweest.

Geplaatst

Bedankt!

Ik twijfelde of ik misschien moest rekenen vanaf de punctie of de terugplaatsing, maar dat is dus niet het geval?

Ik hoor het vanmiddag allemaal... spannend!!

Hoi Diva,

Je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, daar 40 weken bij op tellen.

Maar er staan op internet genoeg websites waar je gewoon de datum ingeeft en hij berekent dan je datum.

Wel spannend maandag je echo, dan wordt het echt voor he bevestigd. Ik moet nog wachten tot 9 april.

Succes.

Geplaatst

Diva, jij hebt ook jouw eerste echo vandaag? Heel veel plezier daarmee! Ben benieuwd naar jouw verhaal en naar dat van popje.

Ik heb de controle achter de rug, ons manneke doet het goed daarbinnen, hartje klopte mooi en gelijkmatig en de baarmoeder ligt nu net onder de navel, precies daar waar hij moet liggen. Bloeddruk was weer laag maar dat is altijd bij mij :) Voorlopig blijf ik nog even bij de gyn. Op zich ook wel een prettig idee. Nu weer wachten op de 20 weken echo, heb er wel weer helemaal zin in hoor, even weer naar binnen turen.

Geplaatst

Afspraken

Maart

April

06: Allerlei afspraken op het ziekenhuis, waaronder 2e echo

Uitgerekende datum

05 november: Krullie

Ziet er goed uit, dit lijstje!

Maandag heb ik weer allerlei onderzoeken in het ziekenhuis: prematuurarts (heet dat eigenlijk zo...), verpleegkundige en gynaecoloog. Ik ben erg benieuwd.

Vorige keer zei de fertiliteitsarts dat ik a.s. maandag ook de nekplooimeting heb, maar dat lijkt me sterk...volgens mij moet dat tussen de 11e en de 14e week. Ik ben dan pas op week 9...

Ach ja...ik ga gewoon, dan kan ik de beebs weer zien!

Verder nog steeds weinig verandering. Voel me nog steeds super! Superblij, superborsten, supertrek, supermoe, hahaha.

Geplaatst

een stevig kloppend hartje!! Alles groeit zoals het zou moeten! En we mogen gewoon naar de verloskundige thuis bevallen etc... we zijn in de wolken wat een geluk!!

Zo mooi om te zien dat het hartje klopt zo klein...

L:iefs popje

Geplaatst

Afspraken

Maart

April

06: Allerlei afspraken op het ziekenhuis, waaronder 2e echo

Uitgerekende datum

05 november: Krullie

15 november: Popje

Geplaatst

Popje, gefeliciteerd!!!!!

Krullie, volgens mij is het beste moment voor de screening 10 weken, maar misschien is dat bij een tweeling wel anders...

x M

Geplaatst

Hey Popje,

Van harte gefeliciteerd met je mooie echo! Ben heel blij voor je!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden