Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is nu toch echt voorbij. Mens is echt aan het doorbreken en weer een negatieve test. Wist het eigenlijk een paar dagen al, maar nu is het toch wel weer even slikken

Vanochtend al om 5 uur uit bed met mn man, veel gehuild en gepraat. We gaan wel door, wat moet je anders!? Over een maand evaluatie met Dr. O. ;-)

Ga er vanavond een dikke borrel op drinken en zo voor het eerst sinds 3 weken weer naar het werk. Terug naar de orde van de dag en mijn gedachten even verzetten!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Eve,

Wat erg voor jullie, had zo gehoopt dat het goed zou gaan, maar was er al bang voor.... je was zo stil hier op 't forum, vandaar mijn vraag ook!

Goed dat jullie er al zo over gepraat hebben en het besluit om door te gaan al hebben gemaakt, petje af! Hopelijk is je lichaam nu ook weer rustig, geen verstopping/diarree meer.... vindt het erg dapper dat je direct weer aan het werk gaat! Afleiding zal zeker goed zijn, maar niet iedereen kan direct weer werken denk ik.... welk werk doe je eigenlijk? Meid, ga vanavond lekker aan de borrel en ik wens jullie heel veel sterkte!!!

Liefs Liesjuh!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Het werken heeft me goed gedaan, heel duidelijk gemaakt dat ik er niet over wou praten tegen mijn leidinggevende. Hij heeft de hele dag grappen gemaakt echt heel lief!

Ik werk op een adviescentrum van een bank (erg leuk werk)

Heb zojuist mijn vriendin gebeld en ga idd lekker aan de borrel later!

Geplaatst

Wat erg Eve, ik lees net dat je poging mislukt is.... maar niet de moed opgeven. Sorry dat ik niet vaker reageer maar probeer af en toe toch afstand te nemen tussen behandelingen door....heel veel sterkte met het verwerken!

Sorry dat ik nu met dit nieuws kom maar ik heb even nieuws die ik graag met jullie wil delen, afgelopen maand geen Cryo terugplaatsing gehad ivm vakantie, nu moest ik afgelopen weekend ongesteld worden maar tot vandaag was ik dat nog steeds niet, dus vanmorgen een test gedaan, met de gedachte het is toch niks... maar wat denk je dat de test aangaf? POSITIEF!! ik kan het nog steeds niet geloven, net een test gedaan en ik zou tussen de 4-5 weken zijn.. pff kan het niet bevatten, toch natuurlijk zwanger geworden na 2 icsi pogingen en in totaal 5 terugplaatsingen terwijl dit bijna onmogelijk is bij ons... je gaat wel gelijk twijfelen, zou het goed zijn, nu nog 2 weken wachten tot de echo.. dus nog wel spannend, maar het begin is er!!pffff ik hoop dat jullie hier ook hoop uit kunnen halen, ik kan het nog steeds niet bevatten.

lfs sharon

Geplaatst

:happydance::confettistars:Sharon wat een geweldig nieuws is dit. Ik moest echt even 2 keer lezen maar dit is toch echt fantastisch.

Gefeliciteerd met dit geweldig nieuws op naar de eerste echo

Geplaatst

Ja ik kon het ook echt niet geloven, heb nog noooit 2 streepjes gezien op een test.. maar het kan dus echt! nu weer slopende weken tot de echo.. pfff

Geplaatst

Sharon,

Gefeliciteerd met dit fantastische nieuws!

Kan me voorstellen dat je erg onzeker bent tot de echo, maar probeer er positief in te staan en te genieten!

Eve,

Hoe is het nu met je, heb je lekker van je af kunnen praten tijdens de borrel met je vriendin?

Maris,

Hoe is ie met jou?

Geplaatst

Sharon, gefeliciteerd!!! Wat fantastisch!

Het wil denk ik nog niet echt tot me doordringen, gisteren een gezellige avond gehad. Was fijn, maar een echte huilbui zit er nog niet in. Zit er wel een beetje op te wachten...

Voel me verdoofd en weet me niet echt een houding te geven. Loop een beetje stom te lachen en ouwehoeren stom he?!

Ondertussen druk aan het zoeken naar een leuk hotel in Berlijn voor een paar nachtjes. over 2 weken vakantie en dan er even tussen uit.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Eve, ik snap je gevoelens helemaal, ik probeers me ook altijd heel goed voor te doen,maar het is helemaal niet erg om af en toe even alles eruit te gooien, huilen lucht dan echt heel goed op en is ook goed voor de verwerking! Daarna kan ik wel weer vooruitkijken. ik heb ook een aantal gesprekken gehad met een psycholoog, dat heeft me ook echt goed gedaan, maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.... heb je ook nog cryo`s of ga je weer voor een verse poging? heel veel sterkte iniedergeval.

Hoe is het met jou Maris? leuke dingen gedaan het weekend?

Liesjuh, hoe is het met jou? en met de kleine? wanneer is jouw volgende afspraak? je zit er nu ook weer middenin of niet? had je geen cryos van je eerste poging?

Geplaatst

Eve, nogmaals sterkte!

Sharon, hoe voel je je eigenlijk? Al last van bepaalde symptomen?

Ik heb op 2 aug een afspraak opfriscursus prikken en krijg dan de medicatie mee, start 8 aug met de deca.

Van de 7 bevruchtingen de vorige keer hadden we geen cryo's, dus we beginnen weer van voor af aan!

Vindt het wel weer spannend nu het dichterbij komt.....

Geplaatst

Ik heb helaas weinig kwaaltjes, alleen erg moe.... :happy: je gaat dan wel erg twijfelen of het wel goed zit.. maar ik moet positief blijven!

Kan me voorstellen dat het weer spannend voor je wordt... maar als je eenmaal begint dan gaat het zo snel. Hopelijk hebben jullie net zoveel geluk als de eerste keer! ;)vast wel!

Geplaatst

Hey meiden!

Ik ben aan het overwegen om mijn volgende behandeling de combineren met acupunctuur, heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?

Geplaatst

Eve,

Ik heb dat ook bij 1 cryo terugplaatsing gedaan, voelde me er wel goed door, helaas heeft het bij mij niet geholpen maar ik heb ook veel positieve verhalen gehoord.. ik zou het zeker doen als ik jou was!

Geplaatst

Ik heb bij de tweede poging ook acupunctuur gedaan in Losser ik moet wel zeggen dat ik er rustig van werd maar verder heeft het niet geholpen.

Mijn vriend heeft het toen ook gedaan en we hadden voor het eerst 100,000 zaadcellen bij de punctie en ik kan je zeggen dat is echt heel erg veel voor ons dus kun je nagaan hoe blij we waren.

Geplaatst

Eve, ik heb het zelf bij A. Vaneker gedaan aan de oldenzaalsestraat. Een hele lieve vrouw.

Maris, zie ik nou dat je een intake hebt in Utrecht? ik dacht dat je naar geertgen ging?

Geplaatst

Oh ja dat had ik hier nog niet verteld we hebben een afspraak gemaakt in Utrecht omdat ze in het Geertgen nu ook samen werken met DD en dan kunnen we net zo goed in Enschede blijven dat is nog dichterbij ook en daar komt bij dat ze in het Geertgen eerst het zaad invriezen en dan naar DD brengen voor de bevruchting en dat is iets wat ons gigantisch tegen staat, mijn vriend zei ook direct dat doen we niet. Ons gevoel is daar niet goed bij en dan moeten we het niet doen.

Nu konden we 15 augustus al terecht in Utrecht en dit is ook praktischer ivm dat mijn familie daar woont en ik dus makkelijker daar een week kan gaan zitten tijdens de fm.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

Maris,

maar de terugplaatsing heb je straks ook weer in DD? ik dacht juist dat jullie alles nu in Nederland gingen doen?

Ik voel me goed, alleen wat last van mijn onderrug en af en toe wat vermoeid.... nog geen echte kwaaltjes :)

Geplaatst

Dat kan ook nog wel die kwaaltjes het is nog vroeg en ach anders is het ook niet zo´n ramp als je er geen last van krijgt haha

Nee we hebben straks alles in Utrecht en niks in Duitsland. Vandaar dat we niet met Geertgen verder gaan want die doen met DD en dat willen we niet.

Geplaatst

Heej hoi,

Sharon, de kwaaltjes beginnen normaal gesproken rond de 6 weken, dus je zal w.s. binnenkort boven de wc hangen.... hahaha.... maar hoop het niet voor je!

Eve, ik heb geen ervaringen met accupunctuur.

Maris, je gaat dus naar Utrecht, als jullie daar een beter gevoel bij hebben moet je het zeker doen! Ik dacht dat jullie juist naar DD wilden, maar schijnbaar dus niet...... hopelijk gaat het in Utrecht lukken!!!

Hier weinig bijzonders, maandag met Isa naar het CB en dinsdag krijg ik een opfriscursus voor het spuiten, spannend weer....

Geplaatst

We zullen wel zien liesjuh, ik ben wel erg moe.. en gevoelige borsten ;). er gebeurd dus wel iets in mijn lichaam. Toch wil je wel een bevestiging van een echo, kan echt niet wachten!

Maris, wat fijn dat je dan bij familie kunt logeren, scheelt een boel heen en weer gereis. Mocht dit bij mij allemaal goed gaan, dan heb ik nog wel wat in de groentelade liggen ;). wie weet zit er wat voor jou bij... Moeten we tegen die tijd maar even weer contact hebben.

Geplaatst

Dank je wel Sharon lief van je zou wel heel mooi zijn aangezien we het zelf moeten betalen, maar moet even afwachten wat Utrecht mij straks voor schrijft

Geplaatst

Lisette, ik wil je succes wensen voor morgen! het is toch wel weer spannend. Even de opfriscursus en dan ligt je koelkast weer vol.

Nog een weekje en dan ga je weer beginnen

maris, hoe is het met jou? over 2 weekjes je intake. Wel fijn dat je daar fam in de buurt heb zitten! Hebben ze daar een wachtlijst?

Sharon, al veel last van kwaaltjes? heb je al een echo gehad of moet je nog even wachten?

Hier gaat het wel goed, ben nog wel verdrietig. Afgelopen weekend te horen gekregen dat de ICSI behandeling van mijn zus geslaagd is. Ben echt onwijs blij voor haar!! Dit was ook haar 2e behandeling. Het is haar zo gegund. Over 4 weken heeft ze haar eerste echo. Hoop zoooo dat het goed gaat.

Was wel even slikken voor mij maar dat hoort er maar bij denk ik...

Heb vandaag ook een acupuncturist uitgezocht en heb woensdag daar een intake. Ben benieuwd. Wil toch het idee hebben dat ik alles er aan ga doen om de derde behandeling te laten slagen. En denk dat dat wel goed is voor mijn bovenkamer en komt daar eindelijk weer wat rust in. Ik ben echt vreselijk gespannen sinds dat het mislukt is. Loop de hele dag met hoofdpijn omdat ik onbewust mijn kaken klem.

Volgende week gaan we er lekker een paar dagen tussenuit. Even helemaal niets behalve ons tweetjes! :-)

Geplaatst

Eve, wat lief dat je eraan dacht dat ik vandaag de opfriscursus had! Eigenlijk wist ik alles nog wel van de vorige keer, maar 't is toch prettig om even een bevestiging te krijgen. De koelkast ligt weer vol, vanaf maandag is m'n buik weer een speldenkussen, hahaha....

Wat fijn, maar oh zo dubbel voor jou dat je zus zwanger is! Kan me je gevoel zo voorstellen, mijn zus kwam ook 2 keer vertellen dat ze zwanger was terwijl wij "bezig" waren..... is echt zo'n rotgevoel, je zus weet er bij jullie ook van toch, dus hoop dat ze het een beetje "goed" aanpakt qua omgang met jullie!

Succes morgen bij de accupuncturist, spannend weer zo'n nieuwe ervaring! Hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen!

Sharon, hoe voel jij je, inmiddels al kwaaltjes? Wanneer heb je de echo?

Maris, nog even en het is 15 augustus..... ben benieuwd wat je ervaring in Utrecht zal zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden