Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab, spannend, zou mooi zijn als ie morgen écht positief is!

Agnessie, irritant hè, hoe je op alles wat anders voelt dan normaal gaat letten? Ik was trouwens toen ik zwanger was (verse poging) ook een week na TP al misselijk/weeig gevoel.

Bij ons is het de eerste cryoTP, we waren in maart zwanger van de eerste ICSI, maar dat bleek bij de 2e echo niet goed te zijn. Daarna een curettage gehad, na 6 weken weer ongesteld, weer een SISecho gehad en nu dus op dag 2 gestart met progynova. Volgende week zaterdag de echo om te kijken of het bmslijmvlies dik genoeg is.

Geplaatst

Ik heb vrijdag de laatste pil genomen. Vandaag heel klein beetje bloedverlies. Heb ik het ziekenhuis gebeld wat ik nu moet doen. Of ik dan toch mag beginnen met de Progynova. Ze heeft overlegd met de arts en ik moet morgenochtend een zwangerschapstest doen en als die negatief is mag ik beginnen met de progynova. Iemand dit al eens meegemaakt? Het stomme is dat ik al vanaf de miskraam zelf elke keer twijfel of ik nog eens zal testen. Ik heb 2 dagen bloedverlies gehad en toen was ik er echt van overtuigd dat het niet goed was. Maar op de een of andere manier ben ik al die tijd blijven twijfelen. Nu dan morgen eindelijk duidelijkheid. En ik neem aan dat de test gewoon negatief is dus dan mag ik beginnen met de progynova. Weet iemand hoe lang je gemiddeld progynova moet slikken totdat je de TP hebt?

Iedereen heel veel succes...!!! En Sandra wat heb jij al weer snel een nieuwe cryo tp zeg... Jeetje, bij mij heeft dat dus ruim 10 weken geduurd na de miskraam.. Maar wel super zeg..!!!

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hanneke, spannend, succes met testen. Van Prog...weet ik niets, heb ik nooit gebruikt.

Ik ga zometeen mijn test doen, eens kijken wat ie brengt vandaag.

toedels

Geplaatst

Whoehoee! Hij is overpositief! Kan zijn dat ie gister toch al een beetje postitief was, ik twijfelde al een beetje gister, maar mijn husband was niet meer thuis dus moest het alleen beslissen. Spannend! Straks bellen en dan horen we meer. Ik denk dat ze zegt kom nog maar een keer langs voor een echo. Maar iig uiterlijk maandag een eventuele terugplaatsing, als ik het goed heb onthouden haha.

Jeetje wat kan je dan toch weer zenuwachtig zijn he? Gaat het nog een keertje lukke met een cryo of moeten we het hele circus weer doorlopen, oohhh please ga goed ontdooien!!!

groetjes van een opgeluchte Sab

Geplaatst

Yes! Volgens mij ben ik ongesteld aan het worden. Dat je daar zo blij mee kunt zijn. Als het vandaag doorzet start ik vanavond met Progynova en bel ik morgen het ziekenhuis.

Sab ... jippie! Hopelijk snel je TP en ik duim voor een goede ontdooing!

Hanneke ... heb jij maar 2 dagen bloedverlies gehad en verder niks? Ik had een heel vroege miskraam (bij 5 weken) en was echt super ongesteld. Ik moest daarna ook aan de pil, zondag de laatste en nu dus weer ongesteld.

Succes met testen!

En ik denk denk dat je na ongeveer 15 dagen een TP hebt, nadat je gestart bent met Progynova. Maar zal wel bij iedereen anders zijn, dit is wat ik eens gelezen heb van iemand.

Geplaatst

Oe, Sab, spannend! Super dat ie overduidelijk positief was... nou over 2 weken die andere test nog ;-).

Hanneke, ik heb 29 april een curettage gehad, dus ben ook pas 10 weken daarna met progynova begonnen (eerst eerste menstruatie afwachten - 6 weken - in de cyclus erna weer een SIS-echo en uitstrijkje, en nu dus net gestart). In het AMC heb je op CD 14 (dus 13e dag progynova) de eerste echo, en dan als die goed is rond dag 17/18 de TP geloof ik, maar ze hebben het allemaal net veranderd, dus het is mij ook niet helemaal duidelijk.

EDR. succes morgen!

Geplaatst

Meiden ook hier word het dus weer spannend! Succes en ik hoop dat we jullie snel op het wachtbankje zullen zien!

Geplaatst

Nou, ik heb net gebeld en we moeten zondag om 11.00 uur bellen of ze goed ontdooid zijn! Jeetje eng man....haha

We houden toch maar gisteren aan voor de positieve test ipv vandaag. Whoehoeeee:wav::clap2:

Het is een aardig lijstje van de cryo-pogingen, het wordt inderdaad een spannende periode hier!

Geplaatst

Hallo, ik heb na mijn miskraam ook 3 maanden rust genomen hoor kon mijn lichaam goed gebruiken. Na de laatste verse poging in april moest ik ook eerst een maand wachten voor ik weer een cryo kon doen. Nu mag het direct deze maand gelukkig, omdat cryo's in de natuurlijke cyclus gaan kan ik gelijk door. Lekker nog voor de zomerstop van het lab en als het meezit gaan we dan niet met zijn 2tjes maar met zijn 3tjes of heel misschien zelfs met zijn 4tjes op vakantie in een tentje.

Er zijn een aantal tp's de komende dagen allemaal succes daarmee, dat we allemaal maar een positieve test in ontvangst mogen nemen na de 2 verschrikkelijke wachtweken.

Sandra

Geplaatst

Test vanochtend was gewoon negatief. Logisch ook natuurlijk. Maar goed om toch zekerheid te hebben. Vanochtend met de progynova begonnen. 20 juli echo. Als het dan goed is 4 a 5 dagen later de TP. In het ziekenhuis waar ik zit zijn de ww trouwens 3 weken i.p.v. 2... Killing he..!!!

Iedereen heel veel succes. Hopen dat we allemaal dat gemiddelde van cryo's omhoog gaan krikken..

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hoe logisch de uitslag van de test ook mag zijn, het is en blijft een verdrietig moment. Jeetje 3 weken wachttijd, dat is lang.

Succes hoor!! Maar weet iemand eigenlijk wat het gemiddelde is van een verse poging en cryo poging???????? Wat betreft de zwangerschappen????

Sandra

Geplaatst

Hanneke, ook AMC toevallig? Ik moet vanaf TP ook 18 dagen wachten tot de bloedtest... maar denk dat ik als ik 12 dagen na TP zelf nog niet ongesteld ben zelf al test ;-). Heel veel succes!

Sandra, de kansen hangen ook af van leeftijd enzo... gemiddelde kans op zwangerschap bij een verse poging is 25-30%, bij een cryo ongeveer 15%. En de kans op een MK is bij een cryo wat hoger. Maar ja, het is in elk geval een kans....die je normaal niet hebt. In het ZH gaven ze bij mij aan (en dat geldt dus ook voor jou) dat de kansen wel aanzienlijk stijgen als je zwanger bent geweest van een eerdere poging. Maar weet niet hoe de kansen dan liggen, en uiteindelijk is het volgens mij toch vooral een hoop geluk hebben :unsure:.

Geplaatst

pff de kans op zwangerschap is dus best wel laag, maar wat je al zegt het is een kans. Ik ben zwanger geweest van een verse poging telt dat dan ook??

De spanning en onzekerheid slaan weer toe zucht..................... Hoort er allemaal bij.

Mijn vriendin heeft vandaag de punctie en een dag later dan mij de tp dus we kunnen elkaar gelukkig goed steunen (lees gek maken haha)

Sandra

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier is gisteren weer een cryootje teruggeplaatst. Van de 2 heeft er 1 het overleefd en dat was wel een goede.

Ik mag de 24e testen, pffffffffft wat duurt dat weer lang.

Ik weet inmiddels ook dat ik niet ongi ga worden, pas als ik stop met die balletjes, tenminste dat is de vorige 2 keer gebeurd. Dus spanning dat ik ongi ga worden is er niet, net als de symptomen, die had ik de vorige keer heel duidelijk, maar niet zwanger, moet echt een + test hebben dan is het pas zeker!

Bij ons was de 1e IVF poging meteen raak, dus wat zeggen %???

Je moet net zorgen dat je aan de juiste kant zit :biggrin:.

Mocht deze poging niet lukken, dan gaan ook wij de zomerstop in.

Nog 13 dagen...

Geplaatst

Ilse jij moet dus die witte schuimballen gebruiken bij een cryo tp?? Ik heb je aan het lijstje toegevoegt op het wachtbankje van juli.

Sandra

Geplaatst

Whaam wat spannend weer zeg Ilse, en wat goed, 1 cryo teruggeplaatst!!

Ik heb trouwens vorige keer op dag 11(op 1-8 de tp en op 12-8 getest) na de tp getest en toen was ie positief. Geen bolletjes en verdere hormonen gebruikt enzo. Ik vind 18 dagen wachten wel bijna belachelijk lang hoor!!

Ik ben ook echt enorm zenuwachtig dit keer, hebben jullie dat nou ook gehad? Sandra, ben jij niet zenuwachtig of de ontdooiing goed gaat?

Geplaatst

Ik ben als de dood dat de ontdooing niet goed verloopt. Morgen zitten we klaar om te vertrekken te wachten op een telefoontje of het wel of niet doorgaat. Het enige waar ik aan kan denken is eten om de zenuwen de kop in te drukken. En Ik ben al niet een van de lichtste personen dus moet er eigelijk niet aan toegeven.

Sandra

Geplaatst

hahaha, ik ben van ellende vandaag gaan werken terwijl ik pas dinsdag weer zou hoeven beginnen hahaha, lekker stel wij he? het giert hier echt, voor mijn idee veel erger dan toen....zucht..laat je wel wat weten voor jullie vertrekken mrogenvroeg? jullie worden gebeld he? Wij moeten zelf bellen dus hebben nog enige controle...

Geplaatst

ik laat het wel ff weten voor vertrek hoor. Ze ontdooien er 2 dus stiekum gaan we er van uit dat er in ieder geval 1 goed is. Maar dat moet eerst bevestigd worden door hun telefoontje natuurlijk. Anders heb ik toch geen rust. Hopelijk 2 want we hebben besloten dat we ze dan allebei terug willen laten plaatsen als ze het doen natuurlijk.

Sandra

Geplaatst

Wij hebben er dus ook nog 2 over van de vorige poging. Onze laatste 2 en de vorige keer zijn er van de 3 dus 2 goed ontdooid, statistisch gezien dus toch 50% kans, maar ja....ik moet meer rekening houden met een teleurstelling...En aan de andere kant, waarom? Soms gaat het 100% goed!! gek word je er van haha

Geplaatst

Dat ontdooien is wel heeeel spannend he. Horen jullie het pas op de dag zelf?

Ik heb vandaag met het ziekenhuis gebeld, het is nu officieel dag 1 van mijn cyclus en ben dus gestart met Progynova. Heb maandag 20-7 een echo en als het baarmoederslijmvlies dan goed is, moet ik starten met Utrogestan en dan heb ik donderdag 23-7 de TP (mits er 1 goed ontdooit ... we hebben er 3 apart ingevroren .... eeeeeek). We worden 22-7 gebeld of het doorgaat.

Als 20-7 het nog niet goed is, schuift alles een week op (dat vind ik dan wel weer vreemd, maar goed).

Ik ben blij dat ik weer in de race zit en het gaat ook sneller dan ik dacht. Zooooooooo spannend weer!!

Is het een idee om hier een lijstje bij te houden van hoe iedereen zit in de Cryo? Ik weet niet meer goed wie nou hoe ver is ...

Geplaatst

hoi hoi, wij horen het inderdaad pas op de dag zelf, als ik er aan denk word ik al misselijk haha.

Dus zij moeten om 11 uur bellen zondag en dan hebben we in de middag de tp.

En Sandra wordt morgenochtend gebeld door Gent of er goed ontdooid is en dan moeten ze ook meteen de auto in voor de tp. Spannend he?

Voor jou nu ook weer, helemaal into the game!

W.b het lijstje, prima, tot aan het wachtbankje kunnen we dat wel doen toch? Vanaf hier kun je dan zo het wachtbankje op.

Ik maak het niet hoor, ben bijgelovig hahaha

moet nu ophangen, bijna 17 uur dus lekker zo naar huis hahahaha

groetjes Sab

Geplaatst

ja zeker spannend, tot de laatste minuut weten we niet of de ontdooing goed verlopen is. Ze halen ze uit de stikstof, controleren ze 1x en dan gaan ze in cultuur (of zo iets) en kijken ze pas de volgende dag en gaan ze bellen met hopelijk goed nieuws. Slapeloze nacht gaat het worden.

Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden