Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tabhita, zo zie je maar weer. Positief bekeken: er wordt over nagedacht hoe het anders kan voor jou. Geluks duimen draaien geblazen.

Begina, fijn dat alles achter de rug is en goed verlopen. Wat leuk dat je kan genieten van het slaperige gevoel.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hallo dames, vanmorgen de punctie gehad, en ik had zelfs 1 follikel meer dan bij de laatste follikelmeting dus dat was een aangename verrassing. IK moet wel zeggen dat ik behoorlijk wat last van mijn buik heb. Mijn buik voelt beurs en zwaar en elke stap doet me zeer. Dus ik lig lekker op de bank met een sikkepit op mijn buik en dat verlicht wel. Ik wil die zetpil naproxine voor de nacht bewaren dus ik slik er maar paracetamol bij om de pijn wat te verzachten. Toen we in het uitrustkamertje zaten met een bakkie thee kwam de assistente melden dat het zaad van mijn man niet goed was en hij nog een keer moet produceren. Nou dat is ons nog nooit overkomen dus de angst sloeg me al om mijn hart. Dus manlief ging voor de eerste helemaal alleen naar het mannenkamertje ... toen hij het potje ophaalde bij het lab zei de laborante dat hij de vloeistof wat in het bakje zit niet weg mag gooien ... waarop hij verbaasd keek ... en zei: dat had je dan ook wel in het vorige potje mogen doen als dat zo belangrijk is ... zat dat er niet in dan vroeg de ass. Nee zei mijn man dat zat er niet in ( dat heeft er bij de vorige puncties ook nooit in gezeten ) .... erg vreemd .... nu maar hopen dat het goed is gegaan zo een tweede keer want ik heb nu erg mijn twijfels maar goed ik hoor het morgen wel .... ik hoop maar dat alles goed is gegaan ....

gr. Nicole

Geplaatst

@ Nicole,

Jeetje wat raar zeg, ik hoop dat je vandaag goed nieuws daarover krijgt.

Wel goed dat je meer follikels had, dat is togh altijd een beetje meer kans.

Liefs

Geplaatst

Begina, fijn dat je weer thuis bent, en dat het zo goed is verlopen. Voorlopig nog maar lekker rustig aan doen, als je zo moe ben hor!!

Wat een raar verhaal Coni, wat moet die vloeistof dan voorstellen?

Na, wel spannend nou zeg!! zeker als je dan 2 x achter elkaar n potje in moet leveren!!Maar, je had n folikel meer, dus wie weet meid!!

Tabitha, wat apart joh, dat je allergisch bent, had je er daardoor ook meer moeite mee met spuiten? Ben benieuwd wat ze gaan doen dan.

Nou ik vanmd. weer FM gehad, viel me een klein beetje tegen hor, khad zowel links als recht n eitje te broeden, (dat is wel positief) maar ze waren nog zo klein, links 7mm. rechts ruim 10mm. Vorige keer waren ze op dag acht al ruim 12, dus dat gaat nu iets minder snel dan de vorige keer.

Toen had ik op dag 12 al de inseminatie, nu zal dat w.s. pas volgende week woensd. worden.

Maand. weer FM. kijken of ze er dan wel zin in hebben.

t ken me nie snel genoeg gaan wat dat betreft, maar dat zullen jullie ook wel herkennen denk ik.

liefs

Geplaatst

JOehoe !! Het heeft ff flink gegroeid bij mij hier binnen!!

Die van 13 is gegroeid naar bijna 20 en dan zat er nog 1 van 13 en 1 van 11 !!

Dus ze hebben gelijk de pregnyl gespoten en morgen om 10.15 heb ik de IUI.

Liefs

Geplaatst

@Tabitha, dat zijn goeie berichten ... jij morgen je IUI en ik morgen mijn terugplaatsing en daarna samen wachten op heel goed nieuws ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Nou hier ook alles goed gegaan, mijn mannetje had 22 milj zwemmertjes waarvan 70% levend, daarvan 58% bewegend en 12 % niet bewegend na wassen. Dus nou is het weer 2 weken wachten.

Ook een goed gesprek gehad in het ziekenhuis omdat ik er even doorheen zat, het komt allemaal momenteel erg zwaar op mijn dak.

Ze gaan nu ook zorgen dat ik hulp krijg zodat ik er over kan praten enzo.

Liefs

Geplaatst

Tabitha, snap zo goed dat je er doorheen zit, ben eigenlijk wel blij dat wij nog even pauze hebben, na 5 mislukte IUI's en veel onderzoek daarvoor zat ik er ook wel even goed doorheen!

Ben afgelopen donderdag aan m'n hand geopereerd, dus moeten wrschnlk noodgedwongen nog een maandje pauze nemen, wordt een beetje lastig spuiten met één hand, haha.

Ga me nu dan ook volledig proberen te richten op 't herstel van m'n hand (eerst nog 3,5 wk gips) en gewoon maar even zelf klussen, dat is toch het leukst ;) en als alles weer goed gaat gaan we op voor de 6e en wrschnlk de laatste poging IUI voordat we overgaan op IVF.

Iedereen succes met wachten, terugplaatsingen en nieuwe pogingen.

Liefs Nina

Geplaatst

Dames, vrijdagochtend in Belgïë geweest voor de terugplaatsing en in tegenstelling tot de eerste keer werden we deze keer erg vlug geholpen. Ik kreeg gelijk de ins en outs van de punctie er waren dus 6 follikels aangeprikt waarin 5 eicellen zijn gevonden waarvan ze er 4 hebben geïnsemineerd en waar 2 bevruchtingen zijn ontstaan helaas heeft er zich maar eentje optimaal gedeeld waardoor ik er niet 2 maar 1 teruggeplaatst hebt gekregen maar dit was wel een "toppertje" dus deze moet het gewoon gaan doen,

Tijdens de terugweg van België naar Nederland kreeg ik ontzettend veel buikpijn ik wist niet hoe ik zitten moest en dan duurd 2 1/2 uur rijden ontzettend lang pffffffffff .......... toen we dan bij huis waren kon ik niet rechtop lopen van de pijn in de loop van de avond werd de pijn erger en ontwikkelde ik er ook nog eens koorts bij ... het was allemaal zo vreemd .... ik kan niet thuis brengen waar dit nu vandaan is gekomen maar ik heb me de hele avond en nacht flink beroerd gevoeld ... vanmorgen was het beroerd voelen en de koorts wel weg maar de pijn in mijn buik zit er nog wel .... maar ja eerst de punctie en toen weer een tang ... dat zijn wel gevoelige ingrepen .... maar goed laten we hopen dat we een mooie beloning krijgen ... rond 12 sept zou ik een test kunnen gaan doen ... laten we het hopen dat die positief zal zijn ...

lfs. Nicole

Geplaatst

@ Nina,

Soms is een maandje rust best welleens lekker hoor, en kan het je soms ook erg goed doen.

Wij gaan voorlopig nog door met IUI ook na de 6e poging, ik had aangegeven dat ik het togh wel erg moelijk vindt dat IVF zo dichtbij komt, en dat ik erg bang ben voor de IVF.

Gelukkig werdt er toen gezegt dat we ook nog gewoon door mogen gaan met IUI en niet na 6x meteen door hoeven naar IVF.

@ Nicole,

Ook vanaf deze kant word er hard voor je geduimt dat deze poging succesvol is !!

Liefs

Geplaatst

@ Nicole,

Wat spannend allemaal zeg! Ik heb een brief meegekregen dat ik bij koorts >38 contact op moet nemen met het ziekenhuis.

Ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat.

WIj zitten nu in de 2e wachtweek. SUper spannend. Heb veel klachten maar die heb ik al vanaf maandag. Veel buikpijn en voel me gewoon niet lekker. Van die buikpijn wordt ik ook erg onzeker. Morgen is de laatste dag van de bolletjes en ik zie er erg tegenop omdat ik het gevoel heb dan meteen ongesteld te worden...

Wat die hormonen allemaal met je doen zeg! Ben een heel zelfverzekerd persoon maar als het om onze grote wens gaat is dat toch wel een tikkie anders ;-)

Ik duim voor je!

Geplaatst

Thabita, goed dat je hebt aangegeven in het ziekenhuis dat je er even doorheen zat en helemaal fijn dat er zo op is gereageerd. Pak aan die hulp, je hebt het verdiend om even geholpen te worden.

Straks of morgen verslag van mijn ziekenhuisbezoek afgelopen woensdag.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hallo dames,

Tijd niet geweest, want in totaal zijn er afgelopen 3 maanden bij mij 3 cycli gecanceled: 1x eisprong al geweest, 1x geen eisprong en 1x cyste.

Vorige week hebben we onze tweede IUI gehad, dit keer met stimulatie met Menopur. Ook dit keer is helaas volgens mijn temperatuurgrafiek de eisprong al geweest, de dag voordat de IUI plaatsvond. Jammer, maar misschien zijn we net op tijd geweest.

Wachten maar weer!

Geplaatst

@ Kee,

Kan het niet zo zijn dat door de medicatie de temperatuurgrafiek niet meer betrouwbaar is ?

Maar iig suc6 in de wachtweken.

Liefs

Geplaatst

@Kee, sjonge dat is nogal wat zeg, dan heb je er zeker ook weinig vertrouwen meer in? lijk me heftig!

@Tabitha, fijn dat je je hulp krijgt in de vorm van praten.

Ik doe het sinds kort ook, heb net 2de gesrek gehad, om het n beetje op n rijtje te krijgen, en om er mee om te kunnen gaan. k ben blij dat ik de stap gezet heb!!

k hoop dat je er wat aan hebt!!

@all. vanmidd. FM gehad, zat 1 eitje van ruim 18mm. en 1 van 13mm....maar die kan nog ff doorgroeien tot woensd. dan heb ik de de IUI behandeling. k zie er wel iets meer tegen op dan de vorige keer. Meer omdat het aantal zwemmertjes toen erg tegenviel, en nu weet je ook wat er komen gaat.... vorige keer was k in m'n wachtweken op vakantie dus had ik nergens last van, omdat ik toch wel van m'n vak. genoot, maar nu ist wel ander, nu k 'gewoon' werk en thuis ben.....k vind t heel spannend.

liefs

Geplaatst

Kee, lastig hoor die telleurstelling telkens. Ik begrijp hoe je je voelt, want ik heb het zelf ook twee keer meegemaakt dat de iui niet doorging. Je leeft toe naar de eisprong en inseminatie en dan gaat ie niet door, dan weet je dat je weer 4 weken moet wachten vooradat er weer actie is. Twee weken wachten is al lang, maar 4 weken. Maar...de enige keer dat ik zwanger ben geraakt, is door inseminatie ver na de eisprong. ( helaas mk) Dus je weet maar nooit....

Kriskras, jammer zeg! Gaat het verder wel goed met je?

Trijnie, succes morgen.

Vorige week woensdag heb ik een echo gehad om te kijken of mijn bm goed schoon was en een gesprek over het vervolg. Komen we binnen merkt de gyn op dat het wel heel goed gaat met ons. Hij dacht dat ik nog zwanger was! Ik weet eigenlijk niet of ik daar nou boos over moet zijn of dat het normaal is. Ons ziekenhuis werkt nl. met wisselende artsen. Ik heb er 5 gehad in 4 maanden.

Van binnen zag alles er goed uit op een achter gebleven cyste na. En de endometriose was ook niet echt zichtbaar, was het dat wel? vroeg de arts zich af. Moest ik uitleggen dat ik daar in nov. 2009 aan ben geopereerd en de andere artsen het toch duidelijk gezien en opgemeten hebben. Zucht.

Gisteren heeft de gyn. wel besproken met de rest dat we nog 2 keer voor iui mogen. Pfffff, gelukkig nog even geen ivf.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben nieuw op dit forum en dus ook op de IUI hangplek.

Even in het kort mijn verhaal so far. Na ruim 1 1/2 jaar tevergeefs proberen zwanger te worden op de natuurlijke manier gaan we nu het IUI traject in. De tijd gaat namelijk dringen, mijn klok tikt hard.

Ben 2 augustus begonnen met decapeptyl, 16 augustus gestart met Gonal F. Twee keer een follikel meting gehad maar ze groeien niet zo hard dus nu is de dosis Gonal F verhoogd. Maandag weer terug en kijken hoe het er dan voor staat.

Vraagje: hebben jullie ook last van bijwerkingen? Ik ben zo ontzettend moe. In het begin had ik ook regelmatig hoofdpijn maar waarschijnlijk wen je snel aan die hormonen want nu heb ik daar eigenlijk geen last meer van. En oh ja, af en toe een soort van opvlieger, maar daar valt ook prima mee te leven. Ik vind alleen die moeheid vervelend, ik krijg het gewoon niet bijgeslapen.

groetjes, Nikkie

Geplaatst
Hoi meiden, ik ben nieuw op dit forum en dus ook op de IUI hangplek.

Even in het kort mijn verhaal so far. Na ruim 1 1/2 jaar tevergeefs proberen zwanger te worden op de natuurlijke manier gaan we nu het IUI traject in. De tijd gaat namelijk dringen, mijn klok tikt hard.

Ben 2 augustus begonnen met decapeptyl, 16 augustus gestart met Gonal F. Twee keer een follikel meting gehad maar ze groeien niet zo hard dus nu is de dosis Gonal F verhoogd. Maandag weer terug en kijken hoe het er dan voor staat.

Vraagje: hebben jullie ook last van bijwerkingen? Ik ben zo ontzettend moe. In het begin had ik ook regelmatig hoofdpijn maar waarschijnlijk wen je snel aan die hormonen want nu heb ik daar eigenlijk geen last meer van. En oh ja, af en toe een soort van opvlieger, maar daar valt ook prima mee te leven. Ik vind alleen die moeheid vervelend, ik krijg het gewoon niet bijgeslapen.

groetjes, Nikkie

Hoi Nikkie,

Jammer dat je je op dit forum moet aanmelden omdat het spontaan niet lukt jammer genoeg zijn wij allemaal ervaringsdeskundige op dit gebiedt maar gelukkig kunnen we elkaar op deze manier wel steunen.

De bijwerkingen komen mij heel bekent voor ik had er vooral last van tijdens de eerste "poging" Bij de 2e poging had ik nergens meer last van maar hopelijk komt het voor jou niet zover en is het bij de eerste keer al gelijk raak en mocht het wel tot een 2e poging komen dan hoop ik dat de bijwerkingen dan ook verdwenen zullen zijn zoals ze bij mij ook waren verdwenen ....

gr. Nicole

Geplaatst

@ Nikkie,

Welkom hier op het forum !!

Ik heb ook elke poging opnieuw last van bijwerkingen, ik ben veel moe en heb last van stemmingswisselingen.

Maar jhaa togh denk ik iedere keer weer "het is voor een goed doel"

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden