Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Fluf ik zal een kaarsje branden voor je! 1 mag dan niet veel zijn maar 1 kan en is ook genoeg! Zo denk ik sinds de tp én vandaag dus ook, want ik heb helaas deze x geen çryo's.. Wat een aardige en begripvolle werkgever, dat moet fijn zijn lijkt me.

Sharon heel veel succes woensdag, ook voor jou alvast een kaarsje ;)

Maris, fijn dat jeje weer 'thuis' voelt daar! Lijkt me heel leuk werk in een tuincentra, heb ooit 's gesolliciteerd daar maar helaas.. heb wel veel ervaring in de detailhandel/verkoop maar niet in het bloemenbinden zeg maar.. al had ik graag de kans gehad om het te leren.

Het wachten valt tot nu toe mee vind ik..heb tot en met gister wel mn ding gedaan maar geen stofzuigen en dat soort dingen..zondag is meestal me in me lekkerstzittende broek/pyama rondhangendag en dat heb ik ook gedaan :)) Maar hetwachten is ook nog maar netbegonnen heh.. ben vmiddag wel 1,5 uur aan de wandel geweest met Zenna. Heerlijk weertje!! Krijg helemaal zin in de lente en zomer. Denk dat mss va volgende wk het wel anders kan worden .. Heb me ook bewust niet op het wachtbankje van februsri gezet (doe ik mss nog wel...) om er niet té veel mee bezig te zijn..(voor hoever dat ook mogelijk zal zijn/is.....)

Lisette bedankt voor je tip ik ga eeens kijken naar een gratis versie wat ik ben niet zo'n held in dat soort dingen en als het lukt en bevalt kanik dat alsnog gaan aanschaffen ;)

Liefs

Geplaatst

Hallo dames,

Hier is alles ok, eigenlijk weinig te melden.... Moet nog wachten tot 21-02, dan gaat de eerste spuit erin!! De tijd kruipt voorbij

Volgende week dinsdag kan ik alles ophalen en krijg ik de instructie. Door wie wordt dat eigenlijk gedaan en moet je dan ook proef spuiten?

Krijg je trouwens ook elke keer met de echo een andere arts? Heb er helemaal niet aan gedacht om dat de vragen...haha

@ Fluf, Hoop dat het een mooie emmy is geworden! Als het goed is gegaan wanneer heb je dan de TP?

@ Sharon, Heel veel succes woensdag!

@ Lafinah, fijn dat je de dagen goed doorkomt! Hoe voel je je verder

@ Maris, Hoe was je dag vandaag?

Geplaatst

Sharon wat mooi dat het woensdag is weer een stapje dichterbij.

Fluf heel veel succes morgen ik duim heel hard voor goed nieuws.

Lafinah ik wil ook niet meer op de wachtbankjes maar gelukkig dat je nog zoveel afleiding hebt en er niet zoveel aan hoeft te denken.

Eve ik had de spuit instructie van een van de assistenten van de gyn. En ja je moet dan ook jezelf spuiten zodat zij weten dat jij weet hoe het moet. Ik kan je zeggen het stelt niks voor die spuit hoor je voelt er weinig van. Mij lukte het toen ook om mijzelf te spuiten en de eerste 2 keer thuis ook nog wel en daarna heeft mijn vriend het gedaan zo vond hij dat hij er iets meer bij betrokken was en ach ja nu be ik er wel makkelijk in geworden.

De echo´s zijn bij mij bijna altijd door Haselbach gedaan samen met een assistent, die was wel elke keer anders.

Mijn eerste werkdag ging goed er is iemadn ziek op de afdeling waar ik sta en dat hebben zolang 2 mensen van een andere afd over genomen maar het is een zooitje niet normaal maar goed zo heb ik mooi wat te doen.

Geplaatst

Nou dames, Hier helaas geen goed nieuws te melden. We hebben om 12:00 het telefoontje van zwolle gehad. Onze enige rijpe eicel heeft niets gedaan. Hier stopt onze poging. We hadden al voor deze poging afgesproken dat dit onze laatste keer zou zijn. Ik ben namelijk niet meer de jongste namelijk 39. We gaan dit nu een plekje proberen te geven.

Lafinah succes met de wachtweken en ik hoop dat je ukkie blijft plakken.

Sharon, succes met je punctie morgen en op naar mooie emmy's

Maris, veel plezier op je werk en ik wens je het allerbeste toe als jullie aan je cryo's gaan beginnen.

Eve, succes met je ivf poging.

Lisette, geniet van Isa en je man.

Veel liefs

Fluf

Geplaatst

Ooh Fluf, kzit hier met kippevel en mn tranen rollen..het spijt me zo voor jullie.. Wens jullie heel veel sterkte en kracht toe de komende tijd!!

Heel veel liefs

Geplaatst

Fluf,

Wat een &%$$# nieuws!!! Weet niet zo goed wat ik moet schrijven....

Heel veel sterkte! Hoop dat je het een plekje kan geven.....

Dikke knuffel!!

Geplaatst

Oh nee Fluf wat erg ik had het jullie zo gegund. Wat een moeilijk besluit lijkt me dat jullie genomen hebben.

Meid ik wens je al het goeds voor de toekomst.

Heel erg veel sterkte met dit een plaatsje geven.

Sharon heel erg veel succes morgen.

Geplaatst

Lieve Fluf, wat een vreselijk moeilijk besluit hebben jullie moeten nemen, vindt het verschrikkelijk voor jullie!

Heel veel sterkte de komende tijd om hiermee om te gaan, hopelijk kunnen jullie het t.z.t. een plekje geven...

Bij deze een dikke virtuele knuffel voor jou!

Sharon, succes morgen!

Geplaatst

Vandaag de punctie gehad, het is me echt 100% meegevallen deze keer, vorige keer was het echt een hel... ik had uiteindelijk 10 eitjes, vrijdag horen we of er iets is gebeurd en of er een terugplaatsing zal plaatsvinden... nog even spannend dus.;)

Geplaatst

Gelukkig Sharon dat het mee gevallen is. Wie deed de punctie dan?

En 10 eitjes is toch een mooi aantal en zo heb je minder kans op overstimulatie net als de vorige keer.

Ik ga heel erg hard duimen dat ze allemaal bevruchten.

Geplaatst

Sharon, wat fijn dat de punctie je meegevallen is. Duim voor je dat je morgen héééééél goed nieuws krijgt!

Wel rustig aan doen hè, ondanks dat de punctie je meeviel!

Geplaatst

Hallo dames,

Sharon, fijn voor je dat het meeviel en ook een mooi aantal zeg!! Ik had de 1e x ook Dr Oosterhuis en vorige week dr Michielsen.

Nou hier valt het minder mee eerlijk gezegd... vannacht heel vaak wakker en vanaf het moment dat ik uit bed stapte kon ik alleen maar huilen.. alles wijst eerop dat ik ongi wordt.. paar dgn onredelijk en emotioneel en meestal herken ik het pas achteraf (zoals nu) en binnen een week ben ik dan ongi.. Heb nu ook het 'geluk' dat ik geen internet heb en zit nu in de bieb.. Moest even weten hoe het hier was en natuurlijk wou ik graag mn ei kwijt.. pff Kweet ook niet hoelang ik zonder internet blijf en juist nu..kan en wil ik niet zonder dit forum!Nu merk ik weer hoe belangrijk dit hier voor me is.. aaaagh straks weer op me fietsie uitwaaien..met Zenna aan de wandel..dan valt het vast wel weer mee (hoop ik :O) Heb wel zoëven bij KV de zwangerschaptesten ghaald om mss in het weekend te gaan testen.. Maar ga dit natuurlijk vanav eerst overleggen met vriendlief ;) Nou heel verhaal weer.. Hoe gaat het met iedereen?

Liefs

Geplaatst

Wat vervelend dat je je zo rot voelt Lafinah, het is ook niet niks zo`n behandeling.... we blijven duimen dat je menstruatie niet doorkomt. Zolang je niks ziet nog wel hoop houden he ;).... dikke kus voor je!

Geplaatst

Lafinah, wat een rotwachtweken zijn het ook hè! Ik zal je even moed inpraten, want ik dacht ook dat ik ongesteld werd, had ook een bloeding destijds, dus helemaal over de rooie.... Later bleek dit een innestelingsbloeding te zijn, dit kan dus ook.... Erg shit dat je nu geen internet hebt, dit forum is wat dat betreft echt een steun in de rug hè, ik heb het altijd erg prettig gevonden om hier te kletsen. Hopelijk blijft die kleine mooi plakken bij je en krijg je over 9 maand een wondertje in je armen, ik hoop het zo voor je en gun het je zo!!! Ik blijf voor je duimen en aan je denken meid, kop op!!!

Geplaatst

Lieve Lafinah hou moed zolang je geen bloed ziet.

Wat zijn het toch ook rot tijden voor ons allemaal bah ik wou dat het allemaal makkelijker gemaakt kon worden voor iedereen.

Ik blijf ook voor je duimen op een positieve test van de week.

En ik hoop dat je snel weer internet hebt haha ik zou niet weten wat ik zonder moest hoezo verslaafd haha.

Sharon krijg je morgen te horen hoeveel er bevrucht zijn?

Wanneer is dan de tp zondag denk ik of niet?

Nou ik duim voor je, maar kan het alleen niet eerder bekijken als zondag want we gaan morgen naar Brussel voor een paar dagen. Oh dames wat heb ik er zin in haha.

Iedereen alvast een fijn weekend!!!

Geplaatst

Hoeraa heb weer internet :)) Dankjullie hartelijk voor jullie bemoedigende woorden!! Ze doen me goed. Ja dan merk ik pas hoezeer ik hier aan 'hang; als je het niet hebt.. Vandaag weer een betere dag dan gisteren ;) Werd pas om 10u wakker..hoezo gat in de dag geslapen :) Heb gisteren ook een paar boeken mee genomen; jamie oliver (ben een hobby kok :p) een boek genaamd puppycircus waarin allerlei simpele 'kunstjes' staan om evt Zenna te leren en net toen ik wou gaan afstempelen zag ik De Ooievaarsclub liggen (hoe toepasselijk!) waarin een dame haar ervaringen beschrijft op een leuke en nuchtere manier met humor, hoe zij alles probeerde om zwanger te worden.

Ik voel eigenlijk weinig tot niets meer momenteel, op een paar steekjes na.. (eer)en gister wat zwaar gevoel onderin me rug (het ongigevoel

)..dinsdg was het wt 'zwaarder' in mn buik.. dus ik hoop zo dt ukkie zich heeft ingenesteld..en niet mn ongi eraan komt. Ja ik heb weer moed! Gisteravond beetje hoodpijn..maar kan evengoed van die kliederbollen zijn.. Die bezorgen me nu wel een paar boobs waar ik best trots op ben hihi..en denk maar dat het deze x ook van de bollen komt. Het voelt iig weer helemaal anders dat de vorige tp's en da's toch positief lijkt me.. Heb geen bloedverlies gehad ook geen beetje.. ik baseerde dat gister dan ook op mn gevoel qua me doen en laten..en doorgaans een wk later mn ongi en dat verklaard dat mn gedrag weer zeg maar. Vriendlief had ook een werkdag va 5u 's ochtend en kwam om 23.30u terug dus die had ook een beste ruk gehad waardoor ik hem niet kon bereiken..maar goed, ben nu weer bij positieven en moet nog een paar dgen volhouden..

Lisette heb jij netjes gewacht tot de testdag of? En de andere dames? Herinner me van de tp in september dat ik op wd 8 een ienieminie streepje had (kruitvattesten 2 voor 5) maar daarna dus negatief.. waardoor ik denk dat het mss de pregnyl is geweest toen.. Durf nog niet te testen eigenlijk.. denk zelf aan het weekend of maandag.. maar moet dit nog overleggen..en ben de tel steeds kwijt.. het is 13 dgn na de tp of 17 dgn na de punctie normaal gesproken..

Heel verhaal weer maar lang leve internet !

Heel veel liefs

Geplaatst

Lafinah, wat fijn dat je weer wat positiever bent! Je gevoel deinst nu natuurlijk ook alle kanten op en je denkt en voelt van alles.... zeer herkenbaar. En zo'n nachtje goed slapen wil ook nog weleens helpen. Ik heb niet gewacht tot de testdag, ik kon het niet laten om eerder te testen. Maar denk dat ik je als tip zou geven om wel te wachten, want bij mij was ie negatief, ik helemaal in tranen... later nog bloedverlies gehad... dus zeer verdrietig... Terwijl op de juiste testdag de test wel positief was en ik me dit verdriet dus had kunnen besparen als ik niet eerder getest had! Het is ook zo dubbel, door al je gevoelens wil je gewoon eerder testen en hier op het forum lees je ook van alles over vroeg testen (weet niet of je dat toppic al gezien hebt?) dus dan ga je het al snel doen (ik althans).

Wanneer is de testdag eigenlijk? Ik blijf voor je duimen en kop op!!!!

Geplaatst

Wat fijn dat je je weer beter voelt Lafinah..... die wachtweken duren ook zoooo lang.. pff...

Nog even volhouden, zolang je geen bloedverlies hebt, is er hoop! ik weet dat het makkelijk praten is, ik zal er straks ook weer veel moeite mee hebben...... We moeten liesjuh maar als voorbeeld blijven zien.;)

Wij kregen net goed nieuws, we hebben zondag een terugplaatsing!!!!!!!!!! 9 vd 10 zijn bevrucht, dus mooi een goed begin :happydance:. ben even helemaal happy......

Maris, veeeel plezier met je weekendje weg!

Geplaatst

Sharon, wat een geweldig nieuws!!! Hoelaat heb je de TP zondag?

Logisch dat je happy bent, 9 van de 10 is echt veel! Heel veel succes alvast!!

Geplaatst

Lisette, ,mijn testdag is de 16e dat is 17 dgn na de punctie.. En ja ik zat dus net al zo'n 2uur lang te neuzen in dat topic.... en dacht dus ook om zondag te gaan testen eventueel..als mn vriend het ermee eens is.. zucht ja dat heenenweer geslinger .. zondag is het 14 dgn na de punctie.. Bij de 1e poging had ik dag 15 1e drup rood..en op dag 17 brak mn ongi echt door..

O Sharon dat is een mooi aantal! Op naar zondag om jullie ukkie te verwelkomen ;)) Ja goed idee van je, om Lisette als voorbeeld te nemen :))

Nou nu maar toch even weer naar de orde van de dag..boodschappies doen en Zenna uitlaten.. Zal ongetwijfeld straks (als ik nog internet heb althans) komen neuzen hier..heeeeeel verslavend :o

Veel liefs

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal, Vandaag weer een gat in de dag geslapen ;) Voordat ik gisteren ging slapen vond ik het volgende, ik vond het zo mooi 'gemaakt' (zelf kon ik 'm niet rustig kijken..ja een beetje té rustig..filmpje moest steeds laden (en denk dat mn laptop beetje te traag is ..) en wou dit met jullie delen :))

http://www.facebook.com/video/video.php?v=149571748422394&oid=112875915417971&comments

Liefs

Geplaatst

icon1.png

Hoi dames wij zijn er weer. Eigenlijk gisteravond al maar was zo moe dat we direct zijn gaan slapen.

Het weekendje weg was weinig aan vandaar dat we eerder weg zijn gegaan.

Het enige leuke was dat we samen waren en verder was het niks alle leuke dingen waren pas geopend vanaf maart en Brussel zelf is zo druk dat je er geen auto kwijt kon om ergens wat te gaan doen.

Het geen we gedaan hebben was leuk hoor maar we hadden graag nog meer gewild jammer genoeg.

Ons hotel lag ook aan de snelweg en dat viel ons ook vies tegen (haha stelletje boeren in de stad) als we aan de andere kant van Brussel hadden gezeten was het waarschijnlijk anders geweest maar we moesten wel bijna 100km rijden om iets leuks te gaan doen wat wel geopend was en dara is een weekend te kort voor.

Ik moet ook zeggen dat ik al sinds woensdag knallende hoofdpijn heb en daar maar niet vanaf kom en dan word het er ook niet leuker op.

Maar goed we hebben heerlijk weer in eigen bedje geslapen.

En komen we gister weer is het kastje van de tv kapot en nu hebben we dus geen tv bah zo irritant.

Sharon wat een goede score succes vandaag.

Lafinah fijn dat je weer internet hebt en heb je al getest vanmorgen ik ben wel benieuwd.

Lisette hoe gaat het met de mooie Isa?

En met je zelf natuurlijk?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden