Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, maar als je op mijn naam klikt en naar mijn profiel gaat, dan is ie wel zichtbaar. Ik was eigenlijk altijd heel terughoudend, ivm privacy, maar voor eventuele ''gekken'' ben ik vast niet herkenbaar en het geeft jullie in elk geval een soort indruk van ons. Dit ben ik met mijn mooie meiden 3 dagen na bevalling! Ik vond ze zoooo groot en zoveel haar en zoooooooooo lieeeeeeeef. ha ha.

Groetjes.

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sim,

inderdaad leuk om een foto van jullie te zien. Volgens mij is deze site aardig afgeschermd en kan jan-en-alleman niet zomaar alles zien en lezen. Wat lijkt het allemaal weer lang geleden he, koninginnedag 2009. Kan me nog goed herinneren dat we met de kinderen op de arm naar de tv (op de couveuseafdeling) stonden te kijken naar het verschikkelijke ongeluk. Die grimmige stemming in het ziekenhuis zal ik nooit meer vergeten. Het liefst had ik mijn schatjes mee naar huis genomen.

Dit jaar zodra het droog weer was met de kinderen naar het centrum geweest. Beetje langs de kraampjes geslenterd en een drankje gedronken. Saar en Mees hebben het volgehouden van 14.30 tot 17.00uur, langer dan ik had verwacht. Tegen etenstijd dus maar naar huis. Tja, koninginnedag is toch wel een andere belevenis met kinderen zo jong.

Gister Saar en Mees naar vrienden van ons gebracht, voor een nachtje logeren. Zelf met familie uit eten geweest, lekker thais gegeten. En de kinderen zijn overladen met aandacht op hun logeeradresje. Vanmiddag hebben we ze weer op gehaald, toen vond ik het wel weer tijd om ze te zien en te knuffelen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Saar en Mees hebben weer een sprongetje gemaakt.

Mees weet zich sindskort op zijn buik te verplaatsen dmv tijgeren met armen. Maar veel liever gaat hij staan; als hij de kans krijgt trekt hij zich zittend op aan je kleren om zo te kunnen gaan staan. Tot grote frustratie vaak als het niet snel genoeg lukt. Hij slaapt minder en heeft sneller weer 'honger'. Een extra boterham rond 10u gaat er met smaak in. Mees wijst overal wijs met zijn wijsvinger naar toe, 'die'.

Saar klimt overal langs, op en overheen. We hebben sinds gister een traphekje, omdat Saar al op de tweede tree van onze open trap in woonkamer stond. Verder is zij lekker haar stem aan het ontdekken; gilletjes en brabbelen. Lopen aan 1 hand lukt wel, maar liever nog niet als het aan haar ligt. Het kwijlen is minder geworden, het aantal kiezen en tanden meer. Er zijn er al 4 weer doorgekomen, 12 totaal inmiddels. Tanden poetsen daarom nu wel een drama. Doet natuurlijk hartstikke zeer.

Boekjes kijken en voorlezen is helemaal hot dit moment. We hebben een aantal kartonnen boekjes voor het grijpen liggen en daar wordt dan ook dagelijks gebruik van gemaakt. Van de week kwam ze met een boekje naar mij toe.

Voorlezen voor het slapen gaan wil ik meer gaan doen, maar vind het nog wel lastig als de een al slaapt als de laatste naar bed gaat. Ze zijn wel helemaal verwonderd als ik het doe.

Slapen doen ze nog 2 keer, soms nog een extra keer. Alsof ze wisten dat ze vandaag weer naar het kdv mochten waren ze om 7.15 al wakker. Meestal pas tussen 7.30-8uur.

Meiden, hoe gaat het bij jullie?

lfs, Stéphanie

Geplaatst

ff een vraagje hebben jullie ook tips wat betrefd de kinderwagen?

ik was op zoek naar een 3in1 maar nog niet gezien

is het wel zo belangrijk dat er maxi cosies oppassen of gebruik je dit amper omdat er een reiswieg op zit

graag hoor ik hier wat over omdat jullie al ervaring hebben

liefs sandra

Geplaatst

Hi sandra, ik had net gereageerd op je topic hierover, wij hebben dus zo'n 3in1, van Zoom ABC. Veel goedkoper als je hem in Duitsland besteld.

Ik ben 5 dagen ''alleen'', manlief in buitenland. Best wel zwaar, omdat de nachten nu weer super onrustig zijn. We hadden ze de afgelopen 2 maanden 's nachts gescheiden, omdat D doorslaapt, alleen nog af en toe speentje nodig, maar J nog altijd super super vaak wakker is en dat een totale claim op mij legt of anders hysterisch wordt. Pffff, het blijft een erg erg pittige dame hoor. Word er af en toe flink gestoord van, maar ja. Ze zijn zo lief he, je doet er alles voor... ;)

D is na 3 maanden tijgeren sinds 2 weken echt aan het kruipen. Ze wil ook veel staan, maar nog geen pasjes zetten. J kruipt al 3 maanden, maar weinig belangstelling voor staan. Ze wijzen nu alles aan, D is gek van vogeltjes. D snapt ook al wat poes en vogel is in plaatjesboek. Ze zeggen net als die van jou Stephanie steeds ''die die''.

Ik probeer ook voor te lezen, maar J wil zo graag papier opeten dat ze telkens aan het boek begint en boos wordt als ze het van mij niet op mag eten. Boek staat voor haar gelijk aan papier eten, in plaats van plaatjes aanwijzen of voorlezen ;)

Op het KDV gaat het super goed! Ze hebben het er echt naar hun zin en slapen er zowaar goed.

Had ik al verteld dat we 24 april weer bij CB waren? Ze waren allebei 74 cm en 8700 gram. J was 400 gram afgevallen, die is al boven de 9000 geweest, maar lang ziek geweest. Ze is ook altijd 2 cm langer geweest dan D, maar de laatste maanden amper gegroeid. Ze eet nog altijd erg slecht, voornamelijk borstvoeding en pap, maar verder weinig. Hopelijk gaat ze vanaf nu een inhaalslag maken, ze is weer beter en voorzichtig iets beter aan het eten.

Dat was mijn update terwijl de dametjes zowaar lekker samen in slaap waren gevallen. We hebben ze nog altijd in de Babybay co-sleepers en die kun je aan elkaar zetten als twee halve maantjes met rekje ertussen, hemeltjes samen erover en zo liggen ze dan samen in hun nestje lekker.

O nee, ik hoor J alweer, balen balen, weer maar even geslapen, zucht...

Ik ga! Doeg.

Geplaatst

Sim,

krijg je hulp nu manlief in het buitenland zit en de meisjes minder slapen?

Fijn dat het kdv zo goed gaat. Hoe is het eigenlijk met je werk?

Het CB; heeft J nu bijvoeding nodig? Hoe gaat het met de borst/flesvoeding?

Die babybay lijkt me een geborgen gevoel voor ze geven (behalve dan als de ander blijft huilen? Staat ie in hun slaapkamertje, ipv de ledikantjes of als extra?

Hoe lief ze ook zijn, zo nu en dan heb je inderdaad je handen vol aan ze. Vind het zelf ook altijd nog wel prettig als ze ongeveer gelijk slapen, ook overdag. Wanneer ze om de beurten slapen kan dat best slopend zijn.

lfs, Stéphanie

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey tweeling mama`s

FF vraagje lagen jullie tweeling in het begin bij elkaar in het bedje,of apart?

De ene zegt tegen mij dat ik ze bij elkaar moet leggen anders missen ze elkaar de ander zegt dat ze apart moeten liggen ivm wiegendood.

Liefsss

Geplaatst

@ *men*, zoveel mensen zoveel meningen. Lekker doen wij jij je goed bij voelt voor jou en je kindertjes.

Wij hebben ze beiden vanaf het begin in eigen bedje gelegd. In het ziekenhuis lagen ze ook al in eigen bedje. Ze kunnen tussen de spijlen wel naar elkaar kijken en contact zoeken en dat doen ze dan ook al snel. Ledikantjes staan ca. 90 cm van elkaar verwijderd.

Welke ideeën heb je zelf over de bedjes?

@ Sim,

hoe is het? Manlief weer thuis?

Vanmorgen belde het CB. De eerstvolgende afspraak wordt vanwege topdrukte verschoven van juni naar juli. Het gaat goed met Saar en Mees, dus geen dringende vragen voor de arts. Maar toch ook wel jammer, ik ben wel weer nieuwsgierig hoe ze er voor staan qua lengte en gewicht.

Nog 2 wkn wachten en dan is mijn nieuwe autootje gereed. Ik heb er zin in om met de kleintjes het land rond te krossen in mijn nieuwe autootje. Afgelopen weekend een tweedehands buggy van marktplaats gevonden en gekocht. De buggy is makkelijk en compacter in te vouwen zodat ik achterin mee kan. Gaat met de easywalker-duo niet lukken.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

De meningen zijn daarover idd verdeeld.

In het ziekenhuis mochten de meiden na 2 weken uit de couveuse. Zij gaven aan dat ze dan wel lekker bij elkaar in bed mochten...wij vonden dat ook wel lekker voor ze.

Thuis hebben ze ook nog een tijdje samen gelegen; lepeltje-lepeltje of ruggetjes tegen elkaar. Op een gegeven moment werden ze 'te groot' en zijn ze naar hun eigen bedjes gegaan. Ze kunnen elkaar idd ook zien...staan ook ongeveer een meter van elkaar...en ze zoeken ook constant oogcontact...zo schattig!!

Wat Stéphanie al zegt; je moet doen waar je je goed bij voelt!

O ja...de kopie komt er echt aan...ligt al weken klaar om te versturen ;)

Geplaatst

Bedankt voor jullie snelle reacties.........

Mijn gevoel zegt nu dat ik ze apart ga leggen....ben geschrokken van dat wiegendood verhaal.......ze liggen toch bij elkaar in de buurt zoals jullie ook zeggen en als ze mekaar echt missen dan zet ik de bedjes tegen elkaar zodat ze elkaar kunnen horen,zien of voelen!Ik zal het tegen die tijd wel zien!

Groetjes!!! Morge alweer op de helft Wat gaat het toch hard!!!!!!

Gast mama tms
Geplaatst

hallo men

ik ben zelf kraamverzorgende en wij zeggen

dat ze beter 2 bedjes tegen elkaar aan kunnen

zetten ipv bij elkaar leggen

dit is idd ivm wiegedood en de kindjes kunnen

het veel te warm krijgen en kunnen kun warmte

niet kwijt als ze zo dicht tegen elkaar aan liggen

ik heb mijn mannen de eerste weken wel eens bij

elkaar gelegd als ik erbij was,je merkt wel dat ze graag

bij elkaar zijn

hier liggen ze bed aan bed en dit gaat al vanaf het begin

heel goed

en wat gaat dat snel he alweer op de helft!!!

mama tms

Geplaatst

Ja ik heb ook zoiets van overdag(als ik in de buurt ben iig) kunnen ze lekker bij elkaar in de box of in het bedje maar snachts lekker apart!

XXXX

Geplaatst

1-4oktober tweelingweekend op de Eemhof. Wij hebben alvast een huisje gehuurd. Gewoon een keer proberen dacht ik, we zien wel of het een succes wordt.

Lfs , Stéphanie

Geplaatst

Hallo meiden,

Misschien kan ik me hier ook bij aansluiten over minder dan 4 weken. 18 juni krijgen wij de echo om te kijken of er 1 of 2 baby's in mijn buik zitten :-)

Groetjes Annemarie

Geplaatst

ik meld me afvast even aan en zal daarna alles tekst lezen. wie weet wat voor een tips ik al tegen kom.

ik weet sinds een week dat we een tweeling krijgen en we zijn er zo blij mee.

het heeft 5 jaar geduurd voordat we onze dochter van bijna 7 kregen dankzij icsi en nu na 7 jaar is het eindelijk weer gelukt!!

een tweeling, een mooie bekroning op onze jaren lange strijd...

miep

Geplaatst

Annemarie,

spannende tijden voor jullie dus.

Miep,

gefeliciteerd tweelingmoeder-in-spé! Het lange wachten heeft geloond (dat is wat zelf ook vaak zei tegen anderen). Straks broertje(s) en/of zus(jes) voor je dochtertje. Wat vind zij ervan?

Hebben jullie nog getwijfeld of 1-2 bij TP of had je al direkt een goed gevoel over de toekomst met een tweeling? Ja, het zal wel drukker zijn dan met een eenling, maar het is ook heerlijk om moeder te zijn van een tweeling.

Zorg goed voor jezelf en je kleintjes.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden, ik laat weer eens wat van me horen..... tis nogal druk zoals jullie als geen ander weten! :blink:

Vandaag weer naar het consultatieburo geweest en de boys doen het goed!! De kleinste is nu duidelijk de grootste en met 4 mnd. ondertussen 60 cm / 5,8 kg. Wij noemen hem consequent "bollie" :icon_shaking2:. Onze andere kanjer doet het ook prima, maar is wat trager in alles en huilt vooral veel omdat hij "kiss syndrome" heeft en daar wordt hij nu aan behandeld. Hem noemen we "brullie" en is 58,5 cm / 5,7 kg.

Ook wij hebben ons ingeschreven voor het 2lingen weekend, ben erg benieuwd hoe zo'n weekend ons bevalt. Leuk Stephanie dat jij er ook bent, misschien komen we elkaar nog tegen!! Is natuurlijk wel hééééél leuk.... elkaar 'live' te ontmoeten.

Is het überhaupt leuk om eens te polsen of de tweelingmoeders die reeds bevallen zijn van dit forum, voor een bijeenkomst centraal in het land bijeen te komen? Om ervaringen uit te wisselen etc? Ik gooi maar een balletje op hoor.....

Groetjes,

Elena & de boys

Geplaatst

Elena, leuk weer wat van je te horen. Druk is het zeker wel met de twins, maar ben inmiddels zo verslaafd aan het forum dat ik bijna dagelijks nog wel even kijk. Ten slotte echt een steunpilaar geweest.

Wat is het Kiss? Brullie vind ik wel een beetje zielige naam voor zo'n lief klein jongetje ;)

Jij dus ook naar tweelingweekend. Ik zal zeker goed opletten of ik de namen van je twins hoor vallen. Weet niet of ik de lezingen bij ga wonen, maar zwemmen wil ik zeker wel doen. Pb'tje of telnr. Uitwisselen tegen die tijd?

Met de tweelingmoeders bijeenkomen lijkt me leuk, maar eerdere pogingen zijn eigenlijk op niets uitgelopen. Wie weet gaan er nog meer tweelingmoeders naar het tweelingweekend.

Lfs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Dat brullie zo brult is niet voor niets, want waarschijnlijk heeft hij een verschoven nekwerveltje gehad tijdens de bevalling. Daardoor zit het niet lekker in zijn nek en heeft hij eigenlijk in meer of mindere mate pijn. Zo kan hij uitbundig lachen om 10 seconden daarna te brullen zonder enige aanleiding van buitenaf. Hij is hyper druk met z'n armpjes en beentjes en dat maakt het er ook niet makkelijker op. Het is allemaal heel zielig, maar ik hoop dat de fysio het tij kan keren.

Lijkt me een goed idee om tzt een pbtje uit te wisselen met contactgegevens. Lijkt me echt heel leuk om je 'live' te spreken!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

Eva had bij de geboorte een beknelling in haar nekwerveltje. En Eva moest dus ook de hele dag huilen. Ik was ten einde raad (wist toen nog niet wat ze had) en ben uiteindelijk bij een osteopaat terecht gekomen. Na 2 behandelingen was het huilen voorbij en had ik een heel blij meisje.

Ik ben vanaf dat de kleintjes 7 weken waren gestart met fysio. Eva is geboren met een a-symetrisch hoofdje en Finn heeft een sterke voorkeurshouding. Ondanks de oefeningen die wij steeds hebben gedaan heeft het niet niet genoeg geholpen en zijn wij 2 weken geleden gestart met helmtherapie.

Ik zou je zeker een osteopaat aanraden. Hij heeft echt veel voor Eva kunnen doen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Jane,

Dank voor je reactie!! Was het bij Eva ook zo zoals ik het heb beschreven bij Sietse? M.a.w. eerst gezellig lachen en blij zijn om binnen 1 tel verschrikkelijk te huilen, overstrekken en niet te troosten. Het zijn geen krampjes, want het gebeurt vooral tijdens het oppakken, luier verschonen of na het slapen.

Morgen zal ik zeker met de fysio bespreken voor de mogelijkheden bij een osteopaat. Lijkt me wel eng, maar als ik nu hoor dat jouw meiske weer vrolijk is..... dan moet ik mijn gevoel maar even opzij schuiven.

Ik denk echt dat Sietse een heel vrolijk en lief knuffeltje is (hij is héél graag bij je), maar nu is het af en toe een ontroostbaar hoopje ellende. Héél zielig!

Ik hoor graag van je!

Greetzzzz,

Elena

p.s. ga jij ook naar het 2-ling weekend in oktober?

Geplaatst

Hey Elena,

Ook Eva was niet te troosten. Je denkt eerst dat het krampjes zijn maar dat was dus niet zo. Ook zij overstrekte zich, echt heel zielig. Ik heb echt hele goede ervaringen met een osteopaat. Eva moest echt heel erg huilen tijdens de behandeling. Ik twijfelde echt of ik er wel goed aan deed. Maar het resultaat is echt geweldig!

Ik ga niet naar het 2-ling weekend want want hubbie is 4 oktober jarig!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jammer Jane, dat je dat weekend niet kan. Verjaardag van hubbie gaat voor natuurlijk. De mijne is de 7e jarig, kan dus net.

Zo'n troosteloos huilend klein wezentje gaat echt door merg en been lijkt me zo. Hopelijk zal het Sietze ook snel beter gaan.

Jane, hoe gaat het met de helmtherapie? Accepteren ze het helmpje?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Het gaat echt boven verwachting met de helmpjes. Eva en Finn zijn helemaal gewend aan de helm en ze doen er dan ook alles mee. Ben echt heel blij dat ze het zo goed accepteren. Er wordt alleen gehuild als de helm opgezet moet worden maar dat wordt ook steeds minder. 's Avonds om 17.30 gaat de helm af, tot 19.00 uur, dan gaan Eva en Finn naar bed. Om vervolgens de hele nacht lekker te gaan slapen.

Foto-ZMK6V4I7-D.jpghttp://Foto-ZMK6V4I7-D.jpg

Liefs, Jane

Geplaatst

Achosjie, het staat wel aandoenlijk. Ze lijken er zelf weinig last van te hebben, zo op de foto te zien. Wat een schatjes zijn ze.

lfs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden