Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal ik zit ook op het wachtbankje mag 21 mei bloedtest doen en 25 mei urine test we haden 29 eitjes waarvan 25 rijpe 14 bevrucht 10 goed waarvan 8 ingevroren en 2 terug geplaatst. spannend ze waren bijna allemaal 8celdellig joh !!! ik heb wel enorme krampen in mijn onderbuik en een druk op me blaas dat heb ik de vorige keren niet gehad dus ben wel erg onzeker .jullie ook last ervan???

groetjes artiko

Geplaatst

Renee, 30 april testen, positief getest.

Melissa, 1 mei testen, positief getest.

Jootje, 3 mei testen, negatief getest.

Meiske74, 4 mei testen, negatief getest.

Sandra, 7 mei testen. negatief getest.

Pammie, 8 mei testen, ongi geworden.

Marouck, 9 mei testen. negatief getest

Vanessa, 10 mei testen, positief getest.

Agnessie, 11 mei testen, ongi geworden.

Gerda, 12 mei testen negatief getest, 13 mei nog bloedtest ziekenhuis

Weentjuh, 14 mei testen.

Artiko, 21 mei testen

Tweelingmama, 22 mei testen.

Esther, 25 mei testen

Cin, 27 mei testen

Marietje, 28 mei testen

Jola, 28 mei testen

Ikketje, 29 mei testen

Sil, 29 mei testen

Eef82, 29 mei testen

Hoi meiden, gezellig druk op de bank!

Ik heb Eef82 en Artiko bijgevoegd. Volgens mij zijn we compleet!

Nu Jola ook toegevoegd!!!

Iemand iets van Weentjuh gehoord?

Geplaatst

Oh Sil,

Wat een verhaal. Fijn die verpleegkundige de moeite heeft genomen even te bellen. Nou afwachten. In ieder geval hebben we elkaar om ff leker tegenaan te zeuren hahahaha

Geplaatst

:hello2:Is er nog een plaatsje vrij voor mij. Ik heb gisteren tp gehad. Bij de punctie 7 eicellen geoogst, waarvan 6 bevrucht en alle 6 waren gisteren 8 cellig, en gisteren dus 1tje teruggeplaatst.

Mag me 28 mei in het zh melden voor bloedonderzoek.

En nu dus stresse, is mijn 1e ivf, ....... en daarnaast lekker misselijk van de pregnyl, en sinds vanmorgen weer beetje rommelend in de buik, en had gisteren nergens meer last van nav de punctie, offe....... ik zo al aan het stressen voor de tp dat ik geen tijd had om dat te voelen, kan ook natuurlijk. :happy8:

Voor iedereen heel veel sterkte, en dat de tijd maar om mag vliegen:knuf:

Gr. Jolanda

Geplaatst

Goedemorgen,

Kola en Artiko gezellig dat jullie ook op het bankje komen.

Je zou toch zeggen dat het goed moet komen met zulke mooie

score's en al die 8-celligen!

Succes!

Tweelingmamma.

Geplaatst

Jola en alle anderen die de laatste dagen op het wachtbankje plaats hebben mogen nemen heel veel succes!!! Mijn duimen draaien overuren voor jullie allemaal.

Ik kan niet wachten tot ik mij weer op het bankje mag plaatsen voor de cryo volgende maand. Al jaren wil ik geen menstruatie meer en nu zit ik er met smart op te wachten, wat is een mens toch raar haha.

Sandra

Geplaatst

Oke meiden minder bericht, ik verga van de buikpijn, niet aan rechts of links maar in het midden. Gisteravond begonnen, wil absoluut niet op toilet zitten, verga ik helemaal. Heb het gevoel een sinaasappel ipv baarmoeder te hebben. Krampen, steken en weet i allemaal meer. Net contact gehad met ziekenhuis, zolang er geen koorts misselijkheid en andere bekende verschijnselen zijn van overstimulatie, rustig aan doen met paracetamol. Pijn is nu wel minder dan gisteravond, maar een pretje is het niet! Ga nog maar even bed in zo. Misschien helpt het......

Geplaatst

Marietje wat vervelend dt je je zo rot voelt. Inderdaad heel veel drinken en je niet inspannen. Ik moest vier liter op een dag halen (wel iritant dat je dan veel moet plassen, maar het helpt echt). En zodra je misselijk wordt, of duizelig of koorts gelijk het ziekenhuis weer bellen. Sterkte!

Henne

Geplaatst

Hoi,

Ik ben heel even in de war en bang dat ik straks misschien te vroeg test (indien ik nog niet ongi ben geworden)

Gisteren mijn IUI gehad. De verpleegkundige had het erover om dan over 14 dagen een thuistest te doen. Dat is dan toch 29 mei???

15 mei IUI (dag 1) + 14 dagen is 29 mei en dat zou dan de 15e dag zijn.

Ik voel me zo dom dat ik het vraag maar opeens ga je aan jezelf twijfelen.

Er zijn wel veel nieuwe dames op het wachtlijstje gekomen. Heel veel succes allemaal!

Marietje, vervelend dat je je niet lekker voelt. Doe je wel een beetje rustig aan?

Liefs Sil

Geplaatst

Marietje,hou je rustig en veel drinken hoor.

Ik had dat toen ook met onze eerste Icsi poging en met

precies dezelfde verschijnselen (ik had ook koorts) ben

ik met spoed opgenomen geweest.

Overstimulatie maar wel zwanger!

Wat moeten we er toch veel voor over hebben he....

Tweelingmamma.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag heel rustig gedaan. Denk dat ik wel een beetje weet wat er aan de hand is. Ik heb allerlei verklevingen in mijn buik van alle dingen die ik al jaren heb gehad (ontsteking e.d.) Er is mij wel eens gezegd dat ik dat ook bij een gedeelte van mijn darmen heb. Nu had ik al gemerkt dat mijn ontlasting heel erg hard was geworden (schijnt bijwerking utrogestan te zijn). Ik vermoed dat dit zo enorm hard door de verkleefde darm het probleem is geweest. Heb namelijk net wat produkten gebruikt waar ik niet goed tegen kan (melk e.d.) Gevolg ontlasting werd superdun, pijn werd ineens een heel stuk minder. En alles is natuurlijk door punctie, hormonen e.d. al een stuk gevoeliger! Had deze bijwerking van Utrogestan nog niet eerder gehad. Maar ik hou het goed in de gaten nu. Sorry voor minder smakelijk praatje, maar ik ben letterlijk enfiguurlijk opgelucht hahahahahaha

Geplaatst

marietje...fijn dat je je wat beter voelt en dat je weet waar het vandaan kwam!

Verder...wat is het gezellig druk op het wachtbankje. Iedereen sterkte in deze spannende weken!

Geplaatst

vreselijk marietje

darmen ik weet er alles van en dat kan irritant pijn doen.

nou hou je rustig meid

wat een rot weer he!! regen onweer en het houd maar niet op .wou even lekker gaan wandelen met de hond maar de hond dacht ja dag vrouwtje ik doe een plassie en ga terug met die regen.hahahaha.

nou ik vind het allemaal wel erg spannend weer de 3e poging vindt ik nu wel anders lopen .beter begeleid en goeie eitjes en een goed gevoel maar toch twijvel je raar he!

we duimen dat we allemaal nu eens geluk hebben en zwanger zijn toch!!!

groetjes en een prettige zondag dames

Geplaatst

Meiden even een vraagje aan jullie,misschien weet jij het wel Marietje.

Bij hoeveel cellig vriezen ze in het amc in?

Gewoon een vraagje omdat uit onze allereerste icsi poging maar liefst

11 embryo's ongeschikt waren en bij de tweede icsi 9.

Vind dat wel zonde en ben het helemaal vergeten te vragen.

Tweelingmamma.

Geplaatst

Hoi Hoi

Bedankt voor de reacties!!!! Knap een mens spontaan van op!!

Geen idee Tweelingmama, ik weet wel dat er bij mij de vorige keer ook weinig overbleef. Ik had 14 bevruchtingen, 3 TP en uiteindelijk 3 cryo's. Dus er bleven er maar 6 over van de 14!

Thanx Artiko, neem de aankomende dagen gewoon melk!! Scheelt een boel ellende! Voel me nu een stuk beter, doe wel rustig aan. Gewoon lekker languit op de bank enzo. Heerlijk. Maar goed nu ff regen in, hond uitlaten hahahaha

Geplaatst

Ja jammer is dat dan he dan je een hele goede score

hebt en dan hou je niks over.

Maa ik begrijp dat jij wel cryo's had?

Die heb ik dus nooit gehad.

Moet wel zeggen dat nu in Metfromine slik de kwaliteit

stukken beter is!! Echt wel.

Ben er toch wel blij mee ook al is het geen lekker spulletje.

We moeten helaas wachten tot vrijdag.

Hier neemt de spanning meer en meer toe.

Mochten de duivels er nog niet zijn dan wil ik woens toch

echt gaan testen.

Ik ga er vandoor,ook hier een hondje die naar buiten wil.

Tweelingmamma.

Geplaatst

hoi tweelingmamma

goeie vraag ik heb de vorige keren ook geen ingevroren embro,s terwijl ik er ook 11 en 7 had maar in nederland zeiden ze ook niet hoeveel celdellig ze waren en in belgie wordt alles met je besproken hoeveel en wat de celdeling is dus gaat heel anders.

maar ik weet wel dat onder de 5celdellig niet haalbaar is .

ik zal het is vragen vd week moet ik voor de bloedtest en dan kan ze me dat wel uitleggen. nog een prettige zondag dames!!!:sofa:

Geplaatst

Ja Artiko dat had ik begrepen inderdaad dat het in Belgie

soms toch wel anders gaat dan in NL.

Vroeg het me af omdat ik het zooo zonde vind als er

niks meer met die overige emmy's kan gebeuren.

Vandaag heb ik buikpijn..zullen ook wel de zenuwen zijn.

Als die duivels maar weg blijven.

HEt kan nog alle kanten op.

Tweelingmamma.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Marietje, gaat het al beter met je?

Hoe is het met de overige dames? Allemaal beetje het weekend doorgekomen?

Ik heb geen ervaring over celdeling en terugplaatsing, sorry! Dus kan niet met jullie meekletsen hierover.

Voor de dames die zwanger zijn, gaat het allemaal goed? Wanneer begonnen jullie je eerste kwaaltjes te krijgen?

Ik vind het allemaal super spannend. En ik zeg dat ik er niet veel mee bezig ben maar ondertussen denk ik....wat voel ik nu? Wat is dat? Zit ik te dromen over het moment dat ik een positieve test in mijn handen heb. Maar ik moet mij ook bewust maken van een negatieve test. Ach zo lang ik nog positief kan kijken en dromen......why not?

Nou lieverds tot later dan maar weer

Groetjes Sil

Geplaatst

Weet iemand al iets over Weentjuh? Ze heeft zelfs de topic gestart maar ik lees weinig over haar test. Of heb ik wat overgeslagen?

Artiko en Tweelingmama...jullie zijn de eerste die mogen testen. AHHHH spannend.

Leef met jullie mee.

Toedels

Geplaatst

Hoi Sil,

Gaat heel stuk beter hoor, ben weer op werk, wel met leidinggevende overlegd, dus ze weten ervan. Deadline is ook verschoven, ga het gewoon niet redden, geeft even wat meer rust!

Heb ook aal paar keer oproep gedaan aan Weentjuh, maar nog steeds niets gehoord, of ze is in jubelstemming, maar denk haast van juist niet....

Ja ja de dames gaan de positieve golf inzetten!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden