Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben Mamma van een meisje/ jongen tweeling van juli 2010 . Wij hebben geen hulp gehad van opa en oma 's ( ze zijn allebei boven de 70) zo dat wij eens een avondje vrij of een middagje vrij hebben. Ook zijn wij al onze vrienden kwijt geraakt. Tja met een tweeling ben je niet echt flexible en als je geen oppas kan vinden valt je sociale leven stil.

Maar het is niet allemaal kommer en kwel hoor helemaal niet! Ik ga regelmatig alleen met de kids naar Ballorig. kinderboerderij enz.. het is even oppassen geblazen in je eentje met twee springende,peuters ( mijn partner werkt 40 uur ) maar het is te doen en de smiles die je ervoor teug krijgt is het gehannes wel waard.

Aan de nieuw gebakken tweeling mamma's wil ik mee geven neem alle hulp aan die je kan krijgen en vergeet niet ook de aandacht aan je partner te geven want die relatie word door alle drukte, die een tweeling met zich mee brengt en zekers als ze allebei een andere ritme hebben wel eens vergeten. vooral geniet van de momenten dat ze slapen want je komt straks handen tekort als ze gaan lopen, kruipen.Dames geniet t ervan het baby zijn is er zo vanaf.

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Suniek, leuk als je mee komt schrijven, een ervaren tweelingmoeder!

Wat me wel raakt in je bericht is dat jullie al je vrienden zijn kwijt geraakt? Dat begrijp ik niet? Als het vrienden zijn dan komen ze toch ook wel naar jullie toe? Of deden ze dat in het begin wel maar werden ze het zat. Wat erg!

Ik kom nu soms al handen tekort want eentje tijgert overal heen en de ander begint nu fanatiek te rollen... Dus over een paar weken wordt het helemaal leuk! Nou ja, ik neem het steeds stap voor stap...

Geplaatst

He elinorac, Ik zou het leuk vinden om mee te schrijven.

Zie dat je zoon en dochter 10 maanden oud zijn, leuke tijd komt er nu aan hoor !! ook al word het druk met tijgeren en rollen en brabbelen.

Tja die vrienden kwamen wel naar ons toe, maar naar verloop van tijd .. word het contact steeds minder , wat ook mee speelde was dat wij de eerste van de vrienden kring waren die aan kids begonnen, je zit in een andere levens fase ( luiers, rust, regelmaat enz..) onze beste vrienden , zijn we kwijt geraakt door een traumatische gebeurtenis ( 6 maanden daarna met 32 weken een kindje verloor aan het hellp syndroom ), en als je dan zelf twee * gezonde * kids hebt dan komt het hard aan ..

Overigens is onze tweeling met 35 weken 6 dagen geboren omdat onze zoon achter bleef met groeien, ze zijn op de ok tafel op de natuurlijke manier geboren. had ineens volledige ontsluiting .. ging voor een spoed keizer snee , meneertje was 1780 gr en mevrouwtje was 2635 gr .

inmiddels : meneertje 12,5 kg en 90 cm en mevrouwtje 12.6 kg en 94 cm en zitten we in de fase van MIJN en zelluf doen :) maar ook de fase van liedjes zingen en kattekwaad uithalen :)

Geplaatst

Wat een verhaal zeg, toch bizar wat een impact het op je leven kan hebben! Wij zijn niet de eersten met kinderen in onze vriendenkring maar wel de enige met een tweeling. De andere kindjes zijn ook allemaal wat ouder. Ach we kijken wel hoe het loopt, je kunt het toch allemaal niet inplannen!

Dat tweelingen een verschillend ritme kunnen hebben ontdekten wij vandaag maar weer. Klaasje een uur lang ontroostbaar omdat hij al honger had, en Truusje kwam net op de helft van de fles en weigerde toen alles. Dat wordt nog wat vannacht... En omdat het echt een ding is dat ze goed eten vind ik het lastig om relaxed te blijven! Thuis zeg je prima, volgende voeding wat extra. Maar hier staat meteen op de kaart dat ze niet goed dronk.

Nou ja om 0.00u weer een kans...

Geplaatst

Suniek ik ken je naam volgens mij nog wel van het forum maar kende je verhaal eigenlijk niet. Bijzonder hoor!

Wat erg voor die vrienden, ja dan is het wel heel moeilijk maar toch...

Bij ons is het heel anders, bijna al mijn/onze vrienden hebben kinderen, (we zijn al 43) de meeste een stuk ouder en ze vinden het allemaal leuk dat er weer babies zijn, extra bijzonder dat het er 2 zijn! En tot nu toe is iedereen vol begrip dat het sociale leven zich momenteel meer bij ons afspeelt dus ik hoop dat dat zo blijft.

Maar gaan jullie dan ook nooit apart van elkaar wat doen? Zoals ik afgelopen zaterdag met mijn beste vriendin, onze oudste dochter en haar dochter naar de WInterefteling en de babies bleven bij papa? Ik doe het ook niet vaak hoor, maar af en toe er even uit is wel lekker! Alleen samen is er nog niet van gekomen, tja...

Sorpresa het is wel normaal dat ze niet allebei precies evenveel drinken altijd he, dat is logisch. Je wil graag dat ze hetzelfde doen (als het iets goeds is :-)) maar het zijn 2 verschillende individuen... dus met een eigen wil en karakter en ook eetlust. Komt goed!!

Geplaatst

Ja Elinorac dat zegt mijn gevoel ook! Nu wat minder, straks wat meer... Maar ja het ziekenhuis hanteert schemaatjes enzo en degene die bepaalt of we moeten blijven kijkt in principe alleen naar de papieren. Ach het is gewoon frustrerend als mijn gevoel zegt dat de kids het prima doen en ze volgen dan liever hun lijstjes hier.

Maar goed de voeding van 12u is net klaar en die ging goed dus laten we hopen dat we zo de nacht doorwandelen.

Ff slapen nu het kan!

Geplaatst

Zag op FB dat het niet de nacht was die je gehoopt had...

Balen van die schema's. Kan me herinneren bij de oudste dat we de kraamweek precies moesten bijhouden hoe laat, hoe lang ze aan welke borst had gedronken dus dat ging ik dan 's nachts met een slaperig hoofd op zitten schrijven en aan het eind van de week zei ik: wat doen we nu? Niks! Kijk maar. Bij wijze van spreken maar ik had echt zoiets van, heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?

En nu met de flessen moest ik het ook bijhouden maar ging ik het 's nachts echt niet meer opschrijven... Maar ja, jij bent dus afhankelijk van die lijstjes, balen. Zou je al wel naar huis willen met ze? Misschien toch beter voor ze om in ieder geval tot woensdag te blijven?

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik lees af en toe wel eens mee op ivf moeders maar had deze topic nog niet gezien....

Ook ik ben een tweelingmama en zou het wel gezellig vinden om hier af en toe mee te schrijven als het mag?

Wij hebben een j/m tweeling van december 2010. Zij zijn geboren na een lange mmm (5 ICSI pogingen, 2 miskramen (met 7 weken, tweeling, en 11 weken), 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en helaas erg vroeg ( 28+6 weken). Nu zijn het 2 ondeugende en ondernemende dreumessen die de hele dag de wereld aan het verkennen zijn.

Ik ga snel eens een stukje teruglezen..................................

Geplaatst

Leuk mamavan2 als je mee komt schrijven! We zijn pas kort geleden weer begonnen hier hoor, oud topic weer naar boven gehaald dus je hebt nog niet veel gemist!

Jeetje, ook een hele voorgeschiedenis zeg, verdrietig van die miskramen, pfff, maar gelukkig nu een dochter en een zoon, die nu dus alweer 2 jaar zijn. Leuk dat we hier nu van pasgeboren tot peuters hebben!

Geplaatst

Ff snel want wil nog slapen voor de volgende ronde maar als ze vandaag goed drinken mogen we morgenochtend naar huis met zn allen :-) Duimen jullie mee? Wil zelf geen valse hoop dus ik kijk van voeding tot voeding maar toch.. Spannend!

Geplaatst

Sorpresa, ik duim voor jullie!!! Niets lekkerder dan heerlijk thuis als gezinnetje te mogen gaan genieten van jullie wondertjes..........................

Geplaatst

Heyyy nog meer tweeling mama's aangesloten gezellig hoor, welkom Suniek en mamavan2!!

Suniek wat heavy zeg dat jullie vrienden zijn afgehaakt..pfff. Maar goed dat zegt alles over hun en niks over jullie natuurlijk. En inderdaad als je twee van die lachende koppies zite is het het allemaal waard toch?!

Ook wij zijn al wat ouder, man wordt in 2013 45 en ik 37 en onze tweeling wordt in januari 1 jaar, twee meiden. Twee donderstenen met ook een totaaaal verschillend ritme!!

Mamavan2 jij hebt ook het nodige voor je kiezen gehad met de miskramen en de bbz..jeetje..mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

Sorpresa, wat een prahtige foto van klaasje op fb..een ongecontroleerd glim lachje..smeltttt. O wauw morgen misschien toch met z'n allen naar huis dat zou fijn zijn, ik hoop voor jullie dat het zo zal zijn!!

Idd leuk dat er verschillende leeftijdskindjes zijn nu..kunnen we elkaar weer om advies vragen enzo..

Nou mijn ladies zijn met oma wandelen (jaja ik weet het heb mazzel..haha ) maarrrr..ik moet nu ff stukje huishouden doen..dus helaas toch niet zo'n mazzel hihi.

liefs stiertje

Geplaatst

Sorpresa, ik hoop dat jullie thuis zijn....

Stiertje, ik ben 36 jaar en mijn vriend is 33 jaar. Wij zijn 3 jaar bezig geweest in de mmm en eigenlijk zonder pauzes de behandelingen gedaan. De eerste 3 in Nl en de laatste 2 in Dusseldorf.

Elinorac, ik vond het in het begin ook een hoop gedoe om de tweeling mee te nemen en had ik het idee dat ik een halve volksverhuizing op touw aan het zetten was! hahaha

Nu ze wat groter zijn gaat het wat makkelijker maar loop je weer tegen ander dingen aan. bv met lopen, de een gaat rechts en de ander links dus gebruik ik tuigjes! Je krijgt positieve en negatieve reacties maar ik ben er erg blij mee.

Met boodschappen vind ik het ook niet heel makkelijk als ik alleen ga. Omdat wij varen op een binnenvaartschip doe ik vaak voor een langere tijd boodschappen en dan heb ik een bomvol boodschappenkaaretje en dan nog 2 dreumessen erbij dus laat ik ze meestal bij papa. Als ik samen met mijn schoonmoeder ga ( we varen samen op 1 schip) dan nemen we ze nog wel eens mee.

Geplaatst

Oh wat bijzonder dat jullie op een binnenvaartschip varen, daar wonen jullie dus ook op?

Ik heb gisteren voor het eerst gekeken naar tuigjes, naar aanleiding van een bericht van een jongetje dat de straat op gerend was en dat niet goed afgelopen was. (Kon daar trouwens niet van slapen) En ik zag dat ze ook tuigjes met een rugzakje er aan hebben, bv een aap en dat kids dat wel leuk vinden.

Ik zie het wel, zal in de praktijk met name de buggy gebruiken denk ik als ze net kunnen lopen en daarna kijken of ik inderdaad meer ga doen. Maar als ik tuigjes gebruik ga ik me niks aantrekken van negatief commentaar, veiligheid boven alles toch?

Geplaatst

Wij wonen inderdaad ook op het schip! Was voor mij in het begin ook erg wennen want ik was helemaal niet bekend met de binnenvaart maar ondertussen ben ik al 6 jaar aan boord.

Ik heb gewoon tuigjes van Prenatal van nog geen 10 euro. Ik ben er erg blij mee en de kids vinden het ook niet erg, ze steken hun armpjes al uit als ik ze te voorschijn haal!hahaha

Wat een akelig verhaal (verschrikkelijk!) van dat jongetje.

Geplaatst

Ja, schreef iemand hier op het forum... ik kon er echt niet van slapen en nam me vannacht voor om me niks aan te trekken van anderen! Wist trouwens niet dat ze ze bij Prenatal ook hadden? Ach kinderen wennen overal aan toch?

Maar hoe doe je dat dan als ze op het schip lopen? Of is de rand zo hoog dat ze er niet overheen kunnen? Anders zul je ze daar ook vast moeten zetten? En wat gaan jullie doen als ze naar school gaan?

Sorry voor alle vragen maar ik ken niemand die op een binnenvaartschip woont dus vind het wel interessant!

Geplaatst

Wij wonen achterop het schip en daar hebben we een grote buitenbox staan waar ze lekker kunnen spelen! En we wennen ze eraan dat ze een zwemvest aan moeten als ze naar buiten gaan. Maar ze lopen niet alleen buiten hoor, vind ik te gevaarlijk! En als we weggaan nemen we allebei een kind mee.

De kleuterschoolperiode blijven ze bij ons dan geven we ze aan boord les. Vanaf groep 3 gaan ze naar een internaat waar ze dan van maandag tot en mret vrijdag zijn en dan gaan ze in de weekenden en vakanties met ons mee.

Je sociale leven is heel beperkt maar we proberen wel regelmatig weg te gaan. En als ze dadelijk iets ouder zijn dan mogen ze ook naar creches en als we dan in Nederland lossen kunnen ze daar af en toe naar toe zodat ze ook leren met andere kinderen te spelen.

Geplaatst

Oh jullie gaan ook naar het buitenland? Jeetje zeg, op zich best een spannend leven denk ik, in ieder geval bijzonder! Wel een hoop geregel met kleine kinderen ja... Maar het klinkt alsof jullie het allemaal al helemaal uitgevogeld hebben!

Geplaatst

wauw mamavan2 , wat bijzonder op zo'n schip!! Voor de kindjes lijkt het me wel leuk. Wel vervelend als ze dan naar zo'n internaat gaan dan moet je ze de hele week missen. Mijn opa was ook binnenschipper en mijn moeder hoefde niet naar het internaat omdat mijn oma thuis was maar ze is wel gegeaan gewoon omdat het daar heeeel gezellig was!

Ik had ook altijd wel mijn mening over zo'n tuigje..zo van .."het zijn toch geen honden"..maar ben daar wel van teruggekomen nu ik zelf een tweeling heb...boodschappen doen zonder zo'n ding lijkt me echt heel moeilijk worden..de een verstopt zich bij het brood terwijl de ander de snoepafdeling opzoekt..ofzoiets..kzie het al helemaal voor me haha.

Geplaatst

Ons vaargebied is met name Nederland, Duitsland, Belgie en Frankrijk. Nu liggen we ook in Duitsland en de kerstdagen vieren we in Zuid Duitsland. Normaal gesproken lagen we met de feestdagen altijd gezellig in onze woonplaats maar helaas door de crisi varen we maar gewoon door.

Ik was ook niet weg van de tuigjes tot ons mannetje een bloemenzaak binnenrende en onze dame een kledingwinkel wilde gaan plunderen. Nu gebruik ik ze regelmatig en ze vinden het helemaal niet erg.

Ik denk nog niet teveel na over het internaat, heb altijd gezegd dat ik dat wel even deed maar nu we dit daadwerkelijk gaan meemaken ben ik niet meer zo'n held. Gelukkig duurt het nog een paar jaar......

Geplaatst

Toch mooi die sociale media voor mensen zoals jullie... was vroeger allemaal heel moeilijk om contacten te onderhouden en nu kun je in ieder geval mailen, sms'en. skypen etc...

Geplaatst

Zo nog niet echt bijgelezen hoor, excuses! Sommigen hebben t al op fb gelezen maar ben weer thuis met de ukjes! Flesjes zijn nog steeds een issue maar de kraamzorg en de vk van de nazorg zijn daar gelukkig veel relaxter mee dan het zkh. Dat maakt ons ook weer relaxter!

Ff een vraagje, onze dame en heer hebben last van harde ontlasting. De vk kwam met extra water aan het flesje toevoegen maar dat heeft nog geen resultaat gebracht. Jullie nog tips die ik voor kan leggen? Vind op internet weinig geschikts voor zulke jonkies...

I

k a snel alles bijlezen hoor maar tis ff druk...gek he ;-)

Geplaatst

Sorpresa, ik kreeg destijds inderdaad de tip om de voeding wat te verdunnen met water maar ook om een paar druppels olijfolie toe te voegen. Ook is er een homeopathisch middel : kindicol(v.s.m)

fijn dat jullie thuis zijn!!

Geplaatst

Sorpresa, heerlijk om thuis te zijn met jullie ukkies! Nu lekker genieten en langzaamaan een ritme vinden! Vond het in het begin best druk maar al snel raak je eraan gewend en weet je niet beter!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden