Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nellas: Super!!! alvast gefeliciteerd!!

Siebje: volgens mij is dat wel een goed teken hoor dat de streepjes donkerder worden!! ik heb er wel een goed gevoel bij hihi ik hoop dat ik je maandag mag feliciteren!!

Voor de dame(s) die nu een rustmaand hebben: De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! ik ben in de rustmaand zwanger geworden duss wie weet zo zie je maar alles kan!!!

Voor iedereen met een nega-test: ik leef met jullie mee!! ik lees elke dag mee hier op dit forum hoop voor jullie dat de volgende ronde allemaal positieve testen geeft!!!

Alicia

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Nellas...tuurlijk alles is onder voorbehoud..maar vind dit wel erg positief hoor...ook al een vette HCG waarde dus dat moet goed zitten! Helemaal top!

Siebje...jij houdt de spanning er goed in...heb toch wel echt hoop op een goede afloop hoor als ik dit zo lees!! Laat t maar gauw maandag zijn.

Hier nog geen zicht op een aankomende menstruatie...

Geplaatst

Siebje en Nellas,

Het lijkt erop dat jullie de maand wat groener gaan maken....Wat zou dat goed nieuws zijn. Hou de moed erin! Het klinkt in jullie beide geval positief!

Groet

Lisette

Geplaatst

Ik hoop het zo dames, dank jullie wel! Verder heb ik vandaag helemaal geen bruin/rose verlies. Ik kan niet wachten tot het maandag is!

Geplaatst

Siebje en Nellas: klinkt bij allebei goed hoor. Nellas, mooie waarden zou ik zo zeggen, en zo kunnen ze idd wel iedere week weer wat verzinnen om je minder enthousiast te maken, lekker is dat. Je hebt nu aantal vet positieve testen en een goeie bloeduitslag. Ik zeg: GEFELICITEERD.. ;-)

Siebje: klinkt idd goed dat het plusje meteen verscheen en super vet is. Lijkt me een goed teken, dus.. laat je niet gek maken en op naar maandag met gewoon ook een mooie uitslag !!

Annelies: wat balen dat ie toch weer negatief was. Je had al zo''n gevoel he... Succes met deze klap en geef de moed niet op.

Charmedone: welkom op het wachtbankje. Dat de latere-augustus-testers alsnog maar voor een mooie groene maand mogen zorgen.

Wij kiezen idd even bewust voor een extra rust-maandje. Even echt al die rotzooi uit je lichaam en even tijd voor samen. ''t Komt behoorlijk hard aan, zeker omdat er ook geen cryo's zijn. Maar ja, zoals een van een ander gepikte zin ook zegt: je mag de moed even verliezen, maar de hoop niet opgeven. Dat vind ik zo'n mooie zin.

Dikke knuffel allemaal

Daan

Geplaatst

Siebje: Echte helemaal goed van die positieve test, bij mij werden de strepen iedere dag een fractie donkerder. Ik heb hier en daar gelezen dat dat helemaal niet kan maar vind het toch frapant! Voor mij geld nu Vette test is veel HCG!!

Daan: Het was mij ook door het hoofd geschoten, wij hebben ook geen cryo's meer en hadden dus helemaal overnieuw moeten beginnen. Heel veel energie toegewenst voor jullie volgende poging.

Bedankt voor de voorzichtige felicitaties! Ben zelf nog wat ongelovig.

Geplaatst

Ik begin nu af en toe buikpijn te krijgen die uitstraald naar mijn heupen en onderrug. Verder heb ik ook af en toe steken bij mijn middenrif dus nu beginnen de zenuwen toch ook wel...

@ Charmedone, Ga jij echt tot maandag wachten met testen of doe je het al eerder?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb 24 juli een iui gehad en zit nu in de laatste wachtweek.

Er is mij verteld dat ik na 18 dagen mag testen, dat zou dus 11 aug zijn.

Maar ik hou het niet meer en wil zo snel mogelijk tesen. Kan ik bijvoorbeeld ook al morgen of zondag testen? Dan is het 16 dagen na iui. Heeft iemand daar ervaring mee?

En ik had nog even een paar vragen. IK zoel ip niets, af en toe een paar steekjes in mijn onderbuik en ik heb hoofdpijn.

Maar ik heb bijvoorbeeld helemaal geen afscheiding. Is dat normaal?

Geplaatst

Hoi Syllie,

Ik heb in de afgelopen jaren 11 IUI's gehad. Ik werd altijd op dag 13 of 14 na de IUI ongi.(heb altijd een cyclus van 28 of 29 dagen) Bij mijn 6e IUI was ik na 16 dagen nog niet ongi en heb ik een test gedaan. Die was binnen de korste keren positief.

Ik weet niet hoe jouw cyclus normaal gesproken is maar ik denk dat je dus bij 16 dagen zou kunnen testen.

Die steekjes zijn heel herkenbaar en dat kan 2 dingen betekenen. Het gaat wel of niet goed. Hier heb je niet echt iets aan maar een éénduidig antwoord heb ik niet. Ik heb nu namelijk ook steken en weet niet precies wat ik hiervan moet denken.

Heel veel succes in elk geval in deze laatste slopende dagen....

Geplaatst

Hoi Simonja,

Dank je!

Ja ik heb dus ook altijd een cyclus van 28 dagen en begint meestal lichtjes vanaf 26 dagen. Maar ik heb ook progestanbolletjes gebruikt en daar kan je menstruatie ook wat langer van weg blijven. Naja het is ook afwachten maar ik vind het zo vreemd dat ik niets merk, haha ik maak mezelf helemaal gek! Ik denk dat ik dan zondag toch maar ga testen als ik nog niet menstrueer.

Nou ik hoop voor je dat na 11 iui's en een IVF eindelijk zwanger mag zijn en dat het goed mag blijven gaan!! Heel veel sterkte!!!

Geplaatst

Hoi,

Syllie: Ik mocht bij mijn IUI's gewoon 14 dagen erna testen, mijn cyclus is 28 dagen... maar bij de eerste IUI werd ik gewoon op de 14de dag ongesteld en bij mijn 2de IUI op de 15de dag... Volgens mij zijn de testdagen in elk ziekenhuis weer anders...

Je zit nu 14 dagen na de IUI?? Je zou het kunnen proberen...

Ik voel ook nooit wat... Het enige wat ik voel als de testdag er is dat zijn menstuatiekrampjes maar die heb ik in elke cyclus... dus ook in deze laatste cyclus en daar bleek ik dus zwanger te zijn... Het kan gewoon 2 kanten op gaan...

Veel succes en hoop voor je op een posi-test!! Laat je het nog eventjes weten???

Alicia

Geplaatst

Hoi Alicia,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, super zeg!!!

Dat moet een heerlijk gevoel zijn als het eenmaal zo ver is...

Ja ik zit vandaag op dag 14, 24 juli de iui gehad.

Maar ik geloof dat ik het vandaag nog niet aandurf.

Denk zondag maar, dan is het 16 dagen. Ik hoop het zo!!!

Ik laat het zeker weten als ik heb getest!

Bedankt!!

Geplaatst

Ja is idd een heerlijk gevoel, maar die angst die blijft...

vandaag best wel wat krampen ben er nog niet echt gerust op..

en zolang wachten nog voor een echo...

zooo lang bezig geweest en ook zoooo bang dat het alsnog mis gaat....

Alicia

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik ben een week weg geweest en lees dat het bankje van augustus erg lang is geworden maar helaas ook erg rood... iedereen sterkte... of gefeliciteerd!

Wat betreft de kansen: ik had vanmorgen de evaluatie van mijn eerste mislukte ICSI en volgens de arts zijn de kansen normaalgesproken 25-30 % maar als je 40 bent, zoals ik, maar 15-20 %... Is toch wel erg laag he. Vandaar al dat rood. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en het is goed dat iedereen hoop houdt!

Ik zelf ga begin september weer beginnen met poging 2, dus even nog een rustmaand.

Iedereen succes!!

O ja, Simonja:

Dat jij in het EMC 9 cryo's hebt geeft mij hoop!! Ik had 10 embryo's in het EMC en niks ingevroren... De arts vandaag zei ook dat ze daar inderdaad extra streng zijn... Goed hoor!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Wat goed dat je weer gaat beginnen in September. Geniet nog ff van je rustmaand en dan vol goede moed weer opnieuw beginnen.

Ja, die cryo's, ik had het nooit verwacht. Ik had een aantal verhalen gelezen over hoe streng ze zijn maar gelukkig blijkt dus ook dat ze het wel doen als ze kunnen. Ik ben blij dat je hier ook hoop uit kunt halen. Zelf hoop ik ze niet nodig te hebben maar ik weet het nu allemaal niet meer zo zeker. De onzekerheid begint aardig toe te slaan.

Was jij al tijdens of na het gebruik van die Utrogestan ongi?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 10 aug opnieuw bloedtest

Mnail, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, negatief getest en ongi geworden

Daan75, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, dag 11 negatief getest

Groentje, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, ongi geworden

Nellas, IVF, 19 juli TP, 3 aug testen, positief getest, maar ook bloeding, 6 aug bloedtest --> deze was goed!

Marike2, IVF, 20 juli TP, 4 aug testen, positief getest

Manon (Taurus71), IVF, 21 juli TP, 5 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 5 aug opnieuw bloedtest --> niet goed

Natasja (Otjes), IVF, 23 juli TP, 5 aug testen, negatief getest

Annelies (SJSL), Cryo, 23 juli TP, 7 aug testen, negatief getest

Charmedone, IVF, 29 juli TP, 10 aug testen

Dorine (Simonja), IVF, 31 juli TP, 12 aug testen

Cindy, IVF, ??? TP, 14 aug testen

Marjon (mama27), Cryo, 31 juli TP, 15 aug testen

Eveline (herms169), IVF, 4 aug TP, 18 aug testen

Siene, 1e IVF, 7 aug TP, 24 aug (bloed)test

Dag dames,

ik ben nieuw op het wachtbankje. Iedereen succes, op naar een groene lijst!!!

groetjes, Siene

Geplaatst

Siene, welkom op dit wachtbankje. Ik wens je veel sterkte tijdens de komende dagen en ik hoop dat we het bankje nog wat groener kunnen maken deze maand.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Simonja,

Ik werd, volgens mij gaat het vaak zo, twee dagen nadat ik met de bolletjes was gestopt ongesteld. Begin van de tweede wachtweek kreeg ik hoofdpijn, wat ik altijd heb als ik ongesteld word en die hield drie dagen aan. Vandaar dat ik halverwege de ww eigenlijk al het gevoel had dat het mis zou gaan. En inderdaad... Wat dat betreft was ik blij dat ik op dit forum had gelezen dat de bolletjes de menstruatie nog tegen kunnen houden, anders was ik misschien ten onrechte blij geweest dat ik overtijd was en gedacht dat de hoofdpijn een zwangerschapsklacht was. Ik leer hier veel!

Ach, het is gewoon een lekker gevoel dat je zoveel cryo's hebt! Maar we hopen natuurlijk dat je ze niet nodig hebt... nog even en je weet het! Succes!

Caroline

Geplaatst

Siene, welkom op het wachtbankje en veel succes met de wachtweken!

Nellas, hoe is het met je, gaat alles nog goed?

Wat een rust ineens dames, hoe gaat het met iedereen? Ik vind het zo jammer om zoveel rood te zien, dit had echt niet mogen gebeuren. Hopelijk wordt het lijstje groener!

Geplaatst

hoi dames,

Bij mij begint de onzekerheid toe te nemen. Ik had t/m dag 6 na de TP zere tepels en dat is nu ook helemaal over. Ook begin ik nu af en toe hele kleine steekjes heel diep in m'n buik te voelen. Eigenlijk zou ik pas woensdag mogen testen maar ik weet niet of ik dat ga halen.

Zijn er meer mensen waar de klachten opeens verdwenen (en dan misschien ook mensen met positieve verhalen.:cry2:)

Geplaatst

Ik ga dan toch maar officieel plaatsnemen op het wachtbankje. 28 juli TP gehad van 2 1-cellige emmy's. Nadat ik eerst heel stellig was dat ik absoluut geen hoop wilde hebben kan ik nu niet anders zeggen als dat er toch enige hoop is. Heb toch last van rare kwaaltjes weer. Wel anders als de vorige keer maar ja kan ik ook weer niet vergelijken want toen is het uiteindelijk ook misgegaan. Mag eigenlijk pas 18 augustus testen maar dat vind ik veel te lang en wil snel verder kunnen als het mislukt is dus denk dat ik maandag of dinsdag ga testen. Klachten: krampjes (had ik vorige keer ook, hele lichte krampjes geen ongi krampen) pijnlijke borsten en af en toe een beetje misselijk en weinig eetlust.

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 10 aug opnieuw bloedtest

Nellas, IVF, 19 juli TP, 3 aug testen, positief getest, maar ook bloeding, 6 aug bloedtest --> deze was goed!

Manon (Taurus71), IVF, 21 juli TP, 5 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 5 aug opnieuw bloedtest --> niet goed

Hanneke, Cryo, 28 juli TP, 18 aug testen

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Hanneke, Cryo, 28 juli TP, 18 aug testen

Geplaatst

Hoi Simonja,

Bij mij is het gevoel in de borsten ook af en aan.

Ik weet niet of het wat betekent, ik denk het eigenlijk niet.

Ik heb voor de zekerheid gisteren nogeens getest; en nog steeds een dikke streep

Ik ga er vanuit dat het goed is. Bij jou wellicht ook

Groet

Lisette

Geplaatst

siene en hanneke: welkom op het wachtbankje. Hoop dat jullie idd ervoor zullen zorgen dat ie wat groener wordt.

Lisette: fijn dat je test weer hartstikke positief was. Lekker genieten nu he.

Dorine: het kan nog alle kanten op meis. Bij mij waren mn borsten ook ineens minder gevoelig, maar heb ook van meiden gelezen die dat ook hadden en wel zwanger waren. Die laatste wacht-dagen zijn het zwaarste he. Succes, nog een paar daagjes....

Liefs

Daan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden