Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh meiden wat een drama's hier, ik wist niet wat ik las. Verdorrie.

Lieve Henne, heel veel sterkte meid, ik weet even niet wat ik moet zeggen, ik vind het vreselijk voor je.

Knorrie jij ook heel veel sterkte, ook al is het de 1ste keer, het blijft een vreselijke teleurstelling.

Rose, ben je nog iets wijzer geworden van de bloedtest?

Bitch en marchan, geef de moed nog niet op meiden, ik ga voor jullie hopen en duimen dat het niet doorzet.

Ik voel me helemaal schuldig dat het hier tot nu toe nog allemaal goed verloopt. Ik zit nu op de 9de dag, maar ik ben wel heel angstig geworden voor dag 10 en 11, want daar gaat het bij de meeste mis als ik het zo eens bekijk.

Geplaatst

Even een heel genant praatje.

Als ik naar de toilet ga om te plassen is er niks roods te bekennen.

Niet aan het papiertje ook niet in mijn maandverband.

Maar als ik naar de toilet ga voor wat anders en dus druk geef op mijn buik zit er wat roze aan mijn papiertje ,aan de voorkant dan haha.

Gebruik ook al sinds vanochtend maandverband maar vanochtend een streepje bruinig/roze en nu al de hele middag niks meer.Het ruikt ook niet vies.

Dit is toch om gek van te worden.

Pfff zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden dus ik moet maar even afwachten en steeds met angst naar de wc gaan.

Weet ook niet hoe ik me moet voelen me ik me al zwaar kl*te voelen omdat ik denk dat het mislukt is of moet ik postitief blijven.

Of moet ik gewoon niks voelen whaaa word er helemaal gek van.

Geplaatst

Ik denk dat het komt van het persen. Een geknapt adertje of zo iets.

Ik heb het ook een keertje gehad. Schrok me ook een hoedje maar zoals je ziet vandaag 12 weken zwanger!

Geplaatst

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik las, door alle hormonen ( toegevoegd of mischien toch...) is alles daarbinnen goed doorbloed dus een adertje knapt gewoon iets sneller nu, dus zolang je nog niet ongesteld bent of negatief hebt getest zou ik nog even de moed niet opgeven want wie weet...

Geplaatst

hoi marchan,

ik zou de moed ook nog niet opgeven ik had afgelopen zaterdag ook een paar druppels en nu niks meer ik moet vrijdag testen ik zat ook zo in die onzekerheid en heb ik nog wel een beetje ook omdat ik zaterdag en zondag enorme krampen heb gehad maar nu niks meer je weet het gewoon nog niet kan nog alle kanten op

veel succes nog verder

en voor de rest die vervelend nieuws hadden nogmaals heel veel sterkte ik vind het zo vervelend allemaal!

groetjes faye

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een vervelend nieuws was dat allemaal gisteren zeg! Ik zit nu op dag 12 en tot op heden geen spoortje bloed gezien, maar misschien komt dat door de progynova? A.s. zaterdag mag ik testen, maar als ik jullie berichten lees zakt de moed me al in schoenen. Heb alleen maar last van grote (.)(.) en heel af en toe een ongi gevoel in mijn buik. Maar verder niets..... nog 4 nachtjes slapen!

Iedereen, bij wie het mislukt is heel veel sterkte met de verwerking van deze superrr teleurstelling / domper!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena, ik duim nog steeds keihard voor jou, en natuurlijk voor alle wachtenden hier. Gisteren was het inderdaad wel een slecht nieuws dag, dames heel erg veel sterkte.

Geplaatst

Hoi Allemaal

Ik begin nu toch wel wat meer bloed te verliezen maar is nog niet erg veel.

Ik heb verder ook helemaal geen buikpijn ofzo.

En nog steeds erg grote borsten maar heb stiekem de hoop wel opgegeven.

Ik ben net verhuisd en was net nog wat dozen aan het uitpakken.

Ik heb een heleboel baby kleren van mijn dochter bewaard en kwam die tegen en had een hele tijd geleden wat kleertjes gekocht en die kwamen ook voorbij dat valt dan toch wel erg zwaar. We zijn verhuisd naar een 5 kamer woning en vraag me nu toch echt af of ik dit huis nog wat voller zal krijgen dan nu.

Ik vind dit hele traject mentaal erg zwaar en dan hebben we het nog niet over het lichamelijke. Het is dat ik mijn dochter al heb waardoor ik (gelukkig) niet bij de pakken neer kan zitten. Kan niet de hele dag huilen dan maakt me dochter zich meteen druk en wilt weten waarom ik huil. En tja wat moet je dan zeggen tegen een kind van 6.Het is pas mijn eerste icsi poging en cryo maar ik ben het nu al helemaal zat en had in eerste instantie zoiets van ik doe 1 poging ongeacht het resultaat maar nu willen we toch voor de tweede gaan en daarna wil ik echt niet meer maar in dit traject blijf je je grenzen verplaatsen.

Iedereen die nog op de wachtbank zit veel succes misschien kom er nu na de rode golf een hele lang groene golf.

Liefs

Geplaatst

Dag allemaal,

Het gaat niet zo lekker hier de laatste dagen, bah. Ik heb wel een positief verhaal, maar ja, dat hadden jullie ook de eerste dag! Ik mag officieel op het wachtbankje nu want ik had vandaag de TP. Van de 13 eitjes waren er maar liefst 11 bevrucht! Er is er 1 teruggeplaatst, de mooiste volgens de analiste. Over een paar weken krijg ik een brief over eventuele cryo's maar ze zei dat ik er niet op moest rekenen omdat ze dan helemaal perfect moeten zijn. Ik zie het wel, ben al blij dat er nu een 8-cellig embryootje in mijn baarmoeder zit. Nu blijven zitten!!

Succes iedereen hier!

Caroline

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik ben echt van het bankje gevallen, si nds vanochtend hevig aan het vloeien, inclusief allerlei zooi:(

Ik ben kapot/gebroken/op

Ziekenhuis gebeld.

We hadden al afspraak staan voor 13 juli.

Dan word er meteen gekeken wanneer we kunnen starten met de cryo's mochten deze goed ontdooien. mochten deze goed ontdooien worden die in eigen cyclus teruggeplaats.

Mocht dit niet lukken, stoppen we der (even) mee. Nog een volledige ISCI derachter aan trek ik geestelijk niet.

2 icsi's in 3 maanden tijd is me echt te veel geworden.

Geplaatst

Het blijft wel erg goed gaan deze maand zeg.

Succes Bitch ik hoop dat je cryo's goed ontdooien.

Wij gaan er ook lekker even tussen uit.

Wil wel proberen om voor ik op vakantie ga een gesprek nog te hebben.

En dan eind aug. weer beginnen als dat daar mogelijk is.

Zie er nu al tegen op.

Geplaatst

Bitch, wat een KL... bericht weer zeg. Waar blijven de positieve berichten die we willen voor iedereen? Zo balen allemaal. Ik wens je veel sterkte meid.

Marchan, geef de moed nog niet op. 3 dagen voor mijn test verloor ik ook bloed. Maar de test was zeer positief. Diezelfde dag verloor ik ook nog iets en de dag erna ook nog een beetje. Maar niets in het verbandje ofzo. Had ook geen buikpijn en het heeft niet doorgezet. Was achteraf heel weinig. Hopelijk valt het toch nog positief voor jullie uit, want we willen positief nieuws voor jullie allemaal. Sterkte meid.

Liefs, Linda

Geplaatst

Het is wel een zwaar wachtbankje van juli en de maand is nog niet eens begonnen!!!!!

Kunnen we niet overnieuw beginnen????

Hopelijk stopt de negatieve golf vanaf vandaag en komen er alleen nog maar positieve berichten hier.

Succes met alles meiden, even uithuilen en dan weer vooruit kijken hoor!!!

Is moeilijk, maar is te doen. Kijk eens naar wat je allemaal wel hebt en vergeet voor heel even alle ellende en geniet van de simpele dingen in het leven zoals de zon, fluitende vogels of je kat die lekker in het zonnetje ligt te soezen.

Ik wens iedereen veel geluk vanaf nu en succes!!!!!

Sandra

Geplaatst

Hallo meiden,

Het verloopt niet echt voorspoedig hier. Ik heb vanochtend een bloedtest gehad en deze was zoals verwacht negatief. Wat dat betreft ben ik blij dat ik wist wat er ging komen en stond ik niet voor een complete verrassing (notabene op mijn werk). Dat had ik toch echt mooi klote gevonden. Dus ja, ik ben een voorstander van een paar (max. 3) dgn voor de bloedtest een thuistest te doen. Even zelf met je partner verwerken. Het valt n.l. ook iets minder rauw op je dak.

Morgen evaluatie gesprek en daar heb ik heel erg veel behoefte aan. Ik heb n.l. een hoop vragen.

We gaan nu de komende tijd lekker genieten van het mooie weer, onze vrienden, familie en gewoon even niet alleen maar een vrouw zijn, die een kind wil. Gewoon even mezelf zijn, kletsen over andere dingen en mee worden getrokken door de mensen die me dierbaar zijn in het hier en nu. Mijn lijf tot rust laten komen en dan over een maandje gaan we voor de laatste 2 cryo's van deze ICSI poging.

Meiden, zet 'm op. Voor wie het gelukt is: van harte! En voor wie het niet gelukt is: heel erg jammer, maar geef niet op!

Liefs,

Rose

PS: het lukt mij niet om via copy/paste mijzelf te veranderen op de lijst juni en juli. Ja, het lukt wel maar dan blijft het black and white en om nou handmatig iedereen weer groen en rood te kleuren......maar ook, waar haal ik uberhaupt mijn kleurenpalet vandaan op het forum................Iemand tijd en zin?

Geplaatst

Oh Bitch, wat KL... weer zeg. Verdorie..... Waar blijven al die positieve testen? Ik wens jullie veel sterkte meid.

Marchan, blijf nog even positief. Zelf heb ik ook 3 dagen voor de test wat helder rood bloedverlies gehad, maar zette niet door. De test was zeer positief, maar later die dag weer helder bloedverlies. De ochtend erna nog een heel klein beetje, maar heeft niet doorgezet. Net als jij ook niets in het verbandje en alleen maar bij naar het toilet gaan. Heb ook geen krampjes gehad ofzo. Dus ik duim voor je dat het alsnog positief uitvalt. Toi toi toi meid. Sterkte.

Liefs, Linda

Geplaatst

Wachtbankje juli

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen

Mandy, 3 juli testen

Faye, 3 juli testen

Marchan, 3 juli testen

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Kammie, 10 juli testen

Hallo ik heb het lijstje aangepast. Marchan ik heb je ertussen gezet. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben of het verkeerd heb geschreven.

Het wordt tijd voor een aantal groene regels dames, zet hem op!!!!!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

Ohhh meiden, het gaat niet lekker hier zeg!!

@ Rose, ik had in een ander forum even naar je geïnformeerd... sorry! Onwijs shit dat het niet gelukt is meis! Hoopte eigenlijk dat je te vroeg getest had en nu alsnog positief zou testen. Sterkte en inderdaad genieten van alles om je heen....!!

@ Marchan, geef nog niet op meis het kan nog echt alle kanten opgaan! Nog eventjes geduld..... ik duim voor je!

@ Bitch, ik had al gereageerd op een ander forum, nogmaals veel sterkte en hoop dat je weer de kracht en moed kan vinden voor een cryo poging!

@ Caroline, sorry dat je op het bankje schuift in zwaar weer! Succes met de wachtweken en hopelijk komt er nu een positieve golf aan... Mijn duimen draaien voor je!

En wat mij betreft, ik was zo lekker positief maar met al deze dompers zakt mij de moed in de schoenen. Ik vind het onwijs balen voor jullie meiden, waar het niet gelukt is. Ik zou me er bijna rot onder gaan voelen als het bij mij misschien wel gelukt zou zijn........... tis koffiedik kijken, maar zo voel ik me er nu onder. Je leeft toch intens met iedereen mee en wil graag iedereen zwanger zien.

Nou meiden, ik ga maar op bed voordat de blues over mij komt. Iedereen een fijne (rustige) nacht toegewenst.

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Wachtbankje juli

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen

Mandy, 3 juli testen

Faye, 3 juli testen

Marchan, 3 juli testen

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Kammie, 10 juli testen

Caroline (Elinorac), 15 juli testen

Ik wil er graag ook bij Sandra, geeft niet hoor, is pas sinds vandaag...

Zoals Elena zegt: we gaan na alle narigheid voor een positieve golf!

Caroline

Geplaatst

Elena hoe meer rood er nu is, hoe groter jouw kansen statistisch gezien ;-) En niemand hoeft zich hier schuldig te voelen als het gelukt is. We weten allemaal van elkaar wat we doormaken en hoe groot de wens is. Jij hebt toch ook echt je portie tegenslag wel gehad zou ik zo zeggen! Het is juist echt tijd voor goed nieuws hier!

Faye hoe is het met jou? Ik had zo'n goed gevoel voor je.

Bitch kl**e, Chantal voor jou blijf ik nog even duimen hoor! En Mandy hoe is het met jou?

Hier gaat het op en af, maar dat is logisch.

Dikke knuffel!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden