Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik dacht, laat ik maar even delen dat ik vandaag voor de eerste keer bij de acupunctuur ben geweest.

Voor mij was het zoeken op internet naar iemand in de buurt, toen kwam ik Gilles Stoop tegen (Utrecht). Ik heb een afspraak gemaakt en later bleek dat hij bij veel mensen bekend staat als iemand die veel met "kinderwensen" doet.

Hij heeft een paar naaldjes gezet en nog niet teveel, omdat ik net de IUI achter de rug heb en wie weet is het al gelukt en dan is teveel stimulatie met de naalden niet oke.

Wel heeft hij wat punten aangepakt rondom balans en rust in mijn emotie.

Je kan wel merken dat hij veel met deze vraag te maken heeft, want hij stelde echt precies de juiste vragen over de behandeling, maar ook rondom mijn (onze) emoties enzo... Op zich is dat al een verademing dat iemand op je emotie vraagt ipv alleen het fysieke in het ziekenhuis.

Ik voel me nu net alsof ik pas een dagje heb ontspannen in de sauna, lekker hoor!

Volgende week ga ik weer, ben benieuwd!

groetjes

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Zo alles even bijgelezen nu eerst wat reacties

*Welkom Doortje het kan toch helpen als er meer mensen vanaf weten in je omgeving ik heb het bij de eerste twee behandelingen ook maar aan een beperkt groepje verteld. Maar nu ik zover ben 6e iUI gehad wordt het steeds moeilijker voor mij om het geheim te houden en achteraf krijg ik veel steun gelukkig juist van mijn collega's. Maar Doortje doe wel waar jij je goed bij voelt maar je zult merken dat het geheim houden soms erg moeilijk is. Hoop trouwens wel dat je ook dat je snel zwanger wordt

*Lexa niet mee naar Nieuw zeeland ik zou echt meegaan hoor ben daar ook geweest vindt het een van de mooiste landen die ik gezien heb. En ik heb al veel van de wereld gezien. Maar die reis ben ik met je eens is heeel errug.. lang.

*Evy suuces zondag en gewoon hockeyen hoor je hebt vast genoeg pindakaas in huis. Wel winnen met Hockey hoor.

*Stella wat jamer zeg ik had het zo gehoopt voor jou wel weer een teleurstelling

*zomer 71 ja, wat betreft banen en zwanger proberen te worden. Ik was net van afdeling gewisseld toen ik midden in het IUI circuit zat heb dit toen ik daar net twee weken werkte het wel verteld. Met name omdat ik tijdens mijn werk ook wel eens weg moest hievoor. Heb de hele situatie uitgelegd en het was geen probleem maar dat komt ook omdat ik intern een andere baan heb gekregen en mijn afdelingshoofd in hetzelfde schuitje heeft gezeten.

En voordat wij in de MMM kwamen zijn wij er niet echt mee bezig geweest hebben toen reizen gemaakt en heb ik diverse opleidingen gedaan en afgerond. Nu ik in het IUI circuit zit ben ik er meer mee bezig ben vindt ik voor het eerst mijn carriere helemaal niet meer zo belangrijk.

** Angel nog een beetje blij en zwanger??

Verder hier alles hetzelfde gebleven geen ongi en geen buikpijn maar nog steeds weinig eetlust en gevoelige borsten ben thuis aan het opruimen er heerst echt een opruimwoede in mij. Geen idee hoe dit komt. Misschien omdat ik al de hele week thuis ben of zo... Nou ben daardoor wel afgeleid voor de echo van maandag. Het is nu wel heel erg netjes bij mij in huis.

Nou fijn weekend iedereen

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Vandaag voor het eerst een kijkje genomen op deze site en besloten om mij ook aan te sluiten op deze hangplek.

Volgende week beginnen wij met onze eerste IUI poging. Erg spannend dus allemaal.

Hier lees ik in ieder geval al allerlei manieren waarop het allemaal kan gaan.

Ik moet vanaf dinsdag beginnen met LH testen. Waarschijnlijk is de inseminatie vrijdag of zaterdag.

Ik hoop veel te leren en te lezen op dit forum

Groetjes Bianca

Geplaatst

Zat ik net het berichtje van Stella te lezen,dacht WOW..dat klinkt goed!

Ga ik iets verder...zie ik dat je ongi bent geworden. Jeetje!!

Balen meid. Gaat het een beetje.

Hier nog geen rode duivels. De vorige keer werd ik op zondag ongi,dus het kan nog steeds.Zoals jullie wel weten,ben ik altijd na de testdatum pas ongi.

Durf morgen helemaal niet te testen...en weet je wat.Heb geen eens een test in huis! Haha.

Eens zien hoe ik dat morgen doe. Omdat ik toch met ochtendurine wil testen.

Evy. Jij bijna je iui!! Whoei.,spannend weer. Succes meid.

Bianca,welkom hier. En alvast veel succes met je iui. Is er bij jullie iets gevonden waardoor een zwangerschap niet spontaan ontstaat.

Zomer..Nou,dat was dus goed bij de Gyn. Géén 100 eenheden puregon meer. Beter hoor!!!

Zonneschijn,jij alvast alle goeds maandag bij je echo! Duim voor je dat alles goed zit!!!

Iedereen fijn weekend.

x

Oh,en Tammy,..mss dit weekend je beeb...Hihi.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben bang dat de rode duivels hier eraan gaan komen Ik had vanavond ineens bruine afscheiding de buikpijn is er nog niet maar zal spoedig gaan volgen zo ging het de vorige keer namelijk ook. Ga morgen even goede pijnstillers halen. Toch wel balen hoewel ik geen hoop had maar mijn lichaam mij steeds op het verkeerde been zette.

Nou had liever leuker het weekend ingegaan

Hoe zet je trouwens die regels onderaan je bericht zodat ze telken bij ieder bericht verschijnen.

Groetjes, zonneschijn

Geplaatst

Mijn man heeft helemaal geen zaadcellen dus wij moeten gaan voor een zaaddonor. Na bijna een jaar wachten nu eindelijk aan de beurt bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.

Ik heb in maart een laparoscopie gehad (kijkoperatie) en gelukkig is er bij mij niets te vinden. We hopen dan ook dat het een beetje wil vlotten.

Geplaatst

hoi dames zo er is weer veel geschreven zeg

@stella ow wat balen meis hoe gaat het nu met je?

@ bianca welkom hier succes me je iui.

@zonneschijn pfff heel veel sterkte meid. hoelaat moet je maandag?

ik blijf heeeel hard voor je duimen meid.

@evy succes morgen meid. en je moet zeker gewoon doen wat je altijd doet. ik had die dag altijd veel buikpijn en was altijd vrij maar dat is bij iedereen anders natuurlijk..

nou hier ging het gister avond niet zo goed wilde naar bed gaan en kreeg heeeel veel buikpijn echt een menstruatie pijn. en ging naar de wc en wat denk je bloed. ow wat was ik bang. gelijk me moeder gebeld zei heeft de dokterspost gebeld en moest paracetamol innemen en rusten.

dat had ik al gedaan en ben maar proberen te gaan slapen.

de buikpijn zakte wel gelukkig. vanmorgen ben ik wakker geworden en ben gelijk naar de wc gegaan en was nu allleen veel bruin.

en nu alleen met het afvegen.pfff probeer toch positief te blijven.omdat het nu alleen maar bruin is en dat zegt niks natuurlijk.

maandag gelukkig een echo.

wil jullie allemaal een fijn weekend wensen, veel succes en sterkte voor iedereen.

liefsssssssssss

Geplaatst

Ach zonneschijn wat vervelend allemaal, toch nog even moed houden tot maandag, we duimen!

Bianca; wij zijn ook bij het MCK in Leiderdorp, welkom hier

Angel; het begin blijft spannend zo zeg, jakkes, ik hoop dat het straks allemaal rustig is en je zonder spanning mag genieten van je zwangerschap! Veel sterkte maandag, ook voor Men!

Pammie: duim nog steeds!

Evy; aftellen meid, ik ben altijd vrolijk na mijn IUI, ik vind de wachtweken leuker dan de weken tot de IUI, je zou zwanger kunnen zijn straks, toch bijzonder...

Zomer; benieuwd wat de acupunctuur met je doet! De ontspanning die je voelt, lijkt me sowieso heel gunstig :)

Meiden, heel goed weekend gewenst. Hier is de rust alweer teruggekeerd en maken we ons op voor onze 4e IUI, ws over een week of twee.

Groetjes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik op de juiste manier doe, maar ik zou graag een beetje met wat mensen praten die eigenlijk allemaal een beetje in de zelfde situatie zitten.

Ik heb al 4x iui gehad en elke keer " keurig " na 14 dagen ongesteld geworden. Verder is er met mij en mijn vriend eigenlijk niets bijzonders aan de hand. De samenlevingstest van niet goed, maar dat zou door middel van de iui toch opgeven worden.

Erg vervelend is elke keer de teleurstelling... wel fijn om te lezen dat er meer mensen in dezelfde situatie zaten en toch nog zwanger zijn geworden. Hoop doet leven he !

Heb toch maar besloten om iui 5 en eventueel 6 ook maar te doen totdat ik overga naar de ivf. Dit is toch het laatste eindstation .....

Eventuele tips zijn altijd welkom hoor !

Geplaatst

@stella ja dat kan je wel zeggen ja.van mij mag het al maandag zijn

blijf lekker het hele weekend thuis.en gelukkig dat je de rust weer heb gevonden meid.

hoi kikistan, ik snap je onzekerheid hoor, ik had er ook geen vertrouwen meer in elke x die terleurstelling. ik had het gevoel dat het niet voor ons weg was gelegd de iui's. en ben met de 5de poging zwanger. is heel raar gegaan bij mij. zoals je al hebt kunnen lezen.

wanneer krijg je je iui?

liefsssss

Geplaatst

Hallo meiden. Wow wat een drukte hier met nieuwe schrijfsters. Bianca en Kiki welkom!

Lieve Zonneschijn hoop dat je helemaal niet bent gaan bloeden en dat er maandag meer duidelijkheid in de vorm van goed nieuws komt. Houdt vol.

En Angel, voor jou is het ook wel allemaal erg spannend he! Maar het kan natuurlijk van alles zijn en hoeft zeker niet perse het ergste te zijn. Duim voor die echo met knipperlichtje voor jou.

Dames we hebben de positieve vibes hier echt nodig voor deze twee prille zwangerschappen!!!! Dus instralen allemaal.

Liefs.

Geplaatst

Hoi dames, meld me ook maar weer even bij jullie.

Nieuwe dames welkom natuurlijk!!!

Maandag weer echo's en hopelijk mooie berichten dan voor beiden natuurlijk Zonneschijn en Angel.

Pammie: al een test durven doe??? Of ga je nog wachten tot maandag???

Hier alles rustig, nog niks aan de hand. Dus denk dat we maandag gewoon nog naar de VK kunnen gaan. Wel mn ringen nu echt af moeten doen, want ging niet meer. 's Ochtends als ik wakker wordt zijn mn handen helemaal dik, echt niet meer normaal. Mn man zegt dat mn gezicht nu ook heel dik is, dat zijn de eerste voortekenen haha.

Geplaatst

Hee Tammy dat zijn inderdaad de eerste voortekenen (vaak). Spannend!!!!!!!!!!!!!!!! Wel goed dat je je even meldt hier ;-) We houden je in de gaten!

Geplaatst

@evy ja is zeker spannend. nee het hoeft idd niet maar je houd er wel rekening mee. heb nog steeds oud bloed. en gisteravond weer een heeel klein beetje rood erbij. niet veel maar toch. hoop dat ze morgen wat kunnen zien. ben dan pas 5weken en 6 dagen. dus denk niet dat ze al wat kunnne zien.. ik hou jullie op de hoogte.

@tammy ow wat spannend meid.je mag nou thuis bevallen toch?

we houden je heel goed in de gaten hoor. de laatste loodjes.

liefss

Geplaatst

Evy!!! Hoe ging de inseminatie?

Angel, hou vol, hoop dat het bloeden ophoudt.

Tammy: Voor jou wordt het heel spannend... zoals Evy zei: We houden je in de gaten.

Pammie Pammie Pammie... je houdt ons in spanning!! Wanneer ga je nou wel testen?

Aan alle nieuwe meiden: Welkom hier, dit is de plek om je frustraties van je af te schrijven. Sorry, nu even wat doen, maar kom later nog kijken hoe 't met Evy is gegaan.

Geplaatst

Ik had niet eerder de puf om te reageren. Zit er op het moment even behoorlijk doorheen.

Gisterochtend test gedaan; negatief.

Gisterenavond hevig ongi geworden. Wat een ***zaterdag!

En dan kreeg ik ook nog een mailtje van mijn collega,die wél postitief heeft getest. We liepen gelijk,alhoewel zij er geen enkele moeite voor hoeft te doen.

En ik?. acupunctuur,iui,hormonen,vitamine tabeletten,en alle moeite voor noppes!

En vanmorgen moesten we op visite,met allemaal kleine kindjes.Wat is het leven kei en keihard zeg.

Ik kan het normaal makkelijk weer van me af zetten,maar deze keer niet. Ik voel me zo beroerd.! bah.,wat een ellende.

Morgen maar weer bellen voor iui 6. Tevens de laatste.

Geplaatst

Hoi Pammie, GADVERDAMME!!!

Wat een teleurstelling... kan me zo goed voorstellen dat je even niet de puf had. En dan ook nog eens naar zo'n feestje met allemaal kleine kinderen. Inderdaad is het leven soms bikkelhard!

Ik begrijp wat je zegt: acupunctuur, hormonen, vitaminen, tabletten, moeite.... en dan dit.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen en doe dat bij deze dan ook vol overtuiging!

Ikzelf voel ineens veel steken en pijn in mijn rechtereierstok (waar de ene follikel zat) Ga nu maar eens even :quiltbeat: om mijn gedachten te verzetten. Straks komen er een paar vrienden (gaan kolonisten van katan spelen) en hoop dat dat ook wat afleiding zal geven. Merk dat ik beter kan werken dan vrij zijn voor de rust in mijn lijf....

Gr Zomer

Geplaatst

@pammie. jeetje meid ik snap je frustratie wel hoor. ik had het je zo gegund.. heel veel sterkte meid.

de ene x kan het zwaarder vallen dan de andere x. het is niet allemaal niks natuurlijk.

@zomer. ik duim voor je meid.

liefsssssssssssss

Geplaatst

@ Pammie, ik begrijp enorm je frustratie... Vooral iedereen om je heen die zomaar spontaan zwanger worden en dan maar blijven vragen wanneer ik nou er eens aan ga beginnen (ze moesten eens weten hoe ik ermee bezig ben......) Maarja, ik heb geen zin om alles aan de grote klok te hangen. Dan maar liever hier de frustratie eruit gooien toch !

Heel veel sterkte en hoop blijven houden hoor.

4 x iui al mislukt

Geplaatst

Pammie; geeft helemaal niets dat je nu boos en verdrietig bent. Gooi het eruit, negeer het vooral niet. Het is gewoon knap ellendig, zorg goed voor jezelf!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Jeetje Pammie wat balen voor jou en je mag zeker verdrietig zijn. Dat zijn wij allemaal als het mislukt is en er zoveel moeite voor moeten doen. Ja, en je hebt altijd mensen in je omgeving die gemakkelijk zwanger worden alsof het niets is en dat frustreerd gewoon enorm. Ik ken het gevoel. Ook al onze vrienden hebben kinderen wij zijn het enige stel zonder kinderen en ik voel af en toe ook totaal geen aansluiting meer met hen. Hoewel wij al jaren bevriend zijn. Maar dat komt omdat met name de dames het alleen maar over hun kinderen hebben en ja daar kan ik niet over meepraten maar dat niet alleen er zijn ook nog andere dingen in het leven volgens mij.

Angel ik moet morgen om 10.45 voor de echo(ben dan 8 wkn )maar geen enkele hoop meer. Ik heb sinds vrijdag bruine afscheiding een mijn buik is gevoelig met name onder de navel. Het enige wat nog erg zeer doet zijn mijn (.)(.) maar dat komt omdat ik nog zwangerschap hormoon in mij heb. Want alles zit er nog in.

Angel voor jou ook allemaal niet rustgevend lijkt mij die buikpijn en afscheiding wil je ook sterkte wensen. Maar help mij even!!! hoe zet je nu die tekst onderaan je reactie zodat deze telkens terug komt????

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

hey zonneschijn ik snap best dat je de hoop hebt opgegeven

maar toch blijf ik voor je duimen.

bij mijn zijn me (.)(.) helemaal niet pijn meer alleen de aders zijn er nog.

succes morgen meid.

ja dan moet je naar je profiel gaan en dan profiel vorm geven

en dan aan de linkerkant staat ergens wijzig handtekening

hoop dat je eruit komt

liefsssssssssss

Geplaatst

Hoi Angel,

Ik heb het aangepast hopelijk is het gelukt alleen eigenlijk helemaal geen leuk lijstje als ik het zo terug lees.

Helemaal vergeten maar Evy hoe ging je IUI vandaag en goed resultaat van het mannetje???

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Pammie: Wat een ellendige zaterdag heb jij gehad zeg. Ik kan me je frustraties zo voorstellen.

Zonneschijn: heel veel succes morgen en hoop dat het toch goed is, blijf voor je duimen.

Voor de nieuwe meiden hier, welkom! Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar vind het ook fijn het een en ander kwijt te kunnen hier en reacties te lezen!

Zal wel het een het ander vergeten zijn, sorry daarvoor! Zoveel om terug te lezen....

fijne avond iedereen

Geplaatst

Wat een nare berichten, Pammie ongi en Zonneschijn aan 't vloeien, helemaal niet leuk. Zonneschijn: Laat de moed niet zakken, morgen weet je meer en we leven allemaal met jou en Pammie mee.

Alle hoop is nu gevestigd op Evy! Hoe was het vanochtend? Stuiterden de zwemmers weer tegen het plafond? :blob1:

Ik heb een lekker weekend gehad, superrelaxt. Vandaag lekker het bos in geweest, het was zo mooi met al die bladeren en kleuren. Verder niet zo veel te melden, ik wacht op m'n ongi (zou volgend weekend moeten komen) en dan door naar ronde 3. Of eigenlijk ronde 2 omdat de 2e voortijdig is afgebroken. Hoop dat de ongi snel komt, we hebben haast. Moet voor 27 november geregeld worden ivm vakantie vriend, maar ik denk dat m'n lijf toch weer z'n eigen gang zal gaan...

Pammie & Zonneschijn, dikke knuffels voor jullie!

Angel, om zeker te weten dat je handtekening meekomt moet je ervoor zorgen dat het blokje 'handtekening weergeven' aangevinkt staat. Ik reageer altijd via 'snel reageren' en dan staat ie linksonder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden