Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha dames,

Hier ff een update. Denk dat 't echt voorbij is, voel me ook niet echt meer zwanger. Onze echo afspraak van vanmiddag hebben we uiteindelijk gewoon laten staan, zodat we meer duidelijkheid hebben. En dan kunnen we meteen bespreken hoe nu verder. Al denk ik dat dat pas eind maart/april gaat worden. We hadden namelijk al een vakantie naar Curacao gepland staan in maart en hebben bedacht dat we eerst ff rust willen en onbezorgd op vakantie en dan pas weer verder met de volgende poging.

Suze, hoe laat is je afspraak ? En bij wie ? Laat je even weten hoe het is geweest ?

Dames, sorry dat ik even niet op iedereen reageer. Lees jullie verhalen wel, maar 't wil niet echt allemaal tot me doordringen. Iig veel succes allemaal, duim voor jullie op voorspoedige zwangerschappen en super wondertjes in augustus/september !!!!!

Liefs,

Ilona

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ilona

Fijn dat je toch vandaag gaat voor de echo, heb je gelijk duidelijkheid.

En wat lekker op vakantie naar curaqao, heerlijk.

Veel sterkte,

Suze

Fijn dat jij vandaag ook voor de echo kan, misschien zien jullie elkaar wel hihi.

Ben benieuwd naar jullie echos

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Hier ben ik weer... liggend vanuit bed... zo beroerd!!!!!!

Vanochtend hadden we eigenlijk naar Geertgen gemoeten, maar vanwege de beroerdheid..en overgeven, zag ik het niet zitten om 3 uur heen in de auto... daar wachten,... en weer 3 uur terug, daar ben ik té beroerd voor.

Dus afgezegd..

Ondertussen had mijn lief wel een echo geregeld bij oud arts, die nu een praktijk heeft in echo's, ...en daar konden we gelijk terecht!

Dus daar in de auto heen getuft, half huilend me voorgesteld omdat ik zooooo beroerd ben.

En gelukkig...de echo liet een hartslag zien!!!!!! De beeb is precies 1 cm, wat precies overeenkomt met 7 weken zwangerschap! Een evt 2e beeb was niet te zien (ivm terugplaatsing van 2 embryo's), wel een stukje restant weefsel, wat de terugplaatsing van de 2e is geweest.

Ik ben zo blij, maar toch komt het er niet uit zo dankbaar en blij uit zoals zou moeten, en ik me voorgesteld had, dit omdat ik constant misselijk ben, net of al mijn gevoel daar naar uit gaat.

De arts heeft gezegd, dat het er nu goed uit ziet, maar dat het geen garantie is, dat ik nog steeds in de kwetsbare weken zit. Qua misselijkheid heeft hij me nu doorgestuurd naar een goede homeopaat, waar ik straks om 17.00 gelukkig terecht kan. (Ondertussen ben ik ook begonnen met gemberpilletjes om de misselijkheid te remmen... nog geen succes! Ik had op het forum ook gelezen dat sommige dames vitamine b6 aanraden, maar de drogiste raadde dat absoluut niet aan, de dosis zou veel te hoog zijn, zijn jullie hiermee bekend!?) Ook moet ik mijn urine laten testen op een bepaalde waarde.. en goed de kleur en geur in de gaten houden.

Volgende week mag ik weer komen voor een echo! (heel fijn en alles is gedekt door de verzekering!)

Ilona, ik vind het echt vreselijk voor je, waarom lukt het bij de een wel en bij de ander niet!? Laat je even hoe nu verder.. zijn er nog cryo's of moet je echt helemaal opnieuw beginnen!? En echt harstikke fijn dat je tussendoor op vakantie gaat, dat heb je ook nodig! Lekker naar de zon en even je gedachten verzetten in een andere wereld en weer nieuwe energie opdoen voor dit zware traject. Ik hoop dat je het forum wat wil blijven volgen, ik merkte aan mezelf de vorige keer dat het me even in de weg zat... dat ik even geen positieve verhalen en negatieve moest lezen.. Ik hoop dat jij snel je positieve energie weer vindt en er weer voor gaat! En ik duim met je mee.

Claudia, wat fijn dat jij niet de gehele dag misselijk bent, maar alleen s ochtends of tijdens het koken... heerlijk!!!! Ik ben al blij als ik me een half uurtje niet giga beroerd voel, oh, ik help zo dat die homeopaat wat voor me kan betekenen.. ik heb ook de naam gekregen van zetpillen die ik kan vragen bij de huisarts, maar die zijn voor iedereen zei de arts...ook voor mensen die misselijk uit een operatie komen... de homeopaat zou echt haar medicijnen afstemmen op mij.. Nou, we wachten af, ben niet zo homeopatisch... maar wel van het principe baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Jij moet komende woensdag toch voor de echo!? Spannend.

Weet jij trouwens ook tot wanneer we estradiol en utrogestan moeten nemen.. mij staat iets bij van 9 weken, maar vanaf punctie of tm 9 weken zwangerschap!?! Ik weet het niet meer... ik ben die witte bollen zo zat!!

Chantal, thanks voor de tip... zijn dit ook zetpillen!? Mocht de homeopaat niet helpen, dan ga ik het zeker navragen bij mijn huisarts. (maar die is er nooit...en regeld van die vage vervangers, eentje beweerde zelfs toen ik mijn hele verhaal voor de zoveelste keer deed,dat mijn hoge FSH waarde hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt werd door overspannenheid!?!?! Ik had hem wel over zijn bureau kunnen trekken...! Daar kom ik dus zo weinig mogelijk!

liefs

Geplaatst

Suze

Wat goed GEFELICITEERD een kloppend hartje, harstikke fijn zeg!!!

We hebben net pepermuntthee van pickwick gekocht

maar die laat ik dan wel staan, en ga morgen die van zonnetura halen, bedankt voor de tip!

wij moeten idd as woensdag naar geertgen voor de echo

super spannend en super leuk, voor het eerst ons ukkepukki zien, wauwww, kan niet wachten!

Ilona

Ik vind het ook zo vreselijk voor jullie pfff

Ik hoop ook dat je bij ons blijft en ons een betje wilt blijven volgen, en hopelijk heb jij snel weer een nieuwe kans en lukt het dan wel!

neem de tijd om dit te verwerken kom lekker bij op curaqua, probeer er van te genieten want het is prachtig daar op de caribien

Gun jezelf tijd en rust, want het is niets niks!

sterkte meiske!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Ha Dames,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, want wij hebben zojuist een kloppend hartje gezien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joehoe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)))))))))))))))))

Ow, wat zijn we blij maar ook vol ongeloof. Dokter Ruis vond ons verhaal ook als een miskraam klinken, maar wilde het natuurlijk bevestigd hebben middels de echo. Het zag er zo mooi rustig uit, en het hartje klopte gewoon. Onbegrijpelijk. Onze kleine was trouwens 1,2 mm, ook precies op schema voor 7 weken en 3 dagen.

Dokter Ruis heeft geen enkele verklaring voor wat er is gebeurd. Hij zei dat een zwangerschap zoveel onbegrijpbare dingen heeft. We houden natuurlijk een slag om de arm, maar ik ben echt zo ontzettend opgelucht !!! Volgende week donderdag mogen we alweer terug voor de volgende echo. Dokter Ruis wilde ons wel eerder terug zien, gewoon ter geruststelling. Gelukkig maar. Ik was ook al gestopt met de medicatie. Stom misschien, maar maakte niks uit zei Dr. Ruis. M'n lichaam doet alles al zelf. Dus voor mij geen witte bolletjes meer, gelukkig. Ik was ze al zo zat.

Dames, echt super bedankt voor jullie medeleven en duimen. Heeft blijkbaar allemaal geholpen !!! ;-) Zijn al m'n tranen van vanmorgen gewoon helemaal voor niks geweest. ;-)

Suze, super dat jullie ook een kloppend hartje hebben gezien, gefeliciteerd !!!! :-) Echt geweldig is dat. Ik hoop voor je dat de gemberthee wel snel gaat helpen. Want zo ontzettend misselijk zijn is natuurlijk vreselijk.

Claudia, dat wachten zo tot woensdag duurt lang he ? Nog maar even en dan kunnen jullie je kleine ukkepuk ook zien. Wat zal dat gaaf zijn !!

Btw, denk dat we nu wel heel erg gaan genieten op Curacao. Ow, laten we hopen (als alles zo goed blijft gaan) dat dat een hele gave laatste vakantie met z'n 2-en wordt.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Ilona

IK HAD DIT ZO GEHOOPT!!!!!!!!

WAANZINNIG !!!!!

GEFELICITEERD MET JULLIE ECHO VAN EEN KLOPPEND HARTJE WAUWW

ECHT EEN WONDER!!!

FANTASTISCH GEWOON

WAT ZULLEN NU GELUKKIG ZIJN!!

STRAKS HEERLIJK GENIETEN VAN JULLIE VAKANTIE OP CURAQUO

LIEFS CLAUDIA

Geplaatst

Oh Ilona,

Wat een fantastisch nieuws!!!!!!!

Ongelovelijk!!! Dat had ik niet meer verwacht!! Helemaal omdat je zei dat je je niet meer zwanger voelde...wat kan je lijf je dan voor de gek houden!

Jeetje...ben er gewoon even stil van... en ook heel fijn om te lezen dat het dan niet altijd negatief eindigt!!! Mooi hoor...das dan vast weer even schakelen, vanuit de negatieve spiraal...zo weer naar het positieve!!

Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij voor je!!! Top!

En wat vreselijk fijn dat je mag stoppen met die bolletjes!!!!!!!!!!! Ik heb er ook zooooooooo genoeg van!!! Mag je ook stoppen met de estradiol pilletjes of moet je die nog doorslikken.

Jij hebt wel lekker het voordeel dat je zo dichtbij woont!

Meid..... echt fantastisch nieuws! Lekker genieten!

Liefs

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik mag met alle medicatie stoppen. Tenminste zo heb ik het begrepen. Moet eerlijk zeggen dat wij alle twee niet echt helder waren op dat moment toen dr. Ruis het vertelde. We waren zo in shock van het goede nieuws. Vandaar ook dat we volgende week nog terug moeten komen. Begreep namelijk dat dr. Ruis nog wat wilde bespreken en hij had zelf natuurlijk ook wel door dat wij daar vrijdag niet echt toe in staat waren. We konden geen van beiden iets uitbrengen, we waren zo blij verrast!!!Ik geloof het soms dan ook nog steeds niet helemaal en ben dan ook erg blij met de echo van as donderdag. Is toch weer een bevestiging. Het is zoals Suze ook al schreef echt helemaal omschakelen van het negatieve weer terug naar het positieve en dat is best wel moeilijk.

We hadden stiekum al tegen best veel mensen verteld dat ik zwanger ben. Ook omdat er veel wisten waar wij mee bezig waren. Van de ene kant wel K**, want nu hebben we tegen iedereen moeten zeggen dat het niet goed ging en daarna weer dat het alsnog goed zit. Maar van de andere kant heel erg fijn, want ik heb de afgelopen dagen echt enorm veel steun gehad van veel lieve vrienden/familieleden en collega's. En da's zo ontzettend fijn !!! Jullie trouwens ook nog heel erg bedankt voor het meeleven !!!

We zullen de komende tijd nog wel voorzichtig blijven, ik denk dat ik het pas echt ga geloven als ik die kleine op m'n buik heb liggen. Merk dat ik toch ook wel bang ben dat ik weer bloedverlies en buikpijn gaan krijgen. Dus bij ieder klein beetje buikpijn ga ik weer naar de wc broekloeren.

Suze, Claudia, hoe is het met jullie ?

Liefs,

Ilona

Geplaatst

hoi hoi

hier nog steeds alles oke

Ben niet meer zo miselijk is stuk minder

voel regelmatig mijn buik, soort of groeien van de barmoeder en banden.

En heel erg moe deze dagen, ben niet vooruit te branden.

Voel me echt zwanger, helemaal top natuurljk!

nog 2 daagjes en dan kun nen we ukkepuk bekijken yeahhhhhhh yippieeee

Ben ik wel erg aan toe, ik mag vrij laat vindt ik zelf pffff maar goed de dag is bijna gekomen!

Ilona

gaat het allemaal weer een beetje

Beetje aan het idee gewent dat je toch zwanger bent, onwerkelijk he!!!!!

lijkt me zo moeilijk idd om eerst positief te zien dan dreigt het mis te gaan en dan is het toch goed pfff

heftige emoties komen daar bij los.

Jullie heben het al een aantal mensen vertelt dus jullie kunnen je verhaal kwijt en delen, toch wel fijn nu denk ik.

En die angst dat het buikpijn en bloeden terugkomt begrijp ik heel goed kan me dat goed voorstellen, zou ik ook hebben hoor.

Komt ws langzamerhand wel goed het vertrouwen daarin!

Ben benieuwd of ik morgen mag stoppen met de medicatie!

Ilona

Hoe is het met jou?

Nog steeds zo beroerd?

ben je weer aan het werk?

Ik hoop voor je dat het beter gaat nu?

Liefs claudia

Geplaatst

Hallo dames,

Nogmaals allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik hoop dat wij binnenkort mogen starten met ECD-traject.

Als voorbereiding hierop wil ik jullie als ervaringsdeskundigen (MET positief resultaat!) vragen naar de do's en don'ts / tips & tricks van een ECD-traject. Wat heeft jullie goed geholpen en wat kun je (achteraf gezien) beter niet doen.

Alvast bedankt!

Groeten,

Alexandra

Geplaatst

Hallo dames,

Nogmaals allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik hoop dat wij binnenkort mogen starten met ECD-traject.

Als voorbereiding hierop wil ik jullie als ervaringsdeskundigen (MET positief resultaat!) vragen naar de do's en don'ts / tips & tricks van een ECD-traject. Wat heeft jullie goed geholpen en wat kun je (achteraf gezien) beter niet doen.

Alvast bedankt!

Groeten,

Alexandra

Geplaatst

Hoi hoi

We zijn net thuis

De echo was heel goed, 1 kloppend hartje te zien, waanzinnig!!!!!!

Het vruchtje is 1,6 cm groot en dat is goed bij 8 weken zwangerschap.

We hoeven niet meer naar geertgen terug we mogen hier in rotterdam naar de gynaecoloog voor de verdere controles.

mag niet naar de verloskundige ivm ecd traject.

Wij hebben zelgfgekozen om door te gaan met de medicatie tot 12 weken

de keus werd aan ons gelaten, maar vinden dit een fijn idee, en ik heb er geen problemen mee.

We hebben de echofoto meegekregen en ik zal hem vanavondof morgen scannen en op het forum plaatsen.

De allereerste foto van onze ukkepuk!!!

idd heerlijk genoten vandaag van onze ukkepuk!!

Aankomend mama Claudia

Geplaatst

Wauw Claudia, wat een super goed nieuws zeg !!! :-))))))))) Ben echt heeeeeeel erg blij voor je. Zal wel een fijn gevoel zijn dat je niet meer naar Geertgen hoeft. Niet meer dat eind die kant op rijden.

Ik had trouwens ook al ergens gelezen dat we ivm ecd naar het ziekenhuis naar de gynaecoloog moeten ivm de verloskundige. Dit ivm de extra risico's die ecd met zich meebrengen zoals zwangerschapsvegiftiging. Snap wel dat je met de medicatie door blijft gaan tot en met week 12, voor de zekerheid. Had ik ook gedaan hoor, maar ik was met m'n stomme kop natuurlijk al gestopt... ;-)

Ben benieuwd naar je echo, dus scan maar zo snel mogelijk in.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Suze

Hoe is het met jou?

Nog steeds zo beroerd of gaat het al beter?

Ilona

Hoe was je echo vandaag, je moest vandaag weer terug naar geertgen 2de echo?

Aanstaande mama claudia

Geplaatst

Claudia,

Fantastisch, wat een mooi nieuws!!! Gefeliciteerd! En 1,6...wat groot alweer!!!

Hier gaat nog steeds alles drama...zit niet echt op een roze wolk!

Ben 24 uur per dag misselijk! En heb er zo ondertussen vanalles voor (wat niet helpt!!)

Morgen mogen we alweer voor een echo, wat ik wel heel fijn vindt... dan weet je weer eventjes waar al die misselijkheid en beroerdheid goed voor is.

Vandaag is Moeders voor Moeders ook bij me langs geweest.. ik ben blij dat ik daar aan mee mag doen, kan ik toch weer eens wat terug doen! Ze hebben het zo hard nodig...en het is maar een paar weken! Handig en eenvoudig thuis te doen, voor mij dus geen probleem om mee te doen.

Ik hoef gelukkig nog maar eventjes met de medicatie door te gaan, nog een dikke week...en dan is het weer voorbij...... wat zal ik blij zijn!!!! Hopelijk dat daarmee ook alvast een stukje beroerdheid verdwijnt.

Wij hoeven ook niet meer naar Geertgen, alles mag hier... super! Dat scheelt ons zoveel reistijd! Maandag moet ik alweer naar de gyneacoloog in het ziekenhuis hier, die wilden me zo snel mogelijk zien!?!? Daar was ik een beetje verbaasd over, dat dat al zo snel weer ging.

Nou girls, ik ben blij dat het er voor ons alle 3 zo goed uit blijft zien! T is en blijft spannend.. ik zal blij zijn als de 1e 12 weken voorbij zijn... zijn we iets meer uit de gevarenzone!

Liefs en op naar echo 2 morgen!

Geplaatst

suze

aha dus jij mag morgen weer en dan naar de gyn bij jou in de buurt, wel zo fijn, scheelt een heel hoop reistijd, heerlijk.

Zeker als je nog zo beroerd bent.

Vreselijk zeg 24/7 misselijk en niets helpt pff

heb met je te doen meiske.

Ik hoop dat het snel minder word en zelfs verdwijnt.

Misschien idd als je met de medicatie stopt volgende week, misschien reageer je daar ook heftig op!

Ik ga me ook opgeven voor MvM, straks nog of morgen!

idd, dan kunnen we wat terug doen

jou ukkepuk zal morgen ook wel ongeveer even groot zijn denk ik!

Veel succes en plezier morgen bij het koekeloeren naar jullie kleine!!!

Aanstaande mama Claudia

Geplaatst

Hallo,

ik ben hartstikke nieuw op deze site. Moet nog een beetje kijken hoe alles gaat. Maar mijn aandacht werd gelijk getrokken naar het onderwerp eiceldonatie. Na 8 jaar alles doorlopen te hebben wat er maar is op fertiliteitgebied ( hormoonbehandeling, iui, ivf) is het enige resultaat dat ze er nu achter zijn dat mijn eitjes van zeer slechte kwaliteit zijn. Na de laatste ivf-behandeling in september 2007 na lang wikken en wegen ingegaan op het aanbod van mijn zus. Zij wilde graag haar eitjes doneren. In het voorjaar van 2009 zijn we het hele traject doorgelopen, in september waren mijn man en ik de trotse en zeer gelukkige " eigenaars" van 4 embryo's. Eentje is in september teruggeplaatst en tot mijn grote geluk was ik zwanger. Na 7 weken zwanger te mogen zijn geweest kreeg ik een miskraam. Heel heftig, en weer een andere soort van verdriet die ik nog niet kende. Afgelopen dinsdag is in het UMC utrecht 1 van de 3 cryo-embryo's teruggeplaatst. Ik bevind me nu ergens tussen hoop en vrees. De vreselijke twee weken wachten zijn begonnen. Uit ervaring weet ik dat de eerste week nog door te komen is. De tweede is zwaar. Een soort van haat-liefde verhouding met naar de toilet gaan en op elk gevoeltje in je lijf letten............

Wat ik sterk ervaren heb rondom de eiceldonatie dat ik me zorgen heb gemaakt om niets. Ze voelen alsof ze van mezelf zijn. Het klinkt raar maar het feit dat ze van mijn zus komen doet er niet toe. Dankbaar ben ik haar wel, zal ik ook altijd blijven, maar het zijn onze embryo's en ik hoop van harte dat er hopelijk 1 van besluit om mij mama en mijn man papa te maken.

Karin

Geplaatst

hoi hoi Karin,

Ik wi je even welkom heten op het forum... en heel veel succes toewensen in deze vreselijke wachtweken!! Ja, dat zijn de ergste weken, weken van verlangen en onzekerheid... wij weten er vanalles vanaf.

Wanneer mag je testen?

Heel veel succes!!!!!!!!!!

Geplaatst

Alexandra...

Ik vind het wat lastig om op je vragen te antwoorden... ik weet niet precies wat ik moet schrijven en waar ik antwoord op kan geven.

Je moet in ieder geval doen waar jij/jullie je goed bij voelen, das het allerbelangrijkst... luister naar je gevoel!

Do's en don'ts zijn dan ook lastig...

Ik kan niets specifieks bedenken.

Ik kan in ieder geval zeggen, dat ik gedurende dit traject, zwanger worden suppelementen (incl foliumzuur) heb geslikt.. en dat ik ook accupuntuur heb gehad bij de laatste behandeling. Dit om de innesteling te bevorderen en een stukje rust te geven. De laatste poging was een positieve... ik ben zwanger... ik kan niet aangeven of de accupunctuur daar aan bij gedragen heeft, de anderen zijn tenslotte ook zwanger en dan zonder... maar ik voelde me er in ieder geval goed bij.. en het heeft me geen kwaad gedaan.

Indien je nog vragen hebt... dan beantwoord ik ze graag hoor..

Liefs

Geplaatst

Claudia,

Top dat je je ook gaat opgeven voor Moeders voor Moeders..ze hebben het zo hard nodig en het wordt zo gewaardeerd! En je krijgt er ook nog wat leuks voor cadeau!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden