Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En?? Zijn er al vreugdetranen om met ons te delen? Ben erg benieuwd naar de echo's van vandaag!!! Een heel spannend, maar vooral mooi moment lijkt me.

Ik moet nog 2 weken(!) wachten..

Dit traject kost ons vast wat jaren van ons leven, we worden denk ik wel eerder grijs van al die spanning ;-)

Iets anders, ik ben zeer verbaasd. Ik heb mijn behandeling in Dusseldorf ondergaan en had voor 15 dagen aan Utrogestan meegekregen, vorige week woensdag was de laatste dag (gelukkig!) van deze vieze bolletjes.

Nu heb ik de bioloog gesproken uit Dusseldorf en hij wil dat ik er mee verder ga, oftewel, na ruim een week gestopt te zijn er weer mee begin tot aan de 1e echo..

Ik snap er niks van. Kan geen kwaad zegt hij, en dat zal ook wel, alleen zie ik nu het nut er niet meer van in..

Zijn jullie hier nog mee bezig? Hoe zijn ze in jullie ziekenhuis/kliniek hierin?

Geplaatst

Fijn dat jij verder mag met de bolletjes.

Dit houdt je baarmoederslijmvlies op de goede dikte voor het vruchtje.

Doen dus!!!

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben zo blij

We hebben een echo gehad en alles is goed we hebben het hartje zien kloppen we hebben 3 fotootjes meegekregen het is 1,8 cm groot en dat

was groot genoeg voor 8 en halve week.

Mijn dag kan niet meer stuk.

Om he te vieren gaan we vanavond lekker bbqen.

Geplaatst

van mijn kant uit geen goed nieuws het is echt fout!!

meiden succes allemaal met jullie zwangerschap

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Net terug uit barcelona en snel de computer aan! De echo was goed.....baby van 1,5 cm en 8 weken en 1 dag zwanger. Hartje gehoord, allemaal een hele emotionel gewaarwording zeg! We zijn zo gelukkig en vanavond allebei vrij van het werk dus dat word vieren.

Sasje wat erg voor je dat het niet goed is, ik denk dat niemand dat verwacht had nadat je een positieve test had. Ik wens je heel veel sterkte met je verwerken van je verdriet.

Lonki...GEFELICITEERD meid...geniet van je bbq vanavond!

Dinky

Geplaatst

Dinky gefeliciteerd! Fijn dat jullie er even samen van kunnen genieten.

Mag ik vragen hoe jij in Spanje verzeilt bent geraakt? Is je vriend/man nederlander? Ben best benieuwd! (lees nieuwsgierig)

Geplaatst

Dinky en Lonki, wat fijn dat alles er goed uit zag en dat jullie er van hebben kunnen genieten, het wordt dan ineens ook wel heel echt.

Sasje wat onwijs k*t heel veel sterkte met het verwerken hiervan, ik zou willen dat het anders was gelopen voor jullie.

Geplaatst

Hé Sasje.....verdorie. Had gehoopt dat je je bij ons aan kon sluiten. Ik wens jullie sterkte en dat jullie wens maar snel waar mag worden.

Liefs, Linda

Geplaatst

Sasje,

ik wens je heel erg veel sterkte de komende periode. Wat zit de wereld toch gemeen in elkaar af en toe.

Neel

Geplaatst

Hoi,

Heb het lijstje aangepast, want de datum dat ik uitgerekend ben is 3 dagen later dan mijn eigen berekening. En we hebben over een weekje of 4 onze 2e echo al.

Ik heb af en toe ook flinke krampen in mijn buik. Ik schrik daar elke keer van, want ben dan bang dat het mis gaat. Maar misschien zijn het inderdaad mijn darmen. Ze werken volgens mij ook wat trager.

Vonden jullie de echo ook zo onwerkelijk? Alsof ik naar een film kijk en het niet over mezelf gaat! Ik hoefde ook niet te huilen (maar dat hoef ik ook nooit als ik blijk ben ook niet toen ik ging trouwen). Zo vreemd. Misschien komt het dat ik zo lang gefocust ben geweest op het zwanger worden, dat het zwanger zijn nog niet helemaal is doorgedrongen...

Groetjes

Neel

Marietje 31 januari --> 8 juli nekplooimeting, bloed prikken combitest

--> 9 juli 1e afspraak verloskundige

Zonnetje 6 februari --> 6 juli 1e echo

Lonki 8 februari --> 2 juli 1e echo

Dinky 8 februari --> 2 juli 1e echo

Neel 19 februari --> 27 juli 2e echo

sasje 20 februari -- in de week van 6 juli 1e echo

Laika 23 februari --> ?

Knoer 27 februari --> 16 juli 1e echo

Linda 02 maart--> 13 juli 1e echo

Geplaatst

Sasje, lees net pas de berichten, dt hadden we niet verwacht!!!!!!!!! Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie wens alsnog snel vervuld wordt!!!

Dinky en Lonki, jullie gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Sasje, wat is er gebeurd?

Wat vreselijk dat je een positieve test in handen hebt en dat het dan toch niet goed is. Is gewoon onmenselijk!

Sterkte meisje!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Sasje

Wat een naar bericht had gehoopt op 3 positieve echo's

veel sterkte de komende tijd

Dinky gefeliciteerd en wat onwerkelijk he zo'n piep klein mensje in je buik stond er een beetje raar van te kijken maar tis ons toch mooi gelukt

Volgende week moet ik voor een evaluatie gesprek weer naar het zh verwacht dan dat ik wordt door verwezen naar de vk.

Dan kan ik pas alles gaan regelen en meteen nieuwe data'sprikken voor de 12 weken echo (kan nu al niet wachten) haha.

en meiden stevig in het zadel blijven zitten en dan maken we er een mooie februari van

Geplaatst

Hoi meiden,

Zelf heb ik berekend dat ik uitgerekend ben op 22 februari. Morgen heb ik mijn eerste echo. Spannend voor ons, omdat ik toch wel wat bloedverlies heb gehad een paar dagen geleden. En als ik zwanger ben, is het de vraag of we 1 of 2 hartjes zien kloppen.

Heb mezelf in het lijstje gezet hieronder.

Adriana 22 februari --> 6 juli 1e echo

Laika 23 februari --> ?

Geplaatst

Hey Adriana

Gefliciteerd meid en welkom. Ben zelf nu pas online,maar meestal reageert er sneller iemand hoor. Denk dat we allemaal lekker buiten waren.

Ik heb zelf al veel keren bloedverlies gehad, maar gelukkig is alles gewoon goed. Ik hoop dat jullie het hartje (of hartjes) zullen zien kloppen!!!!!

Geplaatst

Hoi Adriana,

Welkom hier!!!

Spannend vandaag je eerste echo. Ik vond het zo onwerkelijk! Ik ben ook weinig online geweest door het mooie weer. Heb je al last van zwangerschapskwaaltjes?

En Marietje,

hoe plaats je zo'n overzicht van je zwangerschap onder je handtekening? Wil ik ook! Leuk om in beeld te zien dat het aftellen is begonnen.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Hoi Neel,

Ben niet misselijk ofzo, wel erg moe. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook niet misselijk geweest. Verder geen kwaaltjes. Alleen weinig eetlust, maar dat komt meer door de spanning denk ik.

Nog een paar uurtjes dan weten we meer.

Geplaatst

Hey Neel,

Heb hem ook gepikt van een ander, door dubbel te klikken op mijn ticker kom je op de site, daar datum uitgerkend intoetsen dan krijg je een code en je moet niet de eerste code maar de tweede code hebben, BB of ziets, die code plak je in je handtekening en voila, Zelfs ik kan het!!! Dat zegt genoeg!!!

Succes!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik was een weekendje weg, heerlijk hoor!

Adriana, hoe was je echo, ik ben zo nieuwsgierig!

Ik heb mijn eerst echo aanstaande vrijdag, heel spannend, dan ben ik 7 weken en 3 dagen zwanger...

Laika 23 februari --> 10 juli eerste echo

Geplaatst

Hier ben ik weer. We hebben het hartje zien kloppen!

Maar helaas was de embryo te klein. Vandaag ben ik 7 weken zwanger en dan hoort die ca 10 mm te zijn, maar mijn kleintje is maar een kleine 7 mm.

Volgende week een nieuwe echo om te kijken of die goed groeit. Toch een kans dat er een miskraam aan zit te komen vertelde de arts...

Even een dip. Weer afwachten, we hadden gehoopt dat we vandaag al duidelijkheid hadden..

Geplaatst

Lonki 8 februari --> 9 juli afspraak fertiliteisarts

Laika 23 februari --> 10 juli eerste echo

Hoi meiden

Ik heb mijn nieuwe afspraak er even tussen gezet moet donderdag naar de fertiliteitsarts voor de evaluatie en waarschijnlijk wordt ik dan door gestuurd naar de vk

@Adriana

Heel veel sterkte de komende dagen en mijn duimen draaien voor je en we gaan hopen op een goede echo volgende week

Geplaatst

adriana...wat rot zeg. Wat een spanning dan weer of niet. Wat voor gevoel heb je er zelf bij?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden