Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ho babyenschede

Welkom hier en heel erg veel succes. Jeetje dat is inderdaad snel gegaan dan. Rust is ook niet verkeerd.

Eve hoe is het gegaan?

Hoe is het met de andere dames het is hier zo rustig

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Babyenschede!

Heel veel succes. Spannende hé? Je hebt al aardig wat achter de rug zeg!

Hier is alles beter dan verwacht gegaan!

Afgelopen donderdag de punctie waar ze toch nog 2 eicellen hebben gevonden!!!

Vanochtend het bericht gekregen dat de allebei bevrucht zijn, maandag mag ik er eentje op komen halen en weten we of de andere ingevroren kan worden

Ben echt helemaal blij!

Punctie viel me reuze mee, ze hebben wel door de baarmoeder moeten prikken maar was eigenlijk wel goed te doen.

Geplaatst

@Eve, wat fijn dat je toch nog 2 eicellen bevrucht hebt! Veel succes vandaag met de tp, hopelijk kan die andere ingevroren worden, zou wel mooi zijn!

@Maris, hoe is het met jou?

@babyenschede, welkom op dit toppic en veel succes met de behandelingen!

@andere dames, hoe is het met jullie?

Met ons gaat het prima, vanmiddag mag ik weer met Isa naar het CB en krijgt ze haar tweede prikjes. Ben wel heel benieuwd hoeveel ze nu weegt, we zullen het vanmiddag horen....

Geplaatst

Eve wat goed succes vanmiddag en dan lekker broeden.

Lisette ook succes vanmiddag ik ben ook wel benieuwd hoeveel ze gegroeid is haha.

Met mij gaat het wel goed ben hartstikke druk op het moment dus dat is heel mooi. Ik moet woensdag naar de maag, darm en lever arts dus ik ben benieuwd wat die zegt en vrijdag gaan we heerlijk met mijn vriendinnen en aanhang naar Valkenburg.

Ik heb er zo´n zin in haha.

Fijne dag nog dames ik moet zo weer werken.

Geplaatst

Maris, alvast veel succes woensdag bij de arts! Wat heerlijk een weekendje weg, hopelijk blijft het mooi weer, als het maar droog is!

Isa weegt inmiddels 10 pond, ze is goed gegroeid. Was helemaal trots op haar, want ze kreeg 2 prikjes, huilde even en daarna begon ze te glimlachen, echt waar zo lief.... die arts stond ook verbaasd te kijken, want meestal gaan de kindjes huilend weg.... Maar onze meid gaat glimlachend de deur uit, voelde me helemaal gelukkig, hahaha..... ze heeft er weinig last van, ligt nu lekker te slapen!

Geplaatst

Ik kan me indenken dat je heel erg trots bent op je dochter.

Wat een voorbeeldig kindje haha.

En zoveel gegroeid ze doet het echt goed he.

Ja heb net gehoord dat het 20 graden wil worden het weekend dus ik ga denk ik mijn zonnebril maar eens opzoeken

Geplaatst

Hoi hoi

Nou afgelopen maandag de TP gehad. Omdat de embryo's niet super waren is er besloten om ze allebei terug te laten plaatsen. 6 en 7 cellig

Nu afwachten bbrrrr haha Heb wel kleine steekjes links onderin de buik, zou dat kunnen komen door de punctie of de pregnyl? Iets anders lijkt mij onwaarschijnlijk..

Maris hoe is het gegaan vandaag?

Lisette, wat fijn dat alles zo goed gaat bij jullie!

Geplaatst

Eve, wat spannend, nu maar afwachten..... wanneer is je testdatum? Ze hebben er dus 2 teruggeplaatst, hopelijk krijg je straks een mooie tweeling!

Het lijkt mij dat je van de punctie wat steken kunt hebben, zelf heb ik er nooit last van gehad.

Heel veel succes en sterkte met de slopende wachtweken!!!

Geplaatst

Hier gaat het wel redelijk, ik heb morgen weer een meting en dan hoor ik wanneer ik mag beginnen met de pregnyl voor de cryo terugplaatsing, wel weer super spannend!

Hoe is het met jou maris, weet je al wanneer je verder kunt?

lfs sharon

Geplaatst

Hey allemaal!

FF korte update :)

Zondag mag ik testen, afgelopen zaterdag de laatste pregnyl gezet.

Ben erg moe, sinds vandaag krampjes en hoofdpijn. Echter nog geen tekenen van menstruatie. Wel vanochtend misselijk (dinsdag ook) en al een paar dagen pijnlijke borsten.

Weet het niet hoor, kan natuurlijk ook allemaal van de Pregnyl komen..

Het is nu wel erg moeilijk, loop om de 2 uur naar te WC om ff te kijken. Wil er ook niet op hopen. Bang voor teleurstelling denk ik, maar aan de andere kant...

Hoelang duurdt het voordat de Pregnyl weg is, zou ik zaterdag ook al kunnen testen?

Maris, hoe sta jij er momenteel voor?

Sharon, succes morgen wel weer spannend hoor!

Geplaatst

Sorry Sharon zie het nu päs heel erg veel succes op naar een mooie cryo.

Wij gaan bij de volgende menstruatie bellen dat zal ongeveer volgende week zondag de 17de zijn dus ik ben heel erg benieuwd.

Eve lijken me allemaal wel goede tekenen maar ik heb nooit pregnyl na de tp gespoten.

Ik duim heel erg hard voor je en ik weet eigenlijk niet of je morgen al zou kunnen testen ik dnek het haast wel.

Succes

Lisette hoe is het met jou en Isa?

Lafinah hoe voel je je?

Geplaatst

Zojuist zijn de eerste tekenen van mijn menstruatie op komen zetten.....

Gisteren knallende hoofdpijn dus had het kunnen weten.

Geplaatst

Dank je,

Vanochtend was het echt helder, in de loop van de dag minder. Voel wel krampen..

Ga voor de zekerheid morgenvroeg wel testen maar reken er niet meer op.

Geplaatst

Eve: Wat zwaar kl..te voor je!!!!!! heel veel sterkte....... oneerlijk is het toch he.

Ik krijg morgen een telefoontje of de cryos het hebben gered.... Morgen wordt dus weer een super spannende dag...pff

Geplaatst

@Sharon, duim voor je dat je cryo's het overleefd hebben en je een goede tp krijgt!

@Eve, veel sterkte met deze domper!

@Maris, spannend.... je krijgt dus w.s. heel snel de cryo's tp, ga heel hard voor jullie duimen dat het lukt!!!

Met ons gaat het prima, vandaag de wieg van Isa opgeruimd, ze ligt nu in het ledikant. Eerst wel even raar hoor, zo'n klein meisje in zo'n groot bed, maar voor de wieg werd ze haast te groot, vandaar.... Ze lacht veel en begint met brabbelen, erg leuk!

Hoop echt dat jullie me zullen volgen, ik ben minder op het forum, maar denk vaak aan jullie hoor!!!

Geplaatst

Hallo allemaal!! Daar zijn we weer, na weken/mnden problematisch internet(adsl) nu aan de glasvezel; halleloejaa!

Eve, langs deze weg wens ik je heel veel sterkte en kracht toe met het verwerken.. een dikke knuffel!

Sharon, ik hoop voor jou ook met heel mn hart dat je cryo(s) goed zijn ontdooid..m'n duimen draaien voor je!

Maris, jij gaat gauw beginnen nu met je cryo(s)? Spannend!

enschedemama? sorry moet zo even terug kijken/lezen of je naam juist is.....? Van harte welkom hier!!

Lisette, fijn om te lezen dat het jullie zo goed gaat! Grappig om te lezen, over je wiegje en het nwe bed..mijn schoonvader schijnt het bedje waar mijn vriend vroeger in heeft geslapen nog te hebben..so cute..

Vorige wk vrijdag hebben we de echo voor combitest gehad, nekplooimeting..normaal was voor mijn leeftijd (37jr) 1:150 en het is 1:300 Jeeh we moesten even wachten (en dát duurt dan zoo lang..) dus ik werd helemaal bang..waarom moest het zo lang duren.. maar alles ziet er heel goed uit, ik ging er zo mooi een aantal jaren op vooruit wat dit stond gelijk aan dat van een 34 jarige :)) Ontlading alom.. Bij de echo (meting) bleek zelfs dat ons ukkie al verder is inmiddels dan we dachten..op dag 4 bij de tp in Zwolle werd aangegeven dat de emmy al wel wat verder dan voor een dag 4 was: nu was ik die vrijdag geen11 wkn en 6 dgn officieel..maar 12 wkn en 1 dag! ben heel gauw in tranen eerlijk gezegd :o Heb de hele dag trek en ben heel erg vermoeid; slaap in een nacht wel tot 11 uur.. en dan 's middags ook kunnen 'omvallen'.. allemaal een goed teken en het hoort er bij. Wel ben ik nu overgezet naar de afdeling high risk..wat logisch is gezien mn stolling maar mn afscheid met dr Migchelsen viel me zwaar..het is zo'n lieve en fijn arts! Ik heb va wk 6 tm week 9 iedere wk een echo gehad, toen met 12 wkn en nu over 4 weekjes weer op mijn verzoek, omdat het me niet lekker zat 8 wkn te moeten w88..niemand kan wat doen als het misgaat maar toch..dr Migchelsen gaf akkoord voor een extra echo.. Nu krijg" ik dr Hoosemans? van de andere afdeling en het is niet voor niks dus..alleen maar goed eigenlijk. Heb gehoord (en gezien op site mst) dat ie op Guus Meeuwis lijkt..iid waar hihi

Nou dames, ik ben blij weer online te zijn want er waren momenten zat, dat ik graag hier wou zijn danwel me ei kwijt had gewild..maar we hebben het overleefd haha

Heel veel liefs,

Geplaatst

Sharon hoe is het gegaan heb je al een tp gehad?

Lafinah fijn weer van je te horen en gelukkig dat het zo goed gaat. Geniet er lekker van.

Ja ik hoop dat mijn ongi dit weekend komt (zul je altijd zien dat die dan later komt als je er op wacht haha) en dan ga ik bellen voor de echo´s.

Iedereen een fijn weekend

Geplaatst

Wat fijn lafinah dat alles goed was! toch een hele geruststelling...... lijkt me ook wel moeilijk om afscheid te nemen van de afdeling. zou ik ook hebben hoor, met of zonder zwangerschap.

Wat spannend maris, ik gaaa hard voor je duimen dat het snel doorzet! altijd als je erop wacht dan duurt het langer......pfffffff......

Wij hebben gisteren de terugplaatsing gehad, de cryo zag er in eerste instantie niet helemaal goed uit maar de volgende ochtend was het helemaal bijgetrokken en was het een perfect cryotje geworden. nu wachten wachten.............. haha... heb er nu wel pregnyl bij ipv utrogestan en ik moet zeggen dat het wel heel veel rust geeft..

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Yes Sharon wat fijn dat er nu wel een tp is.

Ik ga heel erg hard voor je duimen dat het nu een keer goed gaat.

Ik heb nooit pregnyl bij gehad dus weet niet hoe dat is maar het zal vast fijner zijn dat die mutsebollen haha.

Fijn weekend nog allemaal ik ga wachten op mijn ongi haha nee we moeten straks op visite naar een bevriend stel wat ook net weer verder willen met icsi. Zij hebben 1 zoontje door icsi en nu willen ze voor de tweede gaan.

Geplaatst

@Sharon, hoe gaat het met je, kun je deze ellendige wachtweken een beetje doorkomen? Wanneer is de testdag eigenlijk... ik duim voor je!!!

@Maris, is je ongi al doorgekomen of nog steeds aan 't afwachten?

@Lafinah, fijn dat het goed met je gaat! Wat dat wiegje betreft.... dit was ook de wieg waar mijn man zelf in heeft gelegen, is idd erg leuk!

@de rest van de dames, hoe is het met jullie?

Hier gaat het prima, vanmorgen was er iemand van de zwangerschapsgym met de kleine, erg leuk om die kleintjes dan naast elkaar te zien zitten!

Geplaatst

Jaa het is nog wel te doen, ik zoek veel afleiding... ik ben wel erg moe en last van lage rugpijn maar omdat ik pregnyl gebruik heb ik het idee dat het daardoor komt... Had jij nog verschijnselen in het begin liesjuh?? ik heb de 14e de terugplaatsing gehad dus mocht ik niet gaan menstrueren dan kan ik 28 april testen......... :laughing9: Wat een mooi meisje is Isa toch!! echt leuk om te zien hoe hard ze groeit!

En maris, je ongi al doorgebroken?? bedankt voor het duimen hoor, kan ik allemaal wel gebruiken haha......

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Fijn dat het nog te doen is, het zijn van die slopende weken..... maar afleiding zoeken is natuurlijk altijd goed, maar je moet het ook kunnen hè, als je snapt wat ik bedoel. Nog een weekje afwachten dus.... sterkte ermee! Ik had in het begin geen bijverschijnselen, je denkt en voelt natuurlijk van alles, maar dat is dan alleen omdat je denkt dat je wat moet voelen, tenminste zo ervaarde ik dat toen. Bedankt voor de complimenten voor Isa, het is echt het mooiste meisje van de héle wereld, hahaha....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden