Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

bedankt voor jullie lieve berichtjes... het zet nog niet echt door, maar heb er weinig vertrouwen in aangezien het vorige keer net zo is gegaan.. ik heb allemaal lekkere dingetjes gehaald om mezelf maar extra te verwennen ;)

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sharon, Kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten. Hoop echt voor je dat het een soort van innestelbloeding is! Denk aan je!

Lafinah, wat fijn dat je volgende week voor de echo kan komen, spannend hoor, dan krijg je echt een bevestiging...lijkt me

Shannen, welkom hier! Heel veel succes 7mrt! Hoop dat je dan snel mag beginnen met IVF

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier is alles goed, onwijs drukke week gehad. Mijn vriendin is 2 weken te vroeg bevallen van een prachtig meisje. Het gaat helemaal goed gelukkig! Was wel even een verassing haha

gisteren de eerste deca gezet. Wat een botte naald is dat zeg! Kan niet echt zeggen dat ik er iets van gemerkt heb. Zal denk ik ook wel een paar dagen duren voordat het helemaal in je systeem zit.

Geplaatst

mijn menstruatie zet niet door, maar heb vanmorgen wel een test gedaan en deze was helaas negatief..... ik zit op dag 10 dus zou nog een wondertje kunnen komen, maar hoe ik me voel reken ik daar maar niet op....ik hoop zsm door te kunnen met de cryo`s.

Lafinah, wat spannend dat je al voor de echo kunt..... ik ga zeker voor je duimen dat alles goed is en je een kloppend hartje gaat zien!

Maris en lisette, hoe is het met jullie?

Eve, wat goed dat de eerste spuit is gezet, ik vind de deca zelf niet zo erg... het is een soort insulinepen he... hoeveel moet jij spuiten per keer?

Geplaatst

Oh nee Sharon ik hoop het van niet, maar je zit op dag 10 dan is het nog wel een beetje vroeg hoor voor een positieve test. Ik wil je geen valse hoop geven maar volgens mij had Lisette ook pas later de posi test in handen.

En zolang de ongi nog niet doorzet heb je naar mijn idee nog steeds een kans.

Maar goed net wat je zegt stel dat het mislukt is dan moet het ook maar snel doorbreken en dan kun je des te eerder weer verder.

Ik ga een extra kaarsje opsteken en heel erg hard duimen.

Sterkte.

Geplaatst

Sharon, wat een kwelling die wachtweken zeg!

Je schrijft zelf al dat je nog maar op dag tien zit, dus het kan nog!!

Misschien test je wel te vroeg en is het HCG in je urine nog te laag om een positieve test te krijgen...

De deca die ik gebruik zit in voorverpakte spuitjes 0,5MG/ML. Vind de naalden erg bot, kan er net zo goed een BIC pen in zetten grr

Haal het een paar minuten voor de tijd uit de koelkast en warm hem dan op in mijn handen maar het prikt best wel. Nadien helemaal hard/dik en rood.

Maar goed we moeten er maar wat voor over hebben.....

Geplaatst

Ja Eve dat is ook zo, nou wie weet..

Sorry ik was even in de war met de puregon pen.. deca is inderdaad wel bot! kan het ook niet allemaal meer uit elkaar houden haha.......

Geplaatst

Sharon, m'n duimen draaien nog volop voor je hoor! Het klopt wat Maris zegt, ik had ook eerst negatieve testen, omdat ik te vroeg testte, pas een dag voor de testdag was ie positief. Dus blijf hopen dat dat voor jou ook geldt!!!

Eve, ik pakte altijd een dikke buikplooi en zette de deca er heel langzaam in, ik vond dit minder pijnlijk en ook geen last van blauwe plekken, succes ermee!

Lafinah, voel je je inmiddels al anders of hetzelfde?

Maris, hoe is ie met jou, bevalt de nieuwe job je weer goed?

Ik kom net van de osteopaat vandaan, Isa huilt en spuugt nogal. Hij heeft haar onderzocht en ze heeft een voorkeurshouding, hierdoor raakt er in de nek een zenuw bekneld die weer van invloed is in de buik. Het maagklepje is nog niet gesloten en deze zenuw heeft daar ook weer invloed op, dus er wordt nu aan gewerkt!

Verder is ze erg goed te pas, gisteren alle tantes op visite gehad, erg leuk allemaal.

Ga zo de kaartjes maar eens opruimen, want door de zwaarte zakken de lijntjes en moet m'n man steeds onder de kaartjes door limbodansen, hahaha....

Geplaatst

Helaas is mijn menstruatie vanmorgen helemaal doorgebroken... het is wel vooral donker bloed, maar zal wel niet lang meer duren voor het rood wordt(sorry voor de details;) ). We moeten ons er weer bij neerleggen en weer energie opbouwen voor de volgende poging, maar eerst kijken of de cryos het gaan overleven, dat zou het allermooiste zijn!...... Toch bedankt voor al jullie medeleven de afgelopen dagen, jullie zijn echt schatten! :toppie:

Geplaatst

Oooh Sharon, wat rot voor je!! Ik leef echt met je mee...

Heel veel sterkte met deze tegenslag en wat goed van je dat je zo positief bent om al te denken aan je cryos!!

Geplaatst

Sharon, wat shit zeg! Heel veel sterkte om deze domper te verwerken!

Wat knap van je dat je er op zo'n positieve manier mee omgaat, petje af hoor!

Geplaatst

Lieve Sharon nee he ik had het zo gehoopt voor jullie.

Heel veel sterkte ik hoop dat je met jullie cryo´s meer geluk hebben.

We gaan gewoon allebei binnenkort zwanger raken van een cryo!!!!

Geplaatst

Oo nee toch...:( Sharon heel veel sterkte! :CYBER_HUGS::hugs2:

Lisette, m'n stemming wisselt gigantisch (het valt me zelf nu ook zelfs op..) tot in de middag vandaag was ik niet vooruit te branden zo moe.. daarna weer alsof er niets aan de hand is.. en ik zag opeens vandaag een rood droog plekje naast men mond.. gegoogeld..zwngerschapsexceem?? als het erger wordt n mn ha ermee denk ik? En zoëven had ik weer van die stekende eierstokken..en als of ik ukkies aanwezigheid in me bm voel, had jij dat ook? Ook mn boobs steken nog en druk op mn hoofd (nog net geen hoofdpijn zeg maar) allemaal heel goed te doen overigens hoor :happy: Goed dat je nu iig weet dat Isa een voorkeurshouding heeft en dat er aan gewerkt kan worden. Wat voor dokter is dat (naam ff kwijt) alternatieve geneeswijze ook of?

Eve ja die naaldjes zijn giga k*.. heb ook van die kantklare spuitjes mag ook elke dag de hele zwangerschap door (bloedverdunner) en doe die in mn been om en om..helemaal blauw:o maar tis voor een goed doel ;) en moest toch wel lachen..een bic pen lol was er zelf niet op gekomen hoe herkenbaar.

Maris hoe gaat het met jou?

Wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe!

Liefs

Geplaatst

ja het is ook echt balen, maar wie weet gaan we straks wel gelijk op met de cryo`s maris....... zou wel mooi zijn ;)

Lafinah, Wel fijn dat je allerlei verschijnselen hebt, weet je iniedergeval dat je echt zwanger bent, je hoort ook weleens dat er helemaal niks word gevoeld, dat lijkt me ook wel beangstigend........ zolang je niet de hele dag boven de wc pot hangt he?! haha....

nou fijn weekend allemaal...

Geplaatst

Hoi dames hoe is het met jullie?

Het is zo rustig hier.

Lafinah hoe gata het met de kwaaltjes?

Sharon hoe is het met je?

Ik hoop dat je je een beetje beter voelt ondanks weer een tegenslag.

Lisette hoe is het met jou?

En met Isa doet ze het goed?

Leuke foto´s had je op hyves ze lijkt wel heel erg op jou of niet? Leuk om te zien.

Eve gaat het goed met spuiten? Wanneer heb je de echo´s?

Fluf hoe is het nu met jou?

Hier gaat het wel goed we hebben vandaag de eerste carnavalsoptocht gehad en het was weer erg mooi.

Morgen weer werken en dan hebben we eind van de week de verjaardag van mijn vriend en de rest van de carnaval.

Ik moet wel zeggen dat ik nu echt toe leef naar de cryotp dan zit er in elk geval weer schot in de zaak.

Geplaatst

Idd erg rustig hier, ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!:icon_flower:

Maris, spannend hoor om weer te beginnen hihi, ga je in april beginnen met de hormonen of heb je dan een TP. Ben niet thuis in het hele cryo gebeuren...

Hier gaat het redelijk, het spuiten heb ik helemaal onder de knie. Gewoon knallen met die hap.

Afgelopen weekend onwijs ongesteld geworden, dat ik toch normaal hé?

Verder belachelijk moe en veel hoofdpijn. Merk wel dat ik wat minder tolerant ben naar anderen toe beetje prikkelbaar zeg maar.

En ik ben nog maar net begonnen! Zal nog een feest worden....

Heb de komende 3 weken lekker een dagje extra vrij laten plannen

Donderdag de uitgangsecho en dan volgende week maandag gaat de Gonal-F erbij.

Geplaatst

Maris, vind het wel leuk dat je vindt dat Isa op mij lijkt, want de meesten zeggen dat ze op haar vader lijkt..... thanx!!!

Vanmiddag voor het eerst naar het CB geweest, ze deed het prima! Isa weegt nu 3970 gram en is 53 cm lang, dus ze groeit echt als kool.

Ze heeft 2 prikjes gehad, dat was wel even zielig hoor.... zo zielig huilen, had echt met haar te doen, maar nu ligt ze gelukkig heerlijk te slapen!

Morgen moeten we naar de kinderarts, dat zal dan ook wel de laatste keer worden, aangezien ze het zo goed doet.

Geplaatst

Eve ben blij te horen dat het goed gaat. Ja die menstruatie hoort erbij en jammer genoeg die vermoeidheid en hoofdpijn ook, maar bij mij ging dat over zodra ik met de puregon begon op de vermoeidheid na dan.

Ik moet in april naar Enschede en Dusseldorf bellen op de eerste dag van de menstruatie dan plannen de rond de 12de dag een echo en dan volgens mij als de eisprong is geweest krijg ik de tp. Dusseldorf heeft liever geen hormonen dus ik hoef niet te spuiten.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Haha Lisette we waren tegelijk aan het typen.

Maar ik ken natuurlijk jou man niet maar ja ik kan duidelijk zien dat het jou dochter is.

Wat mooi dat je zo goed groeit goed teken.

Geef je borstvoeding of flesvoeding?

Wat zielig die prikjes hopelijk heeft ze er geen last meer van.

Geplaatst

Maris, wat spannend dat je in april de TP krijgt, hoop zo dat het bij jullie ook zal lukken.

Je bent een steun voor iedereen hier en hebt zoveel belangstelling voor Isa, heb echt respect voor je!!!

Isa krijgt wel borstvoeding, maar wel uit de fles! Ik kolf namelijk, omdat ze geen kracht genoeg had om te drinken uit de borst en eigenlijk is het zo gebleven, terwijl ze nu w.s. gewoon uit de borst zou kunnen drinken. Maar om dat nu nog te gaan doen lijkt me niet zo handig, dus we blijven fijn aan de machine zitten!

Isa had gisteravond 37.8, dus een lichte verhoging, maar vanmorgen weer 37.1 dus ze lijkt geen last te hebben van de spuitjes. Ook de plekjes op haar benen zien er mooi rustig uit en ze heeft de hele nacht goed doorgeslapen, dus ons meisje doet het erg goed, ben trots op haar!

Geplaatst

Dank je wle is lief dat je dat zegt. Ik word er verlegen van haha.

Mooi dat ze geen verhoging meer heeft en dat ze er geen last van heeft.

Dat kolven heeft ook wel z´n voordelen want nu kan je man ook een keer voeden.

Ik ben net bij de ha geweest en ik heb een fikse slijmbeursontsteking in de knie. Dat heb ik overgehouden aan de val in november toen ik de pols brak.

Nu kan hij hier nu nog niet zoveel mee en mag ik absoluut niet meer knielen en moet ik een beetje rustig aan doen maar ja ik ken mezelf en dat kan ik toch niet.

Ook moet ik nu naar een mag en lever arts want ik heb al jaren last van diarree en daar is nu obstipatie bij gekomen dus de ene keer kom ik er niet vanaf en de andere keer is het vliegen, maar de conclusie is dat ik ´savonds altijd met buikpijn rond loop en vaak zit er bloed bij en dat is ook niet goed.

Dus afwachten wanneer ik opgeroepen word.

Iedereen een fijne dag ik ga zo werken.

Geplaatst

Hallo dames, ff gauw want mn verbinding is steeds beperkter :S Gister mn 1e echo; er was een vruchtzakje met iets erin te zien :)) beetje te vroeg voor een kloppend hartje dus.. maar ik mag volgende wk terug komen :)) We zijn al heel blij met wat we gezien hebben, zo is het minder onwerkelijk helemaal voor mn vriend.. Mn kwaaltjes; giga stemmingswisselingen, 's avonds hoofdpijn + (tot nu toe dan) overdag migraine-aura's maar het is te doen hoor ;) zo zal nu even terug" lezen (meestal als ik het dus ndersom doe of wil doen..is mn verbinding al weer weg..

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden