Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 438
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi

ik ga morgen meteen om kwart over 7 om mijn bloed te laten prikken.

en dan word ik tussen 12 en 12:30 gebelt.

zelf denk ik dat ik niet zwanger ben.

omdat ik nog steeds heel erg ongi ben loop helemaal leeg.

hanneke een licht streepje is ook gewoon zwanger toch? dat is mij altijd verteld.

hoop dat je morgen een duidelijke positieve test heb.

groetjes silvia

Geplaatst

@ hanneke

een plus = een plus. het azm raadt eerder testen af dus ik morgen nog eentje doen en dan pas bellen.

Als je zwanger bent dat wordt het hsg aangemaakt en dat stijgt per dag dus als het goed is zullen je testen steeds duidelijker worden.

Over drie weken zul je dan je eerste echo hebben. Tot die tijd doorgaan met de bolletjes en rustig afwachten. Wil je wel graag als tip meegeven, wees gereserveerd blij.

Blij is denk ik pas als je de 12 wkn hebt gehaald. Wil je niet het geluk ontnemen maar het doet zoveel meer zeer als het niet goed zit.

@ silvia

succes morgen met bloedprikken,ik hoop op beter nieuws voor jullie

Geplaatst

Hellen je heb helelmaal gelijk, Ik ben nu morgen 9 weken zwanger en

deels geniet ik onwijs van het idee alleen maar dat ik zwanger ben,

maar het kan niet snel genoeg gegaan de eerste 12 weken zijn zo eng en pril...

Ik ga pas echt genieten op 11 mei.... dan kan ik het ook van de daken schreeuwen... heb ik tot heden nog niet gedaan....

dames suc6,

@ hanneke volgens mij ben je gewoon zwanger hoor een streep is een streep toch?

Geplaatst

hallo,

Ik heb hier nog een verpakking liggen van de kruitvat test en daar staat duidelijk opgeschreven, het maakt niet uit of de streep lichter is dan de test streep. je lichaam maakt duidelijk hcg aan..het is ingenesteld..

Ik ben ook nog steeds idd gereserveerd blij.. morgen de eerste echo.. ow wat een spanning.. naarmate de dag vordert hoop ik snel dat het tijd wordt om op bed te gaan..

Ik tel de uren gewoon af.. morgen om 11 uur is het zover!!

hanneke, jij veel suc6.

liefs

Desiree

Geplaatst

@Hanneke, jee wat een spanning voor je zeg, ik snap het wel hoor, je hebt na zoiets gewoon behoefte aan een overduidelijke "+"!!! Snap dat wel! Maar weet je, de hoeveelheid hCG verdubbelt elke 1,5 á 2 dagen, dus morgen zou het dan weer wat sterker moeten zijn!!! Ik ga duimen voor je tot de blaren erop staan...Ghihi!!! Succes meid!!!

@Dees, lees net je berichtje en ben zo blij te lezen dat je ook zo gereserveerd bent, ik heb 14/4 positief getest, maar geloof het nog niet echt en weet niet zo goed wat ik voelen moet, wil dolgelukkig zijn en me overgeven aan de zwangerschap en anderzijds ben ik zo bang voor wat er ook kan gebeuren. Hoop dat de eerste echo - voor mij 4/5 pas pfffff - een beetje verlichting geeft hierop!!! Ik tel met je mee af tot morgen....spannend zeg!!!!

Liefs,

Britt

Geplaatst

hoi hoi,.

ik wordt ook ff gek,.....

heb vanmorgen getest met een sensitest, omdat ik 3 dagen over tijd ben,.... maar bij gebrek aan bekertje heb ik er maar overheen geplast,..

Had 2 streepjes, maar ik las ondertussen op de verpakking dat deze testjes echt voor een bekertje zijn, en niet om over heen te plassen,...

Zouden die 2 streepjes nou wel kloppen??? volgens de gyn hadden we statistisch gezien geen kans op een spontane zwangerschap,...... dus het lijkt me erg stug,. maar toch,........

voel me ook wat vreemd vandaag, misselijk, moe, en geen zin in eten,....ja, wel zin, maar krijg het niet naar binnen,....

owww,. ik wordt gek van mijzelf,.....

heb later nog wel ff goed getest, maar die was neg,. maar was ook niet met ochtendurine gedaan, de 1e wel,........

twijvel twijvel twijvel,........... iemand ervaring??

Geplaatst

@ hanneke succes morgen

@ ms78 klinkt heel erg goed. De kwaaltjes en de positieve test. Altijd met ochtendurine doen. Meid ik hoop het voor jullie! morgen weer een testje doen!

Geplaatst

@Hellen,..... dank je,...

Jij heel veel sterkte morgen,..... ik zal aan je denken,...

Geplaatst

@Silvia: ga heel erg voor je duimen morgen.. Laat je even wat weten als je de uitslag hebt? Succes en sterkte..!!

@Hellen: realiseer me idd heel goed dat er nog zoveel mis kan gaan (als ik morgen al een positieve test heb). Die 12 weken duren heeeeeeel lang denk ik... Snap heel goed waarom jij dat zegt. Zeker nu die angst voor jou helaas werkelijkheid is geworden.. Ik hoop voor jou echt dat je je snel weer op de cryo terugplaatsing kunt gaan richten.. En natuurlijk een positieve test daarna..

@Dees: bedankt voor de info.. Had het ook wel gelezen mijn twijfel komt ook doordat de clearblue negatief was. Maar ja misschien wel normaal na een halve liter thee en pas 12 dagen na TP. Ik ga morgenochtend weer een clearblue doen, ben best wel bang dat die weer negatief is maar ja daar moet ik ff doorheen.. Jij heeeeeeel veel succes en plezier morgen bij de eerste echo.. Geniet ervan..!!

@Britt: hoop ook echt dat het nog positiever eruit ziet morgen.. Denk dat ik ook dan nog gereserveerd blij ben.. Maar lijkt me ook moeilijk om niet te blij te zijn.. Het is iets waar je zoveel moeite voor hebt moeten doen en zolang op hebt gewacht (in ons geval iets minder) de ontlading is zo groot dan.. Maar goed die gereserveerdheid is er ook om jezelf te beschermen..

@ms78: de kwaaltjes die je noemt heb ik ook allemaal.. Maar ja kan je niet vertellen of dat nou echt zwangerschapskwaaltjes zijn.. Irritant he, dat gedoe met die testen.. Snap ook niet waarom dat nou allemaal zo ingewikkeld moet zijn haha. Snap ook niet wat voor die test nou het verschil is of je het in de urine houdt (in een bekertje) of gewoon rechtstreeks eroverheen plassen.. Dit laatste vind ik overigens erg moeilijk haha kan toch wat minder goed richten dus doe ik het wel in een bekertje.. Hoop in elk geval voor je dat die eerste test toch klopt. Want ook al gebruik je hem verkeerd, dan zou hij toch ineens positief aan moeten geven. Lijkt mij in elk geval vreemd.. Succes en ik zou morgenochtend op de goeie manier testen met ochtendurine..

De rest allemaal bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte..

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

@Hellen: sorry vergeten te vragen.. Moet jij nou morgen toch nog naar het ziekenhuis..?? En zo ja wat gaan ze morgen nog doen..?? Is de miskraam al op gang gekomen..?? Sorry heel veel vragen, heb ook geen idee hoe zoiets gaat..

Heel veel sterkte,

Hanneke

Geplaatst

hellen sterkte!!

hanneke ikblijf duimen voor je.weet je al meer??

en ook voor jouw ms78 spannend hoor!!!

Geplaatst

Vanochtend om half 6!!! clearblue test gedaan. Na een minuut stond er dan toch echt ZWANGER op het scherm.. Durf het nu dus pas echt te geloven.. Hoewel ik af en toe misschien best nog eens zal twijfelen.. En nu op naar de 1e echo en die 12 weken.. Had al een huilende moeder aan de telefoon haha vrees dat zij het heel moeilijk gaat vinden om gereserveerd blij te zijn.. Maar vond het ook wel heel erg lief.. En mijn vriend, nuchter als altijd zei na een tijdje (10 foto's van de test haha) zo ik vind alles goed en wel maar ik wil nu nog even slapen..

De dames die vandaag nog naar het ziekenhuis moeten heel veel sterkte en succes.. En Silvia jij ook succes met de uitslag van de test.. Laat je even iets horen..??

ms78 is er bij jou nog nieuws..?? Heb je nog een test gedaan..??

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

ik heb nog wel getest,. maar die was negatief,......

@Hanneke,....... mooi man,. dus toch echt zwanger,. gefeliciteerd he,... Je wist het al wel, maar goed, iedere test die positief is, is dan erg mooi,...

Geplaatst

ooohhhhhh meid van harte gefeliciteerd. Je bent dus echt zwanger! Na de 1e poging! en nu proberen te gaan genieten hé?

Geplaatst

Oh ms78 balen zeg.. Kan me voorstellen dat de hoop toch toeneemt, ook al weet je dat het misschien medisch gezien eigenlijk niet kan.. Wel raar dat zo'n test opeens positief aangeeft als je hem niet volgens de aanwijzingen gebruikt.. Sterkte en nu maar hopen dat die icsi poging wel slaagt.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

@ hanneke, Geweldig nieuws. Probeer er een beetje van te genieten.

@ ms78 wat shit man. Eerst positief en dan weer niet, heel erg vervelend voor je

Geplaatst

Hanneke,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

Spijtig en verdrietig dat het voor jou, ms78, niet zo heeft mogen zijn.

Hellen,

ik lees dat er vandaag bij jou een miskraam wordt opgewekt? Sterkte!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat een spanning hier!!!

@MS - ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt voor een test over je hem in een bekertje dompelt of er over heen plast. Bovendien reageert het 'zwangerschapsstreepje' volgens mij alleen op hcg, wat je alleen aanmaakt als je zwanger bent of als je bepaalde medicijnen slikt/spuit (zoals bijv. pregnyl). Maar ik zou dus inderdaad nog een keer (of 10 :-)))) testen en als de test positief blijft, en je geen hormonen gebruikt, zou ik het toch voorzichtig gaan geloven en het zh bellen. Hoop het zo voor je!!!!

@ Hanneke: nog nieuws?

Groet, Michelle

Geplaatst

@Silvia: Ohh wat spannend dan toch.. Hoop echt voor je dat je verrast wordt. Ga nog een uurtje duimen voor je..!!

Liefs,

Hanneke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden