Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja Maris, zal ik cker doen.. bij de 1e verse tp heb ik dat toen niet gehad..bij de 2x een cryo wel.. Herinner me ook de 1e x de arts..beetje stug leek het? en hij was ook zo w weg.. wist toen niet dat je er een echo van mocht nl.. zal mn gwicht wel in de gaten houden

Liefs

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat hadden wij ook die man was ook stug en was zo weer weg.

Bij de tweede keer vroegen wij om de foto en toen zei die vrouw een beetje gepikeerd dat we dat altijd kregen, ik zei nou de vorige keer niet ja daar hadden we dan maar om moeten vragen, net of wij wisten dat dat kon.

Maar goed in DD krijg je ook een foto van de emmy zelf vond ik ook wel heel bijzonder.

Geplaatst

Dat is ook bijzonder Maris.. Kan me voorstellen dat je er een nare bijsmaak aan over hebt gehouden. Hebben jullie er mss over gedacht om mss een klacht daarover in te dienen? Ik vertel mn vriend het net..en dat was het 1e wat in hem opkwam..

Vandaag hadden we mevr Dr Jansen en haar heb ik met de cryo tp's ook gezien vorig jaar, hele lieve en begripvolle arts ;) We hebben onze kanjer opgehaald maar helaas is dit onze enige kanjer..wel is deze uitstekend! :happy: gweldig :)) Geen van de overige emmy;s waren geschikt om in te vriezen... Daar voelde ik wel wt terleurstelling maar het mag de pret niet drukken voor nu.. We hebben hem/haar en koesteren dat

Liefs

Geplaatst

Wat spannend Lafinah!!We gaan heel hard duimen.... nu die vreselijke wachtweken he... pff lekker veel afleiding zoeken. Voel je je verder wel goed, ook na de punctie?

Vandaag weer de meting gehad.Ze waren nog niet groot genoeg, dus maandag weer een meting.. waarschijnk woe of donderdag de punctie... dus we moeten nog even geduld hebben.

Maris, hoe is het met jou? fijn dat je weer aan het werk kunt.. en ook nog iets wat je leuk vindt om te doen.

Met de andere meiden ook alles oke? het is rustig hier......(behalve lafinah en maris dan;))

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Sharon haha ja het is inderdaad rustig op ons na, maar vanaf maandag ben ik er ook niet zoveel meer alleen ´savonds.

Maar jammer dat ze nog niet groot genoeg waren, maar beter iets langer wachten dat ze straks wel mooi zijn dan te vroeg de punctie.

Maar het komt vast goed.

Lafinah jammer dat er geen cryo´s zijn maar nu heb je wel jullie topper aan boord dus die cryo´s heb je vast niet nodig.

Heel erg veel succes en mijn duimen draaien.

Geplaatst

Jammer Lafinah dat je geen cryo's hebt maar je hebt wel een topper bij je. Ik zal duimen dat deze 9 maanden blijft plakken.

Sharon laat ze nu maar rustig groeien he. Hopeliijk voor jou de punctie woensdag of donderdag.

Maris veel plezier bij het tuincentrum. Weer lekker aan het werk. Denk je dat het gaat lukken met je linkerhand? Heb je nog veel pijn?

Vandaag onze eerste meting. Nou rechts konden ze eerst niet mijn eistok vinden dus dan maar links kijken. Daar bleek 1 joekel te zitten van 24mm te zitten en 1 van 18mm. Recht zat er 1 van 15mm. Dus nu hebben zondag de punctie. Dit hadden we niet verwacht. Vanavond dus de pregnyl zetten en zondag om 8.30 de punctie.

groetjes,

Fluf

Geplaatst

@Fluf, heel veel succes zondag met de punctie!

@Lafinah, heel veel succes de komende twee wachtweken, ik zal voor je duimen dat de kleine uk blijft plakken!

@Sharon, succes maandag met de FM, hopelijk woensdag/donderdag de punctie!

@Maris, dus je gaat weer naar het tuincentrum.... je wisselt nogal of niet, hahaha.... Hoe zat het ook alweer bij de thuiszorg dan?

Ik ben niet meer zoveel online, want ben nu behoorlijk druk met Isa. Hoe zo'n klein baby'tje je de hele dag kan bezighouden....

Het gaat erg goed met haar, ze is zondag alweer 6 weken, de tijd vliegt voorbij nu.

Heb nog een leuke fotobewerking gemaakt van haar, zal hem wel even showen!

Maandopdracht5Isa_klein.jpg

Geplaatst

Lisette wat een mooie foto.

Gelukkig dat het zo goed gaat.

Ik wissel inderdaad ja maar dat komt omdta ze bij de thuiszorg niet opschieten ik wil zo graag aan het werk en daar hadden ze nog steeds geen uren voor mij. Dus ik moest maar wachten tot ze een keer tijd hadden gemaakt ja daag ik blijf wel al die tijd in de ww en dat wil ik niet ik wil werken. En op deze manier hadden ze mij gewoon noet aan moeten nemen als ze mij toch geen uren konden geven.

En dat tuincentrum had nadat ik uit het gips kwam geen werk meer voor mij (was via uitzendbureau) en nu zochten ze weer een bloembindster. Ze hebben speciaal naar mij gevraag ddus dat leek me een goed teken.

Geplaatst

Maris, ik bedoelde het niet verkeerd hoor... snap dat je graag aan het werk wilt! Maar wist niet waarom je zo wisselde, maar nu snap ik het! Het is zeker een goed teken dat ze speciaal naar jou vragen, is toch een groot compliment! Wel raar dat de thuiszorg je aanneemt en geen werk voor je heeft....

Straks mag ik ook weer solliciteren, heb tot half april verlof heb dan weer sollicitatieplicht. Het lijkt me ook wel fijn om weer aan het werk te zijn hoor, dan spreek je toch meer mensen, nu is mijn wereldje wat dat betreft een stuk kleiner.

Geplaatst

Ja dat vind ik nou ook je spreekt niemand en je ritme word er helemaal van in de war geschopt.

Maar ik hoop dat ik nu oznder botbreuken een hele tijd kan blijven haha

Geplaatst

Sharon, we hadden om 8:20 onze fm.

Lisette wat een mooie foto van Isa. Geniet maar lekker van haar en van je man natuurlijk ook.

Maris, Veel succes en plezier maandag op je werk. Volgens mij moet het erg goed voelen dat ze speciaal naar jou hebben gevraagd.

Hier gaat het goed ik ben wel een beetje gespannen voor morgen.

Groetjes,

Fluf

Geplaatst

Dank je wel Fluf vind het ook wel een compliment dat ze naar mij vroegen.

Tuurlijk ben je zenuwachtig dat is normaal, ik ga hard voor je duimen dat je een mooie opbrengst hebt.

Heel erg veel succes. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Geplaatst

Hallo allemaal, djw voor de lieve reactie's en aanmoedigingen! U girls are GREAT..

Ik voel me wonderbaarlijk goed eigenlijk Sharon, sta er zelf versteld van eigenlijk.. ja voel me eierstokken wl zitten maar wordt steedsminder en vergeleken bij vorige x..toen heb ik een week echt last gehad volgens mij. Nu icm accupunctuur en vraag me dus af of het daarmee te maken heeft..ben gisteren danook eventjes de stad in geweest (wel met de bus ipv de fiets ;)) Voel nog wel kleine steekjes, van herstel v de punctie denk ik.. Hormonen vallen me ook mee eigenlijk..

Maris fijn dat je maandag mag beginnen, succes!

Lisette wat een mooi meisje is Isa zeg!! Mooie foto's hoor, jemig! Wat heb je dat ook mooi gemaakt zo..mag ik vragen hoe je dat doet?

Eve hoe is het met jou?

Fluf, had ik ook..een dag ervoor, de zenuwen.. we weten allemaal dat het voor een goed doel en niet niks is en dan mág je best nerveus zijn!

Wens je heel veel sterkte en kracht toe alom; Succes!!

Verder zijn we vanaf vandaag trotse eigenaren van Zenna (jachthond) we hebben haar weer opgehaald. Ivm de behandeling en punctie heeft ze bij mn schoonvader gelogeerd en was ook heeeeeel blij om ons te zien..alleen daar al om doen we het. Wij zijn minstends zo blij ;) gezellig ook.. helemaal gezien de komende tijd is extra afleiding zeer welkom.

Liefs

Geplaatst

Fluf, heel veel succes morgen met de punctie, mijn duimen draaien!

Lafinah, bedankt voor de complimenten! Ik bewerk foto's in het programma Paint Shop Pro, dit is een hobby van mij, erg leuk om te doen.

Maris, succes maandag op je werk!

Geplaatst

Nou dames,

Hier weer een berichtje van mij. Vanochtend om 8:00 uur mochten wij ons melden bij de poli voor de punctie. Er bleken toch nog vier follikels aanwezig te zijn. Deze zijn allen aangeprikt. Met mijn "buisjes" is mijn man naar Zwolle gegaan. Er zijn 2 eicellen gevonden waarvan er 1 rijp was, deze is samengebracht met een mooie spermacel. En nu is het wachten tot dinsdag.

Ik heb weinig pijn. Ik voel natuurlijk wel dat er wat is gedaan maar de vorige keer had ik er veel meer last van. Ik lig nu lekker op de bank met mijn kruik en een dekentje over me heen. Ik heb maandag en dinsdag vrij gekregen van mijn baas dus ik kan rustig bij komen van de punctie. Nu mar hopen en duimen voor een mooie emmy.

Liefs,

Fluf

Geplaatst

Fluf gelukkig dat je weinig last hebt maar wat jammer dat er maar 1 rijp eitje gevonden is.

Ik ga heel erg hard duimen dat dit jullie kanjer is.

Rust lekker uit en laat je lekker verwennen.

Mag ik vragen wat bij jullie eigenlijk de oorzaak is dat jullei icsi doen?

Als je liever niet zegt hoeft niet hoor.

Geplaatst

Maris, Bedankt voor je lieve berichtje.

Waarom wij icsi doen is omdat bij mijn man zijn zijn zaadballen op jonge leeftijd niet in gedaald. Pas op zijn zevende jaar is hij daar aan geopereerd. Links is het mis gegaan maar rechts is wel door de operatie ingedaals. Omdat de doktoren het pas zo laat er iets aan hebben gedaan heeft mijn man weinig bewegende zaadcellen.

Vandaar dat we icsi doen.

Liefs,

Fluf

Geplaatst

Oh ok mijn vriend heeft ook weinig levende zaadcellen maar de oorzaak is onbekend.

En op zijn zevende pas aan geholpen is wel erg laat lijkt mij.

Ik vroeg het mij af omdat je maar zo weinig follikels/eitjes hebt.

Geplaatst

Hoi Maris,

Je bent als het goed is nu aan het werk bij het tuincentrum. Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt en dat je pols je niet teveel klachten geeft.

Het is inderdaad zo dat ik weinig follikels aanmaak. Maar ik denk dat dat met mijn leeftijd te maken heeft. Ik ben 39 en wordt over een maand 40. Ik ben moeilijker te stimuleren. Bij de eerste poging moest ik Gonal-F gebruiken. Toen waren er 7 follikels met 5 eitjes waarvan er 4 rijp en 2 emmy's van matige kwaliteit. Bij de 2e poging is er voor Menopur gekozen omdat er dan mogelijk een betere kwaliteit emmy's zouden kunnen ontstaan. Ik had toen 5 follikels en 4 eicellen waarvan en 3 zijn gaan delen en we hebben toen 1 goede kwaliteit emmy terug gekregen en 1 redelijke kwaliteiet. De derde was niet goed genoeg om in te vriezen. En deze keer moest ik weer met Menopur spuiten. Ik heb nog gevraagd of de dosis omhoog kan maar ik zal al aan het maximum wat ik mocht gebruiken. 300 eh. Deze keer is kennelijk 1 follikkel er dominant geweest want deze was ook bij de eerste meting al zo groot 24mm dat er meteen een punctie afgesproken werd. Mijn man en ik waren erg overvallen door het nieuws want dat was natuurlijk niet wat we gedacht hadden dat er zou gebeuren.

Maar gelukkig hebben we 1 mooie eicel en we duimen dat dat een mooie topper wordt voor ons.

Ik heb vandaag weinig last van de punctie.

Hoe gaat het met de andere dames?

Lafinah hoe gaat het met het wachten?

Sharon, hoe is je 3e fm gegaan. Is er een datum voor de punctie afgesproken?

Eve, hoe is het met jou?

Liefs,

Fluf

Geplaatst

Dank je wel Fluf het bevalt me inderdaad goed want ik sta weer op mijn oude vertrouwde plekje haha.

Oh vandaar dat je niet zoveel aanmaakt.

Ik ga echt hard duimen dat deze een topper is.

Word je morgen gebeld?

Sharon hoe is het gegaan?

Geplaatst

Ik heb woensdag de punctie..... er waren 5 super grote follikels te zien, de rest nog kleiner. Vanavond de pregnyl spuiten.

Hoe is je eerste dag vandaag gegaan Maris?

ik blijf duimen voor de andere dames hoor! ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden