Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Het is hier aardig druk op het topic, wou alleen dat het allemaal wat positiever was.....

Maris, wat een dikke vette tegenvaller is dit weer voor jou! Hoe ben je eronder? Geniet vanavond lekker van je filet en wijntje! Vind het zo rot voor je!

En Sharon, hoe gaat het bij jou? Las dat je Pregnyl gebruikt ter ondersteuning, heb ik ook gehad na mijn TP. Ideaal 4 injecties in de ww en klaar ben je! Hoever ben je nu in de WW en voel je al wat van die pregnyl?

Hier gaat alles prima, menstruatie niet doorgebroken en gesproken met het team. Het was te laat voor een kuur dus ga vanavond gewoon "blind" beginnen met de pil zoals ze dat noemen. Mijn mens komt wel weer als ik aan de deca ga denk ik.

Wil natuurlijk wel dat mijn BMS optimaal gaat worden!

Maris nogmaals heel veel sterkte!!

Geplaatst

Dank je wel Eve.

Ik ben er nu wel redelijk rustig weer onder. Maar ik zal vast mijn moeilijke momenten wel weer hebben de komende tijd.

Fijn dat je toch kan beginnen met de pil.

Weer een stapje dichterbij.

Als jij zin hebt ben je ook van harte welkom als we wat afspreken als je zin hebt.

Laat maar even weten of je dat wilt.

Geplaatst

Het gaat redelijk lief dat je het vraagt.

Ik heb alleen heel erge buikpijn en rugpijn dus ik denk dat het toch een vroege miskraam is want ik heb nooit buikpijn met de ongi. Ja hooguit 2 krampjes en dan is dat over ook is het meer als anders, maar goed dat geeft mij wel de gedachte dat het toch echt z´n best heeft gedaan. Vandaar dat ik vastberaden ben dit jaar nog verder te gaan met poging 4.

Hoe is het nu met jou?

Ik be maar eens aan de grote voorjaarsschoonmaak begonnen lekker alle kasten uitzoeken en weggooien wat ik niet meer aantrek, haha weer een reden om nieuwe te halen haha net of ik nog niet genoeg heb. Zo kan ik mijn gedachten even verzetten.

Geplaatst

Maris, fijn te lezen dat je er nu alweer zo positief onder bent door direct te zeggen dat je weer verder gaat met poging 4! Lekker shoppen geeft natuurlijk altijd een goede afleiding, dus geef je groot gelijk, hahaha.... je mag jezelf best troosten op die manier toch? Heb je op het moment nog werk of heb je vrij ivm de TP en je knie (was het geloof ik, toch?) In ieder geval veel sterkte, want de domper zal nog wel een tijdje blijven hangen....

Sharon, hoe is het met jou? Zijn de ww nog vol te houden?

Eve, je gaat het traject ook weer in door met de pil te starten, heel veel succes!!!

Zelf heb ik vanmiddag een sollicitatie gesprek, want ik zit helaas nog steeds thuis.... de muren komen echt op me af... het wordt nu toch echt tijd dat ik eens passend werk krijg! Had een sollicitatie de deur uitgedaan, maar had geen diploma voor die functie. Ik had er nog niets van weer gehoord, dus ik dacht, ik bel effe..... ze hadden mij niet geselecteerd, omdat ik geen diploma heb. Dus ik vertel haar dat ik dit zo jammer vond en wel wil bijscholen, dat ik graag weer wil werken, etc.... zegt ze je bent zo enthousiast, kom maar voor een gesprek!!! Apart verhaal, maar vanmiddag mag ik er dus heen.... spannend.....

Zelf voel ik er niet veel voor om samen af te spreken, begijp me niet verkeerd hoor, ik vind dit toppic erg gezellig en heb hier veel steun aan gehad, vandaar dat ik jullie ook probeer te blijven steunen! Maar wat mij betreft hoef ik hier niet bij aanwezig te zijn, vindt het dan ook zo dichtbij komen... weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ga dus niet mee, hoop dat jullie dit begrijpen!

Geplaatst

Jeetje wat raar met die sollicitatie maar mooi dta je er toch heen kan.

Tja ik zit op dit moment in de ziektewet ivm de tp en knie en nog een aantal psychische dingen, ik moet woensdag were naar de psycholoog en dan gaan we kijken wanneer ik weer kan werken buiten mijn knie om dan he. Die moet eerst beter zijn omdat ik de hele dag moet staan.

Het is alleen te hopen dat ik dan terug kan komen omdat ik via uitzendbureau ben.

Voel je niet verplicht om wat af te spreken het was alleen maar een idee en het leek ons wel leuk maar ik begrijp als je dat niet wilt.

Geplaatst

Gelukkig gaat het alweer wat beter maris. mooi dat je alweer vooruit kijkt naar een 4de poging.

Ik heb vandaag last van lage rugpijn en nog steeds een soort bruinige vlokjes en een paar druppels bruinig bloedverlies bij het plassen(sorry voor de details) snap er helemaal niks van, ik zit nog maar op dag 4. De acupuncturist zei dat ze nog niet kon zien dat mijn menstruatie eraan kwam..... maar weet ook niet in hoe ver ze dat kunnen zien. het is iniedergeval heel onzeker allemaal.Ik heb dit bij eerder pogingen nog niet gehad.. zo zie je dat het iedere keer weer anders kan zijn!

Liesjuh, Hoe is je sollicitatiegesprek gegaan ?is toch helemaal niet erg dat je niet af wilt spreken, die keuze moet iedereen zelf maken natuurlijk.:)

Eve, spannend dat je nu weer kan beginnen, dan gaat het vaak wel hard...:)

ik heb zondag de terugplaatsing gehad, op zich vind ik de pregnyl wel fijn maar ook wel verwarrend omdat je je dan toch een beetje zwanger voelt...

Geplaatst

Jeetje jij maakt het ook spannend.

Dta kan echt wel een goed teken zijn dta het nu juist anders is als anders.

Ik blijf heel hard voor je duimen.

Geplaatst

Sharon, hopelijk zijn dit inderdaad goede voortekenen.... misschien dat je toch een innestelingsbloeding hebt??? Heb ik ook gehad destijds, laten we het hopen, ik blijf duimen voor je!!!!!

Geplaatst

Momenteel heb ik nog steeds iets bruinverlies, zh vond het wel erg snel voor een menstruatie.. Enige wat ik kan is wachten...Ik was er vanmorgen wel verdrietig van, maar ik probeer nog positief te blijven tot ik echt rood zie.. Wel moeilijk!

Geplaatst

Sharon ik kan me indenken dat dat moeilijk is maar het wil echt nog niks zeggen.

Wat is het toch ook een naar iets dat wachten bah bah bah.

Meid ik duim voor je en hoop echt dat dit gewoon van de innesteling komt.

Geplaatst

Het gaat redelijk maar het blijft moeilijk.

Nu belden ze vandaag ook nog van het uitzendbureau dat ik niet weer hoefde te komen op het werk omdat de drukte nu niet meer is en dan was het niet meer nodig.

Dus ik moet weer op zoek naar wat anders. Dus als iemand nog wat hoort of ziet in de buurt haha laat het me even weten.

Ik zit nu nog in de ziektewet maar ik weet niet hoelang ik dat nog heb ze zijn namelijk niet erg makkelijk.

We worden zo opgehaald en gaan lekker uit eten bij de wok. Moet zeggen dat ik ook wel honger heb haha.

Maar we kunnen wel een keer wat met z´n 2en afspreken lijkt me wel gezellig.

Ik zie trouwens ook net dat je eventueel ook nog mee kunt op 11 juni naar de high tea met een aantal meiden van het forum. Ik ga er ook heen en dan zouden we samen kunnen rijden.

Lisette hoe is jou gesprek gegaan van de week?

Fijne avond

Geplaatst

Sharon, hoe is het nu, nog steeds bloedverlies of wordt het juist minder? Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt, al die onzekerheid! Hoop dat het een innestelingsbloeding is, kan echt hoor.... ik zat er toen ook helemaal doorheen en dacht dat ik ongesteld was, terwijl een paar dagen later de test echt positief was, dus hopelijk overkomt jou hetzelfde, sterkte meid!!!

Maris, balen zeg dat je weer geen werk hebt, weet hoe 't voelt! Ik ben ook zoekende, dus als ik iets geschikts voor jou tegenkom laat ik het je wel weten!

Mijn gesprek verliep wel goed, maar aangezien ik geen diploma's heb denk ik niet dat het wat wordt.... maar wie weet.... eerst was ik ook niet geselecteerd en toch op gesprek geweest, dus dat geeft de burger moed, hahaha..... dinsdag krijg ik de uitslag, dus gewoon effe afwachten nog!

Geplaatst

Wat jammer maris, hopelijk vindt je snel iets anders.. Binnenkort maar even een datum prikken om samen wat af te spreken.. 11 juni kan ik helaas niet mee, dan is het ook het pinksterweekend toch?

Liesjuh, hopelijk krijg je deze week goed nieuws, voor hoeveel uur wil je aan het werk? Kun je isa wel missen?;)

Momenteel geen bloedverlies meer, gisteren paar druppels naar verder niet.. Dus we kunnen het alleen maar afwachten....

Geplaatst

Sharon wat spannend maar gelukkig dat je geen bloedverlies meer hebt want dat maakt het nog onzekerder.

Ik blijf duimen.

Ja ik hoop ook dat ik snel iets anders vind bij huis zijn is ook niet wat ondanks dat ik heel erg druk ben de komende tijd haha.

Fijne zondag allemaal wij krijgen zo visite.

Geplaatst

Sharon, dat je geen bloedverlies meer hebt is een goed teken lijkt me, mijn duimen blijven draaien voor je!!!

Ik wil graag rond de 20 uur werken, heb nu gesolliciteerd voor woensdag de hele dag en vrijdag een halve dag, vanaf september zou er nog een halve dinsdag bijkomen, dus lijkt me prima. Hoop echt dat ik het wordt.... spannend... spannend.....

Baal nu een beetje, mijn vriendin en ik houden vanmiddag een kraamschudfeestje voor de handbal, nu belt ze net op dat haar zoontje ziek is, zit onder de rode bulten... huisartsenpost gebeld en het kan besmettelijk zijn. Probleem is dat we daar het feestje houden, dus nu kan Isa niet mee.... schoonouders konden gelukkig wel oppassen, maar het zou toch leuker zijn als Isa meekon, balen!

Geplaatst

Lisette wat balen het is juist een feestje voor haar toch.

Gelukkig heb je wel oppas, want als zij er ook ziek van kan worden lijkt het me inderdaad beter haar niet mee t enemen.

In elk geval veel plezier

Geplaatst

Sharon, hoe gaat 't, heb je weer bloedverlies gehad of is het rustig?

Maris, heb je een leuke zondag gehad met de visite?

Feestje gister was supergezellig, we hebben de hele middag buiten gestaan onder de kapschuur! Bbq erbij aangestoken, erg gezellig! Heb nog een waardebon gekregen van de Lief! dus we mogen weer heen shoppen, vervelend.... hahaha..... Isa is vandaag naar de kinderopvang, dus ik zal eens aan de poets en boodschappen halen!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Laat de laatste tijd weinig van me horen hier. Lees wel veel mee maar kan het me op de een of andere manier niet opbrengen om te reageren.

Weet vaak niet wat ik schrijven moet... zodra ik op reageren klik klap ik dicht en weet ik het niet meer.

Misschien is het een teken dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn, maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan! Probeer zoveel mogelijk door te gaan met alles alleen erg moeilijk nu de 2e poging voor de deur staat.

Dit wil niet zeggen dat ik niet met iedereen meeleef! Gun jullie allemaal het beste van de hele wereld! Voel me vaak best vervelend naar jullie toe!

Het samen afspreken laat ik aan me voorbij gaan, komt me dan allemaal te dicht bij...

Maris, wat rot je dat niet terug hoeft te komen ik hoop dat je snel weer een andere leuke baan gaat vinden!

Sharon, hoe is het nou met jou? Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Geeft toch helemaal niks Eve, ik heb dat zelf ook met periodes, ik voel dan dat ik even afstand moet nemen om weer op te laden... daar is het forum toch ook voor.

hier gaat het nog hetzelfde, af en toe een paar druppels bruinverlies.. ik zit ook nog maar op dag 9, dus het kan nog alle kanten op, ook al zakt de moed je in de schoenen als je weer wat bloedverlies hebt.. maar ik blijf natuurlijk hopen!! officieel mag ik het weekend testen. ik heb de 15e de terugplaatsing gehad, dus volgens mij is het dan 14 dagen later.. ik gebruik wel pregnyl, dus weet ook niet of het evt. eerder zou kunnen.....

Geplaatst

Eve, heel begrijpelijk hoor, wens je heel veel succes bij je 2e poging!

Sharon, meid wat zit jij in een onzekerheid, leef met je mee! Ik weet ook niet of je eerder zou kunnen testen, ben je dit van plan dan?

Geplaatst

Eve dat maakt toch niks uit als je geen zin hebt om te reageren dat is ieder voor zich soms lees ik ook alleen maar en heb ik geen zin om te reageren.

Heel erg veel succes met de 2de poging ik ga duimen dat het deze keer wel goed gaat.

Sharon mijn duimen draaien hoor bah wat een onzekere situatie maar het kan nog alle kanten op.

Of je eerder zou kunnen testen weet ik niet ik heb nooit pregnyl na de tijd gespoten.

Ik heb vandaag het zh gebeld en ik moet woensdag komen bij Haselbach omdat we wel eerst het idee gehad hebben dat het gelukt was en omdat ik heel veel pijn heb gehad bij de ongi dachten ze toch aan een vroege miskraam vandaar dat ik even moest komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden