Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh nee Sharon wat erg. En nu is de ongi er ook nog eerder als normaal of niet.

He bah meid heel erg veel sterkte met weer het verwerken van deze klap.

En je weet hoe ik over DD denk als je het kunt betalen moet je het zeker doen ze zijn daar echt veel verder als hier.

Ik ben aan het laxeren op dit moment en dat is zo smerig dat drankje bah wat vind ik dit goor ik heb er al een emmer naast gezet want ik kom telkens aan het kokhalzen.

Maar goed even door bijten en hopen dat ze morgen wat vinden met het onderzoek of eigenlijk niet maar dan weet ik waar ik aan toe ben.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het is inderdaad veel eerder, snap jij er nog wat van??grrr.. het gaat ook zo rommelig momenteel in Enschede, weet niet of jij dit bij je vorige behandelingen ook hebt gemerkt?

Aan het Laxeren?? waarvoor dan? sorry hoor maar ik ben echt een zeef de laatste tijd.... succes iniedergeval, lijkt me ook niet fijn!..

Geplaatst

Ja ik vind het ook niks meer in Enschede vandaar dat we ook echt helemaal weg gaan daar.

Ik ben aan het laxeren omdat ik morgen een maag en een darmscopie krijg dus van onder en boven haha gaan ze met een camera naar binnen. Gelukkig wel onder een roesje maar mijn darmen moeten er helemaal schoon voor zijn en dit is echt zo smerig maar gelukkig zit ik bijna op de helft vanavond nog iets meer als een liter en dan heb ik 3 liter gehad en morgen nog een liter maar dit word echt een hele lange avond/nacht

Geplaatst

Dank je wel het is inderdaad geen pretje maar ja moet gebeuren anders kom ik nooit van de buikpijn af wat ik elke dag heb.

Weet je ook al wanneer je verder kan met de laatste cryo dan?

Geplaatst

Sharon, wat rot voor jullie

Heel veel sterkte!

Maris, hoe is je onderzoek gegaan vandaag? Zal wel even duren voordat je de uitslag hebt zeker!

Hier gaat het op zich prima, wel weer veel last van hoofdpijn, kom echt helemaal gesloopt thuis.

Afgelopen zat begonnen met de puregon en last van mijn buik. kan dat al zo snel, of hou ik mezelf voor de gek?

Liset, hoe gaat het met solliciteren?

Geplaatst

Eve fijn dat het op schema ligt wanneer verwacht je ongeveer de punctie?

Het onderzoek is goed gegaan maar viel wel erg tegen hoor.

Ik heb een roesje gehad maar was gedeeltes wel bij en op het moment dat ik bij kwam had ik de buis in de keel voor het maag onderzoek en ik raakte schijnbaar helemaal in paniek waardoor ik ging overgeven en ze mij met 3 man in bedwang hebben moeten houden.

Het darmonderzoek was heel erg pijnlijk maar daar heb ik minder van mee gekregen alleen die pijn .

De uitslag heb ik al en dat was dat de darmen en maag er heel goed uitzagen alleen de overgang van de slokdarm naar de maag sluit niet goed waardoor ik altijd heel veel last heb van zuurbranden. Nu moet ik dat over 2 weken bespreken met mijn eigen arts wat hij eraan wil doen. Of hij met medicijnen en een speciaal dieet wil of een operatie.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam de diarree en de verstopping zijn we nog niks verder mee.

Sharon hoe is het nu met jou?

Geplaatst

Hmmm

Een onwijs vervelend onderzoek gehad hebben en nog geen steek verder! Balen zeg!

Kom maar lekker bij vandaag.

De overgang van slokdarm naar de maag is iets waar veel mensen een kleine "defect" hebben.

Zolang je er weinig last van hebt doen ze er niet veel aan. Maar als jij er wel veel last van hebt moet je het idd eens bespreken met je arts. Misschien dat een dieet gaat helpen...

Weet niet wanneer ik de punctie kan verwachten.. De vorige keer heb ik 3x een fm gehad en heb ik volgens mij 17 dgn gespoten. Nu gebruik ik een hogere dosis dus weet het niet. Als het weer zo gaat als de vorige keer en ik weer eindig met 2 follikels komt er helemaal geen punctie heb ik mij voorgenomen.

We zullen het zien! Hoe was dat bij jou

Maakte jij altijd de hele ampul van de puregon op en pakte je een nieuwe als er geen volledige dosis meer in zit?

Moet vanavond 250 spuiten maar er zit nu nog 150 in. als ik deze eerst leeg maak en dan nog 100 uit de nieuwe haal moet ik dus 3x spuiten vandaag. 2x puregon en 1x deca!!

Geplaatst

Sharon, wat een domper weer, wens je veel sterkte!

Maris, die onderzoeken schijnen inderdaad vervelend te zijn, helemaal als er niets uitkomt!

Hopelijk krijg je een goed gesprek met je arts en kom je er toch verder mee!

Eve, jij zit ook weer midden in de behandeling lees ik.... spannend weer, vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt!

Hopelijk gaat het dit keer helemaal goed komen, zal voor je duimen!!!

Tja... solliciteren... wat zal ik ervan zeggen... wordt er een beetje simpel van eerlijk gezegd... al die afwijzingen.... pfffffffffff.......

Geplaatst

Hoe gaat het nu met je maris?

Eve, heb je alweer een meting gehad?

Vervelend voor je Liesjuh, dat je nog geen werk hebt gevonden... hopelijk komt er snel iets moois voorbij!

Hier is het rustig, heb een afspraak gemaakt in Duitsland voor een intake, maar dat is pas in augustus..

Geplaatst

Hoi Sharon,

Heb vandaag mijn eerste FM gehad. Ze hebben er 6 kunnen vinden. Nog wel erg klein dus moet nog even doorspuiten. Ik hoop dat ik er woensdag nog 6 heb zitten. De vorige keer was bij elke meting er 1 of 2 weg. Had omdat ik nu hoger in dosis zit wel meer verwacht..

Ga de moed nog niet verliezen, het kan nog alle kanten op. Wie weet heb ik er woensdag wel meer! Maar ben toch wel een beetje bang..

Dus je hebt in aug je intake bij DD? Spannend!!

Hoe zit dat dan met je Cryo? Heb je die in Zwolle en kun je die "gewoon" meenemen naar DD? Of deed je hiervoor een combi van DD en Enschede?

Geplaatst

Eve, je hebt nu 6 follikels, hoeveel had je er de vorige keer dan? Morgen heb je dus weer een meting, spannend.... heel veel succes!!!

Maris, hoe is het nu met je?

Sharon, hoeveel cryo's heb je nog over dan? Dacht eerlijk gezegd dat je er geen meer had en nu over ging naar Duitsland.... voor je het weet is het augustus en zit je er weer middenin!

Wij zijn gisteren ook weer naar het zh geweest voor een gesprek, we willen aan een tweede IVF poging beginnen. Het gaat nu in razend tempo, donderdag start ik met de pil en op 8 aug begin ik met spuiten van de deca. Spannend weer....

Geplaatst

Jeetje Lisette dat gaat snel maar mooi hoor ik zal voor je duimen.

Sharon wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt ze zijn daar echt heel vriendelijk.

Eve succes voor morgen en 6 stuks is toch best een mooi aantal.

Hier gaat het wel goed heb niet zoveel te melden haha alleen dat ik ben aangenomen voor het oppaswerk voor 2 dagen.

Dit zou eerst zonder gastouderbureau gaan maar nu willen ze toch met doen dus nu heb ik morgen een gesprek met hen erbij en dan hoor ik meer over de opleidingen enz wnat ik moet eerst een aantal diploma´s hebben.

Maar goed ondanks dat willen de ouders toch dat ik maandag al begin dus dat is een goed teken.

Jeetje wat is het warm he bah zie er tegen op om et gaan klootschieten vanavond maar ja het moet is de laatste wedstrijd daarna even terrasje heerlijk haha

Geplaatst

Wat fijn Eve, het schiet dus ook al op.......... wat spannend weer hier.. heeel veel succes morgen!!

Liesjuh, snap ook wel dat je snel weer wilt beginnen, je weet natuurlijk niet hoe lang het zal duren. spannenddddd...:happydance:hopelijk lukt het net zo snel als de eerste keer.....

Wat fijn dat je voor 2 dagen oppaswerk hebt maris, via welk bureau? ik wil via 4 kids gaan werken. Heb na mijn vakantie een afspraak staan.

Ik heb nu nog 1 cryo die ik eerst in Zwolle wil opmaken, dan gaan we over naar Duitsland. We hebben eigenlijk niet zoveel vertrouwen meer in Zwolle zoals jullie vast wel begrijpen in onze situatie.

Geplaatst

Maris, gefeliciteerd met je oppaswerk! Leuk hoor en goed om te lezen dat ze je graag willen hebben!

Lisette, wauw dat is echt heel snel! Spannend hoor, hoop dat het dit keer ook weer zo goed gaat! Gewoon in Enschede of ergens anders

Sharon, dus als ik het goed begrijp heb je in aug een afspraak ik DD, ga je voor de tijd die cryo opmaken? Zoja dan hoop ik met heel mijn hart dat je die afspraak ik DD lekker kunt afzeggen en dat het helemaal niet nodig is!

6 Follikels is idd een mooi aantal, dit vorige keer ben in begonnen met 4 en eindigde met 2. Dus er zit gewoon wat angst dat het nu weer zo gaat.

Ben bang dat als ik daar morgen op die bank lig weer te horen krijg dat het aantal follikels verminderd is. Soms ben ik een beetje teleurgesteld in mijn eigen lijf.

Maar als ze er morgen nog allemaal zitten ben ik de gelukkigste persoon op aarde! :)

Geplaatst

Maris, Gefeliciteerd met je nieuwe job!

Eve, kan me je angst goed voorstellen, vooral als het de vorige keer ook zo ging.... Duim voor je!!!

Sharon, sluit me helemaal bij Eve aan, hopelijk is het niet nodig om naar Duitsland te gaan!

Wij hebben wel vertrouwen in Zwolle en gaan daar i.s.m. Enschede weer een poging wagen. Het is inderdaad snel, maar aangezien ik in de vervroegde overgang zit heb ik weinig keus... de eicelvoorraad wordt minder en we willen graag een broertje/zusje voor Isa! De vorige keer hadden we geluk en was het direct raak, maar het kan nu natuurlijk ook heel lang duren.... maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen....

Geplaatst

ff een update :)

Mijn FM is goed gegaan!!!!!!! Er is er zelf eentje bijgekomen. hazelbach gaf wel heel duidelijk aan dat het geen garantie is dat ze er vrijdag nog zitten. Maar tot nu toe gaat het al een stuk beter dan de vorige keer. Ben echt onwijs opgelucht, nu nog even doorgaan vrijdag 3e fm en dan hoop ik zondag de punctie? Dat doen ze toch ook op zondag?

Geplaatst

Eve, wat fijn dat je FM zo goed is gegaan! Super dat er één bij is gekomen, ben blij dat je zo opgelucht bent.

Hopelijk gaat het vrijdag net zo goed en heb je de punctie binnenkort. Ze voeren deze de hele week uit net als de TP.

Geplaatst

Eve wat goed dat er zelfs eentje bij is gekomen op naar vrijdag zou ik zeggen.

Ik heb vanmiddag het gesprek gehad met het gastouderbureau erbij en dat ging goed. Ik ga heel erg druk worden de komende 2 maanden haha ik moet in die tijd een diploma halen echt heel veel werk maar wel heel erg leuk. Die vrouw was ook heel erg enthousiast.

Sharon het gastouderbureau heet viaviela en ik moet zeggen ze zijn echt wel heel professioneel ik heb daar wel echt vertrouwen in.

Als je ene nummer of iets wil hebben moet je het maar even zeggen volgens mij willen ze wel graag mensen erbij hebben.

Geplaatst

Maris, en Lisette bedankt!! :)

Dus je moet weer even volop aan de studie ;-) Succes daarmee, moet je het allemaal zelf thuis doen of krijg je er ook ondersteuning bij?

Geplaatst

Ik moet alles thuis doen en 1 keer in de week heb ik een afspraak met de consulent en dan kijkt die het na maar aangezien ik de toetsen op de computer moet doen en dat direct nagekeken word is dat wel makkelijk zo heb ik al 2 certificaten binnen.

Succes voor morgen laat je even weten hoe het gegaan is?

Fijne avond dames

Geplaatst

Maris, dat is wel fijn dat je alles lekker thuis achter de PC kan doen! :)

Mijn Fm is goed gegaan, ze hebben er 8 gezien!!! Echt onvoorstelbaar hahaha Het loopt zo anders dan de vorige keer, super!!

Ze waren alleen nog niet groot genoeg voor een punctie dus moet maandag voor een vierde fm terugkomen. Ze waren nu rond de 13/15 mm, hoop dat ze dan groot genoeg zijn voor een punctie. Ben die hormonsters wel een keertje zat haha

Iedereen een fijn weekend!

Geplaatst

Hallo dames,

FM is super gegaan, afgelopen weekend echt een groeispurt gehad blijkbaar. Er zitten er nu 13, echt onvoorstelbaar haha

2 Ervan zijn wel te groot, 35mm en daar hoeven we niets van te verwachten volgens de arts. Als er 8 goeien inzitten ben ik al helemaal gelukkig.

Woensdag heb ik de punctie, vind het nu wel spannend worden hoor...

Hoe is het nu met jou Sharon?

Geplaatst

Eve wat een goed nieuws jeetje het gaat echt de goede kant op met die groei.

Succes ik zal duimen dat je minstens 8 goeie hebt woensdag.

Hier vandaag de eerste oppasdag gehad was echt heel leuk de dag is zo voorbij haha.

Hoe is het met de andere dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden