Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Sommigen zijn echt al lekker ver met de babykamer! Fijn is dat hè!

Wij hebben nu alles geschilderd, vandaag komen de gordijnen en dan kunnen we gaan inrichten. Ik kan helaas nog geen foto plaatsen...dan verklap ik wat de geslachtjes zijn...;)

Gisteren weer op controle en bij de lactatiekundige geweest. Veel info gehad...erg fijn! Bij de gyn was alles weer in orde...de bmh zat nog potdicht...da's mooi!

Iedereen succes met het knutselen en frutselen aan de kamers!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Krullie, fijn dat het goed gaat met de beebjes.

Iedereen is inderdaad wel erg druk hier met hun huisje, leuk al die verbouwingsverhalen. Wij zijn afgelopen december verhuist dus het huis opknappen hebben wij in het begin al gedaan, en nesteldrang....mmmm.... daar heb ik nou geen last van :D

Verder gaat het goed hier, het zijn echt de laatste loodjes maar helaas kun je niet zelf beslissen wanneer het eruit komt floepen dus we wachten rustig af. Voel me inmiddels wel een behoorlijke olifant hihi.

Dees, gezellig meid dat je hier ook komt kletsen, de meiden hier zijn erg leuk en gezellig en ach ik hoor hier ook niet thuis :D

Geplaatst

Dani wat is het toch hard gegaan, over een paar weken is de kleine er gewoon.....

Ik merk dat de tijd vliegt gezien wij ook weer richting week 26 gaan, maar het kan voor mij niet snel genoeg gaan, ik ben nu al zo benieuwd naar hoe de kleine er uitziet en hoe het nou echt is om zijn mama te zijn, ik kijk er echt enorm naar uit. Mijn man en ik raken niet uitgepraat over ons wondertje....

Geplaatst

Tijd gaat echt snel ineens hoor.

Hoorde vorige week bij de vk dat je alles rond week 32 een beetje klaar moet hebben, das al over 7wk!!! Dat wordt druk shoppen de komenden weken haha. We moeten echt nog alles gaan kopen en ook nog gaan verzinnen waar en hoe we een box gaan neerzetten. Maar goed, eerst vanmiddag de meubels maar in ontvangst nemen. Vanmorgen gebeld en ze komen tussen 1400-1600 brengen....spannend.

Kijken of het makkelijk inelkaar te zetten is, en als ze een beetje op tijd zijn alles al een beetje inelkaar zetten.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag weer op controle geweest bij de gyn. Ook hebben we een echo gehad, een snelle maar ik heb de beebs ff kunnen zien. Ze liggen beide met het hoofdje naar beneden en ook hebben we de hartjes gehoord. Volgende week hebben we weer een groeiecho en over 3 weken wederom controle bij de gyn. En ik heb vandaag bloed moeten prikken, oa ijzergehalte en glucose. En mn bloeddruk was wederom goed. Da's altijd weer een geruststelling.

Ik had gisteren mn eerste werkdag en deze viel erg tegen. Ik was kapot toen ik thuis was. De lange dagen trek ik dan ook niet meer. Heb straks een telefonische afspraak met de bedrijfsarts over mn werkuren. Ook had mn collega die de roosters maakt mij even een extra dag ingeroosterd. Ik ga dat dus mooi niet doen. Volgens de CAO hoef je ook geen extra diensten te draaien dus daar heb ik haar even op gewezen. Ik merk gewoon dat je weinig begrip krijgt. Wel van mn directe collega's maar niet van mijn leiddinggevende en zijn assistent. Beetje jammer. Kom ik er niet uit met de bedrijfsarts dan meld ik me dus ziek en zoeken ze het maar uit!

Ik laat jullie nog wel even hoe het gesprek met de bedrijfsarts is geweest!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane wat fijn dat het goed gaat met je beebs, krijgt iedereen zo een groei schema of is het omdat jij een 2ling krijgt?

Bij op het werk gaat het precies het zelfde er aan toe, ik werk overal en nergens en heb dus ook elke dag weer verschillende werktijden, vaak wordt er gewoon geen rekening met me gehouden en moet ik bv een dag 10 uur achter elkaar werken of ver reizen en ga zo maar door.... Morgen is mijn eerste werkdag, maar ik trek het echt niet.... Ik slaap slecht moet de hele nacht door naar de wc, en heb ook last van harde buik.... Als ik er niet met ze uitkom dan zeg ik ook dat ik de bedrijfsarts wil spreken, echt jammer dat ze geen rekening willen houden, vooral mijn planner die is alleen gefoccust op het vol plannen van zijn rooster.....

Wordt vervolgt dus hahah

Geplaatst

Meiden wat vervelend dat er zo weinig rekening met jullie wordt gehouden. lijkt me erg frustrerend en juist daar zit je nu niet op te wachten. Groot gelijk dat jullie de bedrijfsarts erbij halen maar wel jammer dat het dan zo moet.

Jane wel fijn dat het wederom goed gaat met de beebjes en dat je ze weer even hebt kunnen zien, toch weer een gerust stelling.

Geplaatst

hoi hoi,

fijn dat ik mag meepraten... ja 21 nov nee geen speciale dag maar dat zegt zijn gevoel.. hmm ben benieuwd.. hij dacht ook dat het een jongen zou worden dus dat was al wel goed iig! enne hij is ook mee geweest naar het ziekenhuis voor de tp van nu onze mannetje maar hij wilde alleen mee als hij ook eens mocht oppassen.. haha nou dat mag best hoor.

hier gaat het lekker rustig, ga vanmiddag nog wat kleine dingen halen en even rondkijken naar flesjes, aangezien ik dus geen borstvoeding mag geven.

lekker veel trek in brood met snijworst en in hotdogs... en dan met name snachts, en me mannetje maar lekker doorslapen en zich afvragen hoe het brood opeens geminderd is sochtends.. haha!!

leuk om te lezen dat jullie ook druk zijn met de kamertjes, wij krijgen het bedje alleen nog geleverd, voor de rest is alles klaar.

nou ik ga nu even shoppen!!

liefs

Desiree

Geplaatst

Goh meiden, wat vervelend op het werk. Denk aan jezelf en als je het idee hebt dat het beter is om thuis te blijven...thuis blijven!!!

Jane, ik vind het knap dat je nog aan het werk bent. Ik ben nu 2,5 week thuis (vakantie+aansluitend verlof) en moet zeggen dat het prima is zo! Ik vind het echt heel erg zwaar worden. Heb tot 25 weken nergens last van gehad. Nu heb ik nog geen kwaaltjes ofzo, maar ik ben gewoon uitgeput van bijv. de trap oplopen. Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om nu nog te werken.

Hopelijk kun je er goed uitkomen met je baas! Nogmaals...denk aan jezelf en je kindjes! Fijn trouwens dat ook bij jou alles goed gaat!! Leuk hè, zijn die groei-echo's...lekker lang van je beebs genieten! Ik mag ook weer over 2 weken! Joehoe!

Geplaatst

@ mijnbaby, ik weet niet of je alleen een groeiecho krijgt bij een 2ling. Ik denk het wel eigenlijk.

Vanmiddag heb ik een heel verhelderend gesprek gehad met de bedrijfsarts. Het blijkt dus dat je vanaf 20 weken zwangerschap maar 2 uur per dag mag staan. En bij 30 weken of meer mag je maar 1 uur per dag staan. Je werkgever moet vervangend zittend werk voor je regelen, lukt dit niet of is er geen andere oplossing dan ga je gewoon de ziektewet in. Ik kreeg alle begrip van mn bedrijfsarts en ze drukte me op het hart om goed voor mezelf en mn kindjes te zorgen. Als ik er niet uit zou komen met mn manager dan kon ik altijd contact met haar opnemen. Mn manager had vandaag een vrije dag maar ik ga dit zeker morgen met hem bespreken. Ben vandaag wel naar mn werk gegaan, ik had een dienst van 13.00 tot 18.30, maar ben om 16.00 uur gestopt en dus naar huis gegaan. Ik moet de hele dag staan en ik merk dat dit gewoon een aanslag op mn lichaam is. Ik hoop dat ik er morgen uit kan komen, anders ga ik de ziektewet in. Het is niet anders.

Liefs, Jane

Geplaatst

Dames, wat vorderen jullie zwangerschappen toch hard!

Bijzonder om te lezen dat de één een zoon krijgt en de ander bijv. een zoon én een dochter... maakt het zoveel echter nog weer, hé?!

Lastig dat gedoe met werk, maar denk allereerst om jullie zelf en jullie kindjes. Dat is onbetaalbaar! Ik lees vast binnenkort wel weer eens bij, voor nu; geniet er van en doe 't kalm aan waar dat nodig is! Liefs.

Geplaatst

MOON Hoe is het ermee?? LONG time no see..... Hoop dat alles goed gaat!!!

Het gaat ineens erg hard, eerst had ik een positieve test in me handen en nu ben ik al

weer bijna 26 weken verder......

-xxx-

Mijnbaby..

Geplaatst

Gelukkig gaat het met iedereen weer goed!!!

Ook met die werkgevers....die snappen echt niet dat lang staan echt een enorme aanslag op je lichaam is. Vooral als de manager nog een man zijn ook, die hebben al helemaal geen idee ervan. Gelukkig heb je een goed gesprek gehad met je bedrijfsarts en anders hoe je maar een belletje te doen naar de gyn/vk en je zit thuis hoor.

Oude vriendin van ons ook gedaan, geklaagd dat ze zo moe was en hup zomaar een weekje thuis. Een werkgever mag daar ook niet tegenin gaan, want moeder en kind staan op de allereerste plaats en niet het werk. Voorals als je steeds harde buiken hebt is een teken dat je te weinig rust hebt. Officieel moet je ook een pauze hebben van 45min per dag waarbij je volledig kan rusten, als het nodig is moeten ze zelf een bank of bed neerzetten voor je. Arbo-advies.nl - Zwangerschap

Hier staan wat nuttige tips en trucs.

Hier alles goed hoor, gisteren de kinderkamer, wagen en maxi cosi bezorgt. Alles ziet er nog leuker uit dan in de winkel. En dat terwijl de commode pas voor de helft inelkaar staat. Vanavond gaan we met zn 2en verder bouwen. Zo zin in, kunnen we daarna verder met de aankleding.

Over 2 weken alweer de pretecho, tijd gaat ineens zoooo snel.....

Kuzzz

Geplaatst

Vandaag hebben we dan ons pretecho, ik kan niet wachten tot dat we ons ventje weer zien.... zo spannend he!!!!

Tammy lekker is dat he, gister hebben eerst ons kamer geschilderd en 1 wand super mooi behangen.... en de boel omgegooid bed en de kast komen nu anders te staan enzo.... ziet er ook echt gaaf uit!!!!

Maandag krijgen we ons baby behang binnen en gaan we lekker aan de slag met ons baby kamer...... lekker schilderen en behangen.... we krijgen ons kamertje 3e week van sep binnen ( we wilde hem zelf rond die tijd pas binnen hebben) en het wordt gemonteerd dus hij staat dan ook meteen!

Geplaatst

Ik ben er idd achter gekomen dat je als zwangere veel rechten hebt. Beetje jammer dat je alles maar moet uitzoeken en dat als je zelf niet aan de bel trekt dat ze dan gewoon niets zeggen. Zo werkt t blijkbaar, beetje jammer!

Geniet van het klussen en inrichten van de kamers meiden!

Liefs, Jane

Geplaatst

Is erg jammer idd dat werkgevers daar niet wat meer initatief innemen. Als je het zelf niet doet, dan laten ze je het liefste nog gewoon doorwerken tot je moet bevallen. En na de bevalling kan je best meteen weer aan het werk.

Maar goed het zijn meestal de mannen die er zo makkelijk overdenken. Terwijl dat als hun iets hebben wat een klein beetje pijn doet meteen alles bijelkaar schreeuwen, maar wij moeten ons niet aanstellen hahaha. Wou dat we het nog konden mee maken een man die een bevalling moet doen. Kijken of ze dan nog steeds klagen hihihi.

Lekker laten lullen die mannen, en lekker met de kinderkamer bezig zijn. Heerlijk, lekker voor je kleine beeb bezig. Wordt steeds leuker en leuker ook voor mn man, want normaal klust hij echt nooit. Maar nu gaat het voor hem ook meer vorm krijgen natuurlijk.

Mijnbaby: ben benieuwd naar de foto's van jullie kamertje. En Jane hoe is het bij jou geworden???

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanaf nu werk ik nog maar 14 uur ipv 28 uur. Heb het dan toch voor elkaar. Ik heb alleen het vermoeden dat ik dit ook niet lang volhou maar het is een begin. Als het niet meer gaat, meldt ik me gewoon ziek.

Had vandaag een slechte dag. Heb steeds zo'n last van de warmte. Ik krijg dan hele dikke handen en opgezette voeten. En dan wordt het volgende week ook nog boven de 30 graden, help!

Ben steeds aan het klooien om een foto te plaatsen van de babykamer, maar het is nog steeds niet gelukt. Het is nog niet helemaal af maar de grote dingen staan! Het is echt supermooi geworden! Hopelijk kan ik het nog met jullie delen!

Liefs, Jane

Geplaatst

he meiden.

wat leuk maar ook soms moeilijk om jullie verhalen te lezen!

vandaag ben ik gestart met onze cryo poging!

Wat zijn jullie al ver zwanger, wat vliegt de tijd.

geniet van alles en ik hoop jullie snel te mogen volgen

Geplaatst

Hey meiden,

Ben alweer eventjes niet geweest, maar hoe gaat het hier???

Vanmiddag weer een bezoekje aan de VK brengen, ben benieuwd hoe onze smurf nu ligt...

Morgen alweer op de 30 weken, jeetje, gaat snel zeg....

Augustus

18: Chantal VK

18: Daan VK

29: Tammy pretecho (27.2 wk)

September:

01: Tammy VK

02: Ange controle nijmegen

08: Ange VK 30 weken echo

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Geplaatst

Het gaat nu idd mega-snel allemaal! Ik heb er zin in...:)

Gisteravond was de onthulling aan mijn ouders van het kamertje! Het is zo gaaf geworden. Zij waren ook helemaal verbaasd! Echt superleuk! Als de kleintjes er zijn, zal ik wel een fotootje plaatsen!

Over de namen zijn we uit...en ook van het geboortekaartje dat we erg leuk vinden hebben we een proefdruk aangevraagd. Ik denk dat we (zoals ik gepland had) voor de 30 weken alles geregeld hebben!

Je weet natuurlijk nooit wanneer de twins zich melden, daarom wil ik het allemaal maar klaar hebben...

Gaat het bij jullie ook allemaal goed? Met jezelf, de beeb en alles eromheen? Vast wel! Tot nu toe gaan we hier allemaal erg goed! Fijn hoor!

Geplaatst

Geweldig Krullie, dat jullie alles klaar hebben. Wij hebben nog even de tijd, dus gaa nu ook lekker op het gemakje alle spulletjes kopen. We hebben natuurlijk al een badje en de kinderstoel hebben we van mn schoonzus gekregen. Volgende week gaan we naar mn tante, die heeft nog de box en mijn oude ledikantje. Die wordt bij mn moeder neergezet als logeerbed.

Het kaartje hadden we al uitgezocht en nu nog de namen hahaha. Daar zijn we ook bijna uit. Een naam voor een meisje weten we bijna 99% zeker wat het gaat worden en voor een jongen zijn we nog opzoek naar 1 naam, de 2de naam weten wel al. Moeten nog een stoere roepnaam vinden. Maar goed we hebben nog even de tijd gelukkig.

Ben wel benieuwd naar de foto's van jullie, Krullie....van de kamer en natuurlijk de 2 kleine beebs.

Geplaatst

Hier gaat het ook nog prima, alleen druk druk... pfffff Het hele huis wordt aan de buitenkant geschilderd en we hebben de baby kamer nu ook lekker leeg gehaald, ons kamer is ook erg mooi geworden...

We hebben gelukkig alle tijd, in overleg met mijn werk hoef ik voorlopig niet aan de slag pas naar mijn zwangerschap verlof ik heb dus zeeen vol tijd haha HEERLIJK!!!!!

Wij zijn er met de naam nog niet over uit het blijft moeilijk pffffff.......

Waar hebben jullie de geboorte kaartjes besteld??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden