Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

miden heel erg bedankt voor jullie reactie.

ik geloof dat de miskraam op gang komt, misselijk, pijn in de rug en bloed gespot.

ik hoop het zo maar dan wel pas na ons etentje en Josep the musical.

@ hanneke

ik had dat ook niet pijn aan mijn boobs. Hoeft niet. Positief dat je afscheiding weg is was misschien een innesteling. Houd je het nog vol tot maandag of stiekem toch al eerder een testje doen? ik blijf voor je duimen.

heb je trouwens cryo's? al iets gehoord?

@ silvia

ik hoop dat mijn verhaal je bespaart blijft. Ik duim en denk aan je

@ britt van harte met je positieve test.

• Reacties 438
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Hellen: pff meid hou je het nog een beetje vol..?? Hoop voor je dat de miskraam snel op gang komt, klinkt een beetje cru misschien maar kan me voorstellen dat je blij bent als je dat achter de rug hebt. Zodat je langzaam weer vooruit kunt gaan kijken. Hadden jullie nou nog cryo's eigenlijk??

Wij hebben er 4 dus misschien nog 2 terugplaatsingen. Hopelijk zijn die natuurlijk niet nodig.. Weet nog niet of we morgen of zondag gaan testen. Maandag ging sowieso niet want mijn vriend is er de hele dag niet dus heb de afspraak in het ziekenhuis al afgezegd. Ik kon ook gewoon thuis testen zeiden ze. In sommige ziekenhuizen mag je na 12 dagen testen dus dat zou voor mij morgen zijn. Hebben alleen 's avonds een etentje dus dat is nog even een dilemma.. Ik hou je op de hoogte...

Liefs en heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies

Geplaatst

@ hanneke,

Ik had eerst ook last van mijn borsten, van de progestan bolletjes. daarna had ik ook een tijd geen last van mijn borsten. ik moet ook eerlijk zeggen ik ben er ook echt op gaan letten. werd er helemaal gek van! maar ondanks dat had ik toch 5 dagen!!! voor de testdatum, op dag 10 een positieve test.. Hoop dat jij straks ook die positieve test in handen hebt.

@ hellen.. erg veel sterkte, die pillen zijn ook echt niet te doen...(hoorde ik van een kennis)

Liefs

Desiree

Geplaatst

Wachtbank april

Otjes: testen 18/4 - IUI

Carolien: testen???

Hanneke: testen 20-04

Annemarieke: testen 20-04

Melissa: testen 01-05 - IUI

Zo, ik mag weer aanschuiven. vandaag de inseminatie gehad, ging allemaal erg gemakkelijk en de kwaliteit van 't zaad was heel erg goed! dus dat geeft ons weer extra hoop.

@ hellen: klinkt misschien hard inderdaad, maar ik hoop ook voor je dat de miskraam nu snel op gang komt. het is verschrikkelijk om mee te moeten maken, maar je kant 't maar beter achter de rug hebben. pas dan kan je ook emotioneel alles op een rijtje gaan zetten, rouwen, janken, schreeuwen, afscheid nemen enzovoorts. sterkte de komende tijd.

@ sylvia: ik hoop voor je dat de test alsnog positief zal zijn, maar het zal wel ff schrikken zijn geweest voor je. wel kl*te trouwens van de zw (of eigenlijk het "gebrek aan"). op wat voor manier moet je ervoor opdraaien, gaat 't je dagen kosten?

Geplaatst

hoi

ik krijg de dagen dat ik ziek was gewoon niet betaald.

ik werkte voor een uitzend bureau had nog niet veel dagen .

dus kan het ook niet opvangen met me vrije dagen.

het gaat mij nog niet eens om dat .maar meer de opmerking dat ik er zelf voor gekozen heb. dus voor de volgende keer zeg ik gewoon dat ik griep heb of zoiets.

hoop dat het niet nodig is.

groetjes silvia

Geplaatst

@ Hellen, dank je wel, maar denk nou maar aan jezelf jouw verdriet en verlies is veel belangrijker nu! Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid toe bij dit verlies een plekje geven!!! Mijn gedachten gaan naar jullie uit....Jouw verhaal heeft mij heel bewust gemaakt van het feit dat wij er ook nog niet zijn.....

@ Hanneke, wij mochten 12 dagen na de TP testen en er was geen twijfel mogelijk over de uitkomst, die was heel duidelijk (je leest nl ook weleens dat het niet goed af te lezen was)...ik weet natuurlijk niet in hoeverre het medicijntraject invloed heeft op de testdatum....:-))))) Spannend!!!!!

Kusz,

Britt

Geplaatst

@ hanneke

spannend meid, moet veel aan je denken. Hoop zo dat je + hebt.

Heb je 1 op 2 teruggeplaatst?

bij 4 cryo's kun je toch 4 TP hebben of worden ze per 2 ingevroren?

Wij hebben helaas/gelukkig 1 cryo. Alleen het ontdooien moet goed gaan hé.

Ik hoop ook echt dat de miskraam snel doorzet en weer voorbij is dan pas kan ik ook verder.

gisteren naar Josep geweest wat heb ik gejankt.

het ging over dromen, zo een mooie liedjes met meespelende kinderen.

Tja, was wel fijn om er even uit te zijn voordat ik weer de hele week nergens kom ivm miskraam opwekken.

Als me een curretage maar bespaart blijft

Geplaatst

Pfffff hoe maak je iemand gek.... Heb getest vanmorgen met de kruidvat test. Er staat wel een + maar de horizontale lijn van de plus is 10x zo donker als de verticale lijn. Wat moet ik daar nou meee.... Ik lees hier van iedereen dat na 12 dagen de test superpositief was.. De verticale lijn is dus vrij licht. Maar hij staat er wel... Pff mijn vriend gaat zo ff ergens een clear blue test halen waar zwanger/niet zwanger op staat. Dan weten we het tenminste zeker.

@Hellen: lijkt me ook niet zo gek dat je zo emotioneel bent, tis me ook allemaal wat wat je te verstouwen hebt gekregen.. Ik hoop dat het allemaal snel op gang komt. Dat zal misschien net wat meer rust geven. Ik denk aan je meid..

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hanneke....een positieve test is een positieve test toch? whaaaahhhhh...wat spannend. Ik heb ook wel eens gelezen hier bij mensen die eerst heel licht positief testen maar elke dag werd de plus dikker zeg maar. Laat je het ons weten vandaag?

Geplaatst

Nou de clearblue test zegt negatief. Had wel wat veel gedronken (meer als een halve liter thee) van te voren dus nou weet ik eigenlijk nog niks. Maar als ik gewoon goed zwanger zou zijn zou het plusje wel duidelijker zijn en de clear blue zou dan wel zwanger aangeven. Dus ben toch bang dat het niet goed is.. Maar misschien ook weer wel.. Weet het echt even niet meer.. Bah bah al die onzekerheid is toch ook niet goed.. Bij iedere traan denk ik weer dat als ik dan misschien zwanger ben al die stress toch ook niet goed is voor het vruchtje.. Misschien testen we morgenochtend nog eens..

Liefs,

Han

Geplaatst

Hey Hanneke,

Toen ik ook eerder testte, was mijn test in eerste instantie negatief. 2 dagen later een heeeeeel licht streepje en weer 2 dagen laten een heel duidelijk streepje (maar nog steeds veel lichter dan het controlestreepje). Volgens de bloedtest in het ziekenhuis waren de waardes wel heel mooi (279 bij 2w+1d na de terugplaatsing).

Een negatieve test zegt dus ook nog niet alles.... Sterkte met deze laatste moeilijke dagen!

Michelle

Geplaatst

he bah meis....wat een onzekerheid. Misschien maandag weer een keer testen? of morgen? Dat was toch je officiele testdatum? Heeeeeel veel sterkte hoor! ennuh....nog steeds geen tekenen van ongi?

Geplaatst

Hanneke,

ik lees dat je een spannende tijd hebt. Wij mochten na TP pas na 15 dgn testen. En dat zegt nog niet zoveel.

Op dit forum geldt de slogan: geen bloed is goed! als ook de krampen uitblijven kan je over een paar dagen gewoon weer testen.

Heel veel sterkte en vooral geluk!

liefs, Stéphanie

ps. jezelf niet teveel met anderen vergelijken. ookal hebben we allemaal een kinderwens, iedereen heeft toch zijn/haar eigen verhaal.

Geplaatst

hoi hoi hanneke..

die test heb ik eerst ook gedaan.. hier ook een hele lichte plus.. de ochtend daarna weer getest en die was donkerder..

maar de controle streep is zowiezo heel donker voor mijn gevoel.. en de dag daarna heb ik de clearblue gedaan.. die gaf meteen zwanger aan.. (jaja ik heb heel veel testen moeten doen voordat ik het kon geloven)

Ik wens je in iedergeval veel suc6!

nog 2 nachtjes en dan de echo, super spannend.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo Hanneke,

Ik hoop dat het raak is voor jullie, ik heb een test van de kruitvat gebruikt en die was meteen positief... en ik heb later ook die van clearblue gebruikt en die was ook positief....

Test anders morgen nog een keer....

Geplaatst

Hoi hoi,

Toen ik trouwens de teststrip van clearblue eruit haalde (daar staan de streepjes op, 1 controlestreepje en 1 zwanger/niet zwanger streepje) zag ik het controlestreepje donker en er stond ook een ander heel licht streepje.. Een vriendin zei tegen me dat ik daar eens naar moest kijken. Dus misschien net niet donker genoeg om zwanger op het scherm te laten verschijnen.. Ga denk ik morgen weer testen en dan niet drinken van te voren.. Krijg wel opeens zwangerschapskwaaltjes. Heb eigenlijk ook opeens een positief gevoel.. Dus ff afwachten of ik mezelf niet gewoon ontzettend voor de gek hou.. Ik hou jullie wel op de hoogte. Bedankt voor alle lieve reacties..

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

hoi hanneke,. wat een gedoe ook met die testen he,....

Ze zeggen vaak dat ja 's avonds van te voren niet teveel moet drinken, en dan met ochtend urine moet testen,....

dan is de concentratie het hoogste,....

dus,..... niet teveel drinken nu, voor het slapen naar de wc, en morgen vroeg direct testen,. hihihi

ik hoop dat ie dan wel duidelijk is,.....

groetjes Marion

Geplaatst

@ hanneke

een plus is een plus. ik denk dat je gewoon zwanger bent.

doe morgen een test met ochtendurine, dat is het beste.

meid, ik heb er een goed gevoel bij!!

ik blijf voor je duimen/denken en dan voor jullie met een goede afloop

Geplaatst

hanneke super spannend!!! ik hoop echt voor je dat jemorgen gewoon een positieve test in handen hebt laat je meteen iets weten??

liefs sasje

Geplaatst

De test vandaag was nog steeds licht positief. Misschien iets donkerder als gister... Morgen doe ik weer een clear blue met ochtendurine en als het dan nog onduidelijk is bel ik het ziekenhuis gewoon even. Heb er op zich nog wel een positief gevoel over. Er staat een dun streepje, maar dat is ook een streepje.. En bovendien nog steeds geen tekenen van ongi. Dus in principe ziet het er redelijk uit. Denk alleen dat ik pas echt heel blij kan zijn als er een dikke vette + staat of een "zwanger" bij clearblue..

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties... Ik hou jullie zeker op de hoogte...

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

@Silvia: hoe gaat het met je..?? Nog steeds gewoon ongi..?? Hoe laat ga je morgen naar het ziekenhuis..??? Heb je nog het gevoel dat het mee zou kunnen vallen.. Ik hoop het echt heel erg voor je.. Zal voor je duimen in elk geval..

Geplaatst

Hanneke...heb je alweer een test gedaan? Ben zo benieuwd! Hou je het nog een beetje uit met de spanning? Killing hé?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden