Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja de 4de bij jou ook of niet?

Bij ons is gewoon 4 keer is scheepsrecht haha zou wel helemaal geweldig zijn als we samen zwanger zouden zijn.

Geplaatst

Ja hier ook de 4de keer !!! Spannend, het zou inderdaad wel geweldig zijn maar helaas kunnen we er weinig aan doen... Wachten wachten.... Succes deze week!

Geplaatst

ja dat is het ergste van alles dat eeuwige wachten maar ja hopen dat we eindelijk beloond gaan worden.

Jij ook heel erg veel succes.

Geplaatst

Ik vind het normaal dat ik jullie blijf steunen, vindt het eerder gek als mensen zwanger zijn en je ze gelijk niet meer ziet.... weet hoe die ellendige weken zijn!!! Bij mij was het de 1e keer dan ook nog eens raak en jullie zitten al voor de 4e keer in dit schuitje, dus het lijkt me logisch dat ik jullie probeer te steunen!

Maris, spannend hoor, vooral als je die verschijnselen nu ook hebt... je denkt en voelt zoveel nu denk ik hè, succes!!!

Sharon, wens jou ook heel veel succes, moet jij trouwens wel de bolletjes gebruiken of pregnyl?

Zijn jullie gister nog naar Twente geweest, oftewel, de busrit bewonderd?

Wij hebben voor de tv gelegen, wat een spektakel weer hè, helemaal super toch!

Isa is vandaag weer naar de kinderopvang, ik ga vanmiddag effe heen shoppen, want de kleertjes passen bijna niet meer... over naar 68!

Geplaatst

Ja is heel frustrerend al die kwaaltjes en omdat het al 3 keer mis is gegaan met een verse poging durven we niet te veel hoop et houden voor als het mis gaat.

Maar goed we wachten af tot donderdag of vrijdag en dan zien we het wel.

Ik heb wel veel pijn al sinds een week onder in de rug en ik heb al jaren last van de rug maar niet op die plek en niet zo als dit.

Wij hebben twente ook op tv gekeken wat ene spektakel haha

Ach ik ben niet zo´n voetbal fan maar twente en Ned. Elftal vind ik nog wle leuk om te kijken.

Geniet van je vrije dagje haha lekker shoppen voor je dochter heerlijken dan maatje 68 alweer gaat hard hoor.

Geplaatst

Lief van je liesjuh! ik gebruik pregnyl, dit bevalt toch beter als de bolletjes, ook al voel je je daardoor hartstikke zwanger.. al moet ik zeggen dat het nu nog meevalt.

Maris, hoe ging het de keren hiervoor? kon je wel altijd testen, ik wordt nl vaak al op dag 12 ongesteld....maar deze keer niet hoor ;)!

Geplaatst

Ja ik kon altijd wel testen want die bollen houden mijn ongi tegen maar omdat ik nu niks gebruik is het afwachten. Ik werd elke keer 2 dagen na het stoppen met de bollen ongi. En pregnyl heb ik nooit gebruikt na een tp.

Ik hoop dat ik helemaal niet ongi word en de tekenen zijn nog steeds wel goed maar ik durf haast niet te hopen bang voor weer een teleurstelling.

Maar we houden hoop dat moet gewoon.

Ik had elke keer met de bollen de eerste week daardoor kwaaltjes en na een week hield het op en dan wist ik alweer dat het weer niet wat geworden was en nu begint het pas in de tweede week dus ik weet niet wat ik er van moet denken we zien het wel. Ik mag van mijn vriend niet eerder testen als vrijdag maar ik moet me wel echt inhouden hoor haha

Ik hoop dat je ook geen valse kwaaltjes gaat krijgen en alleen maar echte.

Geplaatst

Oke, ja ik werd helaas ook door de bollen heen ongi en met de pregnyl ook de vorige keer

Ja ik begrijp wel dat je het moeilijk vindt om te wachten maar dat is wel het beste....... anders is het misschien wel negatief en voel je je rot en 2 dagen later is het misschien wel hartstikke positief....... laatste dagen, hou vol :happydance:!!!! duim duim duim............ mocht je zwanger zijn dan wil ik ook zeker naar die magnetiseur van jou hoor.. :happy:

Geplaatst

Spannend hoor Maris, kan me voorstellen dat je eerder zou willen testen, knap van je dat je je in kunt houden!!!

Mijn duimen draaien nu overuren voor jullie.... hahaha.....

Geplaatst

Dank je wel dames voor jullie lieve steun.

Ja het is echt heel erg moeilijk om me in te houden maar dat moet gewoon want net wat je zegt Sharon straks is die negatief en ben ik helemaal in de rats terwijl ik dat niet hoef te zijn.

Maar het maalt elke keer bij mij dat wanneer er kwaaltjes zijn dat er dan toch ook hcg moet zijn anders heb je toch geen kwaaltjes of zie ik dat nu verkeerd. Ach ik wacht gewoon haha.

Sharon als het geholpen heeft zal ik je zeker het adres en telnr doen.

Geplaatst

Het klinkt allemaal wel goed maris, maar laat je niet gek maken he;) ik weet hoe het kan zijn..pfff...

ik heb deze week een paar keer acupunctuur, ben benieuwd of het iets zal helpen. ik voel me er iniedergeval wel goed bij.. ben jij nog een keer bij de magnetiseur geweest?

Geplaatst

Nee dat hoeft niet hij heeft de baarmoedermond gesloten vorige week en dat was voldoende.

Ik werd ook altijd rustig van acupunctuur en je moet doen waar jij je goed bij voelt vind ik.

Och jeetje wat ben ik misselijk geweest gisteravond en vannacht ik sliep pas om 3 uur ofzo echt niet normaal.

Laten we hopen dat het alleen maar goede tekenen zijn en niet dat het griep is ofzo.

Geplaatst

ooh echt, dat klinkt wel goed dan! ;) ook omdat je geen pregnyl of bolletjes gebruikt.... pff ik duim me rot voor je hoor!! nog 3 dagen en je zult het weten... Ben je nu nog misselijk dan? of alleen ochtend/nacht misselijkheid? hihi

Geplaatst

In de ochtend heb ik nergens last van dan zijn ook mijn (.)(.) minder gevoelig maar nu het later word worden ze alweer pijnlijker en ja ergens in de verte zit die misselijkheid ook weer en als ik dat iets kleins eet is het ook wel weer iets beter.

maar we kunnen niet meer als afwachten en hopen.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

Ik heb nergens last van, alleen vermoeid, maar dat had ik de vorige keer ook zo erg vd pregnyl en de spanning denk ik.. sterkte de komende

dagen hopelijk neemt je misselijkheid toe ;)haha

Geplaatst

Is ook haast nog te vroeg om wat te voelen.

En moe ja dat hoort erbij zal inderdaad van de pregnyl en de spanning komen maar mijn duimen draaien ook heel erg hard voor jou.

Ik hoop dat het bij ons beide nu een keer gelukt is.

Geplaatst

Haha hier komt niet eerder als vrijdag nieuws hoor.

Mar het gaat wel goed ik heb gister minder last gehad van de kwaaltjes als maandag mijn borsten zijn ook minder gevoelig alleen mijn tepels zijn nog heel erg gevoelig.

dus ik kan niet zeggen welke kant het uit gaat moet wel zeggen dat ik op dit moment een soort van ongikrampen heb en die vertrouw ik niet zo maar goed we kunnen nog steeds niet meer als wachten

Sharon hoe is het met jou?

Geplaatst

Hier komt dus toch wel eerder nieuws maar dan geen goed nieuws.

Ik ben net ongi geworden dus de krampen waren niet goed.

Wat dat dan was van de week met die misselijkheid en de zere borsten weet ik niet

Ik moet zeggen dat dit toch echt wel weer heel erg zwaar aankomt.

Geplaatst

Ohnee maris!! vind het zoo erg voor je! weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen! misschien dat het in het begin wel goed is gegaan maar uiteindelijk toch is afgestoten, vandaar de misselijkheid enz.... ja daar heb je nu natuurlijk niks aan...... echt zwaar kl.t.

Als je een keertje wilt afspreken laat maar even weten hoor, soms wel fijn om met iemand die hetzelfde meemaakt erover te hebben.Of je kan me natuurlijk ook via de hyves mailen... kop op! dikke kus

Geplaatst

Dank je wle lief dat je dat zegt.

Ik heb zelf ook het idee dat het wel z´n best heeft gedaan om in et nestelen anders had ik mij zondag en maandag niet zo gevoeld.

Gisteren zakte het weg en met die krampen van vanmorgen begon ik al te twijfelen want dat waren echt mijn ongi krampen en normaal is het zo als ik die heb is het zover en ben ik ongi en dat was dus nu ook het geval.

Ik heb net mijn moeder gebeld en die neemt direct vrij en komt hier heen zo lief.

Maar kunnen we best een keer doen wat afspreken binnenkort lijkt me wel leuk.

Noem maar eens een datum.

(Sorry als er type fouten in ztiten want ik typ tussen de tranen door)

Geplaatst

Ja helaas zul je het nooit weten, maar niet de hoop opgeven he... over een paar dagen zul je je alweer veel beter voelen ookal kun je je dit momenteel niet voorstellen. het verbaasd mij ook altijd hoe ik me dan na een paar dagen weer voel... je gaat weer vooruit kijken en krijgt weer hoop. door de menstruatie voel je je ook vaak nog slechter... nu gewoon lekker laten verwennen door je vriend, lekkere dingetjes halen. helpt mij altijd wel iniedergeval. Weet je al of jullie gelijk weer doorgaan of nemen jullie eerst weer rust?

Over het afspreken, misschien kunnen we een datum prikken en kijken of er meer meiden dan willen afspreken van deze topic? zou wel leuk zijn...:happy2:

Ik had trouwens vandaag ook iets lichtbruin bloedverlies... ben ook wel bang, normaal heb ik een week voor mijn menstruatie ook een lichte bloeding.. (in de stopweken)... pff wat wordt dit weer een lange week...

Geplaatst

Ja ik heb gelijk een bakje filet american gehaald en een fles wijn koud gelegd haha en daar ga ik mij vanavond eens voor zetten.

En vrijdag gaan we uit eten met vrienden bij de wok en daar ga ik veel biefstuk klaar laten maken.

Jeetje nu al bruinverlies kan ook een goed teken zijn he dat het van de innesteling komt is nu wel ongeveer de tijd voor.

Maar kan me indenken dat je week nu wel heel erg lang gaat worden.

Maar ik duim heel erg hard voor je en heb een kaarsje branden.

Ja leuk om een keer met z´n allen wat af te spreken gaan we gezellig wat drinken met elkaar of eten.

Ik weet alleen niet wat voor een dag jullie allemaal het beste uitkomt mij zaterdag of zondag.

Geplaatst

Maris, wat erg voor je, ik had zo'n goed gevoel bij je.... vooral met die verschijnselen die je had.... weet verder ook niet goed wat te zeggen.... wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met deze domper!!! Laat je maar lekker verwennen met een glas wijn en filet american, hoop dat dit een heel klein beetje troost kan bieden.

Sharon, jij ook heel veel succes met afwachten... tja... dat bruine bloedverlies kan van alles zijn, het maakt je in ieder geval super onzeker, sterkte!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden