Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee, dikke knuffel voor Bride. Wat ontzettend kut zeg. Dan gaat verder alles toch goed en dan zo'n teleurstelling. En ja, het kan altijd nog maar het voelt natuurlijk op dit moment niet positief. Maar echt, een vriendinnetje van mij had bij alle IUI's minder dan 1 miljoen, en uiteindelijk is ze nu zwanger geworden na 6 mislukte IUI's in afwachting van de IVF. Dus houdt hoop.

Tammy, wat lekker het gaat nu echt wel heel erg opschieten voor jou. Bizar hoor, een laatste werkweek en dan 4 maanden vrij!

Lexa, jij bent dus ook into aantallen van zaadcellen. Ik zal het morgen eens vragen bij de IUI of vertellen ze dat standaard? In principe was bij het zaadonderzoek alles prima, en daarna is mijn lief ook nog gestopt met roken dus eigenlijk heb ik me daar nog nooit zorgen over gemaakt. Maar dat kan ik nog beste wel gaan doen nu...:tard:

Geplaatst

He Evy, ja ik ben van de getallen en percentages:icon_study:

Bij mij hebben ze het vantevoren meteen gezegd, en er ook bij gezegd dat de ondergrens voor inseminatie in principe 1 miljoen zaadcellen was. Maar... omdat dit de eerste keer was, gingen ze toch door. Misschien zeggen ze 't alleen maar als het heel laag is? Je kunt er sowieso naar vragen want het aantal staat op papier. Ze hebben 't bij de hand.

Mijn vriend heeft helemaal in het begin van het orienterend fertiliteitsonderzoek 1 semenonderzoek gehad. Toen was het 40 miljoen zwemmers. Op zich een keurig gemiddelde. Maar het is een heel simpel onderzoek: Ze tellen wat er zwemt. Ze kijken niet naar de kwaliteit en al helemaal niet naar hoeveel er overblijven na een wassing en spoeling, dus als het erop aankomt bij een (IUI) inseminatie.

Ik vind dat ze vaker een semenonderzoek hadden moeten doen. Dat was veel minder ingrijpend geweest dan al die nare onderzoeken die ik heb moeten ondergaan.

Geplaatst

Ik kan me goed indenken hoe je je voelt Bride, wij kregen natuurlijk ook die aantallen om de oren bij de eerste iui.

Maar ik weet wel dat het niet alleen aan het aantal ligt, maar ook aan de bewegelijkheid. Die is mss nog wel belangrijker dan de aantallen, alleen meer zwemmers meer kans natuurlijk.

Lexa: raar dat ze bij jullie niet verder hebben gekeken dan 1 onderzoek. Mn man heeft eerst inmoeten leveren, toen bleek dat het niet genoeg was, geloof 2 milj ofzo. Maar hij wilde nog een keer testen, want ook mannen hebben een cyclus van 3mnd. Dus na 2de onderzoek werden we pas doorverwezen voor iui. hij had er toen weinig hoop voor, maar wilde dat toch eerst proberen voordat we meteen met ivf zouden beginnen.

Bij de eerste iui bleven er nog maar 850 000 goede zwemmers over, ze wilden wel insemineren maar keuze was aan ons. Als het de eerste keer zou mislukken wilde ze ook nog maar 1x iui proberen en anders moesten wij ook meteen over naar ivf.

Ik ga echt zo voor jullie hopen dat het niet nodig is om met ivf te beginnen. Succes nog verder en dikke knuf natuurlijk. Straks lekker uithuilen bij je mannetje.

Geplaatst

Bride; Ik kan me jou situatie goed indenken.,wat onzettend vervelend allemaal! Heb je maar recht op 4 iui's dan?.

Hopelijk voel je je nu een klein beetje beter doordat je niet meer alleen bent. Vreselijk is dat ja..alleen,en je rot voelen.

Ik vraag ook gelijk naar de "score". Het staat idd op dat papiertje,probeer het zelf vaak op te zoeken,maar er staan zoveel cijfertjes en toestand op..Tsja.

Het is vaak zo verschillend!!

Tammy; jij hebt écht ongelooflijke mazzel gehad met je iui. Zo weinig zwemmertjes,maar wel ontzettende beweegelijke zwemmertjes! En je hebt gelijk,daar gaat het om. Maar goed een score van over de 1 miljoen is altijd fijner lijkt me (helemaal voor partner).

En dan ook nog te bedenken dat je anders gelijk door naar ivf moest na 1x mislukte iui. Bizar hoor. En nu........bijna je beeb!!

Vanmiddag acupunctuur gehad.Prettig hoor. Zo ontspannen!

Donderdagavond terug komen.

Had trouwens verwacht een hele hevige ongi te krijgen na die overstimulatie en pijnlijke steken na eisprong(en).

Maar het is zoals altijd.

Zonneschijn; Oei,misselijke vlagen,pijnlijke (.) (.). Mss wel harstikke zwanger!!! Spannend!!!!!!

Evy; klaar voor de iui morgen?. Laat je nog even weten hoe het is gegaan,wat je ervan vond? Het is tenslotte je 1e keer,enjoy the club girl!

Geplaatst

Natuurlijk laat ik morgen mijn eerste ervaringen met de IUI hier weten. Ik zou ook niet weten waar ik mijn verhaal zo gedetailleerd ga neerschrijven en kan rekenen op zoveel begrip en wijsheid.

Dus daar ben ik heel blij mee. Ik ga nu vanavond heel rustig op de bank tv kijken en relaxt zijn. Alvast een beetje visualiseren hoe die kampioenzwemmers morgen mijn eieren gaan bestormen hahaha.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Zonneschijn: de symptomen zijn er wel allemaal, alleen je lichaam kan je ook heel erg voor de gek houden. Moeten toch echt wachten tot de test gedaan is, dan weet je het zeker. Ga echt zo hard voor je duimen dat hier weer eens positief nieuws komt.

Evy: ben erg benieuwd hoe het morgen gaat bij je. En hoeveel zwemmers kunnen gaan vechten om jou eitjes!!!!

Bride: hoe is het nu met jou en je mannetje? Lekker met elkaar kunnen uithuilen en kunnen praten???

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Lig lekker vanaf 4.30 wakker en ben er uiteindelijk maar uitgegaan. Zit maar een beetje te werken vanaf huis. Heb niet echt veel concentratie maar ja. Ben echt super gespannen, en waarvoor...? Ik hoef in principe niks te doen (toch?). Zal wel nieuwigheid zijn. Tot later (n 10.30).

En Bride hoe is het met jou? Hebben jij en je vriend/man een beetje troost gehad aan elkaar gisteren? Enne, it ain't over till the fat lady sings, dus geef het niet op! X

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik hield het niet meer en getest en wat denken jullie twee dikke streepjes dus zwanger!!!!!!. Ik heb vandaag ook gelijk maar bloed af laten nemen ik had mij namelijk vergist in de testdatum dat is 16 dagen na IUI en dat zou dus morgen zijn voor de bloedtest. Nou 1 dagje eerder zal mischien een wat lager HCg gehalte zijn dus hoor het vanmiddag hoeveel HCG. Maar de thuistest is in ieder geval wel duidelijk positief. Kon haast ook niet anders was gisteren zo ontzettend misselijk weer met vlagen en mijn borsten doen steeds meer pijn.

En EVY spannend vandaag je 1e IUI daarom succes vandaag hopelijk heeft je mannetje zijn best gedaan en gaan die zaadjes die eieren van jou eens even bevruchten ik ga voor jou duimen

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

:hello2::occasion18::blob6::bf_new::bf_new:

JOEHOEEEE!!!! ZONNESCHIJN IS ZWANGER, GEFELICITEERD!!!!

Er moest er een doorgaan naar de volgende ronde, die is vast binnen, Evy, nu jij nog!! Veel succes zometeen.

Geplaatst

Zonneschijn, wat goed!!!!!!!! Gefeliciteerd.....

:wav:

En ik zit hier een feest nummer te neuriën die past op een wave!!! Joehoe eindelijk goed nieuws bij de IUI dames....

Geplaatst

Jeuheu!!!!!!!! Zonneschijn wat een mooi nieuws. Echt van harte gefeliciteerd meid! Jouw symptomen zijn dus echte zwangerschapssymptomen. Supernieuws!!!! Ben je nog erg beduusd of valt het mee?

Bij mij is alles goed gegaan vanochtend, ze zitten erin. Lig nu even te relaxen op de bank. Heb buikpijn maar dat had ik al een half uurtje voor de IUI dus volgens mij zit ik als een gek te ovuleren nu, ha ha.

Geplaatst

Zonneschijn: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!! Wat een super goed nieuws, eindelijk hier weer eens een positieve test. Kan je het al een beetje geloven of moet je toch echt steeds even op de test kijken of het echt echt wel zo is. Geniet er lekker van!!!!

Evy: Bij jou zitten ze lekker warm en zijn ze lekker aan het vechten voor je eitjes haha. Lekker relaxen nu en goed voor ze zorgen haha. Wanneer mag je testen?

Oktober

14: Tammy VK

14: Alicia VK

19: Pammie 1e FM

28: Evy testen???

November

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Lijstje ook even bijgewerkt, weet alleen niet of ik iemand vergeten ben en of het zo klopt (Evy's testdatum).

Geplaatst

Bedankt voor het bijwerken van het lijstje, Tammy. Ik mag pas veel later testen van het ziekenhuis, op dag 18. Dat is 31 oktober. Als ik dan nog niet ongesteld zou zijn natuurlijk. En ja de eitjes en zaadjes zitten lekker warm bij elkaar ;-)

Bride wanneer mag jij testen?

En Tammy, morgen mag je weer lekker naar de VK. Krijg je dan elke keer een echo of is dat nu niet zo boeiend meer?

Zo en nu nog even een hoeraatje voor Zonneschijn! Dat lukte niet vanaf mijn telefoon. Hieperdepiep Hoera!!!!!:hussy:

Oktober

14: Tammy VK

14: Alicia VK

19: Pammie 1e FM

31: Evy testen

November

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

:blob3: hiephoi Evy heeft haar eerste IUI gehad en je hebt buikpijn, dus dan ben je vrijwel zeker aan het ovuleren! Hoe vond je het? Viel het mee? Hoeveel zwemmers waren het? (Vergeef me m'n lichte obsessie...)

Ik heb nog een week te gaan tot m'n volgende menstruatie, verwacht 'm dit weekend, en heb er zin in om er daarna weer volop tegenaan te gaan, jieeehaaah :bullrider:

Zonneschijn, nogmaals van harte. Zo zie je maar, het kan dus gewoon wel!!!!

Sil, leuk weer iets van je te lezen, hoe is het met jou verder? Lekker rustig aan? Groot gelijk, meid.

Ik wens jullie allemaal een mooie, zonnige dag toe!

Geplaatst

Hahaha, Lexa. Ik moet lachen om dat plaatje met die stier. Er waren 47 miljoen zwemmers. En dan ook nog van de twee goede categorien vooral, dus daar hoeft het niet aan te liggen zeg maar.

Ja volgende week ben jij ook weer!!!!!!!!!

Geplaatst

hoi dames,

ik ben hier nieuw.

ben al vaker op deze site geweest,

en heb me toch maar aangemeld.

jullie hebben al een hecht groepje zo te zien.

hoop dat ik hier mee mag kletsen

ff in het kort over mezelf

ben 24 jaar

en bijna 3 jaar bezig voor een klein wonder.

heb gister me 5de iui gehad.

dus nu de 2 lange wacht weken..

veel liefs angel

Geplaatst

Sjeezus Evy, wat een viriele snaak is jouw vent, haha.

Angel, welkom hier. Tuurlijk mag je meepraten! Is er een aanwijsbare oorzaak voor jullie onvruchtbaarheid? Je bent nml nog zo jong om nu al de MMM in te gaan.

Geplaatst
Sjeezus Evy, wat een viriele snaak is jouw vent, haha.QUOTE]

Hahaha, ja daar is hij zelf dan ook stiekem natuurlijk best een beetje trots op hahaha. Maar ik geloof inderdaad dat we wel blij mogen zijn met dat aantal. Ik had er tot gisteren nog nooit zo over nagedacht. Ik dacht ach 1x getest is altijd goed, maar zo is het duidelijk dus niet.

Angel welkom hier. En sommigen van ons zijn pas een maandje hier aangehaakt hoor. Maar we worden snel hecht ;-)

Jij zit dus samen met Bride en mijzelf op het wachtbankje voorlopig.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Allereerst welkom Angel ik ben zelf ook nog niet zo lang hierbij maar ondervind veel steun en begrip bij iedereen. Wij zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje.

Ik heb net het telefoontje gehad van het ziekenhuis het is nu echt officieel ik ben zwanger HCG 158 en op 2/11 mijn eerste echo spannend voor mij gezien mij eerdere ervaring bij de echo deze was toen niet goed. Dus deze moet nu goed zijn heb tenslotte nu 6 behandelingen gehad dus het werd tijd. Dus jullie moeten mij wel instralen met nog meer geluk.... Doe ik trouwens ook bij jullie hoor.

Evy wat een goede opbrengst van je mannetje. Ik ga duimen voor iedereen

Ik ben trouwens echt kotsmisselijk kan amper eten ja, ik moet ook niet klagen ben zooo blij:hussy:.

Groetjes, zonneschijn

Geplaatst

bedankt.,

lexa, nee bij ons is er geen oorzaak gevonden.

we hebben alle standaard onderzoeken gehad.

evy, ow ok ook nog niet zo heel lang dus

hoelang moet jij nog wachten? en de hoeveelste iui?

zonneschijn,wil je als eerste feliciteren met je zwangerschap, ja dat is idd zo ja en praat ook veel makkelijker.

veel liefs

Geplaatst

Evy en Zonneschijn, benen bij elkaar!!! Evy: 47 miljoen is echt heel hoog. En jij had twee rijpe eitjes, toch? Kan niet mislukken! Heel veel succes deze komende 18 dagen, en natuurlijk slepen wij je door de wachtweken heen.

Zonneschijn, kan me voorstellen na de laatste keer dat je er pas echt van durft te genieten als je je eerste echo hebt gehad. Dat is toch een ijkpunt voor je.

Gelukkig duurt dat niet zo heel lang. Enne, hoe misselijker, hoe meer zwangerschapshormoon dus hoe beter.

Angel: Jij gaat nu dus ook de wachtweken in, begrijp ik. Kom gerust buurten. Ik ben ook nog vrij nieuw (vlak na Evy aangemeld), en je krijgt hier veel steun, begrip en vooral geen DOMME OPMERKINGEN als 'Je bent er te veel mee bezig, zo lukt het nooit', 'na de seks moet je een uur op je kop staan, werkt gegarandeerd' of 'M'n buurvrouw kreeg op haar 48e haar eerste kind dus het kan altijd nog' GRRRRR.

Dat is trouwens ook de reden waarom maar heel weinig mensen in onze omgeving ervan weten. M'n beste vriendin is een schat van een meid maar iedere keer als ik haar spreek zegt ze: 'En? Al ongesteld? Zere tieten?' Zucht....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden