Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee MarMira,

In een keer zo abrupt te horen krijgen dat het niet gelukt is...stiekem ga je daar niet vanuit. Ik weet hoe jullie je gevoeld moeten hebben.

Ik vond het ook moeilijk om een maand niet bezig te zijn met de behandelingen, uiteindelijk was dat de beste beslissing die we genomen hadden.

Maar ja, jij hebt het niet voor het kiezen...Hoe gaat het nu met je?

Heel veel sterkte met alles!

Liefs,

Kristel

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor je lieve berichtje, Kristel!

Het gaat wel OK met me hoor, we staan weer in de 'geduld-modus'. Tja, wat moet je anders hè... Ik zal zo even in je eigen topic gaan lezen hoe het met jou gaat!

Liefs, MarMira

Geplaatst

Hoi MarMira,

Je zal het vast wel weten dat je over kunt stappen naar een ander ziekenhuis of fertiliteitskliniek.

Dat lange wachten is zo frustrerend.

Misschien heb je daar wel al eens aan gedacht?

Wil je in ieder geval een hart onder de riem steken!

Voor nu succes met het wachten op het gesprek en toi, toi, toi voor de 2de icsi poging!

Geplaatst

Dank je wel Wish, heel lief van je!

Maar in dit geval is het lange(re) wachten ook deels onze eigen schuld, omdat mijn vriend in de kritieke weken in maart én april naar het buitenland moet (hoe kon 'ie het zo laten plannen hè?!). Tja, en prikken kan ik eventueel nog zelf, maar zo rond de punctie heb ik hem toch echt (voor meerdere doeleinden) nodig :sign17: ! Maar goed, ik probeer het maar positief te bekijken; ik begin nu ongesteld te worden, dus over een kleine twee maanden zouden we alweer aan de slag moeten kunnen.

Geplaatst

MarMira,

Mijn vriend moet ook regelmatig naar het buitenland voor zijn werk.

Dus ik begrijp je frustratie, je vriend zal hier natuurlijk zelf ook ontzettend van balen!

Succes!

Geplaatst

Ja, zeker baalt mijn vriend er ook van, maar er is helaas niets aan te doen...

Jij hoort vandaag wanneer je weer mag beginnen hè? Succes!

Geplaatst

Maar weer eens een update hoewel er eigenlijk niet zo veel nieuws te melden valt... Ik kijk uit naar het gesprek van volgende week. Ook heb ik een sprankje hoop dat ik toch nog in maart kan beginnen, omdat mijn menstruatie deze ronde eerder kwam dan verwacht - als dat in maart nou weer zo is, dan redden we hopelijk de behandeling net voordat mijn vriend weer richting buitenland vertrekt. Maar goed, aangezien je lichaam vaak nou juist niet doet wat je wilt dat het doet, reken ik er maar niet te hard op...

Geplaatst

Ik duim met je mee dat je in maart nog kan beginnen!!

Wel fijn als je vriend er dan wel bij kan zijn.

Voor hoe lang gaat hij dan weg?

Geplaatst

Huh, je vriend moet van z'n werk toch naar het buitenland ook al zit je dan al zo ver in het project dat het dan zal moeten stoppen??

Mijn vriend heeft het zo geregeld dat hij rondom de punctie wel thuis kan blijven.

Hij heeft dit met zijn manager besproken en eigenlijk ook meer geëist dat hij dan thuis is.

SUCCES ermee!

Geplaatst

Tja, buitenlandtrip is lang geleden gepland, toen er nog niets bekend was over de planning van ons traject (we hadden uiteraard gehoopt dat een tweede behandeling niet nodig zou zijn....). Er zijn veel mensen van zijn aanwezigheid daar afhankelijk / voor ingepland en het is maar een weekje - het zou dus ook gewoon een erg ongelukkig toeval zijn als precies in die week de punctie zou vallen, maar daar leek het in eerste instantie toch precies heen te gaan! We gaan volgende week met de arts denk ik gewoon agenda's trekken en misschien dat we mazzel hebben - misschien ook niet en dan zullen we dus een maand moeten wachten. Tja. Ik heb me er wel redelijk bij neergelegd. Mijn vriend doet er alles aan om mij bij te staan - tijdens de eerste ronde heb ik niet één keer zelf hoeven prikken, hoewel het soms voor hem een ingewikkelde logistiek met zich mee bracht om op tijd thuis te zijn - en hij gaat zo veel mogelijk mee naar alle ziekenhuisafspraken. Dit is de eerste keer dat het dreigt spaak te lopen, dus ik mag zeker niet klagen.

Geplaatst

He MarMira,

Ik dacht zal even in je eigen topic terug reageren.

Wel moeilijk dat je steeds moet wachten terwijl je zelf meteen weer door wil. Ik hoop voor je dat als je alles uit gaat rekenen je vriend toch bij de punctie kan zij zodat je toch weer vrij snel kunt gaan beginnen, of is dat al out of the picture?

Ik ben zelf ook zó blij met de narcose, ik merk aan mijn lichaam dat het ook zoveel scheelt qua spanningen.

Wie weet kun je het balletje ook een keer opgooien!

Heel veel succes met je gesprek en ik hou je in de gaten...Good Luck!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Nou, overmorgen zitten we in het ziekenhuis... nu die datum zo dichtbij komt, stijgt de spanning weer. Ik voel me op zich goed, ben wel weer opgeladen voor poging twee, alleen nog wat onzeker over al dat wel/niet in maart beginnen. We zullen het snel weten!

Narcose bij de punctie, nee ik denk niet dat ik dat wil (en volgens mij doen ze dat ook niet in Utrecht). Ik heb voor mezelf besloten dat als er dit keer minder eitjes zijn dan vorige keer (wat ik niet hoop!!) ik het wel met dezelfde pijnstilling aandurf als vorige keer. Als er meer eitjes zijn wil ik wel graag een 'extraatje'. En wat dat precies moet worden zullen we vast vrijdag bespreken.

Geplaatst

Heel veel succes bij het gesprek Marmira, ik hoop echt dat de timing meezit en dat jullie snel voor ronde 2 kunnen gaan. Wachten is idd verschrikkelijk!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Thanks, Aafke!

En jawel, we mogen inderdaad deze maand nog door! We hebben het even uitgerekend en het hele traject t/m de punctie moet goed te halen zijn voor vriendlief naar het buitenland vertrekt, dus dat is wel een opluchting! We hebben weer een hele stapel papierwerk meegekregen dus we kunnen aan de slag!

Geplaatst

Hee MarMira,

Wat fijn dan jullie toch nog door kunnen deze maand!

Dat moet een hele opluchting zijn!

Heel erg veel succes en :luck:.

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Dank je wel, Kristel! Ik ga morgen mijn recept inleveren bij de apotheek en het papierwerk bestuderen. En daarna maar wachten tot ik ongesteld word... ik hoop dat dat zo rond 23 maart zal zijn. Dus voor ik het weet ben ik waarschijnlijk alweer aan het prikken!

Geplaatst

Super Marmira, ben blij dat je nog kan starten. Zo verlies je toch niet te veel tijd, want ongewild wil je toch dat dit vooruit gaat he?!

Zoals steeds wens ik jou een mooie stimulatie toe, mooie bevruchtingen en één topemmy'tje die jouw kleine wondertje mag worden..

Ik denk aan je! xxx

Geplaatst

Dank je wel, Drew, lief van je!

Ik heb maandag mijn recept naar de apotheek gebracht en kan het vrijdag (!) pas ophalen! Ben ik even blij dat ik niet wat langer heb gewacht met wegbrengen - de vorige keer duurde het maar 2 dagen...

• 2 maanden later...
Geplaatst

Dag dames, na hele lange tijd haal ik toch nog maar een keer mijn eigen topicje naar boven. Inmiddels is onze 2e poging in maart/april zeer teleurstellend verlopen (maar 4 goede eicellen en 1 embryo) en dus ook weer mislukt.

Inmiddels staan we in de startblokken voor poging nummer 3. Ik had nooit verwacht zo snel al aan het 'eind' terecht te komen... Ik heb me lang kunnen vasthouden aan de positieve statistieken voor stellen in onze situatie (slecht zaad maar vrouw helemaal gezond) maar inmiddels weet ik echt niet meer waar ik het vertrouwen vandaan moet halen in verdere pogingen. De arts wilde (nog?) niet horen van verdere onderzoeken bij mij, zij blijft nog steeds volhouden dat het gewoon pech is, omdat de weinige embryo's die ontstaan wel steeds topkwaliteit zijn. Maar ja, wat koop je daarvoor als je vervolgens toch niet zwanger raakt... Maar goed, ik heb nu inclusief cryo 3 TP's achter de rug, dus wellicht ben ik gewoon te ongeduldig.

We gaan deze ronde voor de maximale dosering van 300 IE Gonal-F en daarbij krijg ik orgalutran i.p.v. cetrotide omdat ik daar de laatste keren erg allergisch op reageerde. Als het nu nóg niet lukt om een groter aantal eicellen te verkrijgen, gaat dat dus ook nooit lukken, wat een angstig idee vind ik dat. Ik krijg ook een dormicum bij de punctie, want de laatste keer was ik helemaal naar van de zenuwen/angst. Ik zei half in tranen toen nog 'ik hoop dat ik dit nooit meer hoef te ondergaan' maar helaas...

Anyway, ik had toch de behoefte om mijn verhaal een beetje met jullie te delen, al zal ik niet meer meedoen aan lijstjes en wachtbankjes.

Liefs van MarMira

Geplaatst

hee vrouwtje

ik snap je gevoel zoooo goed

ik bid voor je dat het nu eindelijk gaat lukken maar als jij meer onderzoek wil zou ik denk ik gewoon extra mn hakken in het zand zetten tot ik die kreeg

het is jou lijf en jou gevoel mss komt er dan alsnog iets boven

hoe dan ook ik ga je weer volgen en succes met alles

Geplaatst

Hoi Mar, ik zit in hetzelfde schuitje als jij, zoals je weet. Had ook het idee: lukt de eerste of tweede keer wel want ik ben hartstikke vruchtbaar! Ik moet er ook nog niet aan denken maar hou het wel in mijn achterhoofd: wat als deze laatste weer niet lukt? Een groter aantal embryo's is helaas ook geen garantie, ik had er de eerste keer 11 en de tweede keer 6 en nog niet zwanger... Ik denk toch dat het een kwestie van geluk is, of ie blijft plakken of niet. Heb in ieder geval niet het gevoel dat er bij mij extra onderzoeken moeten komen maar als jij dat wel voelt, toch proberen voor elkaar te krijgen?

We lopen aardig gelijk op dus we moeten het cliché maar uit de kast halen: drie keer is scheepsrecht! Als we er helemaal niet meer in geloven word het ook niks. Kom op Mar! We gaan er weer voor!!

Caroline

Geplaatst

Hai Marmira

Ik herken het gevoel wel hoor, toen onze eerste verse tp + de cryos niet tot een zwangerschap geleid hadden dacht ik ook misschien is er ook iets bij mij niet in orde. Zowel in NL als in België lieten ze me weten dat er geen aanleiding was om dat te denken en lieten ze weten dat je behalve de embryo´s ook een dosis geluk moet hebben, alle kaarten moeten net goed samenvallen ... ja ja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel erg op zag tegen de utislag van de 2de poging, want wat als die ook niet zou lukken....

Het is en blijft erg moeilijk hoor, maar we moeten proberen te vertrouwen op de artsen.

Inmddels weten wij dat het bij ons kan, dus de druk is een stuk minder maar ik begrijp je gevoel erg goed.

Ik wens je heel veel succes!!!!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden, dank jullie wel voor de fijne berichtjes!

Meiske, wat moet het voor jou een beladen poging worden en wat kom je ontzettend sterk over in je berichten op dit forum. Ik heb heel veel respect voor je!!

Inmiddels ben ik ongesteld geworden, iets vroeger dan verwacht zelfs dus de 1e spuit zit er al weer in (gisteren) en de 1e echo is ook afgesproken. Caroline, we gaan er dus inderdaad weer voor, en nog precies tegelijk ook hè, las ik in jouw topic! Succes meid!!

Geplaatst

Oh wat grappig, precies tegelijk! Jij hebt toch ook het korte protocol? Ik moet vanmiddag nog bellen om officieel te mogen starten (moet tussen 2 en 4, dus maar in de rust :-)) en dan ga ik de eerste FM afspreken voor dag 10, 22 juni dus. Wanneer heb jij de eerste FM?

Succes he!!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden