Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nikkie, welkom

Ik had elke keer andere bijwerkingen, de allereerste keer had ik vreselijk veel honger, andere keren weer veel pijn aan m'n borsten, steken in m'n buik noem maar op.

De vermoiedheid kan natuurlijk ook een samenloop van omstandigheden zijn ,hormonen én emoties, 't is niet niks allemaal.

Veel sterkte.

Ellie, wat een slechte communicatie zeg, je zou toch zeggen dat er één map is met jouw/jullie gegevens??

liefs Nina

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom hier Nikkie!

Zoals je wel kunt lezen, zijn bijwerkingen niet onbekend bij de meesten. Ik had telkens veel pijn aan mijn borsten.

Heel veel succes!

Nina, die map ligt telkens voor onze neus op het bureau, dus er valt inderdaad nog heel wat te verbeteren daar in de communicatie.

Groet van Ellie

Geplaatst

Wat voel ik me rot zeg!! en dat is nog zacht uitgedrukt!!!!

Vandaag zouden we onze 2de IUI hebben, maar toen we daar eenmaal zaten kregen we te horen dat het niet door kon gaan, omdat het zaad van zeer slechte kwaliteit was. (minder dan n half miljoen).

T viel ons écht heel rauw op ons dak. Tijdens het zaad onderzoek was het nl. meer dan 173 mljn. Zeer hoog dus, en vorige keer was t ook niet denderend hoog, 1,5 mljn.

We kunnen nu 2 dingen doen; over 2 maanden nog eens IUI proberen, en hopen dat deze pieken 1malig waren, of gelijk door voor IVF.

Daar mogen we ff over nadenken.

De arts was heel lief en begripvol voor ons, en ze was zelf ook ontzettend verbaasd dat het zo'n groot verschil in kwaliteit was.

ik denk dat we onze keuze al wel gemaakt hebben; k denk dat we toch maar kiezen om door te gaan voor IVF.

de arts zei ook al, de kans is groot, als je nog n keer IUI doet, dat je nu 2 maanden heel erg in spanning leeft, en de volgende keer met knikkende knieén naar de behandeling komt, met het risico dat het dan weer fout kan zijn.

t Enige wat we nu konden doen was zelf nog klussen, en dan nog 2 weken door gaan met de Utrogestan bollen, of helemaal niks, dan zou ik met ongeveer 8 dgn. ongi worden.

k had natuurlijk zoiets van 'bekijk t maar, k doe helemaal niks meer...'maaaarrr.....m'n man dacht daar anders over, die had zoiets van 'als je niks doet, weet je zeker dat er niks gebeurt'. Dus toch maar ff geklust.

Ze achte de kans zelfs hoger als we gewoon zelf zouden klussen, dan wanneer zij zelf nog de IUI zou toepassen.

Maar k heb er glad geen hoop meer op.

D'rheb inmiddels al zoveel tegen gezeten, k ben al vanaf eind mei aant injecteren en nog maar 1 IUI gehad (na ruim 6 weken injecteren, omdat er bij mij toen ook al van allerlei gekke dingen tegen zaten, dik baarmoederslijmvlies, cystes.....) En nu zijn we ook al weer vanaf half juli ant injecteren, ook weer voor niks, want nu is er helemaal niks gebeurd, dan alleen zelf klussen.

k heb t er ff helemaal mee gehad, k voel me ontzettend verdrietig en terleurgesteld, en k heb t idee dat we alles voor niks hebben zitten doen.

Weet iemand of de kansen hoger zijn met IVF??

Met IUI zijn de kansen sowieso natuurlijk wat lager, omdat alles redelijk 'gewoon' verloopt, maar k heb geen idee hoe t met ivf zit.

k moet het allemaal nog ff laten zakken, t zit me heel erg hoog.

Sorry als t een beetje warrig overkomt allemaal, maar m'n hoofd is nu ook net n draaimolen.

liefs

Geplaatst

beste trijnie,

geef jezelf even de tijd om de klap te verwerken. Ikzelf heb een voorlopige breek/rust ingelast voor het starten met iui-ivf. Ook omdat ik spontaan zwanger ben geweest met helaas als resultaat een miskraam. De druk om zwanger te worden/zijn werd voor mijzelf en partner gewoon te groot.

je moet wel je hart en gevoel volgen en 1x iui proberen kan geen kwaad toch??Wat is een maandje wachten op een mensenleven??

Sterkte met alles

Geplaatst

Trijnie, ik voel zo met je mee! Alsof alle moeite voor niks is geweest, kun je weer opnieuw beginnen. Wij hebben ook al 2 keer gehad dat de iui niet door ging. Laat je teleurstelling en verdriet even een week zakken en neem dan een beslissing over het vervolg.

Heel goed dat jullie zelf geklust hebben, het is een kans die jullie gepakt hebben. Ik ben zelf op deze manier zwanger geraakt! Mijn man had dezelfde reactie als jouw man.

Wij hebben ervoor gekozen om toch nog 2 keer iui te proberen vanwege de lichamelijke belasting. Volgens mij zijn de kansen met ivf iets hoger, dus als je je daar uiteindelijk geruster bij voelt is het geen gekke keuze. Ik zou het ook nog maar eens goed overleggen met je arts.

Heel veel sterkte!

Groet van Ellie.

Geplaatst

Jeetje Trijnie, wat vervelend allemaal!!!

Natuurlijk is de kans met IVF wel hoger omdat ze dan alleen bevruchte eitjes terugplaatsen, maar snap heel goed dat je alles moet laten zakken en misschien even een maandje rust?

Ons doet de rust best goed, wij hebben dan nog wel 1 IUI over, maar IVF komt wel dichterbij en dat voelt dan een beetje als laatste eindstation ofzo.

En natuurlijk is 't belangrijk dat je er met manlief goed over kan kletsen en er niet mee rond blijft lopen, dan maak je jezelf gek. En heel goed dat je het hier opschrijft, de pijn wordt er niet minder om, maar 't helpt altijd een beetje.

Misschien een idee om even iets leuks te doen om even de aandacht ergens anders bij te hebben, dat je je gedachten even ergens anders op kunt focussen?

Sterkte!!

Liefs Nina

Geplaatst

Lieve mensen, Bedankt voor jullie steun, begrip en reacties!!

t voeld nog steeds wel als heel heftig, en we moeten er gewoon nog samen goed over praten wat we willen, en wat we gaan doen.

De belasting is zeker met IVF veel zwaarder, maar als we kijken hoeveel moeite we er nu al aan gedaan hebben, en als we hier nog mee verder gaan, wat we nog kunnen krijgen, weet ik niet of ik dat aan kan.

K denk dat we dan toch door gaan met IVF, omdat je dan toch de 'obstakels' die we tot nu hadden voorbij ben.

Maar, eerst nog ff goed over nadenken, en informeren.

En idd. probeer maar ff bezig te blijven met 'leuke' dingen, al voeld het op dit moment of niks leuk is, maar k ben graag bezig met handwerken, haken, breien, naaien enzo. dus daar richt ik me maar op. en niet te veel alleen thuis zitten, want daar ken ik nie zo goed tegen. In de eenzaamheid wil k nog wel eens gaan zitten piekeren.

Lady's thanx!

liefs

Geplaatst

He Trijnie wat ontzettend vervelend voor jullie. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Hoop dat jullie snel een beetje rust krijgen. Sterkte met alles!!!

Liefs

Geplaatst

Lieve Trijnie,

Wat moet een mens toch een hoop verwerken. Wat bij zoveel mensen zo 'makkelijk' lijkt te gaan is bij ons een lijdensweg. Denk overal rustig over na. In principe zijn de kansen met IVF hoger dan met IUI omdat de embryo alleen nog maar hoeft te nestelen.

Geef het een plekje. Praat erover en denk goed na.

Ik denk aan je!!

Geplaatst

Nogmaals iedereen erg bedankt voor de reacties. Krijg gewoon tranen in m'n ogen als ik zie hoe iedereen hier met elkaar meeleeft.

We hebben gisterenavond besloten dat we toch door gaan met IVF, dus ik ga vandaag bellen of ze me op de intake lijst wil zetten. Zal ongeveer over n week of 5/6 zijn.

We hebben ff alle voor-en nadelen tegen mekaar afgewogen. En hebben hier toch het meeste vrede bij. M'n man was gelijk al voor IVF, maar ik moest gewoon ff aant idee wennen dat we weer een 'station' verder zijn.

Maar om nog n keer IUI te gaan proberen zag ik eigenlijk ook helemaal niet zitten.

Dus nu nog ff tot volgende week woensd. door gaan met de utrogestan bollen, en dan ff n maandje sowieso rust w.b. hormonen.

Dat is ook wel n lekker idee, om niet iedere avond te hoeven spuiten, en bollen in te brengen.

We hebben wel braaf geklust nog vorige week, maar daar heb ik weer weinig vertrouwen in!! maar k denk dat het de reactie is, dat ik ff t vertrouwen kwijt ben.

We zien t wel. Voorlopig heb ik elke keer buikpijn als ik bollen ingebracht heb, dus daar word je ook niet blij van.

Suc6 voor iedereen... die nog n behandeling krijgt , of in de WW zitten...

liefssssssss

Geplaatst

Lieve Trijnie,

Ik wil jou heel veel suc6 wensen met het IVF-traject, er komt vast iets heel moois uit !!

Hou je ons wle op de hoogte ??

Liefs Tabitha

Geplaatst

Ja hoor, ik blijf hier voorlopig nog wel 'hangen' en k ben veels te benieuwd hoe het jullie vergaat, dus ik typ lekker gewoon mee!! ;-)

liefs. kusssss

Geplaatst

Trijnie, lekker heel even zonder hormonen en dan weer verder. Veel geluk met jullie volgende stappen!

Hier een eerste follikelmeting vrijdag a.s. en op naar iui poging 3.

groet van Ellie.

Geplaatst

Trijnie, je hebt zware dagen achter de rug vanwege de moeilijke keuze nog 1x IUI of overstappen naar IVF, samen hebben jullie de knoop doorgehakt. Geniet nu even van je maand hormoon rust en voor straks heel veel succes met het IVF traject.

Mijn huidige "status": vanochtend weer een follikelmeting gehad maar ze willen niet zo hard groeien dus wordt de dosis Gonal F wederom verhoogd. Op naar de volgende meting van donderdag...

groeten, Nikkie

Geplaatst

Hi dames,

Zie dat hier ook weer veel gekletst is en iedereen weer druk bezig is om zich op te laden voor een nieuwe poging of juist flink aan het wachten is.

Zoals eerder beloofd zou ik jullie ook op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen.

Tijdens de zomervakantie hebben mijn man en ik besloten de laatste IUI niet meer te doen maar over te gaan op IVF. Het is dan wel definitief de laatste stap, maar we hadden geen vertrouwen meer in IUI.

Ik spuit nu sinds twee weken decapeptyl en ga komend weekend aan de puregon beginnen. Tot nu toe gaat het hartsikke goed en ben ik eigenlijk alleen snel moe en kan me iets minder goed concentreren. Verder ben ik heel rustig op het moment en heb ik heel veel vertrouwen in dit traject. Mijn gevoel zegt dat het goed is zo en dat het goed komt. Ik hoop dat vast te kunnen houden, ook in de wachtweken straks. Inmiddels hebben we ook wat meer mensen ingelicht en dat voelt wel goed.

Jullie veel succes verder en ik houd jullie in de gaten.

Liefs Dorien

Geplaatst

Trijnie, heel veel succes, goed dat je er even over nagedacht hebt, dat is niet iets waar je gelijk antwoord op kunt geven, voor de mannen is het ook niet niks, maar met al die medicijnen in je lijf is 't al niet makkelijk.

Geniet van iig een maand hormoonvrij.

Wij hebben ook maar weer even zelf geklust (daar moet je ook echt van blijven genieten, dat is zóóó belangrijk.)

We hebben ook besloten maar eens accupunctuur te proberen, baat 't niet dan schaadt 't niet, je weet maar nooit...

Verder iedereen sterkte met alle nieuwe ontwikkelingen en nieuwe pogingen, houd moed!!!

Liefs Nina

Geplaatst

@Elllie; Suc6 met poging 3, ze zeggen toch 3-maal is scheepsrecht?!! wie weet!!!

@Nikki, ja ff lekker rust, zonder de hormonen, niet iedere avond klokslag 18uur injecteren, enz. ook heerlijk!! Hoeveel EH Gonal F spuit jij? ik moest steeds 75 EH spuiten, maar strax met IVF is dat 150EH.

Suc6 morgen, toch steeds weer spannend he? die FM.

@Dorien, toch heel wat he?!De stap naar IVF, toch weer een een stationnetje verder, maar, met IVF zijn er goeie resultaten, dus we mogen nog hoop hebben.

@Nina; Ga ik zeker doen (genieten van een maand hormoonvrij) En je hebt gelijk, dat het zelf klussen ook heel belangrijk is, ook om je huwelijk/relatie gezond en sterk te houden, zeker als ff die druk weg is van het nu-moet-het en nu-mag-het-niet. Al moet ik zeggen dat ik wel het gevoel had dat het door de hormonen bij mij soms wel moeilijker was om in 'the mood' te komen hoor, misschien beetje raar praatje, maar k moest er soms echt wel meer m'n best voor doen, dan wanneer ik m'n eigen cycles heb.

Suc6 iedereen van de week!!

liefs

Geplaatst

He wat is het hier rustig geweest de laatste dagen??

Helemaal nog geen goed nieuws hier??

Ik heb vandaag een boek binnengekregen de ooienvaarsclub leek me wel een leuk en interessant boek. Hebben jullie ook ervaring met boeken? Nog tips?

Trijnie wat vervelend dat het allemaal zo loopt.. sterkte!!

Liefs

Geplaatst

Hoi, ik zit nog in mijn laatste wachtdagen dus ik heb eigenlijk niet veel te melden ... alleen dat ik niet het gevoel heb dat ik zwanger zou kunnen zijn en dat ik langzaam afscheidt probeer te nemen van een lang gekoesterde wens die waarschijnlijk niet voor ons in vervulling zal gaan ....

lfs. Nicole

Geplaatst

He mensen sorry voor mijn laatste bericht. Ik zag vanaf 1 sept. Helemaal geen berichten meer en zie nu dat er wel berichten in staan sorry!!!

Coni wat ontzettend vervelend dat je zo rot gevoel hebt!!! Ik zal voor je duimen dat het gewoon raak is!!!

Liefs

Geplaatst
Hoi, ik zit nog in mijn laatste wachtdagen dus ik heb eigenlijk niet veel te melden ... alleen dat ik niet het gevoel heb dat ik zwanger zou kunnen zijn en dat ik langzaam afscheidt probeer te nemen van een lang gekoesterde wens die waarschijnlijk niet voor ons in vervulling zal gaan ....

lfs. Nicole

Ooh Nicole, wat heftig... ik wil je heel veel sterkte wensen... heb je proffessionele hulp?

Ik hoop dat het wel raak is voor je... ik duim hard voor jou!

Succces!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden