Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zonneschijn heeeel veeeel succes vandaag meid ik denk aan je..

men succes met je gesprek vandaag..

evy hoe is het met jou???

pammie hoe gaat het nou met jou meid??

veel liefsssssss

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Allereerst heeeeeel veel succes voor Angel en Zonneschijn vandaag. Ooh, ik hoop zo dat alles gewoon goed is. Jullie verdienen het gewoon. Dan is al die stress niet voor niks!!!!!!!!!!!! Duim, duim, duim!!!!!!!!!!!!!!!

Pammie, wat ontzettend kut dat je ongesteld bent geworden. Waarom lukt het nou niet gewoon en waarom elkke keer eerst die hoop die dan vervolgens weer keihard de grond in wordt gestampt. Heel veel liefs en dikke knuffel voor jou. Het is gewoon oneerlijk en ja die andere mensen die hebben gewoon heel veel geluk, al realiseren ze zich meestal niet hoe groot dat geluk eigenlijk is.

Zomer al bijna één week doorstaan!! Goed zo, 'nog maar één weekje' te gaan. Het weekend wordt waarschijnlijk inderdaad het zwaarst. Maar we slepen je er wel doorheen.

Lexa wachtend op ronde 2/3. Ga voor je duimen dat het allemala nog lukt voordat je lief vertrekt. Wanneer zou je ongesteld moeten worden dan?

Tammyyyyyyy, joehoe waar zit je?????

Men, hoe was jouw eerste gesprek over IVF. Heb je er een goed gevoel bij?

Andere dames ook een groetje.

IUI is gisteren goed gegaan. 30 miljoen zwemmers, prima dus. Kon helaas niet 15 minuten blijven zitten want er waren 5 iui stellen achter elkaar (en één verpleegkundige). Maar goed nu aan de vaginale bolletjes. Behoorlijk klef en kliederig, maar ja als het resultaat biedt, dan vind ik het prima!

Nou ik denk dat vandaag in het teken staat van de dames die een afspraak in het ziekenhuis hadden.

Tot later!

Geplaatst

evy dank je wel meid

zo 30miljoen jeetje dat is heeel goed.

nou meid ik duim heeeeeeeeeel hard voor je hoor

ik ben zo zenuwachtig vandaag joh. heb maar wat gepoetst enzo

zo ff nog wat eten en dan naar me moeder en dan naar het zh..:nerves:

liefsssssss

Geplaatst

Angel hoe laat is jouw echo dan? Is toch ook behoorlijk onmenselijk dat dat pas in de middag is!!!!

Zonneschijn zal nu inmiddels wel meer wweten. Hoop het zo dat het goed is.!!!!!

Geplaatst

Sorry dames, gisteren geen tijd gehad om in te loggen en vandaag lekker uitgeslapen en mn pa is ff langs geweest. Dus kan nu pas eingelijk reageren. Hier alles rustig op een hoop gerommel in mn maag/ darmen na dan. Daarbij lijken mn vingers nu helemaal 3x zo dik en gisteren mn voeten.....die leken wel klompen ipv voeten. Wist niet dat een lichaam zoveel vocht kon vast houden. Straks weer naar de VK, dus ben erg benieuwd wat die nog te melden heeft.

Pammie: wat enorm balen (zachtjes uitgedrukt), echt enorm K*T!!! En dan gisteren ook nog eens die visite met kleine kinderen arrrrggggg dan wordt je toch helemaal gek. Hopelijk gaat het vandaag alweer wat beter met je???

Evy: wat een mooi aantal 30 miljoen, hopelijk heeft 1 van de zwemmers zn tomtom meegenomen om de weg te vinden tussen alle anderen. Nu weer die spannende wachtweken. Gaan weer voor je duimen, wanneer mag eingelijk gaan testen???

Zonneschijn en Angel: spannend voor jullie, hopelijk mooie resultaten en een mooi plaatje van jullie inimini vruchtje.

Lexa: nu hoop je juist weer dat je snel ongi gaat worden om dit jaar nog een iui behandeling te kunnen doen. Wel raar hoor als je zegt voor 27ste, mss heb ik mn kleine dan al haha.

Ook weer even het lijstje erbij gezocht, denk alleen dat er wel een aantal afspraken missen, maar die moeten jullie zelf maar erbij zetten.

November

09: **Men** intake gesprek IVF

09: Angel 1ste echo

09: Zonneschijn 1ste echo

09: Tammy controle vk

11: Alicia 20 wkn echo

23: Evy testen????

26: Tammy uitgerekend !!!!

December:

02: Doortje behandelplan gyn

Geplaatst

Hej Lady's.

Angel en Zonneschijn; ik wil jullie mega veel succes wensen bij de echo. Leef met jullie mee,!

Tammy; jij vandaag controle VK?. Nou meid,succes. !! En wanneer komt je beeb nou,ben zo benieuwd.

En hoe is het eigenlijk met Melissa?. Die hebben we al een tijd gemist.

En Sil??? Hoe gaat het met je?. Schiet je huisje al op?

Evy; wat een goede zwemmers van je mannetje. Dat moet toch lukken! Gebruik jij die vaginale bolletjes? Dat is voor innesteling niet?. Ik heb dat nooit hoeven gebruiken.

Nou maar hopen dat het allemaal goed komt met je! en een positieve test in je handen krijgt.!

Lexa; hopelijk komt snel je ongi eraan,en kun je verder.

En verder; écht IEDEREEN bedankt voor de lieve berichtjes en woorden. Dat doet een mens wel goed.

Soms denk ik; waar zeur ik eigenlijk over? Er zijn meiden hier op het forum die een miskraam(en) mee hebben gemaakt,dat vind ik veel erger!

Het gaat nog niet echt veel beter. Ik kan het heel moeilijk van me afzetten.Elke keer flitsen er weer gedachten door m'n koppie.

Maar ik ga door. Volgende week maandag 1e FM.

Ben ook hevig ongi. Tjonge jonge,dat had ik voorheen echt niet.

Heel eventjes getwijfeld wel door te gaan,maar toch gedaan,dan ben ik weer een s tukje dichterbij het IVF traject. Helaas is dan mijn eigen Gyn die week afwezig. (heb ik weer),dus krijg een andere Gyn volgende week.

Het vertrouwen in IUI is totaal verdwenen,en ik verwacht er helemaal niks meer van.

Ook stop ik even met acupunctuur. Heb afgesproken terug te komen als ik het IVF traject in moet,en dat ga ik dan ook zeker doen!

Have a nice day everyone!

Liefs.

November

09: **Men** intake gesprek IVF

09: Angel 1ste echo

09: Zonneschijn 1ste echo

09: Tammy controle vk

11: Alicia 20 wkn echo

16: Pammie 1e FM

23: Evy testen????

26: Tammy uitgerekend !!!!

December:

02: Doortje behandelplan gyn

Geplaatst

Hoi allen,

Heb maar heel kort tijd nu maar toch even een berichtje. Ik las zo gauw een hoop verontrustende gedachten, maar ook ik blijf voor iedereen duimen!

Zelf lekker genoten van een weekendje weg. Veel gepraat met mijn vriendin over ons hele verhaal. Zelf zijn ze ook bezig om zwanger te worden. Zelf werd zij ongesteld dit weekend. Ik vond het voor haar heel sneu, maar diep van binnen voelde ik me ook enigzins opgelucht. Zij beginnen net sinds 3 maanden en wij proberen het al twee jaar. Het voelt dan zo oneerlijk allemaal. gelukkig leeft ze erg met me mee.

Kom later terug voor meer.

Groetjes, Doortje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier geen goed bericht de echo liet zien dat het niet hartje meer klopte ...maar wij waren zelf al voorbereid hoor. Vandaag was een bevestiging op wat ik al voelde aan mijn lijf en ik kon het al zien aan mijn rode-bruine duivels die met steeds meer tegelijk uit komen. Alleen heeft de rest nog geen zin om eruit te komen want de buikpijn blijft beperkt tot lichte krampen. Ik heb natuurlijk wel pijnstillers in de aanslag. Wij hebben vorige week al een enorme K#@ week gehad en veel verdriet en tranen dat mijn tranen nu op zijn. Ik moet het nu een plek gaan geven zal heel veel tijd nodig hebben helaas. Daarom hebben wij besloten om voorlopig de IUI behandelingen in de koelkast te zetten ik heb er gewoon geen zin meer in en wil die stress niet meer en met name het geestelijke verwerken wordt voor ons te zwaar.

En in de laatste plaats heeft mijn lichaam een enorme optater gehad van twee zwangerschappen en heb ik veel last gehad van de Menopur hier werd ik weer doodmoe van.

Maar lieve dames ik blijf wel actief op dit forum jullie geven mij heel veel steun en ik hoop dat ik jullie ook steun kan geven.

#Pammie je mag verdrietig zijn hoe vaker IUI mislukt hoe meer de moed je in de schoenen zakt.Ik zou niet kunnen zeggen of het verdriet meer of minder als je een miskraam krijgt want het gevoel van niet zwanger of niet doorzetten ervan voelt beide als falen van je lichaam. Geef toe aan dit k#t gevoel doe ik ook ik ben soms zoooo boooos op alles en iedereen.

# lieve Angel ik hoop en duim voor jou voor beter nieuws iemand moet hier toch blij worden

#Evy wat een superscore weer van jouw vent nu weer opnieuw duimen voor jou en dat legertje van jouw man moet maar eens echt zijn best gaan doen om jouw eitjes te gaan verleiden.

groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

zonneschijn wat een K*T nieuws zeg!!Je zei het zelf al vorige week, maar had er toch nog wel vertrouwen in.....Ik wens je heel veel sterkte!!

liefs

Geplaatst

Ik zit zo eens alle berichten te lezen en moet echt zeggen dat ik het fantastisch vind hoe jullie elkaar steunen, met elkaar meeleven en hoe open jullie allemaal zijn.

Ondanks dat ik hier nieuw ben geeft het mij ook een fijn gevoel dat er mensen zijn die begrijpen waar het over gaat en over hoe je je kan voelen.

Zelf begin ik morgen voor de 1e keer met de LH testen. Voor mij een spannende stap en een spannende week. Als ik lees wat jullie allemaal meemaken en hoe moeizaam het kan gaan zet mij dat wel weer met beide benen op de grond. De arts is erg positief en denkt dat het met 2 keer wel moet lukken, maar ik ben nu wat afwachtender geworden.

Ik weet niet goed wat ik tegen jullie allemaal moet zeggen, maar ik denk dat succes wel passend is.

Liefs Bianca

Geplaatst

Lieve Zonneschijn,

Ik heb net eens goed naar je handtekening gekeken en zie daarin dat je dit jaar maar liefst drie keer zwanger bent geweest, in maart, augustus en september, waarvan twee keer zelfs tot 6/7 weken toe. De meesten van ons op dit forum zijn zelfs uberhaupt nooit zwanger geweest, ondanks IUI. Je zou zeggen dat je niet zozeer moeite hebt om zwanger te worden, maar om zwanger te blijven. Dat is medisch gezien weer een heel andere kwestie. In de Linda van deze maand staat een reportage van een vrouw die ook eens serie miskramen heeft gehad, misschien wil je dat eens lezen. Ik zeg niet dat je je er beter door zult voelen, maar het kan interessant voor je zijn. Heeft je gyneacoloog hier nooit iets over gezegd? Of denk je er zelf heel anders over? 3x zwanger raken in 8 maanden tijd, vind ik nml nogal wat.

Geplaatst

Pammie, sorry had jouw bericht van vandaag over het hoofd gezien. Ik kan me goed voorstellen dat je 't helemaal gehad hebt met die IUI. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen in de hele procedure, mede door wat mijn gyn heeft gezegd. Wat mij betreft sla ik deze hele stap over en ga ik meteen door naar IVF, haha. Ik heb nooit geduld gehad en ik ben al twee jaar bezig (net als zovelen hier). Voor mij voelt iedere maand weer als uitstel. Ik moet wel zeggen dat deze pauzemaand erg lekker is, maar toch: weer een maand verder, weer een maand ouder. Ik heb m'n leeftijd al niet mee.

Evy: Topperdebopperrrrr... dat was me weer een mooie score! Wat zijn die bolletjes en waarom krijg jij die? (En ik niet, haha)

Geplaatst

Zonneschijn,vind het zo erg voor je! Hoeveel kan een mens aan?

Jeetje,weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen.

,hopelijk kom je hier samen met je mannetje uit.Begrijp heel goed dat je het nu even laat allemaal. Even niks.

Veel sterkte meid!

Geplaatst

hoi Lexa,

Ja, ga zeker de Linda kopen wil het wel lezen. Nee, weinig voorlichting hierover ik moest de gyn zelf nog wijzen op het feit op de 5e IUI dat ik 2 dagen over tijd was dus wel degelijk zwanger was omdat ik 50 HCG in mijn bloed had. Hoewel ik toen wel wist dat het niet goed ging ik had tenslotte allemaal menstruatie klachten. Er is vandaag bij ons beide bloed afgenomen om onderzoek te doen naar chromosomen afwijkingen. Gelukkig komen deze afwijkingen en miskramen in onze beide families niet voor maar je weet bij ons maar nooit. Maar ik geef het een kleine kans dat ze het vinden in veel gevallen vinden ze nooit een oorzaak. Aan mijn leefwijze heeft het beide keren niet gelegen geen alcohol voor en tijdens de zwangerschap en geen medicijnen gebruikt zelfs geen Paracetamol. Verder ben ik zo gezond als het maar kan sport regelmatig en zit goed op gewicht dus daar ligt het ook niet aan.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Die artsen ook, je moet overal zelf achteraan, he? Maar goed dat er bloed is afgenomen voor chromosomenonderzoek, dat hebben ze ook gedaan bij die vrouw uit de Linda. Zover zijn ze dan weer wel. Wanneer hoor je de uitslag? Dat het niet in de familie zit, is mooi maar hoeft op zich niets te betekenen. Het kan heel goed de combi van jullie beiden zijn. Sterkte er mee en hou ons op de hoogte!.

Geplaatst

Hoi Lexa,

Dat duurt drie maanden voor de uitslag bekend is , geen idee waarom het zo lang moet duren. Nee, inderdaad het kan een combi zijn van onze chromosomen die bijv. niet matchen. Ik wil alles uitsluiten. En de komende komende 3 maanden willen wij toch niets meer.

Angel ben je al terug??? Hopelijk heb jij wel goed nieuws heb dat even nodig

Groetjes, Zonneschijn

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

hoi lieve dames

zonneschijn vind het echt zo erg voor jullie zeg is gewoon met geen pen te beschrijven. ik leef echt heel erg met je mee

wil je heeeeel veeeel sterkte wensen. en snap ook best dat je ff een time out wil hoor. je voelt het zelf het beste

men hoe is het gegaan vandaag???

ff een kleine update

nou was me een dagje weer wel zeg

laat ik bij het begin beginnnen vanmorgen vroeg bloedgeprikt

en rond 14.00 de echo

nou ik gaan liggen zei zoeken en zoeken en nog eens zoeken helemaal niks te vinden bms was wel goed geen vruchtzakje te bekennen nou daar lig je dan met een brok in je keel. eierstokken waren rustig.sorry zei ze kan niks vinden..zoals ik hier zie ben je niet zwanger ik zo hoe kan dat nou ik heb toch positief reseltaat hoor ja ik snap het ook niet zei ze

nou daarna naar de gyn had nou een hele leuke man

ik alles uitgelegd van de hele week, en dat die vrouw zei dat het niks is nou zei tie je bent wel degelijk zwanger men hcg was weer goed getegen van 245 naar over de 1000 nou dat is heel goed zei tie.

het kan 2 dingen betekenen of het is nog te pril of het is een BBZ

zodra ik weer hele erge buikpijn krijg of pijn aan me schouder moet ik gelijk het spoed bellen in het zh. en as donderdag moet ik weer terug voor een echo en bloedprikken ze willen het nu heeel goed in de gaten gaan houden.

nou dat was het weer zeg

ik hou jullie op de hoogte

veel liefsss

Geplaatst

jemig zeg wat een ellende vandaag!! Nou hoop voor je Angel dat het inderdaad nog te pril is en dat ze daarom nog niks konden zien. Maar dat het toch allemaal goed is. Maar kan me voorstellen dat je wel erg onzeker hier van wordt. Heel veel sterkte ermee en hopen dat ze donderdag al wat meer kunnen zeggen.

liefs

Geplaatst

Hoi Angel

Je HCG is in ieder geval wel goed en het is normaal dat ze nu niets kunnen zien. Ze kunnen pas met 6 of soms zelfs pas in de 7e week wat zien. Bij mij hebben ze einde van week 6 gekeken en nu eerste dag van week 7. Het lijkt er toch op dat het goed gaat omdat vooral je HCG prima op orde is hopelijk ben je zo een beetje gerustgesteld. Alleen jammer dat je nog vloeit maar ook dat hoeft niet pe se fout te zijn. Ik ken meerdere mensen die gevloeit hebben lange tijd zelfs. Maar hou de pijn goed in de gaten als deze te heftig wordt direct naar het ZH want dan is het inderdaad een BBZ.

Nou meid sterkte ermee en bendankt voor je medeleven. Hopelijk kun je over twee weekjes gewoon gaan genieten van je zwangerschap.

Groetjes, zonneschijn

Geplaatst

Getverderrie Angel, wat vervelend nou weer. Wel zwanger maar niets te zien. Maar luister naar Zonneschijn, zij weet waar ze het over heeft. En fijn dat ze je zo goed in de gaten gaan houden in het ziekenhuis. Kunnen ze niet naar het hartje luisteren? Gaat dat niet slaan met 6 weken, of is dat nog te vroeg? Ik hoop echt dat de beeb er gewoon even geen zin in had. Heb je trouwens pijn? Iets wat wijst op een BBZ?

Zonneschijn: Jammer dat je drie maanden moet wachten. Het moet natuurlijk naar een of ander lab voor erfelijkheidsleer, dat doen ze niet zomaar even tussendoor. Maar drie maanden is wel een geestelijke rustpauze voor je. Natuurlijk heeft je lijf een enorme optater gekregen van die zwangerschappen, om van je hoofd maar niet te spreken. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en van alles te genieten. We gaan een gezellig kersttijd tegemoet en volgend jaar is misschien alles weer anders.

Zo.... NU hebben we echt goed nieuws nodig. Tammy, pers die beeb eruit:happydance: dan doen wij met z'n allen een vreugdedansje!!!

Geplaatst

Wat een ellende allemaal, op naar goed nieuws!!!!

Ik ben van mening dat we dat nu even verdienen!!!!!

gr Zomer

Ehh.... even een vraagje, weten jullie of iedereen alle berichten kan lezen? Ik merk dat ik ben begonnen met Zomer71, maar nu krijg ik steeds meer het gevoel om met mijn eigen naam te reageren. Maar ik zou het zo vervelend vinden als mensen mijn "herkennen"

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

Offe... ben ik nu te voorzichtig?

Is voor mij de eerste keer op een forum, graag ervaringen.

Groetjes!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Zonneschijn wat afschuwelijk dat jullie zulk slecht nieuws te horen hebben gekregen. Ik had zo gehoopt dat je deze keer wel tot de gelukkigen zou behoren. Het is zo oneerlijk, hoe kan dat toch. En dat al voor de 2e keer. Ik ben het met Pammie eens, ik denk ook altijd dat miskramen erger is dan mislukte pogingen. Maar ik heb de ervaring natuurlijk niet met allebei. Ach, wat maakt het ook uit, het is gewoon heel erg. Heel erg verdrietig. Neem inderdaad maar lekker even rust, dat hebben je lijf en je hoofd wel verdiend.

En Pammie, voor jou is het ook heel verdrietig. Ik snap dat je eigenlijk niet meer in IUI gelooft, maar het is toch een kans. Een hele gerichte kans dus houdt toch vertrouwen in je laatste poging. Als je het natuurlijk nog wilt, want ik snap heel goed als je geen IUI meer wilt. Maar de kans op succes is er altijd.

Angel, wat een bizarre emo rollercoaster heb jij dan gehad vandaag. Wat raar hoor al die tegenstrijdige berichten. Maar ik geloof de HCG waarde, en net wat Zonneschijn zegt, ze kunnen nu nog niet zoveel zien. Maar jeetje, een prille zwangerschap mag toch niet zoooooooooo spannend zijn.

Lexa, ik ben het met je eens. Tammy moet een lief gezond beebje baren en dan is er weer iets heel blij's hier op het topic.

Over die vaginale bolletjes Utrogestan. Normaal geven ze die bij IVF en niet bij IUI. Maar omdat ik die eisprongonderdrukker heb gehad (Cetrotide), dan neemt het baarmoederslijmvlies af, dus dat moet de Utrogestan goed maken (ofzo). En bij IVF krijg je ook iets waardoor je geen eisprong krijgt, vandaar de parallel. Ik hoop maar dat er iets in te nestelen valt deze keer ;-)

Men, hoe was jouw afspraak? En Tammy hoe was het bij de vk? Of hebben ze je gehouden? Hahaha.

Geplaatst

Zomer, ik denk dat iedereen hier mee kan lezen hoor, het is gewoon een openbaar forum, dus als je niet herkend wil worden, zou ik niet mijn eigen naam gebruiken.

Maar ik vind het wel lief klinken dat je je blijkbaar erg verbonden voelt met ons en daarom met je eigen naam wilt reageren!

Geplaatst

He Zomer, ik herken dat wel een beetje hoor. Voelt toch een beetje raar om onder een schuilnaam zo openhartig te zijn, maar ja, wat Evy zegt is wel waar: Je kunt herkend worden. Iemand hoeft maar te googelen op jouw naam + iui en ze kunnen alles lezen.

Geplaatst

@zonneschijn bedankt voor je antwoord ja het is zeker mooi gestegen

nu is het gewoon afwachten. heb wel wat buikpijn maar is tot nu toe wel draagelijk. weet jij of je hcg juist hoog moet zijn of laag met een bbz??

@lexa nee er is niks te zien dus ook geen hartje helemaal niks

ja alleen buikpijn en beetje bloedverlies niet zo erg hoor het is nog goed te doen.

@zomer ja je kan alle berichten lezen maar naar een tijdje niet meer.

dan krijg je een scherm te zien dat het niet meer kan.

probeer maar is als je niet ingelogd bent.

en je hebt er overal wel bekende zitten heb ook nog een ander forum

maar dat is toch heel anders als dit denk ik.

hier komen toch denk ik de meeste mensen die in de mmm zitten

hoeft niet altijd natuurlijk. het kan best vervelend zijn idd

van mij hoeft niemand het ook te weten dat ik hier ben. alleen me vriend weet het hahha maar ik zou dan niet je eigen naam gebruiken als je toch bang bent je hebt van die mensen die alles uitzoeken.

@evy ja had het ook anders gezien maar ja ik zei tegen me moeder ja dit kan er ook nog wel weer bij ben het nou onderhand wel gewend,niet leuk natuurlijk maar ben toch wel een klein beetje gerust over hcg.

ik ga me maar proberen niet al te druk over te maken schiet ook niet op

heb al genoeg stress gehad de laatste weeek.

liefsssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden