Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net terug van de VK. Alles is weer prima in orde, zelfs mn bloeddruk is perfect. Ook hebben we weer naar de hartjes geluisterd, het blijft geweldig. Ik ben weer gerustgesteld. Volgende afspraak heb ik weer bij mn eigen gyn, over 3 weken alweer.

Liefs, Jane

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk al die vakantieplannen en inrichten van kamertjes!!

Wij hadden afgelopen zaterdag een pretecho!

Dat is echt zo leuk!! Echt een aanrader...

Vond het alleen erg 'sneu' om te zien hoe weinig plek die twee kindjes hebben. Ze raken elkaar constant aan...'vechten' (nu al) om ruimte...(gelukkig voel ik er helemaal niets van...misschien toch een voordeel dat de placenta aan de voorkant ligt)

Er zat er zelfs één te sabbelen aan de teen van de ander...so sweet!!

Moet nu iedere week naar de gyn. Deze week voor een groeiecho, volgende week op controle. Best intensief vind ik, maar wel leuk om de kindjes elke keer te zien!

Voor mij is het nu echt aftellen...nog maar 4 dagen werken en dan met verlof!!!!!

Geplaatst

Gelukkig weer alles in orde met de beebs.

Her blijft echt zo bijzonder een kleine beeb in je buik te hebben. Geniet er echt elke keer meer van. Iedereen ziet het bij mij nu ook echt, mooi rond buikje al.

Krullie: grappig dat ze nu al om een plekje vechten hahaha. Maar aan de andere kant kunnen ze dus ook niet zonder elkaar als ze op elkaar tenen gaan sabbelen. Wat geweldig!!!!

Wij gaan volgende week de pretecho inplannen, want moet eerst even het werkrooster van mn man afwachten. Kan alweer niet wachten om de kleine te mogen zien.

Geplaatst

@ krullie, dat is leuk om later aan de kids te vertellen dat ze in je buik aan elkaars tenen zaten te knabbelen. Vind het echt geweldig.........

Hier nu vaak last van een harde buik. Ik doe gewoon teveel en het concert was misschien toch wel teveel. Normaal gesproken sta ik bij U2 echt wel te springen, maar ik was nu blij als ik even kon gaan zitten........ppppfffff.

PS: maar het concert was wel geweldig.

Geplaatst

Juli

27: Dani controle gyn.

28: Champietal VK

28: Daan VK

30: Ange VK

Augustus

01: Daan 4d pretecho (27 wk)

03: Michelle VK

04: Tammy VK

06: Lucky-t controle ZH

07: Mijnbaby VK

13: Mijnbaby pretecho ( 25,5 week)

17: Ange VK

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Hey meiden, hoe gaat het hier???

Chantal, heb je een beetje bij kunnen komen?

Krullie, leuk om te lezen dat je pretecho zo gaaf was!

Dani, we zitten alweer bijna in augustus! Gaat echt spannend worden voor jullie!

Tammy, ik zag het idd! hahahah zwangerschapsdementie...

@ de rest, hoop dat alles goed gaat, het is vrij rustig hier in dit topic.......

Hier gaat alles prima, gisteravond met een paar meiden van de pufclub gaan zwemmen, heerlijk! Verder nog even wachten en dan weer een bezoekje aan de vk... en dan de pretecho.. heb er super veel zin in.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hi Daan,

Ja hoor, al goed bijgekomen. Alleen blijf ik 's avonds toch wel last hebben van een harde buik......dus maar gewoon niets doen 's avonds....ook lekker.

Spannend, jij bijna de pretecho. Dat is zo onwijs leuk. Ik zou eigenlijk zo weer willen, maar ik moet geduld hebben en nog 12 weken wachten.

Gisteren hebben we een nieuwe auto gekocht. Nou ja nieuw, hij is twee jaar oud.

We waren al heel lang op zoek naar een stationauto en eindelijk gisteren degene gevonden die we wilde (Renault laguna) en die onze Ford Focus voor een normaal bedrag wilde overnemen. Dat zal volgende week zaterdag afscheid nemen worden van die auto, want ik heb daar zes jaar ingereden en het blijft een topwagen!!

Geplaatst

Hey Chantal!

Leuke, grote en praktische auto hoor een Renault Laguna..

Wij hebben er 2 maanden geleden ook 1 gekocht.. ook een station toevallig???

En heerlijk weer een echo... eigenlijk belachelijk dat we bij de VK niets meer krijgen.. of jullie nog wel???

Rustig aan doen he met je harde buiken!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Nee, bij de VK meten ze alleen je buik op en ze loopt te duwen (wat ik echt niet prettig vind) in mijn buik. Ik vind het zo een naar gevoel als ze aan mijn buik zitten.....

Jullie ook een station gekocht.......wat we allemaal niet over hebben voor onze kleine!!

Ik doe rustig aan met mijn harde buiken hoor, maar mijn collega's zijn met vakantie en het is even hard werken op dit moment.

Afgelopen maandag heb ik iemand aangenomen die mijn werk gaat overnemen tijdens mijn verlof. Ze begint half augustus al, dus dat is wel lekker. Eerst nog een maandje samen om haar in te werken en dan kan ik hopelijk met een gerust hart met verlof.

Geplaatst

Ja ja die zwangerschapsdementie is echt niet meer normaal. Maar gelukkig had mn moeder het ook bij beide zwangerschappen!!! Dus heb een hele goed smoes als ik weer eens iets ben vergeten haha.

Leuk bij de pretecho, ik ga maandag echt meteen bellen om een afspraak te maken. Wil graag weer even kijken naar de beeb. Daarna moet ik gaan afkicken, want de volgende keer heb ik hem/ haar in mn armen....ook dat blijft nog wel een beetje eng en spannend om te zeggen.

Hoe is het verder met de dames??

Geplaatst

Nog 35 dagen te gaan tot aan de uitgerekende datum, het wordt wel heel spannend hoor, zeker als je bedenkt dat de bevalling al over 14 dagen plaats mag gaan vinden, niet dat ik daar van uit ga maar het idee al.

Fijn om te lezen dat het met iedereen zo onwijs goed gaat, het is en blijft ook wel bijzonder om zo met een nieuw leventje bezig te mogen zijn, voel me dan ook echt wel bevoorrecht en zo te lezen ben ik de niet de enige die me zo voelt :D

Ik ga gauw koffie drinken bij de buurvrouw, tja het leven is zo zwaar in de verlofperiode hihi, dus dames bij deze wens ik jullie een fijne dag ondanks het slechte weer.

Liefs Dani.

Geplaatst

Jeetje Dani,

Dat komt wel heel dicht bij allemaal!! Na Annemie ben jij volgens mij ook de eerstvolgende die uitgerekend is, of niet? Ik heb net zelf ook even zitten rekenen en 'moet' nog 108 dagen tot de uitgerekende datum en na deze week nog maar 9 weken werken. Dat is ook wel heel overzichtelijk allemaal... Gek idee dat als we allebei de uitgerekende datum aanhouden jouw zoontje al weer 10 weken is als ik lig te puffen ;-))

Fijn dat je je nog zo goed voelt. Hebben jullie het lekker gehad op de camping?

Groet, Michelle

Geplaatst

Het is altijd met alles, als je eenmaal over de helft bent gaat alles ineens snel. Ook al met een vakantie helaas.

Jaja, net ook even op de kalender gekeken en ik nog maar 11 weken werken!!!! Daar wordt ik wel heel vrolijk van.

Ik ga volgende week ook bij mn baas aankaarten dat ik geen standby diensten meer kan/ wil draaien. Wordt toch echt te zwaar, na het werk lig ik al te slapen op de bank.

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Fijn dat het met iedereen goed gaat!

Harde buiken heb ik zo nu en dan ook last van, toch vaak als ik te druk geweest ben!

Het gaat snel nu ineens als die 20-weken grens geweest is vind ik. Ook met het groeien van mijn buik gaat het ineens een stuk sneller. Toch maar weer eens een fotootje plaatsen binennkort, wie doet ermee?

Wij gaan morgen op vakantie. Lekker een weekje naar Brabant.

Verder gaat hier alles goed. Gelukkig. Ik moet trouwens 6 augustus weer naar de Gyn. k'ben benieuwd!

Nou goed weekend alvast allemaal!!!

Geplaatst

Hee Snoeske, fijne vakantie! Hoop dat het weer een beetje beter wordt!!

Daan, wat zat jij al vroeg achter je computer!!!

Hier gaat alles prima. Heb vandaag maar weer een snipperdag gekregen, want op mijn werk verveel ik me momenteel stierlijk... Vakantietijd, echt, de telefoon gaat 1x in de 2 dagen (en dan is het vaak een vriendin die vraagt of ik wil lunchen ;-). Ga vandaag dus maar een beetje orde scheppen in de chaos die toekomstige kinderkamers heet. Daar is het in ieder geval prima weer voor!!

Fijne dag allemaal!

Michelle

Geplaatst

Hahaha Michelle..

Ik ben vandaag heerlijk vrij, moet mijn dagen opmaken...

Mannetje de deur uitgeholpen vanmorgen, zijn koffie klaar gezet en eten en koffie gezet voor onderweg in de auto.

Geen zin om weer terug naar bed te gaan dus even maar hier kijken, erg verslavend.....

Hoe gaat het met je man?

Geplaatst

Het gaat redelijk. Hij slikt nu ruim 2 weken de medicijnen, maar heeft helaas nog niet echt duidelijk bijwerkingen. Daar maak ik me op zich wel zorgen om, want tot nu toe waren er altijd heftige bijwerkingen bij. Maar ja, misschien is dit gewoon een beter medicijn en zitter er gewoon geen/minder bijwerkingen aan. Op 5 augustus moet hij weer naar het ziekenhuis en dan worden er allerlei scans en onderzoeken gedaan. Zodra die uitslagen bekend zijn weten we meer; of het medicijn werkt en of de tumorgroei gestopt (of in ieder geval afgeremd) is...Ik hoop echt niet dat hij het placebo-medicijn krijgt, dat zou te onrechtvaardig zijn. Maar ben er stiekem gezien het ontbreken van de bijwerkingen best een beetje bang voor... Nou ja, tijd zal het leren... Heb wel het idee dat hij weer wat meer last heeft, al ontkent hij dat als ik het vraag. Maar ik zie hem best vaak met zijn hand op/aan zijn lever zitten, een beetje net zoals ik; dat ik (on)bewust m'n buik aanraak als ik de baby voel. Maar ik probeer er niet te veel over na te denken. Lang leve de struisvogelpolitiek!

M

Geplaatst

Snoeske, fijne vakantie in het Brabantse land :P. Hopelijk heb je volgende week wat beter weer.

Bij ons begit het gelukkig nu wat drukker te worden, want heb me de afgelopen weken ook heel erg zitten te vervelen. En nu is het me eigelijk allemaal te veel aan het worden, ben vreselijk moe en vergeet echt alles om. Sluit me soms ook helemaal af van de wereld zonder dat ik het door heb.

Nu ook het is pas ochtend en mn ogen vallen bijna dicht van de moeheid, heel raar soms.

Geplaatst

Snoeske, hele fijne vakantie gewenst. En Michelle, succes vandaag met het ordenen van de kinderkamers. Maak er wat leuks van!

Tammy, ook bij mij is het erg rustig op mn werk, zeer vermoeiend. Ben vandaag nog lekker vrij, morgen laatste werkdag en dan heerlijk 2 weekjes vrij!

Geplaatst

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik start vandaag met mijn mega-lange vakantie/VERLOF!!!! :jump_rope:!!!

In januari zien ze me pas weer voor de klas staan...JOEHOE!!

Geplaatst

Jeetje mina, allemaal rustig op het werk........ik heb het echt mega druk.......zo druk dat ik af en toe overloop, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet ga overwerken. Dat trek ik echt allemaal niet meer.

Krullie, wat lekker zeg nu al verlof. Dat is natuurlijk en door school maar ook omdat je een tweeling krijgt. Heerlijk hoor. Hoop dat je je niet gaat vervelen :-)

Geplaatst

Mijn zwangerschapsverlof gaat gewoon 6 weken voor de uitgerekende datum in, ondanks mn tweelingzwangerschap. Als het niet meer gaat dan ga ik minder werken of stop ik ermee. Mijn gyn gaat ook niet gtegen me zeggen dat ik moet stoppen met werken tenzij het medisch niet meer verantwoord is natuurlijk.

Geplaatst

Ohhh wat een heerlijk vooruitzicht, nu al vakantie met aansluitend verlof al!!! Lekker gepland hahaha. Nu nog lekker weer en dan is voor jou het helemaal perfect.

Chantal: bij ons is het nu net eind van de week wel drukker geworden hoor. Das weer nadeel van mn werk, kan ineens omslaan. Zo zit je de hele ochtend duimen te draaien en dan ineens zit je weer een uur over te werken. Zo erg is het nu ook nog net niet, maar loopt lekker door en kan tussendoor lekker op forum kijken.

Geplaatst

Ja, heerlijk hè!

Gek hè, dat het in ieder ziekenhuis anders is...mijn gyn zegt echt dat je met een tweelingzwangerschap tussen de 24 en 28 weken moet stoppen.

Als mijn vakantie afgelopen is, ben ik 31...dus verlof!!

Zou dat te maken hebben dat mijn tweeling eeneiig is??? Weet het anders ook niet???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden