Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat geweldig voor jullie! En nu maar hopen dat er veel embryo's komen!!!Op naar jullie baby

• Reacties 438
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Vanessa!

Wat een supergoed nieuws!

Ik hoop echt voor jullie dat hier paar mooie emmy's uit komen.

Groeten Snoeske

Geplaatst

Hey Vanessa!!!!!

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat ben ik blij voor jullie zeg!!!! Gefeliciteerd met deze belangrijke stap!!!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Mag ik er nog bij? Op 30 april mag ik testen. Ik ben pas op dag 3 na tp (19 april) en ik kan het nu al niet meer houden. Ik voel de hele tijd ongipijntjes en ik hoop maar dat dat een goed teken is.

Vorige IVF of eigenlijk ICSI poging voelde ik echt heel veel pijn van mijn punctie en dat heb ik dit x niet gevoeld. Het is dit x helemaal anders en rustiger gegaan zonder stress. Het voelt allemaal zo goed, maar ik ben zo bang voor de teleurstelling.

Mijn familie gelooft er niet meer in en soms verlies ik de moed als ik teveel naar hen luister....''de kans dat je zwanger wordt is zo klein""..."reken er maar niet teveel op". Natuurlijk bedoelen ze het goed (?) en zeggen ze dit uit bescherming, maar ik kan er soms wel heel boos om worden. Ik voel me dan soms zo alleen en ik wil niet dat ze gelijk krijgen.

Nou ja, bedankt voor het luisteren (lees: lezen) en ik wacht gezellig met jullie mee.

Renée

Geplaatst

hoi hoi vanessa.

wat een super mooie score, had net in een ander topic al gevraagd hoe het ging.. maar gelukkig lees ik hier dat je een hele mooie score hebt.. ben erg blij voor je!

en ze even goed toespreken he dat ze maar mooi bevrucht raken.

liefs

Desiree

Geplaatst

renee...welkom hier! Spannend voor jullie die wachtweken. Heel veel sterkte en schrijf maar lekker van je af!

Geplaatst

VANESSA KANJER!!!!

wauww wat een score zeg 10 stuks!!

Hopelijk en het zal ws ook wel, komen daar een hoop emmys uit!

En misschien ook wel cryos

De dag kan niet meer stuk in huize Vanessa

Op naar de TP !!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hallo renee,

misschien moeilijk maar je moet wel echt de moed blijven houden hoor!!! en weetje, anderen, die dit soort situaties niet zelf meegemaakt hebben zeggen toch (helaas) vaak de verkeerde dingen....natuurlijk om je te beschermen maar toch.

Ik heb zelf ook een goed gevoel bij deze tp, maar toch schiet het heel soms door mijn hoofd dat het ook anders kan aflopen, maar toch, ik denk liever meer aan een postitieve test dan aan een negatieve test. Ik heb ook zo het gevoel dat ik als ik ga denken dat het mis kan gaan deze situatie geen eerlijke kans geef.

Ik voel ook af en toe wel een steekje, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tussen de punctie en de tp ook wel eens had. Ik probeer er maar niet te veel op te letten.

In ieder geval heel heel veel succes gewenst!!

lieve groeten

Meiske4

Geplaatst

Ik probeer er ook niet op te letten, maar het blijft bij 'proberen'. Meiske74, wij hebben op dezelfde dag PU gehad, maar wat heb jij lang moeten wachten op TP....? Wanneer moet jij je bloed laten testen?

We blijven lekker positief hoor! Gelukkig heb ik hele drukke dagen voor de boeg en die zorgen er vast voor dat de tijd lekker snel gaat.

Liefs

Geplaatst

@renee

welkom hier. ik lees 5 miskramen. jeetje. ik heb er net 1 achter de rug, wat heftig.

is hier een oorzaak voor?

ik hoop zo dat je een mooie test hebt en dat ze beide 9 maanden blijven zitten.

Geplaatst

Hi Vanessa

Wat goed van je! 10 eitjes! Welkom op wachtbank! Nog spanned de komende dagen, maar met 10 moet zeker lukken om genoeg embryos te hebben...

Ik zit nog steeds te wachten. Dus vandaag dg 14 (na punctie). Zat of zo testen.

Veel sterkte

Geplaatst

Hallo Renee,

inderdaad, 16-4 de pick-up en 21-4 de tp, tsja, protocol van Brussel, de embryologen bepalen per paar en per bevruchting wat het beste moment van terugplaatsing is, bij de een is dat bij 3 dagen en bij de ander bij 5. Ik was bang dat het geen goed teken was maar ze verzekerde mij ervan dat dat absoluut niet het gevals is: het zou alleen maar goed zijn omdat ie dan weer wat veder zou zijn... ik wacht het maar af, we weten ook niet hoeveek cellig, in Brussel gaat het net wat anders.

We krijgen nl. ook schriftelijk bericht over een week of 2 hoe het is met de andere embryo's , hoe de kwaliteit is en hoeveel er evt. ingevroren zijn.

nu hou ik me maar vooral bezig op het toppertje dat ze geplaatst hebben.

Ik mag 3-5 een bloedtest doen maar dat is op een zondag dus deze test zullen we de 4de doen, wel mag ik eventueel 2 of 3 mei een thuistest doen..

Jullie hebben al een hele historie zeg, heel veel succes gewenst!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Sterkte Hellen! Ik heb idd al een aantal miskramen achter de rug. 1e x bij 7 wken, 2e x bij 3 maanden en de andere 3 x tussen 5-7 wken. Het bleef gewoon niet zitten?! De 2e x was het ergst, want we hadden het hartje zien kloppen op 7 wken en bij de 13 wken echo kwamen we erachter dat het gestopt was met groeien rond de 9 wken. In NL hele verhaal uitgelegd en zagen niets wat een zwangerschap in de weg zou staan. Inmiddels scheiding achter de rug en woonachtig in Belgie. Ik ben met pijn in onderbuik naar gyn in Brasschaat gegaan en merkte veel en grooooote vleesbomen op die er al even zaten. In NL niets gezien, DUH?! Raar maar waar! Afgelopen oktober een baarmoederoperatie gehad waarbij ze de vleesbomen hebben verwijderd. Doordat ik via de buik ben geopereerd zal ik bij een eventuele bevalling alleen met een keizersnede kunnen bevallen. Geen probleem!! Ik hoop dat het ooit zover mag komen hoor:worthy:

Ow ja, mijn huidige man is gesteriliseerd geweest en heeft dit ongedaan laten maken, maar hierdoor zijn de zwemmers van slechte kwaliteit. We zijn al blij dat hij een doorgang heeft..... ICSI is de oplossing!

Nou, dat was mijn verhaal. Ik wens jou Hellen heel veel sterkte met het verwerken van alles.

Vanessa, ook heel veel succes en nu maar hopen op goede embryo's. Duimen!

Meiske, ik ben ook in behandeling in België en in UZA plaatsen ze terug bij 2 of 3 dagen en soms 5 dagen. Ook afhankelijk van koppel. We moeten maar op de artsen vertrouwen. Tot hiertoe hebben ze alles goed gedaan en nu is ons lichaam/lijf aan de beurt om het een nestje te geven. Spannend he?!

We houden de moed erin!

Geplaatst

Hallo,

Kan ik hier ook nog op het wachtbankje???

Ik heb 14 april een TP gehad van 2 embryootjes en mag de 28e een bloedtest doen en/of de 30e een urinetest.

Vind zelf dat ik lang moet wachten voor ik mag testen, maar dat zal wel protocol zijn in Gent (B).

Heb wel krampen die erg lijken op alsof ik ongi ga worden..... erg vervelend.

Polly :snitch:

Geplaatst

Hoi Polly,

Wacht maar gezellig mee! Ze zijn wel een beetje stil op de bank of zijn we de enige die wachten??? Ik wou dat ik mijn gedachten ook even kon verzetten. Ik word er constant mee geconfronteerd omdat ik ook een ongipijn voel en me hierdoor zorgen maak en als ik het even niet voel dan maak ik me ook zorgen. Om er gek van te worden hahahahaha.

Fijne nacht!

Geplaatst

poeh, je kijkt een paar dagen niet en er zijn weer een hoop dingen gepasseerd! en nee, jullie zijn niet de enigen die wachten, zit sinds vorige week ook alweer op 't bankje. 1 mei mag ik testen. maar ik heb zoveel afleiding dat ik er helemaal niet mee bezig ben.

zal proberen de komende weken weer 's wat vaker te komen, ondanks de megastapel verhuisdozen die nog uitgepakt moeten... ik lijk een hoop te missen.

Geplaatst

polly, renee en honeybee.....sterkte met wachten! We duimen voor jullie voor positieve testen!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

hoe is het met jullie, is het wachten nog een beetje vol te houden?

Renee, het is hele herkenbaar hoor, ik voel ook vanalles af en toe en dan denk ik...voelt dat nu hetzelfde als waneer ik ga mentrueren of voelt het toch anders? het is om gek van te worden!!!

Super fijn is dat manlief me echt vanalles uit handen neemt, zodat ik niet teveel hoef te bukken en te tillen....gevolg is wel dat hij nu op de bank ligt te slapen haha.

Ik had gisteren nog even mijn begeleidster uit brussel gebeld, ik was wat ongerust omdat ik donderdagochtend een enorme steek voelde rechtsonder in mijn buik.

Ze gaf aan dat het mogelijk een gevolg was van het bewegen van de eierstok maar mbt. de tp moest ik me echt geen zorgen maken.

iedereen ervaart het begin van de zwangerschap / innesteling anders: ze gaf tal van voorbeelden, bv. mensen die het gevoel hebben te gaan menstrueren en die toch zwanger zijn, of mensen die niets voelen en het wel of juist niet zijn..kortom: er is niets van te zeggen ...geduld, goed op jezelf passen en duimen etc.

Nou ik hoop echt uit de grond van mijn hart voor ons allemaal dat die slopende wachtdagen nu rijkelijk beloond gaan worden!!!

een fijn weekend gewenst door een ongeduldige!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

hoi meiske74,

Ik had dus ook steken in mijn buik op dag 8. Ik dacht echt nu is het afgelopen. Ik verloor een beetje oud bloed. helemaal in tranen..

maar het tegendeel is waar. op dag 11 heb ik een test gedaan, gewoon in de avond, en hij was positief. en de dag erna weer 2 testen allemaal gelijk positief. en nu ben ik 7 wk en 2 dagen zwanger...

voor alle dames hou moed.

geen bloed geeft moed..

liefs

Desiree

Geplaatst

Ik heb ook die steek gevoeld, alleen al op dag 5/6 en hierna niets meer. We kunnen niets anders doen dan wachten........

Renee

Geplaatst

Hai Dees en Rene,

bedankt voor jullie reactie en het stelt mer erg gerust dat ik niet de enige ben!

Dees ik kan me voorstellen dat je dacht dat het niet gelukt was, jeetje wat zullen jullie door het dolle heen geweest zijn, geweldig!!!

Volgende week rond deze tijd weten wij wellicht iets meer en Dees, geniet ervan!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Ik zou ook graag op het bankje plaatsnemen, onze tp was de 23ste. Heb veel buikpijn nog van punctie en weet idd niet waar het nou precies van is. Eierstokken, baarmoeder of natuurlijk de innesteling.

Groeten Sandra

Geplaatst

meiden allemaal supper veel succes nog met wachten!!

ooit wordt al dat wachten ons beloond!!

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sandra: ik herken het helemaal. Bij ieder steekje of krampje die je voelt ben je onzeker. Wanneer mag je testen?

Sasje, heel veel succes met het voortraject.

Ow...onze testdag nadert en ik vind het zo spannend! Ik wil het aan de ene kant nog niet weten omdat we nog hoop hebben en bang zijn voor de teleurstelling, maar aan de andere kant wil ik het vandaag nog weten. Jullie herkennen dit vast.

Groetjes

Geplaatst

Renee, heel herkenbaar jouw gevoel.

Niet weten is dat alle mogelijkheden nog openliggen en het weten kan zeer pijnlijk zijn. We leven nu in een wereld met een sprankje hoop dat onze wens vervuld gaat worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden