Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eve, wat een fantastisch nieuws, ben helemaal blij voor je! Heel veel succes woensdag!

Maris, wat heerlijk dat je eerste oppasdag je goed bevallen is, de eerste indruk is vaak bepalend!

Sharon, hoe is het met jou?

Hier gaat 't z'n gangetje, Isa is gisteren gedoopt, we hebben een gezellige drukke dag gehad. Ze liet het allemaal op haar afkomen en vond 't prima, heeft de hele dag geen kik gegeven. Zelf heb ik nogal last van hoofdpijn, denk dat 't komt van de pil.... zal vanzelf wel weer over gaan!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi

Eve hoe is het gegaan?

Hoe is het met de rest?

Nou hier gaat het wel goed ben heel druk want de opleiding gaat me zo makkelijk af dus waarschijnlijk moet het 1 augustus af en niet 1 september dus nog 3 weken en dan moet het af haha maar goed ik zie wel of het lukt.

Gisteren ben ik bij de arts geweest voor de pols waar ik nog steeds last van hou en nu moet ik door de mri scan om te kijken of er wat te vinden is zo niet word ik door gestuurd naar de reamatoloog om te kijken of ik fybromialgie heb, wat de artsen en mijn fysio wel denken dat ik heb en dat zou heel erg veel verklaren, maar we wachten af.

Ik ben ook bij de maag darm en leverarts geweest en ik moest er maar mee leren leven want er was niks te vinden op de reflux na dan maar ook daar deed hij niks aan ik moest maar eerst afvallen en dan keek hij wel verder. Echt ik was zo kwaad niet normaal ik moet maar gewoon met buikpijn rond blijven lopen en met diarree en verstopping. Dus ik ga van de week even weer naar de huisarts en die moet maar even een verwijzing voor een ander zh geven want ik laat het er niet bij zitten ik wil van de pijn af. Maar goed aan de andere kant dit zou ook weer bij fybromialgie kunnen horen, maar ook daar wou de arts niks van weten.

Dus kortom ik ben weer geen steek verder, maar dat went wel een keer dat ze gewoon niet luisteren.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Maris, dat schiet dus ook niet op met die artsen! Ik hoop dat je een verwijzing krijgt naar een ander ziekenhuis en dat ze je daar wel serieus nemen. Je kunt altijd om een second opinion vragen. Daar heb je immers recht op. Je zou even bij je verzekeraar kunnen informeren hierover...

Wel fijn dat ze de problemen met je pols wel verder gaan onderzoeken! Moet je lang wachten voor de MRI?

En goed om te lezen dat de opleiding je zo makkelijk afgaat! wie weet ben je over 3 weekjes al helemaal klaar! :-)

Gisteren de punctie gehad, was wel pittig deze keer...

Ze moesten weer door mijn baarmoeder heen prikken om bij mijn rechterkant te komen. Heb nu nog steeds veel pijn en kan bijna niet lopen.

Het gaat wel iets beter als gisteren denk dat het in de loop van de dag wel wat zal wegtrekken. Heb het gevoel dat ik 10 kilo in mijn buik heb hangen!

Gisteren ook begonnen met de utro, vond het wel lastig om in te brengen met de applicator. Hoop dat ze diep genoeg zitten. Ben toch best wel onzeker.

Maar goed uit de 13 follikels hebben ze 6 eicellen gevonden!!!!! 4 meer dan de vorige keer. Morgen krijgen we te horen of er bevruchtingen zijn.

Geplaatst

Jeetje eve wat heftig ik hoop dat je je snel beter voelt

Maar wat een mooie opbrengst ik zal heel hard duimen op veel bevruchtingen succes

Geplaatst

Eve, wat goed zeg dat ze 6 eicellen hebben gevonden! Dat je onzeker bent is logisch, volgens mij is iedereen dat die met de behandelingen bezig is. Hoe voel je je nu, is de pijn inmiddels afgezakt? Ben benieuwd naar het telefoontje over de bevruchting, duim voor je dat ze alle 6 bevrucht zijn, zou toch helemaal geweldig zijn! Heel veel succes!!!

Maris, jij zit toch ook echt met je hele lijf in de MMM! Je zult er op een gegeven moment ook echt niet goed van worden, hopen dat die MRI wat oplevert!

Hier gaat het z'n gangetje, heb alleen veel hoofdpijn, denk dat het van de pil komt, ik moet hem nu bijna 6 weken slikken, daar baal ik wel van, de vorige keer heb ik hem maar 2 weken hoeven slikken... heb ook steeds honger lijkt het wel, we hebben al zo'n feestweek hier, dus er gaat behoorlijk wat gebak in... hahaha..... vandaag nog een verjaardag en morgen ook en dan hebben we deze week 5 feestjes erop zitten!

Geplaatst

Hoi hoi

Nou heb bericht van het lab, er zijn (van de 6) 5 eicellen bevrucht en 4 daarvan zijn zich gaan delen. Denk dat nr5 ook niet meer gaat delen, of wel?

Ben helemaal blij het het resultaat!!!

Zondag heb ik de TP

@ Lisette, pfff 6 weken aan de pil, zou er niet meer aan moeten denken. had ook best last van hoofdpijn, je lichaam moet natuurlijk weer wennen..

En dat hongergevoel ken ik! hahaha je kunt dan eten wat los en vast zit en dan nog zin in lekkers hebben!

Iedereen een heel fijn weekend!!

Geplaatst

Eve, wat goed zeg, gaan ze er 1 of 2 terugplaatsen?

Denk ook niet dat nummer 5 zich nog gaat delen, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee!

Hopelijk kunnen ze straks ook nog wat invriezen, zou ook wel fijn zijn!

In ieder geval heel veel succes zondag!!!

Geplaatst

Haha Lisette ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben met zoveel feesten wij worden er ook niet goed van.

Maar balen dat je zo´n hoofdpijn hebt heb ik ook altijd van de pil.

Eve wat een goed nieuws jeetje ze doen het echt goed die toppers ik zal duimen voor je.

Sharon voor jou een dikke knuffel

Ik heb vandaag heerlijk een dagje gewinkeld met mijn vriendin in Enschede was ook wel nodig want ik ben nu 8 kilo kwijt en ben al 2 maten kleiner van kleren. Ik schrok er zelfs een beetje van haha maar ik ben er helemaal blij mee want ik had wel door dat alles mij wijd begin te zitten maar dat het zo was wist ik niet haha.

We hebben zo nog even een examen feestje van mijn andere vriendin ze heeft een opleiding tot verpleegkundige gedaan en is van de week geslaagd dus dat wordt wel weer laat haha.

Geplaatst

mari, 8 kilo! Goed bezig!!! Het is altijd leuk om te shoppen voor een maatje kleiner! haha

Hen vandaag mijn Tp in Zwolle gehad.

1 toppertje en een iets mindere die ze niet in durfden te vriezen. Was net niet goed genoeg, dus zonde om weg te doen.

De andere 2 waren niet goed, dus geen cryo's helaas.

Maar het gaat nu gewoon helemaal goed komen!!!!!

Geplaatst

Hier gaat het wel goed heb niet zoveel te vertellen op het moment haha

Gisteren heb ik mijn kinder ehbo gehaald dus weer een stap dichterbij mijn diploma.

En met jou en Isa?

Geplaatst

Gefeliciteerd met het behalen van je kinder-EHBO, je komt zo steeds een stap dichterbij je diploma, goed bezig!

Vanuit hier ook weinig nieuws.... vanmiddag wezen shoppen, nog een errug leuke knuffel gekocht voor Isa van de Lief!

Had nog een cadeaubon, dus dan is het leuk winkelen.... verder gaat het met mijn hoofdpijn ook beter, gelukkig alleen de eerste week last van gehad, nu gaat 't een stuk beter.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het is al een poosje geleden dat ik wat geschreven heb op het forum.

Er is ook best veel gebeurd de afgelopen week.

Afgelopen dinsdag ben ik voor een nachtje opgenomen in het VKC. Ik had gebeld omdat ik al een poos niet naar de wc kon en volledig verstopt was. Maakte me zorgen omdat ik niet wist of ik hiervoor wat in kon nemen zonder dat het kwaad kon voor de emmies. Omdat ik daar flinke buikpijn van had moest ik even langskomen.

Tijdens de echo zagen ze dat mijn eierstokken licht vergroot waren en ik moest blijven om overstimulatie uit te sluiten. Gelukkig was dit niet het geval. Moest goed drinken en ze hebben me volgegooid met laxeermiddelen. Dit zou geen kwaad kunnen voor de innesteling.... maar toch maak ik me daar best wel zorgen om.

Ben nu dus weer lekker thuis en heb me ziek gemeld op mn werk.

Nog een weekje en dan weten we het, ik hoop zo dat het allemaal toch goed gaat ondanks alle ellende van afgelopen week!

Geplaatst

Och jeetje Eve wat naar ik kan me indenken dat je je wel zorgen maakt hierdoor, maar probeer positief te blijven als zij zeggen dat het geen kwaad kan moet je proberen daar op te vertrouwen.

Heel veel sterkte met die laatste rot week ik zal voor je duimen op een goede afloop.

Geplaatst

Eve, lees net je verhaal.... wat heftig zeg... kan me voorstellen dat je je nu super onzeker voelt! Heb je nu geen last meer van je verstoppingen?

Heel veel sterkte en succes met deze laatste slopende wachtweek, denk aan je!

Geplaatst

Hey hey,

Bedankt voor jullie reacties! Voel me tov mn darmen een stuk beter. Alles werkt weer!

De eerste week heb ik nu achter de rug, nu deze nog!!

Voel van alles, zal wel aan de bolletjes liggen. Sinds vandaag wel een vettere huid dus houd mijn hart vast! Verder rare dromen en stond vandaag in de winkel en het zweet brak me uit. Wou dat ik kon slapen tot zaterdag ;-)

@Lisette, heb deze keer een echo foto meegekregen!! Heb er gewoon naar gevraagd, ben helemaal blij hihi Dat er nog vele mogen komen..

Geplaatst

Fijn dat je je weer beter voelt, heb je nog gevraagd om een slaappil tot zaterdag, hahaha...... als die bestonden zouden er denk ik velen volgen.... hahaha....

Maar kan me voorstellen dat je gek van onzekerheid bent, je denkt en voelt van alles en twijfelt dan weer of het van die bolletjes komt of niet... pfffffffff...... slopend!!!

Je hebt nu dus wel om een echofoto gevraagd, groot gelijk! Is toch bijzonder om te hebben vind ik..... hoop met je mee dat er nu vele echo's zullen volgen!

Geplaatst

Hey Lisette,

Hier is het niet echt positief....

Sinds gisteren lijkt het erop dat het niet gelukt is. De smurrie van de bolletjes is niet meer wit, hoofdpijn en borsten veel minder gevoelig. Daarnaast nu ook al een paar dagen aan de diarree. Het lijkt nergens meer op hier. Eerst volledig verstopt en nu.. pfffttt

Kon het niet laten en heb vandaag getest (overdag) en deze was negatief. Ik weer het kan nog alle kant uit zit nu op WD11 maar toch...

Ik moet er niet aan denken om dit alles nogmaals te moeten doen!

En hoe is het met jou? Nog 2 weekjes en dan ga jij weer van start!!!

Geplaatst

Jeetje Eve probeer nog hoop te houden het wil allemaal nog niks zeggen, hoe moeilijk dat ook is jammer genoeg weten wij er alles van.

Ik hoop voor jou dat je het dan inderdaad niet meer hoeft mee te maken

Hoe is het met de rest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden