Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris, bedankt voor je reactie! Jee, dat klinkt heftig als je het onder narcose moet ondergaan, wist niet dat het zo erg was. Fijn te horen dat de nazorg in Enschede zo goed is.

Ik moet het inderdaad maar op me af laten komen, want ieder mens is immers anders. En een kwartier is toch zo voorbij hoop ik, we zien 't wel!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb goed nieuws, er zaten per eierstok 8 follikels! De grootte was prima, al zeker 3 rond de 18 tot 23 mm. Maandag krijg ik de punctie, spannend allemaal....

Maris, hoe gaat het met het afwachten?

Diaan, ben benieuwd hoe het nu met je is?

Geplaatst

Yes wat een goed nieuws op naar maandag. Heel veel succes ik hoop dat je het allemaal mee valt.

Laat het gewoon over je heen komen.

Ik ben net terug uit het zh omdat ik hele erge pijn aan mijn linker eierstok heb en mijn buik nog steeds op gezet is, maar gelukkig was er niks ernstigs aan de hand, maar ze konden ook nog niet zien of dat ik zwanger ben.

Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook niet echt positief meer ben ben er wel bang voor nu dat het weer mislukt is, maar ja we wachten rustig verder af.

Geplaatst

Jee Maris, daar wordt je ook niet positiever van denk ik. Hoe gaat het nu met de pijn dan, is het inmiddels al iets verminderd en heb je er medicatie voor gekregen? Dat je buik opgezet is kan ook positief zijn toch? Ik hoop het voor je en zal voor je duimen!!!

Geplaatst

Maar help de paracetamol wel dan? Denk dat ze je geen andere medicatie geven, omdat dit slecht is mits je wel zwanger zou zijn... Sterkte nogmaals!!

Geplaatst

hoi meiden

liesjuh

op naar maandag dus!

wat geweldig nieuws en wat een mooi aantal follikels zeg!

komen vast mooie embryo's uit hoor!

de punctie is echt wel te doen,vond t toen die tijd meer pijn doen dan hoe ze t nu doen!

je kunt alleen ff heftig duizelig zijn en daar ben je meer druk mee om jezelf helder te houden haha en tegen die tijd dat je weer bijtrekt van t infuus is de punctie voorbij!

toi toi toi! en ik denk aan je!

hoe laat ben je aan de beurd?

T ENIGSTE WAT IK JE WIL AANRADEN IS HEEEEEEL VEEL WATER DE KOMENDE 2 WEKEN TE DRINKEN NA DE PUNCTIE!2ltr per dag!

zo kun je namelijk ook voorkomen dat je overstimulatie krijgt!

Geplaatst

ff voor jullie allebei een verhaal apert aangezien ik de enter knop indrukte haha!

maris

lees ik nu negatievetijd?????

niet doen hoor!

je kunt soms pijn hebben de 1e weken!

wil echt niet zeggen dat er wat aan de hand is

en idd,..drink jij maar meer want ook nu kun je nog overstimulatie krijgen he en daarom is die 2 ltr water erg belangrijk!

heb zelf de 1e keer overstimulatie gehad en wat heb ik over de vloer gekropen en geschreewd van de pijn

die keer erop was ik snel erbij met zoveel mogelijk water drinken en redde de 2ltr moeilijk wegens steeds al vol gevoel!

hoe gaat t met je (.)(.)

nog wat gevoelig?

hoeft ook niet trouwens want zijn er zat die t niet hebben gehad net zoals beroerd zijn!

heb ik dit keer ook niet maar maakt me zelf wel angstig nu aangezien de situatie!

heb je verder andere gevoelens dan normaal?

ik blijf voor je duimen hoor!

positief blijven!

verder gaat t hier nog t zelfde!

bloedverlies lijkt wel minder!

nu weer alleen met afvegen!

maar durf niet meer te hopen hoor!

we zullen zien maandag,.....moet om 3uur bij mn gyn zijn en die doet de echo zelf waarschijnlijk en anders heb ik om 4uur alsnog de andere echo staan!

hou er rekening mee dat t niks word en zowel dan ben ik blij verrast!

kan niet anders,want ben gewoon op van alles!

zowel door t bloeden als emotioneel!

en dan heb ik mn zoontje hier ook nog rondlopen die de nodige aandacht nodig heeft!

dus echt even slopend!

Geplaatst

Dank je Diaan voor je peptalk dat heb ik even nodig. Ik hoop ook nog steeds dat de test positief is, maar ik denk dat het meer is dat ik niet heel positief meer durf te zijn omdat ik zo bang ben hoe ik er op ga reageren als het weer negatief is. Maar ja nog een paar dagen wachten en dan weten we het.

Ik blijf voor je duimen dat je maandag zo'n mooi nieuws krijgt, maar ik kan me indenken dat je geen hoop durft te hebben na al die ellende.

Kom op meid mijn kaarsjes branden.

Geplaatst

Diaan

Maandag word ik om 8.30 uur geholpen, vanavond moet ik om 21.30 uur de Pregnyl spuiten. Wat ik vreemd vind ik dat ik nu vriesgedroogd poeder in een ampul heb zitten. Hoe mengden jullie de vloeistof met de poeder, deden jullie dit in de ampul zelf? Bij de menopur zat het in zo'n ideaal flesje, dat ging prima, maar weet nog niet zo goed hoe ik dit vanavond zal moeten oplossen.

Bedankt voor je tip wat betreft het vele water drinken, want ik ben zelf ook een beetje huiverig voor overstimulatie... ik moet na de punctie vaginale tabletten inbrengen, ik zou zelf liever pregnyl spuiten, maar i.v.m. mijn vele follikels zijn ze bang voor overstimulatie, dus die tip van je kan ik wel gebruiken!!!

Succes maandag, ik duim voor je!!

Maris

Ook voor jou blijf ik duimen en hopen!!!!

Geplaatst

Dank je ik heb vanmorgen getest en die was negatief dus nu is het hopen dat we te vroeg waren, maar ik durf niet te veel te hopen. Ik ben toch echt bang dat het weer niet gelukt is.

Lisette heb je geen prikinstructie gehad dan, want als het goed is hebben ze daar uitgelegd hoe je de pregnyl moet mengen.

Je moet de vloeistof opzuigen met de lange spuit daarna spuit je dit in het glaasje met poeder en dat zuig je samen ook weer op dan de kleine naald erop en klaar is kees.

Mij is alleen wel gezegd dat ik het beter 'smiddags klaar kon maken want stel dat het mis gaat dan kun je nog nieuwe halen in het zh en 'savonds kan dat niet.

Succes het zal vast en zeker goed komen.

Geplaatst

Ik heb wel prikinstructie gehad, maar dit ging om de menopur die in een soort flesje zit met een rubberdop erop. Nu zit de "poeder" in een ampul waar normaal de vloeistof alleen in zat, vandaar mijn vraag. Mij is ook niets gezegd over 's middags klaarmaken, maar ik neem aan dat dat vanavond wel goed komt! Bedankt voor je uitleg in ieder geval.

Hopelijk heb je inderdaad te vroeg getest en krijg je over 3 dagen een positief resultaat, we blijven duimen!!!

Geplaatst

hoi hoi

liesjuh

is t gelukt gisteren met alles van de pregnyl?

nu op naar morgen en dan kom je eerdaags in t wachtbankje te zitten!

duimen doe ik voor jou ook hoor!

maris

wat vreselijk balen dat je een nagatieve test hebt gehad

maar er kan nog veel veranderen in die 2 dagen!

maar ga er maar niet van uit dat t gelukt is dan

ik had zo'n goede moed voor je meid

en je borsten dan?nog pijnlijk/gevoelig?

en wat nu als dit niet gelukt is?

heb je nog meer pogingen of opties?

denk aan je meid en blijf toch nog stiekum duimen hoor!

xxx

Geplaatst

Dank je wel Diaan ik ga er ook inderdaad niet meer vanuit, maar de echte klap zal dinsdag wel komen.

Nee mijn borsten voel ik niet meer en heb ook veel ongi krampen. Die bolletjes hebben tot nu toe ook altijd de ongi tegen gehouden dus dat zullen ze nu ook wel doen.

Wij hebben besloten om de cryo's nog wel terug te laten plaatsen binnenkort en dan een pauze in te lassen. We gaan zeker door voor de 4de keer, maar wanneer weten we nog niet.

Hoe is het met jou?

Lisette hoe is het gegaan gister?

Geplaatst

hey meid

ik leef echt met je mee hoor!

maar geef de droom niet op ,...maar zo te lezen doen jullie dat ook niet!

ik had ook een aantal dagen voor de testdag geen gevoelige borsten meer en veel ongi krampen maar toch positief getest!

dus daarom blijf ik nog heeeeeeeel stiekum en hard voor je duimen!

een pauze inlassen is op een gegeven moment soms ook beter,want je leven draait alleen nog maar uit bahandelingen en ziekenhuisgeklepper enz enz!

wij hebben 5 jaar in 1 toer doorgedaan en was helemaal op op een gegeven moment!

hou je goed en als je kwekken wilt dan ben ik er voor je hoor!

hier alles nog t zelfde alleen de bloeding is nu amper nog!

gisteren 1x bij afvegen en later ook niet meer!

zie t morgen wel wat er aan de hand is en wat we mogen verwachten!

xxx

Geplaatst

Ik hoop het zo voor jullie morgen dat je toch nog goed nieuws krijgt. Mijn duimen draaien voor jullie.

We geven het zeer zeker niet op onze droom. Alleen een pauze van een tijdje kunnen we wel even gebruiken. Januari kunnen we wel weer verder kijken. Ik heb nu 3 behandelingen in een half jaar gehad en dat breekt je op op een gegeven moment.

En misschien denk ik er na de vakantie wel weer anders over hoor.

Maar goed ik wacht dinsdag nog even af en dan ga Dusseldorf maar weer bellen voor de cryo's.

Lisette heel veel succes morgen ik duim voor je dat er een mooie opbrengst is, maar daar ben ik niet zo bang voor met zoveel follikels.

Geplaatst

Maris, wat een onzekerheid allemaal, bah... leef met je mee! In een half jaar 3 behandelingen is wel veel, kan me voorstellen dat je effe een pauze inlast mocht het niet gelukt zijn. Hoop voor je dat het toch allemaal goed komt!!

Diaan, wat houdt dat wachtbankje precies in, hoe werkt dit? Ik zie weleens wat voorbij komen, maar soms schrijf ik een berichtje en weet ik later niet onder welk onderwerp dit ook alweer viel... haha... hoezo dom? Ik lees in een vorig bericht dat je een zoontje hebt, hou oud is hij inmiddels? Heb hier wel belangstelling in, je hoeft het niet te zeggen hoor, maar was wel effe benieuwd. Dit zal met de behandelingen wel extra zwaar zijn, omdat je de zorg voor hem er dan ook bij hebt...

Voor morgen wens ik je veel succes!!!

Bij mij ging het spuiten van de Pregnyl goed, ben best zenuwachtig voor morgen, maar ga er vanuit dat alles goed komt! Moesten jullie na de punctie Pregnyl spuiten of vaginale tabletten gebruiken? Ikzelf als het zover komt de vaginale tabletten, het lijkt me wel erg onhandig, aangezien je deze 3x dgs om de 8 uur moet toedienen....

Geplaatst

hoi

maris

snap precies wat je bedoeld!

je raakt op een gegeven moment op en word t teveel!

wij hebben echt 5 jaar lang dit traject gehad!

met wel steeds 1 maand pauze!

eerst allerlei onderzoeken en bleek dus de uitslag onverklaarbaar onvruchtbaar

daarna hele reeksen inseminaties gehad en 2007 eindelijk begonnen met ivf!

2e x eindelijk de geboorte vieren van onze zoon!

de wonderen zijn de wereld niet uit meiden!

zijn er bij jullie dingen gevonden waardoor t normaal zwanger worden niet lukt?

liesjuh

wachtbankje houd niet meer in dan op de t wachtbankje zitten de komende 2 weken dat je dus moet afwachten na de terugplaatsing!

niet letterlijk nemen dus haha!

het gaat helemaal goed komen morgen met je hoor!

ben zelf ook geen held in deze dingen maar je moet gewoon denken....

"wat is nou 10 a 15 minuten"die tijd vliegt voorbij hoor!

de 2 wachtweken op t haha wachtbankje is langer en zwaarder!

MIJN MENING DAN HE!!!

ik denk dat je mijn gyn gaat hebben bij de punctie!

dr oosterhuis!een geweldige lieve rustige man!

ik had de bolletjes en die gebruik ik nu nog!

je zit idd op de tijd te kijken maar maakt niet uit!

ff een half uurtje erbij liggen en dan heb je 2 in 1

en je rust even gepakt en je de bolletjes voor een goed doel!

die bolletjes houden wel in dat ze je baarmoederslijmvlies flink dik kunnen maken en houden!

dus ga ervoor!en niet voor de pregnyl!

daar wou ik ook niet aan beginnen

ja ik heb nu een zoontje!

gelukkig mn rots uit de branding op dit moment want t moeten is niet meer streng als toen we nog geen kindje hadden!

moet je alleen geen rare fratsen krijgen zoals nu mn lichaam met mij speeld !

hij is nu net 2 jaar!

hij is eigenlijk van een 3ling maar zw.week 7 ging redde nr1 t niet en bij 11,5 week redde de 2e t niet meer!

de dag ervoor nog een echo gehad en zag er geweldig uit en de volgennde dag was t gebeurd!

voelde t snachts zelf aan door een gevoel dat er iets knapte bij t draaien in bed!

maar zo zie je maar heb er toch 1 overgehouden en ben dus beloond

ik hoop dat jullie dat ook mag overkomen dat dit vechten beloond word!

succes morgen meid!

laat je weten hoe t gegaan is?

pff lang verhaal

groetjes

Geplaatst

Diaan wij zijn inderdaad met alle onderzoeken en alles ook al non stop 3 jaar bezig. Maar we gaan zien hoe het loopt.

Wij zijn aangewezen op icsi omdat mijn vriend de eerste test 5 zaadcellen had en 3 maanden later ongeveer 100 dus genoeg voor icsi. Gelukkig hebben we tijdens de puncties elke keer genoeg zaadcellen gehad omdat hij nu 3keer op nul heeft gezeten.

Verder begin ik nu ook wel te twijfelen of er bij mij ook niet wat is omdat er nu al 6 embryo's niet ingenesteld zijn. Ze hebben toen wel een paar onderzoeken bij mij gedaan maar toen duidelijk werd dta het bij mijn vriend niet goed was is er bij mij niet meer echt gekeken.

Mag ik vragen wat bij jullie de reden is?

Geplaatst

oke dus je weet wel dat t meest bij je man/vriend ligt!

wat raar dat ze dan geen verdere onderzoeken hebben gedaan bij jou voor de zekerheid en al helemaal omdat jullie al zoveel behandelingen nu hebben gehad met cry's erbij

dus bevruchting wil wel

zou toch maar eens gaan vragen voor jou zelf om alles te onderzoeken!

wij zijn echt binnenste buiten gekeerd en alles was goed bij mijn man en ook bij mij was alles goed

dus we zijn volgens hun echt onverklaarbaar onvruchtbaar

is ook raar hoor dat alles oke maar t wil niet!

wel weet ik vanmezelf dat ik zwanger ben gebleven door de bolletjes die je vaginaal moet nemen!

want hier gaat t zo dat je moet stoppen met die bolletjes als blijkt dat je zwanger bent en dat moest ik toen ook steeds en iedere keer begon ik gelijk te bloeden de dag erop en verloor ik t vruchtje!

later zat ik op een forum met allemaal meiden uit belgie en limburg en ook wel nederlanders verder maar die belgen zeiden dat ze t raar vonden dat we hier moesten stoppen zogauw je zwanger was!

want daar koet je door gaan tot 16 weken zwangerschap omdat dan de placenta alles zellf overneemt

dus aangevraagd en ze zeiden van nee en dat mag niet!

doorgezeurd en voor elkaar gekregen toen ik zwanger was van mn zoon en de 2die er bij hoorden nog!

geen bloeding gehad van mn zoontje zn zwangerschap dus!

de andere 2 die t niet gered hebben zijn opgelost dus niet uit mn lichaam gekomen door een bloeding ofzo!

dus ik blijf erbij dat de bolletjes die progestan aanmaken de 1e 16 weken mn redden zijn en dus dat ik geen genoeg progesteron aanmaak van mezelf!

Geplaatst

Dat zou inderdaad de reden dan kunnen zijn bij jou. Lijkt me ook moeilijk dat ze niks kunnen vinden, maar toch lukt het niet. Wij weten gewoon waardoor we zo bijna geen kans hebben.

Bij ons is het qua bevruchtingen niet heel veel elke keer hoor. De eerste keer 4 eitjes 2 bevrucht, de tweede keer 7 eitjes 4 bevrucht, deze keer 13 eitjes 4 bevrucht en gelukkig wel een keer cryo's, want in Zwole ben ik van mening dta ze eigenlijk nooit invriezen. Als we daar gebleven waren hadden we nu nog geen cryo's gehad dat was ook een van de redenen dat we naar Dusseldorf wilden.

Maar ik wil inderdaad laten nakijken of er bij mij niks mis is.

Geplaatst

hoi

ja ik geef t daarop bij mij

kan niet anders lijkt mij ivm dat we onze boy nu wel hebben!

onverklaarbaar onvruchtbaar is ook moeilijk te begrijpen!

ben 3 x spontaan zwanger geweest en eindigde in mk en later wou t niet meer spontaan dus toen door de molen in t zh met alle onderzoeken!

maar bij je man is t zaad dus wel zodaning goed dat je een embryo krijgt!

dus dat wil al wel wat zeggen!

dan zou ik idd een eigen onderzoek willen ja!

in zwolle doen ze alleen hele goede embryo's invriezen

dan moeten ze al soiwieso 12 cellig zijn en meer!

wij hadden ook nog een 8 cellige over en die doen ze ook niet terug ivm met weinig slagingskans van ontdooiproces!

dat zal dan bij jullie misschien ook de reden zijn dat er geen cryo's waren

maar t verschild per zh misschien ook wel

heb je nog weer een test gedaan vandaag?

of ben je overtuigd dat t niks is geworden nu?

had t je zo gegund meid

Geplaatst

Ik heb niet getest vandaag en gister omdat ik gister al niet moeilijker wou maken met moederdag voor ons zelf dan dat het al was. En ik kom net terug van een sollicitatiegesprek dus het leek mij ook niet verstandig om dan te testen vanmorgen, want die rode ogen staan niet zo netjes en nu kon ik nog een vrolijk masker opzetten en als ik getest had kan ik dat niet.

Maar vertrouwen heb ik er niet meer in.

We hebben inderdaad elke keer nog wel embryo's gehad gelukkig alleen was de kwaliteit niet goed genoeg voor invriezen in Zwolle. In Dusseldorf doen ze dat gelukkig iets eerder.

Hoe is het bij jou gegaan vandaag weet je al iets meer?

Lisette hoe is het jou vergaan? Ik hoop dat het je een beetje mee gevallen is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden