Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is het weer rustig hier!! hoe gaat het met iedereen?? ik heb vrijdag weer mijn eerste meting, we gaan nog even een cryo poging doen voor onze vakantie.

Maris, Ben jij al iets verder gekomen?

Geplaatst

Ja inderdaad rustig maar had niet zoveel te melden haha.

Wat een goed nieuws dat je vrijdag alweer een meting hebt.

Ik ga duimen dat het nu wel een keer lukt.

Nee we zijn nog niet echt verder ik zal morgen eens kijken of ik tijd heb om een afspraak te maken bij het Geertgen het liefst in de vakantie.

Ik heb net iemand van de tupperware over de vloer gehad voor werk, ik zit alleen nog erg te twijfelen zij zegt gewoon proberen en als het niet wat is stop je gewoon weer, maar het lijkt me dat als je stopt je geen ww meer krijgt omdta jezelf stopt, misschien moet ik dat eens aan het uwv vragen, het is namelijk zo dat je min of meer wel voor jezelf werkt dan.

Er zitten wel heel erg veel leuke extra dingen aan vast veel bonussen maar ja komt dit overeen met het loon wat ik altijd gehad heb of is het echt heel erg veel minder.

Sorry ik zeur haha ik bekijk het nog wel moet er even over nadenken.

Geplaatst

Maris,Hoe is het gegaan met de tupperware??heb je al een beslissing genomen? en al een afspraak gemaakt bij geertgen?

Wij hebben vandaag de eerste meting gehad, er was al een follikel te zien van 15x15, wel vreemd omdat ik nog maar op dag 9 zit.. maandag gaan ze kijken of het niet wat anders kan zijn.. mij ded was nog maar 4mm. ik moet na de volgende terugplaatsing duphaston gaan gebruiken om zo mijn menstruatie tegen te houden omdat ik steeds vrij snel na de terugplaatsing weer menstrueer.. Iemand ervaring met Duphaston? De gynaecoloog vond het ook raar dat ik pregnyl heb gebruikt na de cryo terugplaatsingen...dit doen ze normaal alleen na een verse terugplaatsing ?!? Fijn hoor als je steeds weer een andere arts hebt die dan weer anders werkt! Maandag maar weer zien hoe het verder gaat.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Jeetje dat is irritant dat je elke keer een ander hebt wat ook nog eens wat anders zegt ik weet er alles van.

Ik wel eens duphaston gebruikt maar dat was om de ongi op te wekken en niet om het tegen te houden dus ik weet niet hoe het dan werkt.

Ik hoop voor je maandag dat het gewoon een snel groeiende kanjer is haha en niet wat anders.

Heel veel succes mijn duimen zijn weer gaan draaien.

Nee ik ga dat niet doen met de tupperware er zitten te veel nadelen aan en ik word heel erg gekort op de ww en dat wil ik niet dus ik zoek gewoon verder.

Straks om 18uur heb ik nog een gesprek voor oppas werk dus hopen dat dat wat word.

Geplaatst

Heb je er weleens aan gedacht om gastouder te worden? Daar heb ik ook weleens over geïnformeerd via een bureau.. Lijkt mij ook nog steeds erg leuk!

Had jij nog bijwerkingen vd duphaston? Werd je niet ongi als je stopte met het gebruiken ervan?

Geplaatst

Oh ja dat klopt ik werd inderdaad pas ongi toen ik een paar dagen was gestopt daarmee tijdens het slikken werd ik niet ongi.

Ja heb ik wel eens aan gedacht maar dat verdiend niet zo heel goed en dit was zwart maar aangezien die mensen niet thuis waren gaat het niet door.

Stond ik daar mooi lullig te wachten waren ze helemaal niet thuis echt daar kan ik zo kwaad om worden leek me juist heel leuk.

Ik heb ze nog geprobeerd te bellen maar ze namen niet op op de mobiel. Probeer morgen nog wel een keer om te vragen waarom ze mensen zo laten wachten voor niks dan hadden ze ook even af kunnen bellen.

Geplaatst

Heej dames,

Hoe is het met jullie? Het is hier stil.....

Dacht kan wel effe een berichtje tikken over Isa, ze is gisteren namelijk ontslagen uit het ziekenhuis!

We moesten voor nacontrole komen en alles was prima, ze weegt inmiddels 7 kilo en is 62 cm lang.

Ze is gisteren ook voor het eerst alleen op de buik gerold en nu doet ze niet anders dan rollebollen, grappig om te zien hoe ze dat ontdekt heeft. Het was gister dus een topdag voor Isa!

Groetjes!

Geplaatst

Jeetje Lisette wat een geweldig goed nieuws ze doet het we heel erg goed dan haha.

Echt mooi om te horen.

Haha lekker rollebollen ach ja nu kan dat nog over 16 jaar ben je er minder blij mee haha.

Hier gata het wel goed ben heel erg druk maar dat is niet erg.

Ik heb gisteren toch dat gesprek gehad voor dat oppassen ze belden mij namelijk zaterdag toen ze erachter kwamen dat ze het vergeten waren om sorry te zeggen en gisteren ben ik dus weer geweest zijn hele leuke mensen en vooral ook hele leuke kinderen. Zij hadden een goed gevoel erbij en ik ook dus nu is het afwachten en hopen dat ze bij die van vanavond geen goed gevoel hebben haha dan gaat het denk ik wel door maar dat hoor ik volgende week.

Geplaatst

Wat fijn dat jullie er zo'n goed gevoel bij hebben, hopelijk gaat het door! Nog effe in spanning dus..... zal vast goed komen!!!

Moet wel lachen om je opmerking van over 16 jaar, hahaha..... zo had ik er nog niet over nagedacht.... hahahaha....

Geplaatst

Hahaha ja zo is het vaak wel haha.

Ja ik hoop ook dat het door gaat, ik had namelijk al tegen mijn vriend gezegd dat ik geen 38 uur meer wou werken en op deze manier kan ik er voor 2 of 3 dagen nog wat bij zoeken. Want als ik oppas heb ik namelijk niet het idee dat ik werk het gaat er echt alleen maar om dat ik die kindjes vermaak de hele dag dus dat is alleen maar leuk.

Hoe gaat het met jou solliciteren dan?

Geplaatst

Zo is het maar net, hoop dat je het wordt, wanneer krijg je de uitslag te horen?

Ik solliciteer me de pletter, maar wordt overal afgewezen, omdat ik niet de juiste diploma's heb..... erg irritant!!!

Daarom ga ik in september start met de opleiding medisch secretaresse, heb gisteren het studiemateriaal vast opgehaald, omdat ik nu wel de tijd heb om me er alvast in te verdiepen. Even globaal doorgenomen en het is me daar vééééééél, dus ben blij dat ik ze al heb, ga alvast aan de studie, hahahaha...... beetje latijns opdoen enzo!

Geplaatst

Ja irritant is dat he ik word ook overal afgewezen omdat ik geen ervaring of diploma daarvoor heb.

En als bloemist is er echt helemaal niks te vinden.

Ik denk dat ik de boekhoud studie ook maar weer ga oppakken. Kan als ik ga oppassen ook mooi verder gaan als die kleine in bed ligt kan ik toch wel mooi even leren.

Dat is ook erg veel moet ik zeggen haha ik geloof dat ik een map of 8 heb liggen en dan echt van die hele dikke mappen maar ja dat is niet erg.

Ik heb trouwens ook latijns gehad maar dan met planten namen haha dus heb je niet veel aan

Geplaatst

Dat is inderdaad een idee, 2 vliegen in één klap!

Je gaat oppassen en daarnaast pak je een studie, ideaal, succes ermee!! Hahaha....

Geplaatst

Hey allemaal!

Wat fijn dat het zo goed gaat met Isa! Gefeliciteerd. Ik hoop dat je snel een leuke baan vind Liset, med secr. is echt heel leuk. Heb zelf de opleiding doktersassistent gedaan!

Maris, oppassen is ook erg leuk. Maar vind je dat emotioneel niet zwaar? Zo in de weer te zijn met kinderen, terwijl je zelf zo aan het knokken bent voor je eigen toekomst?

Hier gaat alles oke, vorige week voor de 2e keer tante geworden van een nichtje. Echt een heel lief meisje. Maar het gaat me niet in de koude kleren zitten. Mijn man zei tegen mij, nu ben ik voor de tweede keer oom geworden maar nog steeds geen papa...... SLIK!

Afgelopen zat weer begonnen met de deca, was het spuiten nog niet verleerd! haha Begin het nu al wel te merken. de hoofdpijn sluipt er weer langzaam en in ben al erg moe.

hoop zo dat het dit keer beter gaat, dat we meer follikels krijgen en dat ik nu eens mama mag worden ipv tante..

Geplaatst

Eve dus je bent alweer begonnen ik ga duimen dat je nu inderdaad zelf mama mag worden en geen tante.

Ik ken dat gevoel wel ik heb heel veel vrienden en kennissen wie nog niet eens aan kinderen dachten toen wij al met de onderzoeken bezig waren en nu al een eerste of zelfs een tweede kindje hebben en dat steekt inderdaad.

Nee ik heb eigenlijk niet zo´n moeite met kinderen heb ik wel een tijdje gehad maar ik kan er nu alleen maar van genieten en zou ook wle heel erg lastig zijn wnat ik kijk vanuit mijn woonkamer op het schoolplein dus ik word er de hele dag door mee geconfronteerd.

Ik vind zwangere vrouwen moeilijker als ik heel eerlijk ben.

En natuurlijk heb ik ook mijn momenten als ik met kinderen aan het spelen ben of zoiets maar vorig jaar had ik het er moeilijker mee als nu het lijkt me vooral heel erg leuk.

Geplaatst

Eve, ik snap je gevoelens helemaal, datzelfde heb ik ook gehad. Het is een rotsituatie, je gunt het anderen zo, maar wil zelf zo verschrikkelijk graag!!!

Je bent dus weer begonnen met de deca, wens je héél veel succes en hoop voor je dat het dit keer lukt!

Maris, had hetzelfde als jou.... ik had er ook veel moeite mee om zwangere vrouwen te zien, met kinderen had ik dat ook niet, maar was jaloers op al die zwangere dames. Iedereen om je heen lijkt dan ook zwanger te zijn, toen ik niet zwanger werd waren er 30 bekenden van mij zwanger, dus tja..... wordt je dan niet vrolijk van....

Krijg zojuist een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, is het voor de verkeerde functie... ze hadden begrepen dat ik voor de VZ-IG ging, terwijl ik dat juist niet meer kan met m'n rug. Net opgebeld en uitgelegd wat ik zoek en uiteraard was hier geen vacature voor.... balen! Maar ik duik nu maar eens de studieboeken in!!!

Geplaatst

Dat is balen dat het voor de verkeerde was jammer.

Hopen dat je snel wat anders vind.

Ja ik heb dat ook iedereen om mij heen word zwanger behalve ik, moet wel zeggen dat ik het van onbekenden steeds makkelijker naast mij neer kan leggen en van bekenden word het steeds moeilijker.

Ik heb trouwens vanmiddag het Geertgen gebeld en 3 augustus hebben we een intakegesprek. Dus ik ben benieuwd.

Geplaatst

Spannend Maris, ze hebben daar dus geen vakantiestop (of hoe noem je dat?) dat was toen in Zwolle wel. Hoop toch zo voor je dat je daar meer succes boekt!

Heb je trouwens nog contact gehad met die magnetiseur over het feit dat het niets geholpen had?

Geplaatst

nee ben eigenlijk vergeten te bellen zal ik van de week even doen als de ongi er is want dan moet ik geloof ik op de 5de dag langs komen.

Nee ze zullen wel geen zomerstop hebben gelukkig haha

Geplaatst

Ja inderdaad rustig haha.

Hier gaat het goed ik ben erg druk maar dat is niet erg.

De forumdag was echt heel erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Echt een super middag gehad met een lekker high tea.

Hoe gaat het verder met jou?

Schiet het een beetje op met solliciteren?

Hier nog niet en ik zit ook nog te wachten op een telefoontje van dat oppassen, ze hadden wel gezegd dat ze pas deze week zouden bellen, maar toch weet ik liever waar ik aan toe ben.

maar het is wel gunstig aan de ene kant dat ze nog niet gebeld hebben want degene wat ze helemaal niks vonden hadden ze vorige week direct al af gebeld dus nu is het afwachten.

Geplaatst

Dan duurt wachten inderdaad ook lang ja.... het is wat met dat solliciteren!!!

Heb zojuist weer een brief de deurgedaan voor Medisch Secretaresse, nu maar weer afwachten.... moet ja eerst de opleiding nog volgen, maar verplicht om te schrijven, dus schrijven we maar op die functie!!!

Hoop voor je dat je het wordt, zal voor je duimen!

Fijn dat de forumdag geslaagd was, met hoeveel meiden was je dan?

Geplaatst

Dag dames, sinds zondag zit ik weer op het wachtbankje.. Moest het toch even vertellen al ben ik nog weinig op het forum..;) hoe is het met de andere dames??

Geplaatst

Helaas is deze poging ook alweer mislukt :(. Misschien dat we onze laatste poging in Duitsland gaan wagen... We hebben nog wel 1 cryo, eerst kijken of deze er goed uit zal komen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden