Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oooh meiden, ik wordt helemaal gek van de jeuk! Ik heb zelf inderdaad ook aan netelroos gedacht! Morgen kan ik eindelijk naar de huisarts. pfff doe geen oog dicht 's nachts en overdag is het wel minder maar ook geen pretje.. :(

Morgen dag 14 na IUI, dus nog ff afwachten. Ik heb zelf weer het ideed at het niet raak is... Wij gaan voor poging 9 mijn eileiders doorspuiten, dan weer even afwachten...

Sterkte allemaal!! KrisKras

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

KrisKras, wat ontzettend vervelend van de jeuk en ook van 't gevoel dat 't weer niet raak is, ff afwachten nog.

Nikkie, succes nog met wachten, laatste week gaat altijd langzamer dan de 1e...

Trijnie, weet je al wanneer je mag beginnen??

Ellie, wanneer mocht jij testen?

Ben woensdag voor 't eerst naar acupunctuur geweest onder 't mom baat 't niet dan schaadt 't niet. Hele ondervraging, zegt ze doodleuk dat m'n onregelmatige cyclus komt omdat ik te licht ben en dat ik eigenlijk min. 2 kilo aan moet komen, viel wel even koud op m'n dak... Ze zei dat de pijn tijdens de ongesteldheid en de pijn door de maand heen komt omdat m'n lichaam de energie niet kan opbrengen ofzo, weet niet helemaal of ik het goed zeg, als ze dat dan zo zegt, luister je zo aandachtig dat je de helft niet goed hoort. Wat ik wel heel goed gehoord heb is dat ik meer over de dag moet eten, nog maar één kopje koffie, geen light producten (deed ik al niet).

Ze zei dus ook dat ze eerst m'n cyclus regelmatiger wil krijgen en nog even moet wachten met de 6e IUI... M'n vriend moet ook geen koffie meer en natuurlijk stoppen met roken!!!!!!! Maar dat vind ie dus erg lastig, hij is geen kettingroker maar toch +/- 7 á 8 per dag.

Voelde me na de behandeling wel heel lekker, hoop ook echt dat ik na een paar keer nog meer energie heb, want die is soms ver te zoeken, er gebeurd ook zoveel...

Heeft iemand hier wel 'ns acupunctuur gehad? Ik heb op m'n buik beetje 'n bloeduitstortingkje, zal wel weer weggaan, maar iemand dat wel 'ns gehad???

Nou, heel verhaal,

Liefs Nina

Geplaatst

Hai Nina

We moeten dinsdag bellen voor de uitslag van het bloed onderzoek, dan horen we gelijk meer, wannneer ik nog een keer langs moet komen voor instructie hoe t allemaal werkt, welke medicatie enz.enz.

Ik hoop dat we met m'n volgende cycles (over zo'n 3 weken) kunnen beginnen, maar dan moet er in Rotterdam ook plek zijn.

Tja en dat roken...... We zijn maandag samen gestopt!!!Goed he?!!Maar wel heeeeel moeilijk. Weet je, onze arts zei; mensen die roken hebben 50%minder kans om zwanger te worden... 50%, dus als je met IUI zo'n 25% kans hebt, dan is het met roken maar 12,5%....Zoveel schijnt dat dus uit te maken.

Mijn man staat er ook niet helemaal achter, hij vind het ook vreselijk moeilijk. maar ook hij beseft dat 50% wel veel is...... weet je, ik zei 'we krijgen maar 3 IVF beurten..... stel dat het niet gaat lukken, dan blijf je je hele leven je eigen schuldig voelen, omdat Roken toch het eerste (en enige) is wat we zelf in de hand hebben....'

Afain, t is heel moeilijk om te stoppen, maar we doen t voor een goed doel ;-)

Suc6 ermee

Kriskras, hoe is het?? nog bij de dok geweest??

En al iemand getest hier??

liefs

Geplaatst

Trijnie, heb zelf ook gerookt, dus weet hoe moeilijk 't is, ben nu al meer dan 5 jaar gestopt, had ook gezondheidsredenen, astmatische bronchitis, dat maakte 't wel makkelijker.

Maar samen stoppen is wel makkelijker, kun je lekker chagrijnen tegen elkaar ;)

Dat zou best snel zijn trouwens, je volgende cyclus, hoor echt verhalen dat stellen maanden moeten wachten..

Liefs Nina

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik heb nog nooit acupunctuur gehad, dus kan er niet over mepraten ;) Ik ben wel 3 jaar geleden gestopt met roken, ineens was iker klaar mee. Voel me er nog steeds heel goed onder ondanks dat ik 20 kilo aangekomen ben... Soms heb ik nog wel eens zin in een sigaretje, maar dan denk ik weer aan de stank in mijn kleding, het hoesten en de afhankelijkheid. Dan hoef ik al niet meer.

Vanmiddag om half 5 kan ik naar de dok.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Trijnie, mijn man rookt, heb je dan ook 50 procent minder kans? Ben er zelf gelukkig nooit aan begonnen.

Ik heb een tijdje accupunctuur gehad. omdat ik niet goed in mijn vel zat. Ook onder het mom van baat het niet dan schaad het niet. Ik weet eigenlijk niet of het echt geholpen heeft, maar ik ben in ieder geval in de loop van de tijd wel opgeknapt.

Kriskras, ik hoop dat de dokter iets voor je uitslag heeft. Jeuk kan heel vervelend zijn!

Ik ga zondag testen. Is eigenlijk 1 dag te vroeg, maar als ik het maandag doe kan mijn man er niet bij zijn. Nog steeds geen verschijselen (van zwangerschap of menstruatie). Het wordt nu echt weer spannend.

Groet van Ellie.

Geplaatst

En Kriskras, heeft de dokter iets voor je kunnen betekenen?

Ellie, spannend de laatste dagen, zeker ook als je niks voelt...

Van dat roken, het is natuurlijk lastig te zeggen, mijn vader rookte vroeger ook en dronk wel 'ns wat, m'n moeder is toch 5 x zwanger geweest, waarvan er 4 gelukt zijn, ik denk dat 't 'n combinatie van heel veel factoren is en roken helpt altijd mee voor de zaadkwaliteit.

Ben zelf echt superblij dat ik niet meer rook, alleen in hele erge stress-situaties denk ik er nog wel 'ns aan, maar de gedachte aan luchtgebrek en stank doen me er wel vanaf blijven.

Liefs Nina

Geplaatst

t Is idd. makkelijker om samen te stoppen, en tegen mekaar mopperen, maar t blijft evengoed moeilijk, om in stress situaties sterk te blijven. Dat is echt mijn valkuil, want als ik gestresst ben heb ik zo'n trek in n peuk.

Maar goed..... we zijn nu al op weg, dus k hoop maar dat we de ergste dagen gehad hebben.

@Ellie; ik heb geen idee hoe ze dat zien, of het dan ook 50% is, want ze hadden het over rokende stellen,

Weet je, het wil niet zeggen dat het nu bij ons dan wel gaat lukken, want het is gewoon een combinatie van alles. Mijn schoonzus had n artikel over t ziekenhuis in Rotterdam gelezen, daarin stond dat ze een test deden bij rokende ongewenst onvruchtbare mensen, een deel daarvan raakte door te stoppen alleen al zwanger.....maarrrr. het is nooit te zeggen wie er bij die aantal procenten hoort! En t is ook nog in combinatie met de zaad kwaliteit.

Maar wat Nina ook zeg; mijn vader rook ook al jaaaaarrrreeen zijn vader ook weer enz.enz. dus ja.....

Nina, t is nog niet helemaal zeker hoor, volgende cycles, maar t is in ieder geval nog wel dit jaar zei ze. Dus we wachten het wel af. al ist dan okt. nie, dan zal t hopelijk wel Nov. zijn.

Spannend Ellie, zondag te testen..... ben benieuwd, hoop op goed nieuws.

We zijn benieuwd Kriskras...........

liefs

Geplaatst

Hoi, ik heb waarschijnlijk eens iets gegeten waar ik allergisch voor ben, dus het zit in mijn bloedbaan. Ik heb werkelijk uitslag van mijn grote teen tot aan mijn kruin! Ik heb nu medicijnen tegen de jeuk. Mag er geen auto mee rijden, het zijn ook goede slaappillen zodat ik niet wakker hoef te liggen van de jeuk 's nachts.. Heb net de eerste genomen, dus nu maar afwachten! Als de jeuk maar weg is, dan voel ik me al een stuk gelukkiger...

Verder heb ik al weer een spoortje rose afscheiding gehad... dus ik beschouw deze poging al weer als mislukt...

KrisKras

Geplaatst

Sterkte Kriskras....:hugs2:En dan ook nog die allergie erbij....k hoop dat je medicijnen snel werken.

Maar je weet nu dus niet waar je zo allergies op reageer?

Sterkte dit moeilijke weekend, en neem ff de tijd om weer op te knappen.

liefs

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik wou jullie even laten weten dat ik voorlopig niet meer te zien zal zijn op het forum.

Ik heb vandaag een telefoontje gehad van het ziekenhuis en voorlopig krijgen wij geen IUI meer :sad1:

Omdat ik zo'n erge allergische reactie heb gehad, moet ik nou eerst naar de dermatoloog om te kijken waar ik nou precies allergies voor ben, want als ik allergies ben voor Puregon is er een hele grote kans dat ik ook allergies ben voor de Menopur :cry2:

Die klap is heel erg hard aan gekomen en vindt het dan ook heel erg moeilijk om dit op te schrijven, maar voor ons houdt het voorlopig even op.

Ik wil iedereen heel veel suc6 wensen en zal voor jullie allemaal duimen :luck:

Liefs Tabitha

Geplaatst

OOHH Tabitha, meid, wat vreselijk rot!! Sjonge, dit had je toch ook niet verwacht, want nu kun je gewoon écht helemaal niet verder. Wat een klap. Ik kan me voor stellen dat je nu ff rust wil, en dat je het moeilijk vind om te zeggen, maar ook om te accepteren voor jezelf!!

k wil je vanaf hier heel veel sterkte toewensen, en ik hoop dat er ook voor jullie een wonder mag gebeuren!!:hugs2:Liefs Trijnie

Geplaatst

@ Trijnie: Nee ikw eet niet waarvoor, ik moet het in de gaten houden..

@Tabitha: Wat een domper meid... heel veel sterkte, ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden zodat jullie verder kunnen gaan...

Geplaatst

Tabitha..... wat ontzettend kl&^%$#@%^&te, wil je heel veel sterkte wensen, hoop echt dat ze snel kunnen vinden wat het is en dat we je dan weer op 't forum zien...

Kriskras, jou zit het ook niet mee!! Hoop dat je vannacht iig kunt slapen, jij ook sterkte.

Hoop dat er snel iemand met goed nieuws komt!!!!!!!!!!!!

Liefs Nina

Geplaatst

Poeh! Heb gisteren om 18 uur het pilletje genomen en om 20 uur kom ik mijn ogen niet meer open houden. ben naar bed gegaan en lag direct in coma geloof ik haha. Vanmorgen werdt ik rond half 8 wakker van de jeuk, weer een pilletje genomen, en op weg in de auto (we gingen de kleine van mijn vriend ophalen) viel ik weer in slaap! Ben nu ook echt een sufK** hoor haha Kan zo slapen.. Maar de jeuk is wel minder! Het is er nog wel, maar het is nu dragelijk..

Zojuist weer een lichtrose veeg op het toilet...dus. pff jammer zeg.. Ik ben benst chagerijnig ervan..

Geplaatst

Thabita, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wens jullie heel veel sterkte. Jullie zullen je wel heel teneergeslagen voelen. Hopelijk gaat de zon weer snel een beetje schijnen voor jullie en hoop ik je op het forum weer te treffen.

Kriskras, balen dat het weer niet gelukt is. Ik hoop dat je jeuk snel over gaat.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Vanmorgen wakker geworden met een beetje buikpijn. Test gedaan, negatief en een uur later ongesteld. Weer een poging mislukt. Jammer.

Het is zeker twee jaar geleden dat ik zonder bijverschijnselen ongesteld ben geworden zoals deze keer. Best lekker zo zonder pijn, maar ook lastig. Ik hou van regelmaat en er is helemaal niks regelmatig in mijn cyclus. Ook niet met de hormonen die ik spuit.

Op naar de volgende en laatste iui poging.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hey Ellie, nee helaas niet weg, ik heb wel tabletten waardoor het minder is, mijn huid is iets rustiger, maar het is er nog steeds..

Verder geen nieuwtjes hier...

Geplaatst

@Kriskras en Ellie, wat ontzettend balen dat jullie IUI weer mislukt is, sterkte meiden.

Ik zelf weet het effe niet meer... Gisteren een mega hoofdpijn (heb ik echt nooit last van), zo erg dat ik er zelfs misselijk van was. Voorbode van een ongesteldheid??? Vandaag wat bruinige afscheiding. Voorbode van ongesteldheid??? Ik vrees met grote vrezen dat onze IUI mislukt is... Maar zolang er geen doorbraakbloeding is blijf ik hoop houden...

Geplaatst

Hey Nikkie, het is ook altijd zo'n rottijd.. ik begrijp goed dat je hoop houdt.

Hier ook nog geen grote doorbraak stiekum blijf je hopen maar eingelijk weet ik dat het al verkeken is.. Heel veel sterkte...

Hoeveeste poging was dit voor jullie?

KrisKras

Geplaatst

Hoi KrisKras, onze eerste IUI maar mijn tijd gaat zo dringen, ik hoor mijn biologische klok zo hard tikken (ben 41 jaar).

Zolang ik geen doorbraakbloeding heb is er toch hoop??? Of hou ik mezelf voor de gek???

Geplaatst

Hey Nikkie ik zou het niet weten.. ik heb ook nog geen doorbraak-bloeding. Ik begrijp dat je hoop koestert, dat doe ik zelf ook. Ik hoop dat we beiden een positieve test mogen krijgen..

Soms denk ik echt dat het ons nooit is gegunt...

Sterkte nogmaals.

Geplaatst

Nikkie en Kriskras, is er al iets doorgebroken? Ik hoop van niet..Alhoewel, dan blijf ik hier volgens mij alleen over.

Ik had gisteren ook weer even hoop, omdat ik ook geen doorbraakbloeding kreeg. Gisterenavond werd ik echter weer overvallen door die rotpijn. Ik mag in ieder geval vandaag weer beginnen met de hormonen en heb volgende week dinsdag een eerste follikelmeting. Ik zit weer in de race.

Wel de laatste iui!

Ik heb gisteren voor de gein eens geteld hoeveel gyns ik gehad heb sinds september 2009. Het zijn er 10 en dinsdag nummer 11. Ik heb nl. dinsdag de eer de allereerste patient te zijn van een nieuwe arts. Hij was wel ervaren hoor, zei de verpleegkundige erbij. Dat moest er nog bijkomen zeg! Hebben jullie ook zoveel gyns gezien? Ik vind het niet echt prettig.

Groet van Ellie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden