Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgens mij is elke acupuncturist weer anders bij mij is er toen ook gewoon geprikt tijdens het spuiten maar ja het resultaat daarvan is wel bekend.

Mooi dat je nu ook begonnen bent met de puregon hopen dat er een mooi aantal aan het groeien is.

Wij hebben besloten om in april voor de cryotp te gaan dat is mooi na alle weekendjes weg en carnaval dus alle drukte achter de rug en dan kunnen we met frisse moed er weer tegen aan.

Ook gaan we voor een eventuele 4de poging naar een ander ziekenhuis hier in Nederland dat scheelt namelijk de helft omdat we het zelf moeten betalen en aangezien we niet meer naar Zwolle willen hebben we besloten om ergens anders heen te gaan.

We hebben de tijd nog wel om ons te orienteren dus dat komt wel goed.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Halloo dames, A.s. zondag de punctie:clap2: Jemig deze x ging het wel heel vlot allemaal.. er zaten al follikels bij van 22mm phoepoe:icon_flower:

Vanavond dus de pregnyl zetten! Direct na het zhs naar de accupunctuur geweest.. Ze heeft me doen inzien dat ik wel heel rustig eronder ben en gezien mn (medisch)verleden en eerdere ervaringen giga ben gegroeid.. Zo voelt het ook. Ben inmiddels ook al gestopt met roken en geen zin er meer in. Of het nu door de naaldjes (gn zaadjes dus;)) kwam en komt? Heb er voor degenen die eruit waren gegaan nwe gekregen en ook 1 voor meer ontspanning en geen stress. Ik mag dan rust uitstralen..maar inwendig nog wel een druktemaker van nature..

Net werd ik gebeld door het Mst..of het ook eerder kon zondag :O Anders kwam het niet helemaal uit in Zwolle.. Maar goed..ze moeten er toch uit. Moet dan wel om 6u op ivm het innemen v de paracetamol majah ook dát heb ik er graag voor over :D

Liefs

Geplaatst

Wat spannend Lafinah, je loopt precies een week voor.. ik moet volgende week woensdag voor de eerste meting.......... Wat goed dat je helemaal van het roken af bent en er zo rustig onder bent, dat werkt wel het beste he;) zegt stresskip zelf haha.......:happy:.

Maris, wat fijn dat je weer in April verder gaat...mooi vooruitzicht, het moet nu toch wel een keer lukken....!!. :icon_smile: en anders misschien in Nijmegen? daar hoor je ook wel goede verhalen over....

Geplaatst

Dank je Sharon

Ja Nijmegen hebben we ook al aan gedacht ik zal eens in dat topic kijken misschien dat ik daar wijs uit word.

Utrecht hebben we ook al aan gedacht omdat daar mijn familie woont en dan zouden we niet elke keer voor een paar minuten op en neer hoeven te rijden (niet dat we daar een hekel aan hebben hoor) dan kunnen we het combineren met familie bezoek, maar goed eerst de cryo´s en dan kijken we wel verder want ik hoop natuurlijk dat het helemaal niet nodig is om naar een ander ziekenhuis te gaan.

Ik ga vanaf maandag onder begeleiding van de fysio weer sporten om een kilo´s kwijt te raken (onder begeleiding ivm de rug) en dan kan ik hopelijk met een paar kilo´s minder en vol goede moed naar de cryotp.

Geplaatst

Wat leuk te lezen Maris, dat jullie in april weer door willen gaan! Dat is idd een fijn vooruitzicht lijkt me. en hoop met heel mn hart dat jullie niet opzoek hoeven naar een zhuis elders.. Persoonlijk heb ik goede ervaring in Zwolle tot nu toe eigenlijk. Zelf wou ik ook wachten hiermee na de decembermaand; er dan weer klaar voor zijn. (sorry khad in mn enthousiasme eerder erover heen gelezen) Nou..mijn 1e punctie..was ook op een zondag eigenlijk alleen niet zó vroeg. Dus ik weet niet beter of dat is normaal in het Mst..

Inmiddels nu een uur verder..) krreeg ik net een migraine aanval, geen pijn wel aura's, heel apart. 'Vroeger' wel veel (pijn) aanvallen met aura's gehad en moest net wel stoppen met typen. Nu wel van de hormonen denk ik. Verder heb ik deze behandeling weinig tot geen bijwerkingen danwel ergens last van bedenk ik me..tot afgelopen woensdag. Toen begon hoofdpijn met vlagen maar nog goed te doen en vrijdag storend.. Maar veel minder dan bij de 1e x vorige jaar dus :).

Ja Sharon klopt en als jij dan ook 2 follikelmetingen hebt, ook een punctie volgende wk ;)

Had op m'n msn achter mn naam; zondag eieren zoeken' neer gezet. Dit omdat alleen een aantal mensen het weten van de ivf) Mijn schoonmoeder daarmee aan het denken gezet (hihi).. het is toch nog geen pasen? hahhahah Oja dacht ze opeens ;)

Voel nu de plek van de pregnylspuit nog wel goed viel me net op, m'n buik beurs en krijg meer het gevoel dat ze er ook gauw uit mogen. Steeds moeten plassen gevoel ook continue aanwezig al drink ik nu ook zoveel mogelijk om problemen te voorkomen.

Vanavond languit op de bank relaxen, met de hapjes zoals filé ed die nu nog mogen :)) en minute to win it ofzo :) en nog niet gerookt trouwens.. geen zin meer in. (Voelt GEWELDIG..)

Fijne avond allemaal en jullie horen van me!

Liefs

Liefs

Geplaatst

Bij ons zeiden ze toen dat ze dat niet deden op zondag, want wij hadden toen de punctie op maandag en we hebben nog wel gevraagd of het niet op zondag kon zodat mijn vriend geen vrij hoefde te hebben, maar goed het zal wel veranderd zijn ofzo maakt ook niet uit haha.

Ik ben blij voor je dat het morgen zover is en dan is het heel erg hard duimen dat er heel veel bevrucht zijn.

Wat vervelend die migraine heb ik ook wel eens vooral rond de menstruatie.

Haha dat eieren zoeken moet er wle om lachen maar het klopt wel. Wij hebben besloten het alleen aan mijn ouders en mijn schoonzus en zwager te vertellen dat we de cryo's terug gaan plaatsen.

Mijn schoonouders hebben toch nergens interesse voor en mijn andere zwager met schoonzus zijn alleen druk met zichzelf en haar familie.

Ook mijn vriendinnen vertel ik het niet (kijken of mij dat lukt haha)

Heel goed dat je nog steeds gestopt bent volhouden nu het is voor een goed doel.

Geniet nog even lekker van je toastje met filet want dat mag de komende 8,5 maanden niet meer.

In elk geval vast heel erg veel succes morgen en laat je even weten hoe het gegaan is?

Lisette hoe gata het met Isa?

Sharon gaat het goed met de puregon?

Voel je al wat groeien?

Fluf hoe gaat het met jou?

Diaan ik weet niet of je nog mee leest maar hoe gaat het met je?

Eve hoe gaat het met jou?

Ik ga zo maar eens douchen heb straks verjaardag van mijn zwager. Morgen gaan we gezellig met een hele groep naar de opnames van 'Ik hou va.n Holland' zijn we vorig jaar ook geweest en is echt lachen heb er echt zin in.

Geplaatst

Goemorgen allemaal!

Eindelijk weer wat rust hier in de tent dus pak nu lekker een momentje voor mezelf. Morgen weer aan het werk en dan weet ik dat het er bijna niet meer van komt tot aan volgend weekend.

Stiekem ook wel fijn hoor, ben ondertussen de dagen aan het tellen hahahaha. Door de drukte kan ik er ook niet teveel bij stilstaan. Over 3 weken mag ik dan eindelijk van start met de eerste IVF, heb het nu al 2x moeten afzeggen dus ben er nu ook wel helemaal klaar voor! Voel al wel een gezonde spanning hihi

Maar goed laat het straks allemaal over mij heen komen....heb al wel gelezen dat de 1 onwijs veel last van de hormonen heeft en de andere loopt er fluitend doorheen. We zullen het wel zien..

Fijn om te lezen dat het hier allemaal goed gaat!

Lafinah, Heel veel succes vandaag met de punctie.

Hoop dat je genoten hebt van alle verboden hapjes! Goed idee van je...

En super knap van je dat je niet meer wil roken! Wou dat ik dat kon, ben niet echt een verstokte roker maar blijf het lastig vinden...

Sharon, hoe gaat het met jou? Woensdag je eerste FM? Spannend Zal voor je duimen!

Maris, Dus in april wil je er weer voor gaan. Wat goed van je! Mocht een 4e IVF nodig zijn....wat ik zekers niet hoop voor jou! waarom dan niet Zwolle?

Geplaatst

Eve wat mooi dat je er helemaal klaar voor bent.

Ga je niet te druk maken over bijwerkingen enz want elke behandeling is anders en elk mens is anders laat het gewoon over je heen komen.

Tja waarom willen wij geen Zwolle meer dat is eigenlijk een gevoel. Wij voelen ons daar niet prettig.

We zijn nu een keer in DD geweest en dara is het zoveel gemoedelijker dan in Zwolle vind ik.

En ze vriezen voor ons gevoel bijna niet in. Wij hebben namelijk nooit top kwaliteit emmy´s gehad en ze vriezen daar alleen top kwaliteit in en nu zijn we in DD geweest en we hebben direct twee cryo´s nou is het natuurlijk wel hopen dat ze goed ontdooien maar dat is altijd zo.

Maar ik zeg al het puur op ons gevoel en iedereen voelt zich er anders bij.

Geplaatst

Hallo dames, Op zich, voor een punctie viel het me mee, prettig is anders maar goed te doen, achteraf gezien! Erna nog wel 2 paracetamols genomen In Zwolle moest mijn vriend wat lang wachten maar van de ca 15 follikels die aangeprikt waren, zijn er 9 eicellen! Ben heel blij ermee! Dinsdag horen we óf danwel hoeveel bevruchtingen er zijn. Ben vermoeid (6uur op) nu dus ga nu met een filmpje op de bank kijken.. Kom vanavond denk nog wel evenlangs hier maar wou jullie alvast op de hoogte brengen ;)

Liefs

Geplaatst

Heey hoi,

Lafinah, wat goed dat je 9 eicellen hebt, ik zal voor je duimen dat ze allemaal bevrucht worden en je een goede tp krijgt!!! Gelukkig is de punctie je meegevallen, dat is toch altijd even weer afwachten.... rust maar goed uit!!!

Maris, je doet er goed aan hoor om van je eigen gevoel uit te gaan.... ik ben ook in Zwolle geweest en vond het wel erg prettig daar! Het is denk ik ook net wie je helpt en of er een soort van klik is met diegene.

Eve, welkom hier.. ik ken je helemaal nog niet... ben ook niet zo vaak meer van de partij! Zie dat je met je eerste IVF bezig bent, wens je heel veel succes!!!

Sharon, succes woensdag met je 1e FM!

Hier gaat het goed, alleen wel heel erg moe van de gebroken nachten.... Isa slaapt overdag veel en ligt 's nachts wakker, ze heeft het dag- en nachtritme nog niet goed door vrees ik.... Ze groeit goed en is een klein lief tevreden meisje!

Geplaatst

Lafinah wat en mooi aantal 9 stuks. Ik ga heel erg hard duimen dat er veel bevrucht zijn.

Rust lekker uit en laat je lekker verwennen.

Lisette wat mooi te horen dat Isa het zo goed doet en zo lekker tevreden is.

Ach en dat ritme komt ook vanzelf wel.

Wij zijn net terug van de opnames van 'Ik hou van Holland' was weer erg gezellig en lachen we hebben helaas niet gewonnen maar daar was de pret niet minder om haha.

9 april word het uitgezonden kijken of degene van hyves mij herkennen haha. Nee hoor grapje dat gaat zo snel dat we zelf al blij zijn als je jezelf ziet.

Morgen ga ik beginnen met sporten tegen de kilo's dus hopen dat er veel af gaat de komende tijd.

Fijne avond nog allemaal.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier gaat het goed. Ik heb weinig bijwerkingen. Vrijdag hebben we de eerste follikelmeting.

Lafinah mooi aantal 9 eicellen. Hopelijk komen er mooie emmy's uit.

Sharon gaat het goed met het spuiten? Heb je veel last van bijwerkingen?

Maris, succes met sporten en ik hoop dat het goed zal gaan met de kilo's te bestrijden.

Lisette, geniet van je lieve Isa.

Eve, over een aantal weken ga je beginnen met je eerste IVF succes. En ook veel succes met de verbouwing.

Liefs,

Fluf

Geplaatst

Hallo allemaal, Zwolle heeft gebeld :clap: van de 9..hebben er 8 zich gedeeld! :woohoo: Dus donderdag naar Zwolle om onze emmy op te halen

Heb nog zitten denken en vroeg me af, wanneer er emmy's bij zijn die wel gedeeld zijn, maar niet geschikt zijn om in te vriezen, die dan eerst terug te plaatsen om zo min mogelijk af te laten vallen..en had dit de embryoloog voorgelegd. Hij zei omdat dat invries/ontdooien zo zwaar voor ze is dat wel zonde is..van degene die het mooist eruit ziet en eigenlijk dan het in en uitvriezen proces moet meemaken wat eigenlijk niet nodig is.. maar kon mijn redenatie wel begrijpen. Verder kwam bi toeval tersprake hoeveel er teruggeplaatst zou worden.. 2?? stond er? Dat terwijl ik er maar 1 mag ivm hormoonaanmaak van een evt 2ling en dit een risico ia voor mij.. Dat zou hij meteen wijzigen. Donderdag dus!!

Gister ben ik naar de tandarts gefietst (afspr stond al en mn vulling lag eruit) en eenmaal daar ging me tfoon.. het mst/vkc; hoe het net me ging? heel attend! Moest het wel rustig aandoen ondanks dat ik me zo goed voelde..braaf beloofd en gedaan toen ik terug kwam meteen op de bank :) Moest ook wel want dat voelde ik toch wel, naderhand.. Vriendlief gkookt dus..

Maris, ik heb nog gevraagd zondag,of het gebruikelijk was op zondag (punctie;s) maar dit is alleen zo, wanneer het echt niet anders kan..

Wat leuk is zo'n programma!! Ik kijk het geregeld en vind het leuk die humor..

Lisette, fijn om te lezen dat je zo'n lief en tevreden meisje hebt..dat ritme komt vast gauw

Fluf fijn dat je weinig last hebt v de bij werkingen. ik had er alleen de laatste 3 dgn daar last van en dat is een groot woord.. Op naar vrijdag ;)

Eve, fijn dat de rust is wedergekeerd in je huis. Het is idd heel verschillend mbt de hormonen, zelf had ik er de 1e poging meer 'last'van dan deze x.. nu doe ik het icm accupunctuur en dat bevalt me heel goed..het stoppen m roken is ook gn probleem meer. Denk dat het én door de naaldjes in me oor komt en dat ik daar nu meer klaar voor ben.. Mijn 1e poging heb ik het bij max 5 pdag gehouden omdat dát het uiterste is zodat het niet schadelijk voor de embryo/het kindje is (advies van een vroedvrouw). Las dat het 2x niet is doorgegaan..mag ik vragen waarom? Ja die hapjes hmm, vandaag nog een broodje file weggewerkt en mss morgen nog een biefstukje.. vóór donderdag :))

Sharon, morgen de 1e meting geloof ik..? Heel veel succes!

Liefs

Geplaatst

Lafinah zo zeg 8 van de 9 bevrucht wat een mooi aantal.

Op naar donderdag dan maar.

Ik snap jou wel dat je eerst de mindere terug wil laten plaatsen en de goede in vriezen daar heb ik ook wel eens aan gedacht toen maar het risico was mij te groot omdat ik het jammer vond als die goede dan niet goed zouden ontdooien. Nu was dit bij ons niet aan de orde omdat we toen niet wat in te vriezen hadden in Zwolle.

Wel raar dta ze niet wisten dat je er maar 1 terug mag hebben, maar ja scheelt dat je zelf nog even gevraagd hebt.

Ja netjes he dat ze de dag na de punctie even bellen hoe het gaat en als zij zeggen dat je je rustig moet houden moet je dat ook zeker doen. Overstimulatie is niet fijn.

Ok vandaar op zondag jij zult wel geen dag langer meer hebben kunnen wachten bij mij kon dat toen wel.

Fluf gelukkig heb je weinig last succes vrijdag. Laat je even weten hoe het ging?

Sharon heel erg veel succes morgen.

Lisette ik heb net in het januari topic even de foto´s bekeken wat een scheetje is het zeg.

Ja dat programma is erg leuk we zijn er vorig jaar ook al geweest en als we volgend jaar kunnen gaan we zo weer haha.

Ik heb net even een nieuwe tel besteld via internet want dat oude ding van mij geeft het bijna op moet alleen nog een dikke twee weken wachten.

Morgen mijn nichtje helpen met kinderfeestje ook altijd leuk.

Geplaatst

Wat spannend Lafinah!!!!!!! 8 vd 9 wat een goede score zeg, dat moet toch goed komen..:laugh:........ wat raar dat ze er 2 terug wilden plaatsen, mag ik vragen hoe oud je bent? wij willen er graag 2, dit omdat onze cryos het de vorige keer niet hebben overleefd, maar mochten dat dus niet.....vreemd he?! ..mocht pas de 3de keer of als je boven de 36 bent werd ons gezegd.

Ik heb morgen inderdaad mijn eerste meting, ik hoop echt dat er wat groeit.... ik heb wel erg last van hoofdpijn en opvliegers de laatste dagen maar dit komt dan waarschijnlijk door de decapeptyl.. ik spuit ook maar 100 eh puregon omdat ik de vorige keer overstimulatie had, dus hopen dat dit genoeg is om eitjes te kweken...;). we zullen het morgen horen.

Maris, ik zal kijken in April....wie weet zie ik je voorbij komen.haha.. ben je vandaag begonnen met sporten? ga je ook een bepaald dieet volgen?succes iniedergeval.

Fluf succes vrijdag met de meting!

Geplaatst

Wat een verschil is dat bij iedereen he jij spuit maar 100e en ik had aan 225 niet eens genoeg aan het einde spoot ik 275e en toen had ik eindelijk meer eitjes.

Ik ben gisteren begonnen met fitnes bij de fysio en dat ga ik op maandag en vrijdag proberen te doen zolang ik nog niet werk en ik deed zowieso al aan waterearobic op woensdag (toevallig vanavond ook maar dat is eenmalig) en in april begint op dinsdag het klootschieten weer dat doe ik altijd op zondag al.

Dus ik sport wel heel wat af verder let ik op wat ik eet en zorg ik dat ik regelmatig eet mara een echt dieet volg ik niet. Sommige zijn zo duur en ik wil daar niet zoveel geld aan uitgeven omdat ik dat geld liever bewaar voor de behandelingen.

Geplaatst

ik spoot de eerste 5 dagen 150eh en nu 100eh.. de vorige keer had ik 27 follikels, dus hopelijk nu wel iets minder ;). 275 pff wat veel, zo zie je maar dat het bij iedereen weer verschillend is....

Wat ben je toch sportief!! ik doe eigenlijk helemaal niks aan sport... alleen met de hond wandelen.. :) ik begrijp wel dat je liever je geld wilt gebruiken voor de behandelingen, zo denken wij ook steeds........ dat is dan even het belangrijkste! zwem ze vanavond

Geplaatst

Dank je ik heb vroeger ook heel veel gesport veel volleybal en toen ik de enkelbanden gescheurd heb moest ik stoppen toen zijn de kilo´s erbij gekomen jammer genoeg.

Ik heb toen een aantal jaar ook bijna niet gesport alleen de wedstrijden van klootschieten.

Mijn conditie is ook niet zo heel slecht alleen die kilo´s zijn het probleem, maar ja het gaat vast goed komen ik ben graag bezig kan slecht stil zitten haha.

Jeetje 27 zijn er inderdaad wel erg veel bij mij schijnt alles goed te zijn maar ik heb nooit heel veel eitjes en ze groeien ook nooit heel snel ookal spuit ik heel hoog.

Geplaatst

Vandaag de 1ste meting gehad, aan beide kanten 10 follikels te zien. Vrijdag de 2de meting en dan waarschijnlijk zondag of maandag de punctie.... :clap2:

Geplaatst

FF snel! haha

8 van de 9! Wauw wat goed, fijn zeg! Wanneer heb je de TP? en hoe gaat het nu na de punctie?

@sharon, een goed begin! Nou maar hopen dat ze goed blijven groeien

Geplaatst

Mooi Aantal Lafinah. Succes met de TP van morgen.

Sharon hou ze warm en succes vrijdag.

Hier gaat het redelijk. Vandag is mijn buik aanwezig. Nu maar op de bank met een kruik.

Geplaatst

Sharon mooi aantal ik hoop dat ze vrijdag mooi gegroeid zijn en dat je zo snel mogelijk de punctie hebt.

Fluf vervelend dat je de buik zo voelt ik weet uit ervarin g dat het geen fijn gevoel is.

Ik hoop dat kruik helpt.

Ik heb vanmorgen het telefoontje gehad dat ze me heel erg graag terug willen hebben bij dat tuincentrum als bloemiste dus ik begin maandag weer. Laatst na kerst was het werk op toen ik uit het gips kwam en nu mag ik terug komen. En aangezien ze bij de thuiszorg geen donder op schieten heb ik ja gezegd.

Maar ben er wel helemaal blij mee.

Geplaatst

Halloo allemaal, dankjullie wel voor de lieve berichtjes :positive energie:

vanmiddag om half 3 onze kanjer ophalen :yah: Ben heel benieuwd hoe ze zich verder gedeeld hebben! Ja ik denk..omdat ik 37 ben dat Zwolle heeft gedacht aan 2 terug te plaatsten. En dat is tijdens de 1e ivf besproken in E'de dat 1 het meest verstandigst is in mijn geval. gezien mn stollingsafwijking en mn gewicht (nu 53 kg). Ik ben daar zelf wel allert in gezien het gevaar, maar als ik mn gevoel laat spreken wil ik er best graag 2 om mn kans te vergroten.. Hier heb ik nog niet helemaal mn rust kunnen pakken ivm afspraken die ik niet kon afzeggen..maar het gaat goed! Hb als ik me goed herinner lang niet zoveel 'last' als de 1e punctie, 's avond voel ik me eierstokkn wel goed zitten.. Af n toe..een migraine aura..maar dies met een half uur over én heb gn hoofdpijn dát scheelt! Over 2 wkn testen dus :icon_flower::clap2::happydance: Heb afentoe geen verbinding hier en het kan dus niet altijd opt forum komen..

Sharon, wat veel en spannend! tot nu toe gaat het net zo als bij mij ;)) succes!!

Maris, gefeliciteerd met je (nwe) baan! Fijn vooruitzicht. Wanneer of wat merk je áls je overstimulatie hebt eigenlijk? Had de pech hier me tot vandaag niet écht te kunnen wegen omdat mn weegschaal op 'hol'sloeg.. ik woog gn 53 kg maar 114,5 gaf ie aan.. en ben mn handleiding nog niet tegen gekomen :( vandaag deed ie wel goed gelukkig, was nl van plan een nwe te kopen hierom..)

Fluf hoop dat jeje al wat beter voelt inmiddels!

Liefs

Geplaatst

Haha van 53kg naar 114,5 kg dat is wel heel erg in ene.

Overstimulatie is een hele harde dikke pijnlijke buik (zo was het bij mij hoor toen ik er tegenaan zat) mijn gewicht is toen met een kilo gestegen ongeveer in een dag tijd.

Dat was het wel zo´n beetje maar dat voelt misschien ook iedreeen wel anders.

Mooi dat je niet zoveel last hebt als de eerste keer. Op naar vanmiddag naar die topper.

Succes en als ze het vergeten zoals bij ons zou ik even vragen om een echo foto van als jullie kanjer terug geplaatst is vind ik altijd wel een leuk iets

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden