Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sandra wat onzettend kl...!!!! sterkte meid en geld uitgeven dat helpt altijd wel een beetje he???

ik ben nog vol ongeduld aan t wachten tot t 25 mei is als we onze eerste afspraak hebben in nijmegen.maar ik voel me raar de laatste dagen heb "pijn"in mn buik niet echt ongesteld pijn maar anders!!!

wat heel erg is dat ik eigenlijk geen flauw idee heb wanneer mn nod is ik heb net 6 iui pogingen acher de rug dus ik weet gewoon niet wat mn cyclus doet op t moment ik zit vandaag op dag 24 dus ik zou een deze dagen wel een keer ongi moeten worden toch??halverwege heb ik ook 2 dagen een ovu test geaan maar die waren beide negatief dus ik weet het echt niet meer!!!!

meiden op het wachtbankje heel veel succes nog en hou vol he??

liefs

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow Sandra, wat een vervelend nieuws. Goed van je dat je jezelf lekker verwend hebt. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben en weer positief met een cryo tp kunnen starten. Sterkte!

Ik heb vandaag eindelijk een brief gekregen dat we 2 cryo's hebben. De vorige poging hadden we geen cryo's dus wij waren helemaal blij met dit nieuws. Nu maar hopen dat we ze niet (of min. 1-2 jaar) niet nodig hebben.

Ow Sasje, wat vervelend dat je niet weet hoe of wat. Waarschijnlijk is je hele cyclus in de war. Succes! Wie weet ben je wel zwanger.... Dat zou wat zijn he?!

Hou vol Gerreber!

Liefs

Geplaatst

Pff the day after, nu ik geen utrogestan meer hoef te gebruiken, is de grote schoonmaak van binnen echt begonnen. Heel raar er is nu toch een soort rust over me. Ik denk dat het door de bevestiging komt dat het niet gelukt is. Bevestiging is altijd beter dan onwetendheid.

Meiden heel veel succes allemaal en ik hoop op het wachtbankje van juni weer plaats te kunnen nemen.

@Renee, dat het nu maar eens goed mag blijven gaan tot het einde, wat goed dat je toch nog cryo's hebt!! En die heb je voorlopig nog niet nodig!!!!!

@Sasje, Die onzekerheid maakt je gek zeker? Kan ik me voorstellen. Zou wel een goede grap zijn als het nu spontaan is zeg.

@Gerreber, nog ff volhouden he? Jij bent volgende week aan de beurt om een positieve test in ontvangst te nemen.....

@EDR, hoe voel jij je nu je aan het spuiten bent?

QPammie heeeeeeel veel succes vandaag, het is jou testdag!!!!!!!!!

Liefs van Sandra

Geplaatst

Sandra had net ook al even gereageerd op je slecht nieuws.

Ik kan je volledig gelijk geven dat je beter zeker kan weten dat het niet goed zit dan de twijfel.

Zelf weet ik eigenlijk dat het niet goed zit maar van mijn omgeving moet ik optimistisch blijven. Daar hebben ze natuurlijk ook wel gelijk in maar het voelt gewoon niet goed.

Had jij dat ook of was je neutraal in wat je voelde?

Liefs en een dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

vanessa, de eerst anderhalve week had ik eigenlijk nergens twijfel over, gevoelige borsten. Dat verdween afgelopen zondag en had ook al migraine gehad, dat heb ik meestal voor ik ongesteld moet worden. Dinsdag ochtend vond ik wat bloed op mijn toiletpapier en s'middags kreeg ik krampen, toen wist ik dat het echt fout zat. Woensdag wist ik soms niet waar ik het zoeken moest van de krampen.

Je kan je gevoel niet sturen en vaak heeft het gelijk, maar vergeet niet dat als je zwanger bent het gevoel van ongesteldheid ook nog een aantal weken aan kan houden.

Het is voor iedereen weer anders, Sterkte je laatste dagen. Laat de rode duivel maar wegblijven!!!

Sandra

Geplaatst

Sandra, ik weet het.....

Ga denk ik maar even een test halen die beter schijnt te werken.

Dan zondag pas testen.

Mijn zus had bij beide zwangerschappen een heel laag hcg. Zo laag dat ze van moeders voor moeders hier bijna van schrokken. Kon ook pas heel laat testen. Misschien is dat bij mij ook zo.

Jammer dat de progestan bolletjes je ongi kunnen tegenhouden, dit kan ook zo'n vertekend beeld geven.

Nogmaals sterkte.

Liefs,

Vanessa

Gast Agnessie
Geplaatst

Hallo,

@ Vanessa hoe voel je je vandaag ?

Ik zit nog steeds hoop echt dat we kunnen blijven zitten zit er over te denken om zondag een test te gaan doen....

@ Pammie ben zo benieuwd op nieuws van jou ...

@ Sandra jammer dat deze poging is mislukt heel veel sterkte hopelijk heb je super cryo`s !

Agnes

Geplaatst

Hoihoi,

Ik heb pijn onder in mijn rug, behoorlijk.

Het gevoel in mijn buik blijft hetzelfde.

Heb dus woensdagochtend en gisteravond getest waarop bij beide een heeeel licht streepje te zien is.

Ik heb dan ook besloten dat als ik nog steeds niet ongesteld ben en zondag negatief test (ik heb een ander merk test gekocht) dat ik in ieder geval door blijf gaan met de bolletjes.

Dit om te voorkomen dat er iets misgaat als ik hetzelfde hcg beeld heb als mijn zus.

@Agnes, jij zit gelukkig ook nog steeds. Wat voel jij?

Geplaatst

Hoi hoi

Sandra ontzettend balen voor jullie. Weet nooit goed wat ik moet zeggen.....

Pammie en Vanessa ik duim voor jullie.

Ik hoor vanmiddag wanneer de punctie plaatsvind! 10 schitterende eicellen op formaat, een aantal kleinere als bonus zeg maar. Spannend!

Geplaatst

Vanessa heel verstandig om door te gaan met de bolletjes! Als je hcg laag is test je later positief maar heb je de ondersteuning van de progesteron des te harder nodig.

Ik heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik braaf met die dingen gestopt ben. Vraag me nog steeds af of het wél goed was gegaan als ik tegen de norm van R'dam in gewoon door was gegaan toen ik dat vage streepje had. Voor de volgende ronde heb ik ook meer utrogestan gevraagd (en na veel zeuren ook gekregen ;-))

Ik duim voor je!

Henne

Geplaatst

Ik heb gelukkig wat extra liggen. Dit doordat ik de vorige keer pregnyl gekregen heb. Ik heb toen van de bolletjes maar een klein deel gebruikt.

Geplaatst

vanessa,

Toen het bij mij de eerste allemaal vaag was, licht steepje, iets donkerder streepje paar dagen dagen later weer lichter weer paar dagen later negatief, maar geen bloed!

Natuurlijk contact gehad met ziekenhuis/Gyn en het eerste wat die steeds vroeg, je gebruik toch nog wel de utrogestan!!!!!!!

eerste echo was ook al gepland omdat ik toen de 2de test het streepje donkerder werd ik had gebeld dat ik zwanger was en toen gelijk afsparak gemaakt voor toen 3 weken later.

Die is toen blijven staan omdat ik geen bloed verlies had, wel neg test, maar Gyn had dus nog hoop blijkjbaar.

paar dagen daarvoor ging ik bloeden, weer gebeld, en moest doorgaan met de utrogestan!!!

Echo gehad, bleek niets meer tezitten en kon ik met de utrogestan stoppen.

Wil daar mee zeggen dat voor mijn Gyn toen heel belangrijk was om vooral door te gaan met de utrogestan tot zeker is dat het niet meer nodig is.

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudiaatje in welk ziekenhuis zit jij? Ik zie dat je (ook) uit R'dam komt, maar in het EMC geven ze je maar progesteron tot 12 dagen na de punctie... Bizar toch dat dit zo wisselt.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zit ook op[ het wachtbankje en gelukkig mag ik morgen testen.

Veel geloof heb ik er niet in omdat ik veel last heb van buikpijn en wat rood slijm.

Ik heb een tp gehad van een toppertje en een acht cellige dus dat was wel goed.

Dit is onze vierde en laatste isci poging. ik heb deze poging nog vergoed gekregen van de Univé en dan zou ik het verder zelf moeten betalen.

Wij hebben al een dochter van 3 jaar oud die dmv ivf is geboren.

Vorig jaar zomer een mk na icsi en dat hakte er goed in.

Vrees toch dat ons kleine meissie enig kind gaat blijven en daar heb ik heeeel veel moeite mee.

Maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit:boff:

Geplaatst

Hoi Marouck,

Positief blijven. Je weet maar nooit. Al zoveel verschillende verhalen gelezen. Wel fijn dat je morgen mag testen, dan weet je iets. Test je thuis of in ziekenhuis?

@Henne, ik loop in AMC daar mag je pas stoppen met Utrogestan na bloedtest, bij verlaagde hcg waarde in bloed moet je doorgaan tot de hcg waade is gezakt tot eigenlijk niets, nul zeg maar. Verder las ik ergens dat iemand ze moet slikken, ik moet ze vaginaal inbrengen. Verder gebruik ik ook Pregnyl 10.000 waarvan ik sommige weer begrijp dat ze of pregnyl hebben of utrogestan. Heel veel verschillende uitgangspunten dus.

Geplaatst

Ik moet de utrogestan ook vaginaal inbrengen tot 12 weken!! Ik had een recept voor 45 stuks, dwz ca. 2 weken. Na een positieve bloedtest krijg je nieuwe recepten mee voor de komende weken. Ik moet 3 x per 200mg inbrengen. Ik lees ook dat sommige mensen mogen stoppen nadat ze een test hebben gedaan en zwanger zijn. Iedere arts of gyn gaat hier anders mee om.

Marouck, wat spannend!!! Roze slijm zegt niets. Ik heb dit bij eerdere zwangerschappen ook gehad en dat was van de innesteling. Laten we hopen dat het niet doorzet en je gewoon een positieve test hebt. Heb je zelf nog niet getest? Knap hoor! Ik had dat geduld niet. Meis, succes!! We duimen!!

Op moederdag een punctie??? Dat kan alleen maar een goed teken zijn! Succes.

Liefs

Gast Agnessie
Geplaatst

Na mijn punctie kreeg ik in het ziekenhuis doosje met 30 bolletjes mee.

En een recept van 90.

Moet zeggen dat ik het maar vreemd vind dat de een het wel krijgt en de ander weer niet.

Maar zal ook wel met andere hormonen te maken hebben.

@ Vanessa ik voel me goed, het rommelde dinsdag en woensdag wat maar het is nu wel rustig verder moet ik maar gewoon af wachten.

Heel misschien ga ik zondag mijn test doen inplaats van maandag maar daar twijfel ik over.

@ Renee begrijp ik dat je ook eerder hebt getest dan je test datum.

Ik hoor zo veel verschillende dingen sommigen mogen op de 12de dag testen dat is vandaag bij mij maar ik mag testen op 11 mei dat is dan de 15de dag ... moet zeggen dat het nu wel spannend begint te worden. Maar ik heb ook wel gelezen dat je later ongesteld kunt worden door de bolletjes.

@ Marouck volhouden het zegt allemaal niets het kan ook vals alarm zijn. Duim voor je !

Gelukkig nu weekend of ik nou wel of niet het geluk mag hebben heb weer wat tijd voor mezelf.

Elke keer als je na het toilet gaat zal ik wel of niet maar door de bolletjes voelt dat soms ook zo.

Nog 2 dagen afwachten !

En niet van het wachtbankje vallen.

:icon_flower:

Geplaatst

Agnessie,

Jah ik heb al getest op dag 10 na TP, maar dat mocht niet (zeiden ze achteraf) omdat Pregnyl nog in je lichaam kan zitten en dit kan een valse positieve test geven. Ik had uitgerekend dat de Pregnyl al lang uit mijn lijf moest zijn. Op dag 12 na tp heb ik een bloedtest laten doen (dit was ook zo afgesproken) in het ziekenhuis. 's Middags kreeg ik het positieve bericht. Na 2 dagen moets ik opnieuw bloed laten prikken en op woensdag weer. Dit doen ze om te kijken of de HCG wel genoeg stijgt. Dit was gelukkig het geval en nu mag ik woensdag 13 mei terugkomen voor een echo. Nog 4 dagen........

De 1e Predictor test gaf een zeer licht streepje. Ik denk dat niemand anders dit streepje had kunnen traceren, behalve ik. Na 2 dagen, op dag 12 voor bloedtest, heb ik weer een test gedaan en dit streepje was nog licht, maar ietsje donkerder. Ik heb in totaal 6 testen gedaan. Ik ben er nu maar mee opgehouden.....

Succes met wachten en hopelijk heb je een pos. test. Laat het ons weten!!

Liefs

Gast Agnessie
Geplaatst

Renee

Ze hebben mij gezegd toen ik 26 april mijn TP had. Dat ik op maandag 11 mei mag gaan testen.

Dat is dag 15.

Nou vandaag dus dag 12 en vanavond gaan we test kopen en we hebben afgesproken om maandag de test samen te gaan doen. Als alles zo blijft als het nu is natuurlijk.

Maar wel raar dat de ene na 12 dagen mag testen en heb ook gelezen mensen pas na 3 weken(dat is echt wel heel lang)

Hoe moet je rekenen als de test maandag positief blijkt te zijn.

Vanaf eerste dag hormomen ?

Of de dag van de tweede hormoon ben ff alle namen kwijt.........

Want als ik rekenen ga vanaf de tweede hormoon is het dinsdag 5 weken.

Had je na je liche roze streepje het ziekenhuis gebeld ?

En wanneer mocht je eigenlijk testen ?

Liefs Agnes

Geplaatst

Hallo dames!

Nou,gisteravond had ik dus een negatieve test..Ik voel me verder helemaal prima,niks wat kan wijzen op een evt menstruatie.

Het maakte me erg onzeker,dus wat heb ik vanmorgen gedaan?? Juist,t ziekenhuis maar gebeld.

Wat bleek nu..zij zei me dat ik te vroeg met testen was,en dat ik pas volgende week mag testen!!

Snappen jullie het?

Ik zo'..Ja,maar de gyn zei 2wkn.

Niet dus,ik heb dus best veel hormonen gehad (Clomid,Puregon,en Pregnyl),en dat had 21 dagen nodig,voordat t mijn lichaam uit was.

Ik snaptte er helemaal niks meer van!!

Dus nu wordt het volgende week testen..Er is nog hoop.

Sandra..wat ontzettend balen dat je bloedtest negatief was! Ik leef met je mee!!

LIefs Pam

Geplaatst

Nou Pammie, dat is ook wat! Wat slordig! Nou ja, we hebben nog hoop. Ook fijn dat je je zo goed voelt. Houden zo!

Hoi Agnessie, ik mocht helemaal geen thuistest doen en ik heb ook geen ziekenhuis gebeld na vage test, want ik moest een bloedtest doen op dag 12 na tp. Ik heb gehoord dat je de urinetest idd later moet doen, omdat deze minder nauwkeurig zijn dan de bloedtest. Vandaar ook die hele lichte lichte streep...ik was veel te vroeg.

Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie geloof ik...alhoewel zo heb ik het gedaan. Ik ben begonnen met de hormonen op 3 april, de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

Liefs

Geplaatst

Claudiaatje, Moest jij je utrogestan slikken?? Ik moet deze altijd vaginaal inbrengen. 3x daags 2 capcules van 100mg.

Hoe is dat bij de andere meiden? Slikken of opsteken?

Jeetje Pammie wat frustrerend zeg, maar inderdaad nu is er wel weer hoop. Gelukkig voel je je nog goed houden zo!!!

Sandra

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden