Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zo dames het wordt hier alweer behoorlijk druk, heel veel succes allemaal en goed blijven zitten hoor!

• Replies 438
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

het wordt hier zeker al druk. voor mij zit de eerste wachtweek er al weer bijna op. moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet zo mee bezig ben, maar dat komt volgende week misschien alsnog wel.

in ieder geval kan ik me lekker af laten leiden door ons nieuwe huis, eindelijk mogen we aan de slag: maandag krijgen we de sleutels. dus dat komt goed uit!

en ik heb lekker veel afspraken gepland staan!

hoe is het hier met iedereen?

Posted

wachtbankje april:

Jolanda : testen 31-03 - TP 20.03 1 cryo

Esther: testen 02-04

Melissa: testen 04-04 - IUI

Dees: 2 mooie emmy's testen 05-04

Ik zag trouwens bij 't wachtbankje van maart dat Hellen negatieve testen had. Is zo pijnlijk om dan te blijven staan hier... Hoop dat je 't niet erg vindt meis, dat ik 't bankje heb aangepast (en anders geef je me maar op m'n lazer, mag best). Heel veel sterkte!

Posted

Wel fijn dat je voldoende afleiding hebt, heerlijk hoor dat jullie de sleutel nu bijna krijgen. Moet je er daarna nog veel aan klussen dan?

Posted

het is vrijwel kaal. alleen de badkamer en de toiletten zitten er volledig in (gelukkig!). maar het is te doen in vier weken. beetje strakke planning, er wordt het eea voor ons gedaan (de keuken en het stucwerk in de wonkamer en de hal, de houten vloer wordt gelegd). de slaapkamers doen we zelf, net als de vloer in de hal beneden en op de overloop.

we hebben gelukkig ook nog wat hulp hier en daar (dat is het voordeel van drie zwagers :wink:).

maar dat klussen zal desondanks genoeg afleiding geven!!

hoest met jou meis, heb je al eventjes niet echt meer gevolgd. met de beeb alles goed?!

Posted

Wel fijn dat het huisje helemaal kaal is, scheelt jullie alweer een heleboel ''sloop en trek'' werk. Vier weken is wel een hele strakke planning dan maar gelukkig zijn er de hulptroepen. Wij zijn afgelopen november/december verhuist, ook tijdens de ww en het geeft inderdaad wel heerlijk afleiding hoor, gewoon lekker klussen en het verstand op nul heerlijk vond ik dat.

Met het beebje gaat het heel goed, ik voel hem steeds fanatieker bewegen dus dat is wel genieten hoor :angel8:

Wat fijn trouwens dat jouw opleidingsdagen je zo goed bevallen zijn, nu hopen dat daar ook snel een instroom op volgt!

Liefs Dani.

Posted

ik zag al dat 't een ventje is. die schoppen volgens mij altijd lekker! dat ie zo goed beweegt is een goed teken, lekker levendig mannetje dus!

kan me goed voorstellen dat je daar ontzettend van geniet; met de handjes op de buik en kietelen maar.

't is inderdaad een redelijk strakke planning, maar gelukkig ook haalbaar. dat 't nieuwbouw is scheelt zeker in de planning. wat je zegt, geen sloopwerk (ben ik heel blij mee!). en die opleidingsdagen waren geweldig! heb echt zin om te beginnen nu. ondanks m'n baaldag vandaag :wink:

Posted

Hoi allemaal,

Ik kijk al een tijdje rond op deze site en lees graag jullie verhalen en ervaringen, omdat het herkenbaar is en omdat het leerzaam is voor mij.

Wij zijn nu bijna 3 jaar aan het proberen een kindje te krijgen. Eerst hebben we 4 IUI pogingen gedaan, daarna 2x een punctie, waarvan we 17 maart de 3e TP hebben gehad.

Mijn vraag is eigenlijk of een van jullie ook al snel na de TP (een dag of 5) last heeft gekregen van krampen, die aanvoelen als menstruatiekrampen. Wil mijn lichaam niks accepteren of zegt dit nog helemaal niks?

Pff, het begint allemaal wel zwaar te worden hoor. We hebben het een hele tijd allemaal best goed gedaan, emotioneel gezien, maar nadat ik voor de 2e keer mijn baan kwijt ben geraakt door de behandelingen (onbegrip/onwetendheid werkgever, dus geen contractsverlenging waarbij wel duidelijk wordt waarom je niet mag blijven), ben ik wel een beetje ingestort. Nu ben ik even bewust een tijdje thuis, lekker sporten, cursus doen etc. Even een beetje tot rust komen.

Maar goed, nu dus weer wachten tot we mogen testen, ben alleen zo sceptisch door die krampen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee??

Groetjes,

Sanna

Posted

Hoi Sanne,

Wat erg dat ze je contract niet verlenen vanwege de behandelingen...erg cru van je werkgever. Goed dat je even een tijdje rust neemt.

Ik heb geen ervaring met die krampen, maar omdat je in de wachtweken zit kan het natuurlijk ook zijn dat je er extra op let.

Wanneer mag je gaan testen????

Posted

Hai Tammy,

Ja, inmiddels voel ik me behoorlijk 'onbegrepen' in de werkende wereld. Gelukkig zijn er genoeg familieleden en vrienden om me heen die met ons meeleven.

Gek genoeg hebben ze dit keer in het ziekenhuis geen datum genoemd voor het testen, de vorige keren wel. Maar zelf even rekenen, dan is het dinsdag aanstaande. Als het fout zou gaan weet ik dat vrijdag, regelmaat in mijn cyclus ontbreekt het niet aan, haha!

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!! Wat zal je blij zijn!

Als ik het zo lees is het heel snel gegaan, of niet?

Posted

Hey Sanna, je lichaam kan je in deze periode knap voor de gek houden door al hormonen en ik heb hier al wel vaker gelezen over krampjes en een ongi gevoel dus dat wil niet zeggen of het goed of fout zit hoor. Wat verselijk voor je dat je in de werkende wereld op zo veel onbegrip bent gestuiterd, gelukkig dat jouw eigen kringetje je wel de nodige steun kan geven. Succes nog even met het wachten en ik hoop voor je dat je dinsdag een posi test in de handen mag hebben.

Posted

Hoi Sanne,

Gelukkig hebben jullie genoeg steun van familie en vrienden. Das toch wel het belangrijkste in dit traject.

Aanstaande dinsdag al, dat schiet wel al op. Die krampen zeggen helaas echt helemaal niks, net wat Dani ook al zei.

Ja bij ons is het echt wonderbaarlijk snel gegaan. Vorig jaar aug te horen gekregen dat we niet natuurlijk zwanger konden worden. Intake voor iui hebben we pas op 12-2 gehad en nu al zwanger, das was voor ons een enorme verassing. Echt mega blij, alleen nog steeds onwerkelijk. Wil heel graag de echo zien, maar moet nog 2 weken wachten.

Veel sterkte en hopelijk ook voor jou een positieve test.

Kuzzz

Posted

hallo sanna,

Ik zit nu op wachtdag 4 en met de tp mee gerekend 5. Ik heb al vanaf de punctie last van rare buikpijntjes.. niet te omschrijven.. Ik weet niet of je utrogestan moet nemen, maar daar krijg je ook van allerlei rare kwaaltjes van. Ik heb namelijk behoorlijke pijnlijke boobs en ze zijn een cupmaat groter, last van mijn bovenbenen(soort moeheid) en last van mijn rug. maar dat alles had ik dus vanaf ik met de bolletjes ben begonnen. en daarvoor had ik dus ook al buikpijn.. (vergrote eierstokken)

Je kunt niet veel doen, alleen maar afwachten..

hoop dat je wel een positieve test hebt. suc6 ermee!

Liefs

Desiree

Posted

Hoi Dames,

Ik heb gisteren eens de wachtbank van Maart bijgelezen. Hier lees ik dat veel meiden last hebben van pijntjes en kwaaltjes.

Ik voel afgezien van af en toe wat lichte steekjes en druk op mijn blaas. ECHT HELEMAAL NIETS!!!

Ik mag 2 april op de 12e dag na TP testen door bloedafname.

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal voelen.

X Esther

Posted

Hoi naamgenootje.

Ik voelde helemaal niks na de terugplaatsing. Ik heb wel buikgriep gehad in de 1e week dus toen voelde ik van alles maar niks wat te maken had met een terugplaatsing. Verder werd ik op de klok af ongesteld en de dag ervoor kreeg ik de bekende buikpijn. Het valt me op dat veel vrouwen het hebben over krampjes en dan zwanger blijken te zijn!.

Wat spannend deze week he, heel veel sterkte met wachten en we duimen voor een kleintje voor jullie.

groetjes esther

Posted

hai esther,

op zich zegt 't niets hoor, als je niets voelt. maar sommige vrouwen hebben last van krampjes de eerste weken van de zwangerschap. ik heb sowieso die krampjes, of ik nu zwanger ben of niet. voelt voor mij ook hetzelfde, dus ik kan er voor mezelf geen wijs uit (moet 't gewoon afwachten, wel of geen bloed).

ik voel op 't moment ook nog niet zoveel, de inseminatie was vandaag precies een week geleden (ben dus op de helft!!). voelde gisteren wel ineens een steekje en ik begin wat meer last van mijn borsten te krijgen (licht zeurderig gevoel), maar dat heb ik ook als ik "gewoon" ongesteld moet worden. ik schijn nogal hormoongevoelig te zijn, vinden de artsen ook, haha!

voor jou zit D-day er ook aan te komen, nog een weekje. eventuele krampjes komen vaak pas in de loop van de tweede week (heb ik me laten vertellen). sterkte met wachten, hou je 't nog een beetje vol?

Posted

Hoi Esther,

Het zegt echt helemaal niks. Je lichaam kan af en toe rare spelletjes met je spelen. Daarbij ga je ineens ook natuurlijk op alles letten.

Bij mij volede het ook niet anders aan dan andere keren, en toch zwanger.

Nog even volhouden en hopelijk straks goed nieuws voor jou.

Kuzzz

Posted

Hier nog. zon wandelende hormoonbom.

Mijn boobs lijken wel bijna te ontploffen. mijn buik is wat opgezet.

Sinds de tp ook van die rare vage krampjes.

Misselijk en boven de pot hangen.

Allemaal van die zwanger kwaaltjes.

Maar ik zeg steeds tegen mezelf dat kan niet zit pas op dag 5 van de tp.

Ik denk dat het gewoon tussen de oren zit, omdat je zooo vreselijk graag zwanger wilt zijn.

ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Posted

je weet het natuurlijk nooit maar datgene wat je noemt staat ook letterlijk in de bijsluiter van de progestan bolletjes. Ik weet niet of je die gebruikt?

Posted

Die gebruik ik ook 3maals 2 stuks.

Maar het vreemde is dat ik deze klachten pas heb sinds de tp.

Maar zoals ik al zei is mijn mening dat het tussen de oren zit omdat je zooo vreselijk graag zwanger wilt zijn.

Posted

ik vind 't zo lastig met die hormoonzooi die ze je lijf in pompen. vorige maand had ik alle symptomen die ik ook had bij de vorige twee zwangerschappen: mega opgezette borsten, elke kleine beweging deed zeer, krampjes, opvliegers, pukkels (heel fijn), zo emo als maar zijn kan en ik was niet zwanger. kwam dus bij mij van de pregnyl (is hcg, wat je ook aanmaakt tijdens de eerste drie maanden van een zwangerschap). maar 't kan net zo goed betekenen dat je wel degelijk zwanger bent. en inderdaad, 't kan ook nog tussen je oren zitten.

zo frustrerend, dat we steeds weer die twee weken af te wachten hebben, zou wel 's in m'n buik willen kijken om te zien wat zich daar allemaal afspeelt.

Posted

Ja inderdaad vreselijk frustrerend.

Ik ken deze kwaaltjes ook van mij 2 vorige zwangerschappen.

En gebruik nu dus alleen nog maar die progestran bolletjes.

Aan de ene kant denk ik ik ben zwanger, maar durf niet te hopen.

En blijf mezelf maar toe praten het zit tussen je oren.

Pffff wat kan je lichaam vreselijk vreemd doen.

wat een ellende die wachtweken ook he bah.

Posted

hallo dames

hoe is het hier? nog allemaal vol te houden?

Hier gaat het best, alleen pijnlijke boobs van de progestan bolletjes. voor de rest geen kwaaltjes, de vorige x en voelde het niet goed al vanaf dag 3. echt menstuatie krampen, nu nergens last van. Ik voel me goed! Ik heb afgelopen zaterdag mijn tp gehad dus is dit dag 5 of 6. We gaan denk ik wel een dag eerder testen, want dan moeten we naar het ziekenhuis voor gesprek over mijn medicijnen gebruik. (gebruik ik al vanaf mijn 17de) en gaan ze kijken of we de fluoxetine(prozac) af kunnen bouwen. nou zou mij benieuwen.

jammer dat het geen mooi weer is, hou wel van beetje freubelen in de tuin, helaas maart roert zijn staart..

dames iedereen veel suc6 gewenst!

Liefs

Desiree

Posted

Hi meiden,

Sorry dat ik me nu pas aanmeld op het bankje, maar ik zit inmiddels nu op dag 4 na de tp.

Maar hier ook regelmatig krampjes in de buik, pijnlijke borsten, soms misselijk, last van mijn darmen.

Echt klachten die bij de progestan horen.

Voel me verder nog wel goed, ben rustig, maar ach, volgende week zal het wel weer een ramp gaan worden ;-)

Die 2e wachtweek is altijd zo erg.

Maar meiden, we gaan allemaal nog goed, volhouden iedereen!!!

Posted

De wachtweken zijn ook een drama, ik vond ze in elk geval verschrikkelijk. Ik had echter helemaal geen last van alle hormonen en toestanden. Ik heb nergens op gereageerd. Ik vind het zo spannend voor jullie, de tweede week is zo rot, het leven tussen hoop en vrees. Heel veel sterkte allemaal!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use