Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje wat een heftige middag voor jullie Zonneschijn en Angel.

Zonneschijn: voor jou is het echt niet meer normaal, dat je al een 3de miskraam hebt. Dan moet er toch echt meer aan de hand zijn, want zwanger worden lukt wel alleen het blijven. Toch is dat natuurlijk wel heel moeilijk om te onderzoeken waarom dat zo is. Gelukkig nu wel meer en verder onderzoek bij jullie allebei, want mss is er wel een stof die jullie samen aanmaken waardoor het vruchtje niet blijft zitten. Je weet het toch nooit hoe en wat zoiets kan. Iig heel veel sterkte om ook deze tegenslag weer een plekje te geven.

Angel: bij jou wel hele tegenstrijdige berichten, HCG zegt dat je heel erg zwanger bent, maar de vrucht is nog verstoppertje aan het spelen. Maar kan het niet zijn dat het nog te vroeg is om te kijken, dacht altijd dat het pas goed te zien was vanaf 7wk. Dan gaat ook het hartje kloppen. Nou ja, hopelijk donderdag een beter resultaat.

Pammie: kan me voorstellen dat je er nu echt geen vertrouwen meer in hebt, na zoveel tegenslagen. Ga je nu eigenlijk meteen door met ronde 6 of neem je eerst nog een pauze tussendoor?

Bianca: ik denk echt dat je niet te veel waarde eraan moet hechten dat de gyn zegt dat in 2x wel moet lukken. Zoiets kunnen ze echt niet voorspellen en het geeft jullie alleen valse hoop. Weet wel dat je je ergens aan wilt vast houden in het traject, maar de terleurstelling is mss straks wel vele malen ergers als je na 2x niet zwanger bent. Kan natuurlijk dat het wel zo is, maar dat is echt veel geluk hebben dan. Met zwanger worden moet je veel geluk hebben en dat is niet altijd vanzelf sprekend. Wanneer ga je eigenlijk beginnen???

Nou hier weer even een update van het bezoekje aan de VK. Geen nieuws, goed nieuws toch haha. Beeb doet het goed en ze schat hem/ haar nu op ongeveer 3kg, waarschijnlijk zal het uitkomen op 3500gram. Dus mooi een gemiddelde beeb. Verder was bloeddruk etc ook helemaal in orde en de hele zwangerschap gaat volgens het boekje, dus als de kleine zich straks ook nog eens op de uitgerekende datum meld, dan is het boekje compleet haha.

Men: hoe is bij jou het intake gesprek gegaan????

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee dames. Tammy, je houdt dus niet TEveel vocht vast ofzo? Ach nee, dat is natuurlijk gewoon normaal nu op het einde. Een 7 pondertje lijkt me keurig! Die pers je er zo uit ;-)

Zonneschijn, hoe gaat het vandaag met je? Hoop dat je wel een beetje hebt kunnen slapen, even niks.

Men, hoe was het bij jou?

Angel, nog 2 nachtjes slapen (alweer). Tjonge jonge wat een verhaal toch weer.

Doortje, leuk dat je zo'n fijn weekend hebt gehad. Kan toch heel fijn zijn er lekker over te praten.

Bianca, welkom hier (of had ik dat al gezegd?). Veel succes met jou 1e iui dus? Ik sluit me wel aan bij Tammy. Het is prima om hoop te hebben, en een positieve gyn is heel fijn, maar waar hij/zij vandaan haalt dat het met 2x wel zal lukken...? Ik vind dat soort uitspraken meer voor een goede vriendin of in ieder geval een leek, dan van een fertiliteitsarts! Maar........... natuurlijk hoop ik wel dat je Tammy gewoon volgt en zelfs in 1x zwanger raakt van de iUI. WANT HET KAN WEL!!!!!!!

Geplaatst

Deze week zal mij 1e IUI plaatsvinden. Ik ben vandaag begonnen met de LH testen. Natuurlijk nu nog niets, omdat je erg vroeg moet beginnen. Maar waarschijnlijk wordt het vrijdag of zaterdag.

Ik vond het ook wel erg positief van de arts om te zeggen dat hij mij een mooi kerstcadeau zal geven.... je gaat dan toch hopen. Maar met al jullie verhalen kom ik er wel achter hoe het ook kan gaan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

**Evy nou ik heb natuurlijk nog steeds mijn emo momenten en die komen plotseling naar boven. Ik voel mij gewoon rot zou het liefste die rot gedachten uitbannen maar ik weet van de vorige keer dat dit rotgevoel moet slijten en dat heeft tijd nodig. Ga vandaag wel weer werken dat geeft afleiding en dat heb ik nu even nodig.

**Bianca 1980 succes deze week met je IUI natuurlijk hoop ik dat het niet te lang duurt bij jou. Maar hou er wel rekening mee dat dit tegen kan vallen dat is natuurlijk niet om je te ontmoedigen maar je zult merken hoe verder je komt hoe zwaarder het wordt en hoeveel je te maken krijgt met teleurstellingen. Ik was ronduit boos dat het de eerste keer niet meteen gelukt was. Was zelfs verbaasd dat ik ongi was. Nou ben ik echt wel nuchter hoor maar dit overkomt je gewoon. Maar meid ik ga voor jou duimen hoor.

**Zomer ik zou gewoon je naam zo houden je weet maar nooit of er kwaadwillende mensen zijn en zo anoniem is best fijn hoor.

**En Pammie hoe gaat het met jou ???

** Men hoe ging je gesprek

** Angel ik weet niet welk gehalte bij een BBZ hoort ik weet alleen dat als je enorme buikpijn krijgt en dat je meteen naar het zh moet. Ik heb een collega gehad die is het overkomen maar die kon zelfs de echo niet verdragen door de pijn. Dat lijkt mij bij jou niet het geval.

En het hartje horen kloppen kan echt in deze periode alleen maar met een inwendige echo en aan het einde van 6e week of 7e week. Op een andere manier is dit niet mogelijk ik heb internet al een keer afgespeurd hiervoor.

** Tammy volgens mij zit beeb nog lekker warm ben zo benieuwd naar beeb dat geeft hier weer wat vreugde

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

hoi dames

het is idd ff afwachten heb vandaag al 3x bloed verloren voelde het gewoon lopen (sorry) de laatste x met 1stolsel maar heb geen buikpijn tot nu toe. ben een beetje in de war. ik denk nu maar zo, geen buikpijn kan het miss nog wel goed zijn. maar ja waar het dan vandaan mag komen???????????????

bianca succes met je iui.

en zonneschijn hoe gaat het vandaag met je??

liefssss

Geplaatst

Zonneschijn, neem de ruimte en tijd voor al je emoties. En als je wilt huilen, lekker huilen. Ik ben van mening dat emoties niet van binnen moeten blijven etteren, maar er gewoon uit moeten. En uiteindelijk ga je je beter voelen.

Angel, wat is dat toch weer meisje. Wat naar dat je weer vloeit. Het is ook wel om gek van te worden. Tja, en het hoeft niks te betekenen of kan alles betekenen, maar het irritante is dat je niks anders kan doen dan afwachten. Hopelijk heb je overmorgen meer duidelijkheid.

Liefs voor allemaal hier, ik ga lekker onderuit op de bank.

Geplaatst

Hey dames,

Wat een klote berichten weer zeg!!

Zonneschijn wat verschrikkelijk moet dit voor je zijn zeg ik heb er geen woorden voor,wil je wel heel veel sterkte wensen,en je heb gelijk afleiding is goed voor je,kan je niet zo piekeren! sterkte meid!!

Angel wat is dit nou weer voor een verhaal jezus. Is ook slecht voor je hart zo hoor........ Maar nou duimen:pray: dat het te vroeg was en dat het helemaal goed zit!!! en op de plek waar het hoort!!!!!

Bianca is die arts van jou wel goed?hoe kan die dat nou zeggen,maar ik hoop dat je zelf beter weet en dat het ook echt wel langer kan duren,maar ik hoop natuurlijk dat het de eerste x lukt,maar hou het wel in je achterhoofd! suc6!

Nou mijn verhaal:

We kwamen daar aan en we gingen ons melden bij de verpleegster achter de balie en dat was echt een schatje(NOT!) ga maar daar zitten zei ze op der minst vriendelijke manier. Zei nog tegen mn man die is pas hier komen werken nadat ze die prijs kregen voor meest vriendelijke kliniek.haha! Hartstikken lieve arts gelukkig ze heeft verteld hoe het er een beetje aan toe gaat maar we krijgen stap voor stap uitleg,moeten we steeds voor terug komen en (prik)instructies.En het zaad van mijn man is "te goed" voor icsi dus het word waarschijnlijk ivf maar dat kan per x veranderen,als het zaad boven de 0,5 is word het dus ivf!

Heb een echo gehad alles zag er goed uit en een uitstrijkje en heel veel vragen beantwoord,mijn man moet zijn zaad nog laten onderzoeken en we moesten bloed prikken en wat denk je bij dezelfde "vriendelijke" verpleegster van de balie...... we zaten in die kamer te wachten en ze kwam eraan hoor,ik zeg ik ga wel eerst want als ik eerst bij mijn man moet kijken en dan zelf nog moet vink niet zo fijn,zegt ze,nou en jij wil aan ivf beginnen..............:angryfire::violent1::argue:. Ofdat ik daar zelf voor gekozen heb,domme doos,doe het ook niet voor mijn lol!!!!!!!!!! Dat begint al goed!

Heb vanmorge een belafspraak gemaakt voor maandag 23 november dan krijgen we de uitslagen te horen en of we mogen starten.

En dan is er helaas nog een wachtijd van 2-3 maanden,maarja moet maar!

Verder horen we nog!!

Groetjes

Geplaatst

evy en men ja hier word je idd heeeel gek van veel stess is ook niet goed

wil nou echt wel weten waar ik aan toe ben want dit trerk je ook geen weken meer.

men jeetje wat een rot wijf om het zo maar ff te zeggen. net of je idd voor je lol daar komt.

maar gelukkig had je wel een leuke arts die je alles goed hebt uitgelegd

je moet je eigen toch op je gemak voelen.

spannned hoor de eerste stap heb je al gehad meid

wel jammer dat het miss toch 2 tot 3 maanden duurt lijkt best lang

maar voor je het weet is het zo ver meid.

nou ben benieuwd naar de uitslagen.

ik ga maar weer is me bedje op zoeken

truste voor iedereen

liefsssssssssss

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben net thuis en las hier weer verhalen

##Men wat een enorm K@@ wijf sorry voor mijn taal gebruik ik krijg hier weer kromme tenen van.

##Angel oh oh wat erg zeg jij kunt ook totaal niet genieten op deze manier ik zou gek worden denk ik . Ik denk aan je hoor.

Hier, ik voel mij af en toe zo K@@@% ...sorry dit was ook weer een naar woord en het wil bij mij niet eruit komen zit echt niet te wachten op een curretage.

Nou ik ga maar eens slapen lijkt mij beter. Misschien dat ik mij morgen weer wat beter voel ben namelijk zo chaggie .

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Wat een verhalen allemaal weer. Ik word er gewoon triest van. Het voelt allemaal zo oneerlijk. Maar ik moet zeggen: ik heb wel bewondering voor jullie allemaal om toch nog enigzins positief te blijven en jullie kunnen aardig relativeren. Ik hoop dat ik dat ook kan op het moment dat het nodig is.

@ men: volgens mij weet ik welke muts je bedoelt in het ziekenhuis huis. Ik heb exact dezelfde ervaring als jij. gelukkig hadden wij ook een hele vriendelijke gynaecologe wat een hoop goed maakte die ochtend. Toen ik na ons gesprek met de gyn naar haar toe ging om te kijken of onze evaluatie afspraak voor het behandelplan iets naar voren gehaald kon worden (we moesten eerst 6 weken wachten) werd ik al weer afgesnauwd. Gelukkig werd ik daarna niet door haar geprikt, maar door een andere vriendelijke dame.

Vraagje nog trouwens: die 0,5 waar jij het over hebt, wat is dat voor waarde?

Weet iemand trouwens hoeveel goede zaadcellen er moeten zijn om in aanmerking te komen voor IUI?

Groetjes, Doortje

Geplaatst

Hallo meiden!!!

Zonneschijn ik wou dat ik je kon helpen of een dikke knuffel kon geven. Snap echt zo goed dat je je zo kut voelt. En dat mag ook wel uitgesproken worden ook. En dan nu afwachten tot het er evt uitkomt, dat is ook niet tof, dan blijf je je toch nog wel even zwanger voelen waarschijnlijk.

Men, wat een rare muts zeg. Bij ons zijn alle verpleegkundigen in ieder geval wel heel lief. En van de gyns, vind ik er 2 echt super, 1 gaat wel, en 1 echt totaal sociaal onbenullig. Maar goed, even afwachten op die uitslagen dus.

Doortje ik weet niet wat in dit geval een 0,5 betekent maar ik denk een half miljoen goede zwemmers?

Voor IUI zeggen ze dat je er eigenlijk minimaal 1 miljoen nodig hebt. Maar volgens mij is Tammy hier er met minder dan 1 miljoen zwanger geraakt. Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze, tussen de 2 en 5 miljoen geeft een prima poging. Nou ik had er vorige keer 47 miljoen, en 2 follikels, maare... nul zwangerschap dus het zijn allemaal maar stomme statistieken. Vind ik dan ;-)

Geplaatst

dag lieve meiden, sorry heb eigenlijk geen tijd om te reageren, stikdruk, maar ik heb wel een antwoord voor Doortje:

Doortje, je man moet minstens 1 miljoen goede zwemmers hebben voor IUI. Daarna is het: Hoe meer, hoe beter. 1 miljoen is de ondergrens waarmee ze de procedure uberhaupt doen. Maar... de eerste keer zijn ze soepel met dat aantal. Mijn vriend had er maar 400.000. Ze zijn toch doorgegaan omdat stress, 'moeten' produceren enz enz allemaal factoren zijn die mee kunnen spelen in het aantal zwemmers.

Hoezo, maak jij je zorgen om de zwemmers?

Geplaatst

Bij ons is het probleem dat mijn man relatief weinig goede zwemmers heeft. De huisarts heeft al wel een keer uitgelegd wat die classificatie A, B, C en D in houdt, maar ik weet niet wat daarin wel en niet mee telt. De huisarts heeft het toen bij ons gehad over het opwerken van zaad, echter bij de tweede keer was de test volgens mij wel iets beter, maar zei de assistent dat IVF alleen mogelijk was.

De gyn dacht de vorige keer aan de eerdere resultaten te zien dat IUI wel mogelijk zou kunnen zijn, maar zij wil hun eigen test afwachten.

Ik hoop heel erg dat IUI voor ons eerst nog een optie is voordat we met IVF gaan beginnen. Dat lijkt me lichamelijk gezien voor mij toch prettiger.

Geplaatst

hoi meiden

hier ben ik weer met heeel slecht nieuws:tearyeyed::tearyeyed::tearyeyed:

jullie weten dat ik pas morgen na het zh moest maar heb vanmorgen toch maar ff gebeld ivm bloedverlies.

het word steeds erger. dus vandaag maar bloedprikken was het apparaat kapot bij het bloedlab moest een paar uur wachten op de uislag me bloed is met spoed naar boz gebracht.

en het is aan het dalen maandag stond ie op over de 1000 en nu iets van 800 dus het word een miskraam. en hij zei ook nog dat het nog wel een kans is op een bbz maar dat moet ik ff goed in de gaten houden want het lijkt er nu op dat het gewoon op de normale manier word afgestoten.

maandag weer bloedprikken en dan kijken ze weer naar de waarde.

@doortje bij iui heb je minimaal 1miljoen nodig net als wat de andere al zeggen succes

liefsssssssssssss

Geplaatst

Oh Angel wat vind ik dat erg voor je. Dacht dat jouw Hcg wel een goede voorspeller zou zijn. Veel liefs en sterkte voor jou. Houdt buikpijn goed in de gaten asjeblieft, want miskraam in combinatie met niks zien opde echo geeft wel reden tot extra voorzichtigheid. Ik bedoel met een eventuele bbz. Sterkte.

Geplaatst

OW meiden ik kon beter niet inloggen!!! Wat een drama hier zeg...

Angel en Zonneschijn, ik kan het niet geloven zeg! Waarom overkomt jullie dit nou????

In gedachte heb ik jullie echt heel hard geknuffeld. Ik kan er gewoon niet over uit. Ik denk aan jullie!

:hugg:

Men, wat een naar mens zeg in dat ziekenhuis van jou! Die is toch om af te schieten ingedachte.....

Wat een leuke groep is het aan het worden. Er zijn alweer nieuwe dames bijgekomen....Welkom alsnog!

Wat is het stilletjes rond Melissa....ik ga der maar eens even krabbelen op hyves.

Tammy, voor jou is het bijna zover. Joehoe!!!! Ik lees dat het nog allemaal goed gaat heerlijk. ik ben heel erg benieuwd naar je beeb....ow ik kan niet wachten.

Als ik hier weer zo aan het schrijven ben komen mijn moeder gevoelens gelijk weer naar boven. Tja daar heb je toch echt een man voor nodig heh?! Nog even geduld dus....

Over 2 weken ga ik lekker verhuizen dus dat schiet ook al op. Misschien dat ik dan inderdaad wel een klap krijg hoor zoals sommige dat misschien al zeiden.

Ik merk het nu al soms....

Verder gaat alles goed en als me huisje klaar is ga ik weer langzaam aan beginnen met de mannenjacht! hahahahaha

XXXX SIL

Ik denk aan jullie meiden!

Geplaatst

Angel en Zonneschijn, wat een ellende! Meiden wat is het toch oneerlijk dat het zo voor jullie is verlopen!

Men: Wat een ongelofelijk klantonvriendelijk mens. Ik heb dat gehad toen ik nar het ziekenhuis ging voor de samenlevingstest. Kreeg ik een of andere leerling (ben zelf ook leerlingverpleegkundige geweest, maar toch) die niet vertelde wat ze ging doen, uitriep "ik zie helemaal geen eierstokken.... heb je die wel???" ( ik schrok en dacht meteen dat ik daarom geen kinderen kon krijgen) en vervolgens ging ze vertellen dat zij nu nog heel jong was, maar dat als zij kinderen plande (!) en dat niet ging lukken, ze TOTAAL geen moeite zou hebben met alle onderzoeken in het ziekenhuis :BangHead::BangHead::BangHead::BangHead::BangHead::cussing::cussing::cussing::cussing:

En daar lag ik dan in die stoel.....

Ik heb het de keer erna wel aangegeven bij de gyn hoe dit was gegaan en wat ik daarvan had gevonden. Dat luchtte al wel een beetje op!

Gr Zomer

Geplaatst

dank je wel meiden.. ja houd het goed in de gaten heb tot nu toe nog geen pijn alleen heeel veel bloedverlies

weet eigenlijk niet wat ik nou moet schrijven

liefsssssss

Geplaatst

weet eigenlijk niet wat ik nou moet schrijven

Nee dat snap ik wel. Nou alles wat je hier kwijt wilt, vindt een luisterend oor. Als je dat maar weet. Maar het is misschien ook nog een beetje onwerkelijk allemaal?

Eerst is die hele zwangerschap onwerkelijk, en nu een miskraam, dat lijkt me nog onwerkelijker eigenlijk.

Geplaatst

Zomer dat meen je toch niet zo'n reactie!!? Als je dan gewoon niet weet wat je moet zeggen, zeg dan niks!!

Ik snap ook niet dat je dan dit werk doet. Als je echt nul interesse hebt in andere mensen, of nul inlevingsvermogen (zoals ik ;-)), dan ga je toch niet de verpleging in, en al helemaal niet bij de vruchtbaarheidsbehnadelingen? Dan ga je lekker deIT in ofzo (zoals ik ;-)

Geplaatst

Angel en Zonneschijn,

Heel veel sterkte! Wat kl*te voor jullie zeg...

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik leef echt met jullie mee! Het leven is soms zo hard en oneerlijk!!!

Succes de komende dagen

Liefs

Geplaatst

Jeetje, wat een toestand bij iedereen zeg. Ik wilde toch ook even kenbaar maken dat ik met iedereen heel erg meeleef. Wat kan het leven toch hard zijn soms.....

Ben net terug uit het ziekenhuis en mag niet doorgaan met iui poging 5, ik heb een cyste. Nu volgende menstruatie weer afwachten of de cyste weg is en ik wel voor poging 5 mag gaan. Bluh, af en toe ben ik er ook helemaal klaar mee. En inderdaad iedereen om je heen die kinderen wilt hebben (en ook zo zegt.....) en dan ook gewoon zwanger worden he. Ik gun het ze van harte maar ik gun het mijzelf (en jullie) ook !!!!

Geplaatst

Trouwens nog even snel ander vraagje: wij hebben tot dusver alleen twee uitslagen met percentages in klasses A, B, D en D... en ik weet hoeveelheid zaadcellen enzo per mililiter...

Van welke klasse(s) moet ik uitgaan voor die één miljoen? Enig idee?

Groetjes, Doortje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden